Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 743 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

This project envisages the purchase of a new highly efficient asphalt mixer (installation for the production of asphalt mixtures + bitumen) (purchase 1) and introduction of an automated system for monitoring and control of the energy consumption (Measure 3).

The asphalt mixer, recommended by Measure 1 of the Energy Audit, will replace the current one of Kralevo's career. The new asphalt mixer has a total installed power of 1442, 2 kW. The average capacity of the new plant is 320 t / h, and the annual electricity consumption of the whole asphalt mixer is 300,940 kWh / yr.

The project also envisages the introduction of an automated system for monitoring and controlling the energy consumption of the Careva Kraljevo site (Measure 3). It will consist of software and hardware (electricity, gas, computer and communications). The automated system will provide complete and detailed information needed to periodically conduct energy consumption analyzes.

A system for energy management and certification under BDS EN ISO 50001 will also be introduced within the project. These activities will lead to reduced costs for energy resources, limiting the consumption of energy resources and thus environmental protection.

The project will have a term of execution of 24 months and will total BGN 4 866 200.00 without VAT.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Оптимизиране на енергийните разходи и повишаване производствения капацитет на фирмата, посредством доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на нов високоефективен Асфалтосмесител (Инсталация за производство на асфалтови смеси + Битумно стопанство) - Мярка 1 от енергийния одит: Дейността предвижда доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на нов, високоефективен асфалтосмесител за производство на асфалтови смеси по различни рецепти, който да спомогне за оптимизиране дейността на фирмата за КИД 23.99 и повишаване на нейния производствен капацитет. Обектът, на който ще бъде монтирано новото оборудване, е Асфалтова база с. „Кралево”. За целите на енергийното обследване предвиденият за закупуване асфалтосмесител е разгледан в енергийния одит на два основни компонента - асфалтосмесител (или самата инсталация за производство на асфалтови смеси) и битумно стопанство, с цел прецизното изчисление на енергийните показатели. Това се налага, тъй като двата компонента потребяват различни енергоносители (ел.енергия и леко котелно гориво /промишлен газьол/), а също така имат и различен режим на работа. Битумното стопанство работи почти два пъти повече отколкото асфалтосмесителя. Цялото оборудване е включено в една обща оферта, тъй като битумното стопанство е част от комплекта на асфалтосмесителя и няма как да бъде отделено от него. Към момента на асфалтовата база в с. Кралево кандидатът използва асфалтосмесител и битумно стопанство за производство на няколко вида асфалтови смеси, което е въведено в експлоатация през 2004 г. Неговото годишно потребление на ел. енергия се равнява на близо 170 000 kWh/yr, което заема и най-голям дял от годишното енергопотребление на обекта. Същевременно производителността му е сравнително ниска - едва около 100 т./ч. Новият асфалтосмесител ще бъде със сумарна инсталирана електрическа мощност 1 360 kW и средна работна ел. мощност (по експертна оценка) 816 kW. Производителността на асфалтосмесителя ще е 320 т./ч., което е над 3 пъти повече от използвания към момента такъв. Освен това новото оборудване ще разполага с опция за работа и с рециклиран материал (фрезован асфалт), което допълнително ще повиши неговата ефективност. Предвид техническите си параметри, предвиденото за закупуване оборудване е с ниски разходи на енергопотребление, ниски емисии СО2, при същевременно висока производителност. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на новия асфалтосмесител: 6-ти - 24-ти месец. 4 812 000.00 4 811 341.95
Намаляване на разходите за енергия в производствено помещение, тип ремонтна работилница, посредством закупуването на нова, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия - Мярка 2 от енергийния одит: Дейността предвижда изграждането на високоефективна, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия в производствено помещение, тип ремонтна работилница на обект кариера “Кралево”, в което работи производствения персонал. Системата за вентилация ще включва 1 брой приточно смукателен блок с рекуператор, ел.нагревател, вентилатори, вентилационни решетки, въздуховоди и управление за осигуряване на пресен въздух в производствената сграда на компанията. Инсталацията трябва да осигури средно около 900 m3/h. Изчисленията за необходимото количество пресен въздух са направени на база на следните технически параметри: - Населеното място, където се намира производствената сграда – с. Кралево, Кариера “Кралево” (климатична зона 1) - Тип на производствената сграда – ремонтна работилница (производствено помещение, което компанията ползва за съхранение и ремонт на технологичното оборудване). - Квадратура на производствената сграда - 72 m2 - Светла височина на производствената сграда - 4 m - Брой на работещите в производствената сграда – 2 човека - Кратност на въздухообмен – трикратен въздухообмен (по технологично изискване) - Ефективност на оползотворяване на отпадната топлина – 75% Рекуперацията е процес, при който отработеният въздух се използва за затопляне на пресния въздух. Затопленият въздух преминава през топлообменник и затопля свежия въздух. По този начин се редуцират разходите за отопление, като се подава топлина от затопления вътрешен въздух към пресния, но студен външен въздух през зимата. Проветряването на производствените помещения чрез отваряне на прозорци води до огромни енергийни загуби. Интегрирането на управляема рекуперативна вентилационна система ще доведе до намаляване на тези загуби и значителни икономии на електроенергия. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на новите активи: 6-ти - 24-ти месец. 9 900.00 0.00
Намаляване на разходите за енергия, посредством въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението - Мярка 3 от енергийния одит: За целите на проекта, компанията предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението на новия Асфалтосмесител (по-конкретно мониторинг на потреблението на ел. енергия и промишлен газьол). В обекта кариера “Кралево” няма въведена система за мониторинг и контрол на енергопотреблението. С настоящата дейност се предвижда да се изгради система за мониторинг и контрол на потреблението на енергията, с цел постигане на изискуемия минимум системата да обхваща 60% от енергопотреблението на обекта. Препоръчаната с Мярка 3 от енергийния одит автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението се отнася само и единствено за потреблението на електроенергия и промишлен газьол от новия асфалтосмесител и ще обхваща 89.26 % от общия енергиен микс на обекта кариера „Кралево“, но след подмяна на старото технологично оборудване с ново (в конкретния случай – асфалтосмесителя). Това означава, че въвеждането на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението само на асфалтосмесителя ще бъде достатъчно, за да покрие изискуемия минимум автоматизираната система за мониторинг и контрол на енергопотреблението на обекта да обхваща 60% от енергопотреблението му. Системата за мониторинг и контрол на енергопотреблението (ел.енергията и промишлен газьол), която се предвижда да бъде въведена по отношение на новия Асфалтосмесител, се състои от софтуер с безсрочен лиценз за сървъри, и хардуер за мониторинг и контрол на енергопотреблението в три измервателни точки за електрическа енергия и една измервателна точка за газьол. На база събраната информация ще се извършва ежеседмичен контрол на количествата изразходена ел.енергия, пр.газьол и съответно плануване на бъдещото и потребление, чрез дневни графици на работа на технологичното оборудване, съобразени с плануваните количества на производството. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на новите активи: 6-ти - 24-ти месец. 29 700.00 29 200.00
Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001: Дейността включва въвеждане на системата за енергиен мениджмънт/управление на енергията/ съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001 и обхваща следните основни процеси: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Очакванията от изпълнението на дейността са Кандидатът да постигне следните резултати: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Чрез въвеждането на система за енергиен мениджмънт, Кандидатът ще има възможност за сертифициране по БДС EN ISO 50001. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 24-ти месец 2 000.00 2 000.00
Сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001: Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001, включва следните етапи: - провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001; - провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001; - вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат. Стандартът най-вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода, и др. БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и всяка една организация, решила да се възползва от това. Стандартът също така установява условия за сравняване с най-добрите постижения в областта (benchmarking), измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове. Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 24-ти месец 13 000.00 12 700.00
Изготвяне на одит на проекта: Дейността включва изготвяне на финансов одит от регистриран одитор, в съответствие с чл. 207 от Делегиран регламент на Комисията (ЕО) № 1268/2012 относно правилата за прилагане на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, тъй като проектът е със стойност на БФП над 750 000 евро (1 466 875,50 лева). Одитът има за цел да извърши проверка дали декларираните от бенефициента разходи са действително извършени и платени, точни и допустими в съответствие с административния договор за безвъзмездна финансова помощ. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 24-ти месец 6 500.00 6 400.00
Осигуряване на публичност и визуализация по проекта: Във връзка с изпълнението на задълженията за информация и публичност, в рамките на проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, напр. на входа на обекта, където се изпълнява проекта. Върху всички закупени по проекта активи ще бъдат поставени стикери, отговарящи на изискванията на ЕС. При изпълнение на мерките за информация и комуникация кандидатът ще включва задължителните реквизити, които трябва да се съдържат във всяко средство за публичност и информиране, съгласно изискванията на Регламент 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от кандидата, задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на Европейски фонд за регионално развитие; - общото лого за програмен период 2014 - 2020 г. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 24-ти месец 3 000.00 2 850.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).