Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 959 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

This project has been developed in response to and in line with the objective of a procedure BG16RFOP002-2.015 “Support for SME’s growth through pilot implementation of voucher schemes by BSMEPA” - OPIC 2014-2020 and specifically, the specific objective and results of IP 2.2 “Capacity for SME’s to grow” from PA 2 “Enterpreneurship and Capacity for growth of SME’s”. The activities incl. in it are developed in a way that fully complies with the principle of effectiveness and efficiency, ensuring the achievement of the stated objectives, at the most appropriate cost-benefit ratio. In view of this the following 8 activities are identified in the project:
Performing a vendor selection procedure who have demonstrated the capacity to provide at least 1 of the relevant ICT services, incl. in the group of services to which the respective vendor participates in the voucher scheme for the provision of ICT services to SMEs.
Consultancy services for execution of the public procurement envisaged under the project and elaboration of documentation.
Call for proposals from SMEs, applying for vouchers through the submission of project proposals through the UMIS 2020.
Evaluation and ranking of eligible project proposals received from SMEs through UMIS 2020.
Production and printing of vouchers for the provision of ICT services to SMEs.
Providing proprietary vouchers for ICT services to SMEs.
Monitoring and control over the provision of ICT services by supplier companies according to the voucher scheme implementation rules and verification of the activities and costs incurred by the suppliers in connection with the provided in the respective voucher.
Organizational and management activities, incl. project audit and information and communication activities.
Each of the activities has its own specific objectives, which contribute to the achievement of the project implementation indicators: the № of enterprises receiving grants and the № of enterprises receiving ICT services.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Извършване на процедура за подбор на доставчици, които са доказали капацитет за предоставяне на поне една от съответните ИКТ услуги, включени в групата услуги спрямо която съответния доставчик заявява участие във ваучерната схема за предоставяне на услуги за ИКТ за МСП: Дейност 1 е обособена в настоящото проектно предложение с оглед постигането на следните три конкретни цели: 1. Провеждане на процедура за подбор на доставчици на ИКТ услуги при максимално прозрачни, ясни и недискриминационни условия, които същевременно не ограничават правото на съответния доставчик да предлага разнородни ИКТ услуги и пакети ИКТ услуги във ваучерната схема; 2. Подсигуряване изпълнението на включените във ваучерната схема ИКТ услуги чрез подбора на такива доставчици, които са доказали капацитет за предоставяне на поне една от съответните ИКТ услуги, включени в групата или групите услуги спрямо която/които съответния доставчик заявява участие във ваучерната схема за предоставяне на услуги за ИКТ за МСП; 3. Изготвяне на списък на доброволно участващи доставчици на ИКТ услуги, обособен по доставчици предлагащи съответните ИКТ услуги от отделните групи ИКТ услуги, който списък има задължителен характер и от който впоследствие получилите ваучер МСП избират свободно доставчик от съответната група ИКТ услуги спрямо включената/ните във ваучера ИКТ услуга/и. С оглед осигуряване постигането на така формулираните цели на Дейност 1, дейността предвижда изпълнението на следните под-дейности: Под-дейност 1.1. Обявяване на процедура за подбор на доставчици на ИКТ услуги за включването им във ваучерната схема за предоставяне на услуги за ИКТ за МСП ИАНМСП ще обяви чрез своята официална Интернет страница процедура за подбор на потенциални доставчици на ИКТ услуги. Процедурата ще бъде отворена за подаване на заявления от доставчиците на ИКТ услуги за включване във ваучерната схема за срок от 30 календарни дни. Заедно със Заявлението си за участие във ваучерната схема, доставчикът ще удостовери, че не попада в някой от критериите за недопустимост чрез прилагането към Заявлението на съответните документи, подробно описани в Приложение „Критерии за подбор на доставчици на ИКТ услуги и предложените от тях пакети от услуги, които могат да участват във ваучерната схема“, както и ще представи релевантните документи за доказване на технически възможности (също описани в приложението). Под-дейност 1.2. Оценка на постъпилите заявления от доставчиците на ИКТ услуги за включване в списъка на доброволно участващи доставчици на ИКТ услуги във ваучерната схема На база приложените в т. 12 Прикачени електронно подписани документи към настоящия ФК „Критерии за подбор на доставчици на ИКТ услуги и предложените от тях пакети от услуги, които могат да участват във ваучерната схема“ от ИАНМСП ще бъде извършена оценка на постъпилите заявления и придружаващите ги документи, подадени от доставчиците на ИКТ услуги за включване в списъка на доброволно участващи доставчици на ИКТ услуги във ваучерната схема. Всяко едно заявление ще бъде оценено на база формулираните критерии за допустимост на доставчиците на ИКТ услуги и минималните изисквания за доказване на технически възможности (капацитет за предоставяне на поне 3 от съответните ИКТ услуги, включени в групата услуги спрямо която съответния доставчик заявява участие във ваучерната схема за предоставяне на услуги за ИКТ за МСП). Под-дейност 1.3. Съставяне на списък на доброволно участващи доставчици на ИКТ услуги, обособен по доставчици предлагащи съответните ИКТ услуги от отделните групи ИКТ услуги Въз основа на резултатите от направената оценка на постъпилите заявления от доставчиците на ИКТ услуги ИАНМСП ще изготви Списък на доброволно участващи доставчици на ИКТ услуги, обособен по доставчици предлагащи съответните ИКТ услуги от отделните групи ИКТ услуги, който е задължителен и към който впоследствие не могат да бъдат включвани и други доставчици. Изготвения списък има задължителен характер и от него впоследствие получилите ваучер МСП избират самостоятелно доставчик класифициран в съответната група ИКТ услуги спрямо включената/ните във ваучера ИКТ услуга/и. 0.00 0.00
Дейност 2. Консултантски услуги за провеждане на предвидените по проекта обществени поръчки и разработване на документация, в т.ч. Насоки и Формуляр за кандидатстване, съпътстващи придружителни документи, бланка/договор по образец между МСП и доставчик на ИКТ услуга, Ръководство за изпълнение на проекти, финансирани по ваучерната схема: Основна цел на обособената проектна Дейност 2 е осигуряването на необходимите предпоставки и условия за успешно изпълнение на предвидената по проекта ваучерна схема за предоставяне на услуги за ИКТ за МСП. С оглед на постигането й са обособени следните 2 специфични цели на Дейност 2: 1. Осигуряване на предпоставки за своевременно и успешно провеждане на предвидените по проекта обществени поръчки чрез възлагане на обществена поръчка за предоставяне на консултантски услуги за провеждане на обществени поръчки по проекта; 2. Осигуряване на условия за успешно изпълнение на ваучерната схема чрез разработване на документация, релевантна към изпълнението на ваучерната схема, в т.ч. Насоки и Формуляр за кандидатстване, съпътстващи придружителни документи, бланка/договор-образец между МСП и доставчик на ИКТ услуга, Ръководство за изпълнение на проекти, финансирани по ваучерната схема. В съответствие с така формулираните цели на Дейност 2, е предвидено изпълнението на следните под-дейности: Под-дейност 2.1. Консултантски услуги за провеждане на обществени поръчки по проекта Под-дейността включва провеждането от ИАНМСП на процедура за възлагане на обществена поръчка, предвидена и подробно описана в т. 10 План за външно възлагане във ФК, чрез която процедура ще бъде възложена обществена поръчка на външен изпълнител за предоставяне на консулт. услуги за провеждане на обществени поръчки по проекта. В обхвата на провежданите по проекта обществени поръчки, включени в консулт. услуга ще бъдат всички останали процедури за възлагане на обществени поръчки, предвидени в т. 10 План за външно възлагане. Под-дейност 2.2. Консултантски услуги за разработване на документация Под-дейността предвижда провеждането от ИАНМСП, с помощта на изпълнителя, избран в предходната под-дейност 2.1., на процедура за възлагане на обществена поръчка за консултантски услуги за разработване на документация, релевантна към изпълнението на ваучерната схема. Документацията, предмет на договора за консултантска услуга, сключен с избрания изпълнител ще включва разработването на: 1. Насоки за кандидатстване за ваучерната схема за предоставяне на услуги за ИКТ за МСП, разработени в съответствие с приложимото национално и европейско законодателство; изискванията, произтичащи от режим de minimis; настоящия формуляр за кандидатстване и приложенията към него; Насоките за кандидатстване по процедура BG16RFOP002-2.015 “Подкрепа за растеж на МСП чрез пилотно прилагане на ваучерни схеми от ИАНМСП“ и приложенията към тях и други релевантни (при необходимост); 2. Формуляр за кандидатстване за ваучерната схема за предоставяне на услуги за ИКТ за МСП и съпътстващи придружителни документи – ФК чрез разработване на проектно предложение ще бъде в опростен вариант и в съответствие със стандартната структура на формуляр за кандидатстване, приложима за интегриране в ИСУН 2020, посредством която Система ще става електронното кандидатстване за ваучерната схема. 3. Бланка/договор образец между МСП и доставчик на ИКТ услуга/и – вкл. условията по чл. 3, 4, 5, 6, 11.3 „б” и чл. 14 от общите условия на ДБФП; права и задължения на избрания доставчик на ИКТ услуги в процеса на отчитане на извършените от него разходи и дейности относно доставяната/ните ИКТ услуга/и по съответния ваучер пред ИАНМСП чрез ИСУН 2020 и клауза за влизане в сила след одобрение от ИАНМСП на кандидата за ваучер. 4. Ръководство за изпълнение на проекти, финансирани по ваучерната схема – ръководството ще включва подробна информация за необходимите действия от страна на МСП и от страна на доставчика на ИКТ услугата/ите при изпълнение на проекта, финансиран по ваучерната схема, и в частност, при отчитане на доставчиците на ИКТ услуги чрез ИСУН 2020, в т.ч. указания за работа с ИСУН 2020 при генериране на технически и финансови отчети и искане за плащане, и подробен списък на документите, доказващи изпълнението на съответните дейности по проектното предложение, както и приложимите разходооправдателни и платежни документи. 40 000.00 31 200.00
Дейност 3. Набиране на заявления от МСП, които кандидатстват за ваучери посредством подаване на проектни предложения (в опростен вариант) чрез ИСУН 2020: Конкретна цел на Дейност 3 е провеждането от ИАНМСП на процедура за набиране на заявления за получаване на ваучери от МСП посредством подаване на проектни предложения в опростен вариант чрез ИСУН 2020 при спазване принципите на равнопоставеност и недопускане на дискриминация; свободна конкуренция; пропорционалност; публичност и прозрачност. С оглед постигането на конкретната си цел, Дейност 3 включва в себе си следните под-дейности: Под-дейност 3.1. Обявяване на процедура за набиране на формуляри за кандидатстване за ваучери за ИКТ услуги за МСП Началният и крайният срок (дата и час) за подаване на формуляри за кандидатстване по ваучерната схема, както и пакета документи за кандидатстване, разработени в под-дейност 2.2., ще се обявят от ИАНМСП на интернет страниците на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020 www.opic.bg, Единния информационен портал за ЕСИФ www.eufunds.bg и Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средни предприятия www.sme.government.bg. Процедурата за набиране на формуляри за кандидатстване за ваучери за ИКТ услуги за МСП ще бъде отворена за кандидатстване за срок от 3 месеца, поради наличието на инвестиционен компонент, изразяващ се в придобиването на ДНА по проектите – ИКТ услугите, включени във ваучерната схема. Преди обявяването на ваучерната схема ИАНМСП задължително ще представи за одобрение от Ръководителя на Управляващия орган на ОПИК Условията за кандидатстване и Условията за изпълнение по ваучерната схема и приложенията към тях. Под-дейност 3.2. Процес на кандидатстване за ваучери за ИКТ услуги за МСП в периода на обявения начален и краен срок Процесът по кандидатстване ще стартира с подаване от съответното МСП на проектно предложение (в опростен вариант) по ваучерната схема по електронен път чрез попълване на уеб базиран формуляр за кандидатстване и подаване на формуляра и придружителните документи чрез ИСУН 2020 единствено с използването на Квалифициран електронен подпис (КЕП), чрез модул „Е-кандидатстване“ на следния интернет адрес: https://eumis2020.government.bg. В него кандидатът за ваучер ще трябва да опише как използването на заявените услуги ще допринесе за интернационализацията, растежа и повишаване на конкурентоспособността на предприятието-кандидат. Подготовката и подаването на проектното предложение в ИСУН 2020 ще се извършва по следния начин: Кандидатът за ваучер влиза в ИСУН 2020, след регистрация чрез имейл и парола, избира ваучерната схема от „Отворени процедури“ и създава ново проектно предложение. Проектното предложение по ваучерната схема се изготвя от кандидата за ваучер, съгласно инструкциите, предоставени от ИАНМСП в пакета документи за кандидатстване по ваучерната схема при нейното обявяване. Изискващите се придружителни документи към Формуляра за кандидатстване също ще се подават изцяло електронно, като всички документи ще се представят на български език без корекции. Документ, чийто оригинал е на чужд език, ще се представя и в превод на български език. По ваучерната схема предприятието-кандидат няма да може да участва с повече от едно предложение и няма да може да получи повече от една субсидия. В случай, че кандидатът изпрати повече от едно предложение, то всички проекти изпратени от него ще бъдат отхвърлени. Кандидатите за ваучери по схемата могат да се обърнат за предоставяне на консултантска услуга само към един доставчик, включен в под-списъка на съответната група ИКТ услуги, към която попада предвидената във формуляра за кандидатстване ИКТ услуга. Заедно с проектното си предложение кандидатът ще трябва да представи и договор (по образец) с някой от доставчиците от Списъка с доставчици на ИКТ услуги, сключен в периода от обявяване на ваучерната схема до подаване на проектното предложение от кандидата. Кандидат за получаване на ваучер по ваучерната схема може да бъде само отделното предприятие, като няма да бъдат допускани за финансиране съвместни проекти, в които участват и партньори. 0.00 0.00
Дейност 4. Оценка и класиране на получените допустими проектни предложения от МСП чрез ИСУН 2020: Конкретните цели на Дейност 4 са свързани с: 1. Осъществяване на оценка на получените формуляри за кандидатстване на база разработените и приложени към настоящия ФК критерии за оценка на предприятията, кандидатстващи във ваучерната схема, включващи две групи критерии: критерии за административно съответствие и критерии за допустимост; 2. Класиране на допустимите формуляри за кандидатстване по специално разработена за ваучерната схема методика с цел предоставяне на равни възможности за подкрепа на трансфера на ИКТ услуги към МСП, функциониращи в различните групи сектори на икономическа дейност съгласно тяхната технологична интензивност, определени в НСНМСП 2014-2020. С оглед постигането на така формулираните конкретни цели, Дейност 4 включва в себе си следните под-дейности: Под-дейност 4.1. Оценка на получените формуляри за кандидатстване ИАНМСП чрез оценителна комисия, членовете на която ще притежават нужната експертиза и капацитет, ще извърши оценка за допустимост на получените формуляри за кандидатстване в срок от максимум 20 работни дни след изтичане на крайния срок за подаване на формуляри за кандидатстване по ваучерната схема през ИСУН 2020. Оценката за допустимост ще се базира на две групи критерии: критерии за административно съответствие и критерии за допустимост, описани в Приложение към настоящия ФК, които са разработени така, че да надграждат посочените минимални критерии за допустимост на кандидатите в Приложение Ж „Рамка за изпълнение на ваучерна схема за подобряване използването на ИКТ“ към НК. Оценката ще се извършва по реда на постъпване на формулярите, подадени от МСП през ИСУН 2020, съгласно принципа „първи по ред, първи по право“ за съответния тип заявен ваучер според стойността (тип 1 или тип 2), а за ваучерите от тип 2-за съответната група дейности, определени в НСНМСП 2014-2020 (като високотехнологични и средно високотехнологични се възприемат като група дейности №1, интензивни на знание услуги производства-група дейности №2 и нискотехнологични и средно нискотехнологични промишлени-група дейности №3) и вътре в самата група дейности - за съответната група заявени ИКТ услуги. Под-дейност 4.2. Класиране на получените допустими проектни предложения по специално разработена за ваучерната схема методика Всички постъпили формуляри ще се разгледат от оценителната комисия, като ще се състави списък на първите компании, подали проектни предложения за съответния заявен тип ваучер според стойността (1 или 2), група дейност, определена в НСНМСП 2014-2020 (група дейност 1, 2 или 3 за ваучерите от тип 2) и група ИКТ услуги (група 1,2 или 3), които отговарят на критериите за оценка, според времето на постъпване на формуляра в ИСУН 2020. В резултат на това, в списъка ще има обособени класирания по следните признаци и степен на приоритизирането им: 1.Класиране на получените ФК по ред на постъпване, съгласно заявения тип ваучер (тип 1 или тип 2); 2.Вътрешно класиране на получените ФК по ваучерната схема, заявяващи ваучери-тип 2, съгласно съответната група дейности, определени в НСНМСП 2014-2020; 3.Вътрешно класиране на получените ФК по ваучерната схема, заявяващи ваучери-тип 2 в отделните три групи дейности, определени в НСНМСП 2014-2020, съгласно групата заявени ИКТ услуги. Подробно разработената специална методика за класиране на получените проектни предложения по ваучерната схема е имплементирана в приложените към настоящия ФК „Критерии за оценка на предприятията, кандидатстващи за предоставяне на ваучер за ИКТ услуги“. Ще бъде съставен допълнителен списък с резервни допустими кандидати, които може да бъдат поканени за участие във ваучерната схема, в случай, че някое от предприятията измежду вече класираните се откаже или настъпят други обстоятелства, водещи до невъзможност за ползване на ваучера. Класирането на резервните допустими кандидати в допълнителния списък ще се осъществява по аналог на списъка с класирани кандидати, в съответните заявени тип ваучер, група дейност и група ИКТ услуги. 0.00 0.00
Дейност 5. Изработване и отпечатване на ваучери за предоставяне на ИКТ услуги за МСП: Конкретна цел на Дейност 5 е физическото осигуряване на ваучерите за предоставяне на ИКТ услуги за МСП на хартиен носител, отчитайки специфичните им характеристики, а именно, че: ваучерите са поименни ценни книги с фиксирана номинална стойност в лева, издадени от ИАНМСП при условията и по реда на Наредбата за условията и реда за отпечатване и контрол на ценни книжа, приета с ПМС № 289 от 1994 г. и даващи право на притежателя да получи определен вид услуга. Във връзка с осигуряване постигането на конкретната цел на дейността, тя е разделена на следните под-дейности: Под-дейност 5.1. Подаване на заявка за отпечатване на ваучери за предоставяне на ИКТ услуги за МСП Под-дейността включва спазване изискванията на чл. 11 от Наредбата за условията и реда за отпечатване и контрол на ценни книжа, регламентиращ подаването до министъра на финансите на писмена заявка от ИАНМСП, в която ще се посочва вида на ценните книжа, наименованието, единния идентификационен код от Агенцията по вписванията, седалището и адреса на управление на заявителя, както и адрес за кореспонденция. Към заявката ще бъдат приложени и изискуемите по чл. 11, ал. 2 от Наредбата приложими допълнителни документи. Под-дейност 5.2. Изработване и отпечатване на ваучери за предоставяне на ИКТ услуги за МСП от специализирана печатница Под-дейността включва спазване изискванията на чл. 3 от Наредбата за условията и реда за отпечатване и контрол на ценни книжа, регламентиращ отпечатването на ценни книжа, което се осъществява под контрола на Министерството на финансите в специализирани печатници, чиято дейност по отпечатването на ценни книжа е организирана в съответствие с изискванията на Наредбата. Ваучерите ще се отпечатват в съответствие с проект на ИАНМСП, предварително съгласуван с министъра на финансите или с упълномощени от него длъжностни лица чрез подадената в под-дейност 5.1. заявка за отпечатване на ваучерите. Проектът на ваучерите предвижда следното им съдържание: всеки ваучер ще има серия и номер, които ще позволяват неговото индивидуализиране и проследяване, и задължително ще съдържа: 1. наименованието на издателя на ваучера; 2. номиналната стойност, изразена цифром и словом - тя няма да може да се променя. Неизползваните ценни книжа ще се унищожават по реда на чл. 34 от Наредбата; 3. срок на валидност; 4. основание за предоставяне на помощта-Регламент № 1407/2013; 5. името на приносителя; 6. наименованието на доставчика на ИКТ услуги, избран от приносителя; 7. конкретния вид услуга; 8. най-малко пет способа на защита; 9. място за поставяне на дата и печат; 10. надпис, че приносителят на ваучера се задължава да спазва условията за изпълнение на ваучерната схема за предоставяне на ИКТ услуги и приложенията към тях. Допълнително, в съответствие с „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020 г. ваучерите ще съдържат определени задължителни елементи, подробно описани по-долу в „Начин на изпълнение на дейността“. Под-дейност 5.3. Администриране на процеса на определяне на ДДС като допустим разход или недопустим разход и съответно включването му или не във фиксираната номинална стойност на отделния ваучер При изпълнение на ДБФП, ИАНМСП ще е отговорна за администрирането на процеса на определяне на ДДС като допустим или недопустим разход. Във връзка с понятието „възстановим ДДС” и определянето му като недопустим разход за съфинансиране от ОПИК 2014-2020, се прилагат правилата на приложимото национално законодателство и конкретно, на ПМС № 189/28.07.2016 г. и Указанията на министъра на финансите (Приложение Д към УК). Определянето на ДДС като допустим разход и включването му в номиналната стойност на ваучерите ще зависи от това дали спрямо доставчика на ИКТ услуга, избран от съответния получател на ваучера, ДДС се определя като „невъзстановим“. В случай на „възстановим ДДС“ спрямо съответния доставчик, ДДС ще бъде недопустим разход и няма да бъде включен в номиналната стойност на ваучера. 2 333.00 2 326.75
Дейност 6. Предоставяне на поименни ваучери за ИКТ услуги на МСП: Конкретната цел на Дейност 6 е пряко свързана с постигането на основната цел на настоящото проектно предложение, а именно: повишаване капацитета на МСП за конкурентен и устойчив на динамично развиващите се пазари бизнес чрез технологичен трансфер на ИКТ услуги за МСП посредством предоставяне на поименни ваучери за ИКТ услуги на МСП от ИАНМСП по Списъка на класираните получени допустими проектни предложения, съставен в под-дейност 4.2. В подкрепа на постигането на конкретната цел на Дейност 6, дейността е обособена в следните под-дейности: Под-дейност 6.1. Извършване на документална проверка на декларираните от кандидата обстоятелства След приключване на под-дейност 4.2. и преди изпълнение на под-дейност 5.2., ИАНМСП ще извършва документална проверка на декларираните от кандидата обстоятелства на етап Кандидатстване, като за целта ще бъдат изискани съответните подкрепящи документи, включително и по отношение на предприятията-партньори и свързаните предприятия на предприятието-получател на помощта. От одобрените за подкрепа чрез ваучер предприятия ще се изисква да представят следните документи, относими и отразяващи разпределението на капитала за периода, за който се декларират данни в Декларацията за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП: книга за акционерите или дружествен договор или книга за акционерите и устав (според правно-организационната форма на кандидата) и справка за разпределение капитала на дружеството (за АД). Прилагат се и следните документи: ОПР, счетоводен баланс и отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд (по образци на НСИ) за последната приключена фин. година. Посочените документи ще се изискват, в случай че не са оповестени в Търговския регистър (ТР) или в случай, че оповестените в ТР не са по образец на НСИ. В случай че са оповестени в ТР и са по образец на НСИ, същите ще се проверяват служебно от ИАНМСП. При необходимост ИАНМСП ще изисква представяне на допълнителни документи и/или разяснения, удостоверяващи съответните обстоятелства, обект на проверка. Под-дейност 6.2. Извършване на документална и електронна проверка на декларираното от кандидата съответствие с изискванията на правилата за минимални помощи След приключване на под-дейност 4.2. и преди изпълнение на под-дейност 5.2., ИАНМСП ще извършва проверка спрямо спазването на правилата за минимални помощи и дали общият размер на помощта съгласно стойността на ваучера за съответното „едно и също предприятие“, събрана с помощите, получени от получателя на помощ, съответства на допустимия кумулиран размер съгласно приложимия регламент за минимални помощи в зависимост от финансираните дейности. ИАНМСП ще използва комбиниран подход за проверка на натрупването на минималната помощ като получава Декларация за минимални помощи от получателя и извършва справка по БУЛСТАТ/ЕИК в публичния модул на Информационна система „Регистър на минималните и държавните помощи" (ИСРМДП). Когато е приложимо, проверка ще се извършва и в Интегрирана система за администриране и контрол (ИСАК). ИАНМСП ще води собствен регистър на предоставените минимални помощи и ще въвежда информацията в публичния модул на ИСРМДП. В срок до 3 работни дни от предоставянето на помощ, попадаща в обхвата на регламент за минимална помощ, ИАНМСП ще информира министъра на финансите съгласно чл. 34, ал. 1 от Закона за държавните помощи. Под-дейност 6.3. Предоставяне на поименни ваучери за ИКТ услуги на МСП След извършването на съответните проверки, предвидени в под-дейност 6.1. и под-дейност 6.2. ИАНМСП ще предостави съответните поименни ваучери за ИКТ услуги на одобрените МСП, с което ще стане възможно постигането на предвидения в проекта технологичен трансфер на ИКТ услуги към МСП. Дейностите по финансираните чрез ваучерите проекти ще са с максимална продължителност 9 месеца след датата на издаване на ваучера. 9 183 167.00 9 161 000.00
Дейност 7. Осъществяване на мониторинг и контрол върху предоставянето на ИКТ услуги от фирмите доставчици съгласно правилата за изпълнение на ваучерната схема и верифициране на извършените дейности и разходи от доставчиците във връзка с предвиденото в съответния ваучер: Конкретните цели на Дейност 7 са пряко свързани с постигането на заложените индикатори за изпълнение на проекта, в т.ч.: брой на предприятията, получаващи безвъзмездни средства и брой на предприятията, получили ИКТ услуги чрез: (1)осъществяване на мониторинг и контрол върху техническото и финансовото изпълнение на съответния предоставен ваучер съгласно правилата за изпълнение на ваучерната схема; (2)верифициране на извършените дейности и разходи от доставчиците във връзка с предвиденото в съответния ваучер и (3)извършване на плащания от ИАНМСП към доставчиците на ИКТ услуги на верифицираните разходи по съответния ваучер. За постигането на така формулираните конкретни цели на Дейност 7, същата е разделена на следните под-дейности: Под-дейност 7.1. Осъществяване на мониторинг и контрол върху предоставянето на ИКТ услуги от фирмите доставчици съгласно правилата за изпълнение на ваучерната схема Под-дейността предвижда на произволен принцип, осъществяване на проверка на място от експерти-членове на екипа, осигурени от външен изпълнител предоставящ експертна помощ на ИАНМСП за извършване на мониторинг и верификация на ваучерната схема. Експерти-членове на екипа ще извършват проверка на мястото, където се изпълнява услугата, включена в съответния ваучер, като проверката ще бъде осъществявана на мин. 10% от предоставените ваучери на произволен принцип. Под-дейност 7.2. Верифициране на извършените дейности и разходи от доставчиците на ИКТ услуги във връзка с предвиденото в съответния ваучер Допустимите дейности по ваучерната схема са свързани с технологичния трансфер към МСП само на ИКТ услуги от Списъка на включените във ваучерната схема ИКТ услуги, описан в т. 11 от настоящия ФК. Допустимите разходи по ваучерната схема са в съответствие с дейностите по предоставянето само за услуги, включени в Списъка, без доставка на хардуер. Под-дейността предвижда, осъществяване на проверка на представените документи, потвърждаващи изпълнените дейности и направените разходи, извършвана от членовете на екипа, осигурени от избрания външен изпълнител. Експерти-членове на екипа ще извършват проверката на база правилата на ваучерната схема и пакета документация разработен в под-дейност 2.2. съгласно следните основни правила: 1. Доставчиците на услуги за ИКТ нямат право да възлагат изпълнението на проекта или част от него на друга организация или подизпълнител или да действат като посредник. Разходите извършени в резултат на подобни възлагания няма да бъдат признавани. 2. Одобрени за финансиране МСП нямат право да преотстъпват своето право по ваучерната схема на трети лица. Разходите извършени в резултат на подобно преотстъпване няма да бъдат признавани. 3. ИАНМСП няма да носи отговорност в случаите, когато някоя от страните по договора за предоставяне на ИКТ услуги се окаже недобросъвестна и не изпълни поетите ангажименти, като в такива случаи ИАНМСП няма да извършва плащане дори да са налице извършени разходи по реализацията на проекта. 4. ИАНМСП и УО на ОПИК ще могат да извършват проверка за изпълнението на проекта и да изискват информация, както при кандидатстването, така и по време на изпълнението на проекта. Под-дейност 7.3. Извършване на плащания от ИАНМСП към доставчиците на ИКТ услуги във връзка с изпълнената услуга по съответния ваучер След приключване на дейностите/услугите по ваучера доставчикът на услугата ще подава искане за плащане в ИАНМСП чрез ИСУН 2020, като ще докладва и отчита изпълнението на услугите в съответните отчетни форми и документи. В случай на одобрение, след проверка и верификация, ИАНМСП ще извършва плащане по банковата сметка, посочена от доставчика на услугата в искането за плащане. В случай че финансирането надхвърля допустимия размер на минимална помощ или не съответства на всички изисквания на Регламент 1407/2013 г., то ще подлежи на възстановяване. 0.00 0.00
Дейност 8. Дейности, свързани с организация и управление, вкл. одит на проекта и дейности, свързани с информация и комуникация: Конкретните цели на Дейност 8 са: (1)осигуряване на една от най-съществените предпоставки за успешното изпълнение на проекта – необходимите човешки ресурси за организацията и управлението му; (2)осъществяване на одит на проекта и (3)провеждане на широка информационна кампания за популяризиране на ваучернаната схема на територията на РБългария. В обхвата на Дейност 8 са следните под-дейности: Под-дейност 8.1. Осигуряване на екип от вътрешни експерти от ИАНМСП за управление на проекта Екипът за управление на проекта ще включва лица, пряко ангажирани с управлението на проекта - 8 вътрешни експерта, в т.ч.: ръководител проект; счетоводител; координатор/технически помощник; експерт Връзки с обществеността; оперативен ръководител; експерт Инф. обслужване на бизнеса; експерт Повишаване конкурентоспособността на МСП и експерт Инструменти за развитие на МСП. В т. 5 Бюджет на ФК са предвидени и разходи за командировки в страната на членовете на този екип. Под-дейност 8.2. Осигуряване на екип от вътрешни експерти за извършване на оценка и екип от външни експерти за изпълнение на проекта в частта извършване на мониторинг и верификация на ваучерната схема. Екипът от външни експерти ще извършва предвидените в проекта мониторинг и верификация на ваучерната схема. Дейностите и под-дейностите, за чието изпълнение ще отговарят отделните екипи, подробно са описани по-горе в съответната дейност/под-дейност. Необходимата квалификация, която трябва да притежават отделните членове на съответните екипи, както и отговорностите и функциите им в изпълнението на проекта подробно са описани в т. 9 Екип от настоящия ФК. Под-дейност 8.3. Осъществяване на одит на проекта Съгласно Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-2020 за проекти с безвъзмездна финансова помощ над 750 000 евро (1 466 872,50 лв.) е задължително извършването на одит на проекта от лице/лица, притежаващи изискуема квалификация и компетентност за извършване на одиторски процедури относно проект или ангажименти за договорени процедури с призната правоспособност и притежаване на съответен национален или международен сертификат в областта на одита. Под-дейността предвижда именно извършването на цитираните изискуеми одиторски процедури. ИАНМСП ще е задължена да докладва и отчита изпълнението на проекта в съответните отчетни форми и документи, приложени към Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-2020. Допълнително, ИАНМСП ще е задължена да поддържа отделни счетоводни аналитични сметка/подсметка или отделна счетоводна система за допустимите разходи по проекта/ите и използването на средствата от безвъзмездната финансова помощ, съгласно изискванията на чл. 57, ал. 1, т.5 от ЗУСЕСИФ. Под-дейност 8.4. Провеждане на широка информационна кампания за популяризиране на ваучерната схема на територията на РБългария Под-дейността предвижда провеждането на широка информационна кампания за популяризиране на ваучерната схема, включваща информационни срещи в страната с представители на МСП; публикации в печатни медии с национално покритие; излъчвания в радио и телевизионни медии и интернет публикации. В процеса на изпълнение на информационната кампания ИАНМСП ще прилага подходящи мерки за информация и комуникация съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013 и „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020 г. По време на изпълнението на проекта ИАНМСП ще информира обществеността за получената от ЕФРР подкрепа, като: а) включи на интернет страницата си кратко описание на проекта, пропорционално на равнището на подкрепа, включително на неговите цели и резултати, и откроява финансовата подкрепа от ЕС; б) постави минимум един плакат с информация за проекта (мин. размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място. 553 530.00 459 726.34

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).