Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 743 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

NEEDS
In reference to dynamic competition and the technological and resource challenges facing Domineks Pro, we need to invest in technologies to improve production processes, energy and resource efficiency. This will provide us with flexibility and sustainability of production, competitiveness and capacity development of the company as a reliable IKEA supplier.

OBJECTIVES
The overall objective of the project is to contribute to the sustainable economic growth of Domineks Pro by introducing advanced technological and environmental solutions and improving energy and resource efficiency.
Specific objectives:
A. Reduction of energy intensity of production while expanding the capacity of the production site site by investing in energy-efficient and highly productive technological equipment.
B. Improve energy management and energy consumption control by implementing Energy Management System (EMS) in accordance with ISO 50001.
C. Improving the energy efficiency of own production buildings by implementing rehabilitation measures.
D. Improving energy efficiency by utilizing waste heat from compressors

ACTIVITIES
To implement the project objectives, 9 activities are planned, of which 4 activities under Element A for the acquisition of 6 production equipment. Under Element B: 2 activities for production buildings rehabilitation, waste heat utilization activity, EMS implementation and certification activity according to ISO 50001 standard, project financial audit activity.

EXPECTED RESULTS:
- improved energy efficiency and reduced energy intensity
- Improved resource efficiency and carbon savings
-­ Improved energy resources management in the enterprise 
- waste heat utilization achieved
- increased production capacity for existing products
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Придобиване на енергийноефективна лазерна машина за рязане на листов материал (по Мярка 1 от енергиен одит) - дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване и инсталиране на Лазерна машина за рязане на листов материал – 1бр.: Дейността се планира в изпълнение на препоръка от Мярка 1 на енергиен одит: "Закупуване на Лазерна машина за рязане на листов материал". Описание на съществуващото положение: В момента детайлите от листова стомана се изработват на три монтирани в предприятието преси с усилие 63т, 80т и 125т . Общата инсталирана мощност на пресите е 25kW. Работната мощност на машините е 0,7 от инсталираната мощност. Режимът им на работа е 2000 ч. годишно. Общата производителност е 60 бр/ч. Съгласно инвестиционния проект, Доминекс Про ЕООД възнамерява да подмени трите преси с нова Лазерна машина за рязане на листов материал. Новото оборудване се предвижда да бъде с по-добри характеристики, което води до повишаване на производителността и ефективността на работа на оборудването. Освен това новата лазерна машина е с по-висока степен на енергоефективност, което пряко рефлектира върху крайната стойност на продукцията. Общата инсталирана мощност на машината е 22kW, работната мощност е 0,7 от инсталираната мощност. Режимът на работа на лазера ще е 2000 ч. годишно. Оценявайки работните характеристики на машината и типа на детайлите, които ще произвежда, се предвижда тя да произвежда по 200 бр/ч. Принос на дейността към изпълнение на проекта: В рамките на дейността ще се закупи 1бр.Лазерна машина за рязане на листов материал. Това ще увеличи производителността на дружеството и ще осигури технологична възможност за производство на по­ -големи обеми от съществуващата продукция (метални детайли за мебели от листова стомана). Като пряк ефект, изпълнението на дейността ще осигури енергийни и ресурсни спестявания при осъществяване на производствената дейност, подкрепяйки конкурентоспособността и устойчивото развитие на компанията. Дейността има принос и към опазването на околната среда, използването на рециклирани суровини и прилагането на хоризонталните политики за устойчиво развитие и за равнопоставеност и недопускане на дискриминация. Основни стъпки за осъществяване на дейността: Стъпка 1. Подготовка на тръжна документация и избор на изпълнител. Период на изпълнение: 1-4 месец. Стъпка 2. Сключване на договор с избран изпълнител. Период на изпълнение 5 ти месец Стъпка 3. Доставка на актива. Период на изпълнение: 6-12 ти месец. Дейността ще завърши с подписване на приемо-­предавателен протокол. За успешното реализиране, комуникиране и отчитане на дейността, Доминекс Про ще осигури и визуализация на проекта с цел оповестяване на приноса на Оперативната програма и финансиращия фонд ЕФРР за изпълнението на проекта сред служителите, партньорите и клиентите на дружеството, както и широката общественост. Дейността ще бъде изпълнена по правилата на Процедурата за подбор на проекти и приложимите регламенти, като разходът за нея остава за собствена сметка. 177 902.00 170 000.00
Придобиване на енергийноефективни лазерни машини за тръбно рязане 2бр. (по Мярка 2 от енергиен одит) - дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване и инсталиране на Лазерна машина за тръбно рязане - 2бр.: Дейността се планира в изпълнение на препоръка от Мярка 2 на енергиен одит: "Подмяна на два броя тръбни лазери". Описание на съществуващото положение: В момента в Доминекс Про ЕООД има монтирани два тръбни лазера за производство на 3D детайли. Общата им инсталирана мощност е 30kW. Работната мощност на машините е 0,7 от инсталираната мощност. Режимът им на работа е 6000 ч. годишно. Общата производителност е 400 бр/ч. Съгласно инвестиционния проект Доминекс Про ЕООД възнамерява да подмени съществуващите два тръбни лазери с с нови две лазерни машини за тръбно рязане. Новото оборудване се предвижда да бъде с по-добри характеристики, което води до повишаване на производителността и ефективността на работа на оборудването. Общата инсталирана мощност на машините е 24kW., а работната мощност на машините 0,7 от инсталираната мощност. Режимът им на работа ще е 6000 ч. годишно. Оценявайки работните характеристики на лазерите и типа на детайлите, които ще произвеждат, се предвижда те да произвеждат по 500 бр/ч. Принос на дейността към изпълнение на проекта: В рамките на дейността ще се закупят 2 бр.Лазерна машина за тръбно рязане. Това ще увеличи производителността на дружеството и ще осигури технологична възможност за производство на по­ -големи обеми от съществуващата продукция (тръбни метални детайли за мебели). Като пряк ефект, изпълнението на дейността ще осигури енергийни и ресурсни спестявания при осъществяване на производствената дейност, подкрепяйки конкурентоспособността и устойчивото развитие на компанията. Дейността има принос и към опазването на околната среда, използването на рециклирани суровини и прилагането на хоризонталните политики за устойчиво развитие и за равнопоставеност и недопускане на дискриминация. Основни стъпки за осъществяване на дейността: Стъпка 1. Подготовка на тръжна документация и избор на изпълнител. Период на изпълнение: ­1-4 месец. Стъпка 2. Сключване на договор с избран изпълнител. Период на изпълнение 5 ти месец Стъпка 3. Доставка на актива. Период на изпълнение: 7-12 месец. Дейността ще завърши с подписване на приемо-­предавателен протокол. За успешното реализиране, комуникиране и отчитане на дейността, Доминекс Про ще осигури и визуализация на проекта с цел оповестяване на приноса на Оперативната програма и финансиращия фонд ЕФРР за изпълнението на проекта сред служителите, партньорите и клиентите на дружеството, както и широката общественост. Дейността ще бъде изпълнена по правилата на Процедурата за подбор на проекти и приложимите регламенти, като разходът за нея остава за собствена сметка. 454 844.00 454 844.00
Придобиване на енергийноефективна роботизирана система за заваряване 2бр. (по Мярка 3 от енергиен одит) - дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване и инсталиране на Роботизирана система за заваряване - 2бр.: Дейността се планира в изпълнение на препоръка от Мярка 3 на енергиен одит: "Закупуване на два броя Роботизирана система за заваряване". Описание на съществуващото положение: В момента в обекта има монтирани два заваръчни апарата с които се изпълняват заварки при асемблиране на детайли. Общата им инсталирана мощност е 44 kW. По данни на предприятието работната мощност на машините е 0,7 от инсталираната мощност. Режимът им на работа е 6000 ч. годишно, обща производителност е 83,33 бр/ч. Съгласно инвестиционния проект Доминекс Про ЕООД възнамерява да подмени съществуващите два заваръчни апарата с нови два броя Роботизирана система за заваряване. Новото оборудване се предвижда да бъде с по-добри характеристики, което води до повишаване на производителността и ефективността на работа на оборудването. Общата инсталирана мощност на машините е 41.5kW. По данни на предприятието работната мощност на машините ще е 0,7 от инсталираната мощност. Режимът им на работа ще е 6000 ч. годишно. Оценявайки работните характеристики на машините и типа на детайлите които ще се заваряват се предвижда те да произвеждат по 220 бр/ч. Принос на дейността към изпълнение на проекта: В рамките на дейността ще се закупят 2бр.два броя Роботизирана система за заваряване.Това ще увеличи производителността на дружеството и ще осигури технологична възможност за производство на по­ -големи обеми от съществуващата продукция (метални детайли за мебели и интериорно обзавеждане). Като пряк ефект, изпълнението на дейността ще осигури енергийни и ресурсни спестявания при осъществяване на производствената дейност, подкрепяйки конкурентоспособното и устойчиво развитие на компанията. Дейността има принос и към опазването на околната среда, използването на рециклирани суровини и прилагането на хоризонталните политики за устойчиво развитие и за равнопоставеност и недопускане на дискриминация. Основни стъпки за осъществяване на дейността: Стъпка 1. Подготовка на тръжна документация и избор на изпълнител. Период на изпълнение: 1-4 месец. Стъпка 2. Склю чване на договор с избран изпълнител. Период на изпълнение 5ти месец Стъпка 3. Доставка на активите. Период на изпълнение: 7-12 месец. Дейността ще завърши с подписване на приемо-­предавателен протокол. За успешното реализиране, комуникиране и отчитане на дейността, Доминекс Про ще осигури и визуализация на проекта с цел оповестяване на приноса на Оперативната програма и финансиращия фонд ЕФРР за изпълнението на проекта сред служителите, партньорите и клиентите на дружеството, както и широката общественост. Дейността ще бъде изпълнена по правилата на Процедурата за подбор на проекти и приложимите регламенти, като разходът за нея остава за собствена сметка. 224 920.00 217 453.00
Придобиване на енергийноефективна линия за прахово боядисване (по Мярка 4 от енергиен одит) - дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване и инсталиране на Автоматизирана линия за прахово боядисване - 1бр.: Дейността се планира в изпълнение на препоръка от Мярка 4 на енергиен одит: "Подмяна на линии за прахово боядисване". Описание на съществуващото положение: В момента в обекта има монтирани две линии за прахово боядисване на произвежданите детайли. Линиите се захранват от три енергийни източника, електрическа енергия, топлинна енергия от природен газ и топлинна енергия от въглища. Общата инсталирана електрическа мощност е 240 kW, работната електрическа мощност на машините е 0,7 от инсталираната мощност, тъй като част от нея се преобразува в топлина за сушене и изпичане. Режимът им на работа е 6000 ч. годишно. Общата производителност е 416,67 бр/ч. Съгласно инвестиционния проект Доминекс Про ЕООД възнамерява да подмени съществуващите два линии за прахово боядисване с една нова автоматизирана линия за прахово боядисване. Новото оборудване се предвижда да бъде с по-добри характеристики, което води до повишаване на производителността и ефективността на работа на оборудването. Линията ще консумира електрическа енергия и природен газ. Общата инсталирана електрическа мощност на линията е 124.5kW, а работната електрическа мощност на машините ще е 0,5 от инсталираната мощност. Инсталирана топлинна мощност за изгаряне на природен газ на линията е 1093kW(940000 Kcal/h), а работната топлинна мощност на машините ще е 0,2 от инсталираната мощност. Режимът й на работа ще е 6000 ч. годишно. Оценявайки работните характеристики на линията и типа на детайлите които ще се боядисват се предвижда тя да произвежда по 900 бр/ч. Принос на дейността към изпълнение на проекта: В рамките на дейността ще се закупи Автоматизирана линия за прахово боядисване.Това ще увеличи производителността на дружеството и ще осигури технологична възможност за прахово боядисване на по­ -големи обеми от съществуващата продукция (метални детайли за мебели и интериорно обзавеждане). Като пряк ефект, изпълнението на дейността ще осигури енергийни и ресурсни спестявания при осъществяване на производствената дейност, подкрепяйки  конкурентоспособното и устойчиво развитие на компанията. Дейността има принос и към опазването на околната среда, използването на рециклирани суровини и  прилагането на  хоризонталните политики за  устойчиво  развитие и за равнопоставеност и недопускане на дискриминация. Основни стъпки за осъществяване на дейността:  Стъпка 1. Подготовка на тръжна документация и избор на изпълнител. Период на изпълнение: 1-4месец.   Стъпка 2. Склю чване на договор с избран изпълнител. Период на изпълнение 5 ти месец  Стъпка 3. Доставка на активите. Период на изпълнение: 7-12 месец. Дейността ще завърши с подписване на приемо-­предавателен протокол. За успешното реализиране, комуникиране и отчитане на дейността, Доминекс Про ще осигури и визуализация на проекта с цел оповестяване на приноса на  Оперативната програма и финансиращия фонд ЕФРР за изпълнението на проекта сред служителите, партньорите и клиентите на дружеството, както и широката общественост.   Дейността ще бъде изпълнена по правилата на Процедурата за подбор на проекти и приложимите регламенти, като разходът за нея остава за собствена сметка. 1 760 247.00 1 760 247.00
Саниране на производствена сграда 1 на Доминекс Про ЕООД (по Мярка 5 от енергиен одит) - дейността ще бъде изпълнена чрез извършване на строително-монтажни работи за Саниране на производствена сграда 1 - 1бр.: Дейността се планира (по Елемент Б) в изпълнение на препоръка от Мярка 5 на енергиен одит: "Саниране на производствена сграда 1". Описание на съществуващото положение: Съществуващата производствена Сграда 1 и инсталациите в нея са стари и изградени преди повече от 25 години с много ниска енергийна ефективност. Сградата е изградена от: 1. Стени стоманобетонни U=3.41 W/m2K; 2. Дограма метална единично остъклена с U=6.66 W/m2K; промишлени врати с U=6,66 W/m2K; ролетни промишлени врати с U=1.21 W/m2K; 3. Покрив –бетонен топъл U=3.50 W/m2K; 4. Под - над земя U=0.1 W/m2K; Съгласно инвестиционния проект Доминекс Про ЕООД планира да санира съществуващата собствена производствена сграда 1 с цел повишаване на енергийната й ефективност и подобряване на микроклимата. Предлаганата мярка е саниране на съществуващата производствена сграда 1 чрез: - топлинно изолиране на 1000 м2 външни стени чрез нанасяне на PUR пяна с дебелина 5 см. и λ=0.025 W/mK,пяната ще се изолира от външни влияния с ламарина с което се постига U=0.44W/m2K; - подмяна на 756 м2 от съществуващата дограма с PVC дограма, двоен стъклопакет с U= 1.32 W/m2K; - топлинно изолиране на 4296 м2 топъл покрив чрез полагане на PUR пяна с дебелина 5 см. и λ=0.025 W/mK, с което се постига U=0.44 W/m2K; Принос на дейността към изпълнение на проекта: В рамките на дейността ще се санира производствена сграда 1 на Доминекс Про ЕООД. Като пряк ефект, изпълнението на дейността ще осигури подобрена енергийна ефективност на промишлена сграда 1 и енергийни спестявания при осъществяване на производствената дейност, позиционирана в сграда 1, подкрепяйки конкурентоспособното и устойчиво развитие на компанията. Дейността има принос и към опазването на околната среда, прилагането на хоризонталните политики за устойчиво развитие и за равнопоставеност и недопускане на дискриминация. Основни стъпки за осъществяване на дейността: Стъпка 1. Подготовка на тръжна документация и избор на изпълнител. Период на изпълнение: 3-6 месец. Стъпка 2. Склю чване на договор с избран изпълнител. Период на изпълнение 7ми месец Стъпка 3. Извършване на СМР. Период на изпълнение: 8-15 месец. Дейността ще завърши с подписване на приемо-­предавателен протокол. За успешното реализиране, комуникиране и отчитане на дейността, Доминекс Про ще осигури и визуализация на проекта с цел оповестяване на приноса на Оперативната програма и финансиращия фонд ЕФРР за изпълнението на проекта сред служителите, партньорите и клиентите на дружеството, както и широката общественост. Дейността ще бъде изпълнена по правилата на Процедурата за подбор на проекти и приложимите регламенти, като разходът за нея остава за собствена сметка. 189 599.00 189 470.18
Саниране на производствена сграда 2 на Доминекс Про ЕООД (по Мярка 6 от енергиен одит) - дейността ще бъде изпълнена чрез извършване на строително-монтажни работи за Саниране на производствена сграда 2 - 1бр.: Дейността се планира (по Елемент Б) в изпълнение на препоръка от Мярка 6 на енергиен одит: "Саниране на производствена сграда 2". Описание на съществуващото положение: Съществуващата производствена Сграда 2 и инсталациите в нея са стари и изградени преди повече от 25 години с много ниска енергийна ефективност. Сградата е изградена от: 1. Стени - стени стоманобетонни U=3.41 W/m2K; - стени термопанел U=0.39 W/m2K; 2. Дограма - дограмата е метална единично остъклена с U=6.66 W/m2K; - промишлени врати с U=6,66 W/m2K; - ролетни промишлени врати с U=1.21 W/m2K; 3. Покрив –бетонен топъл U=3.50 W/m2K; 4. Под- над земя U=0.15 W/m2K; Съгласно инвестиционния проект Доминекс Про ЕООД планира да санира съществуващата собствена производствена сграда 2 с цел повишаване на енергийната й ефективност и подобряване на микроклимата. Предлаганата мярка е саниране на съществуващата производствена сграда 2 чрез: - топлинно изолиране на 1685 м2 външни стени чрез нанасяне на PUR пяна с дебелина 5 см. и λ=0.025 W/mK,пяната ще се изолира от външни влияния с ламарина с което се постига U=0.44W/m2K; - подмяна на 463 м2 от съществуващата дограма с алуминиева с двоен стъклопакет с U= 2.20 W/m2K; - топлинно изолиране на 2880 м2 топъл покрив чрез монтиране на PUR термопанел с дебелина 4 см. и λ=0.025 W/mK, с което се постига U=0.35 W/m2K; Принос на дейността към изпълнение на проекта: В рамките на дейността ще се санира производствена сграда 2 на Доминекс Про ЕООД. Като пряк ефект, изпълнението на дейността ще осигури подобрена енергийна ефективност на производствена сграда 2 и енергийни спестявания при осъществяване на производствената дейност, позиционирана в сградата, подкрепяйки конкурентоспособното и устойчиво развитие на компанията. Дейността има принос и към опазването на околната среда, прилагането на хоризонталните политики за устойчиво развитие и за равнопоставеност и недопускане на дискриминация. Основни стъпки за осъществяване на дейността: Стъпка 1. Подготовка на документация и избор на изпълнител. Период на изпълнение: 3-6 месец. Стъпка 2. Сключване на договор с избран изпълнител. Период на изпълнение 7ми месец Стъпка 3. Извършване на СМР. Период на изпълнение: 8-15 от до месец. Дейността ще завърши с подписване на приемо-­предавателен протокол. За успешното реализиране, комуникиране и отчитане на дейността, Доминекс Про ще осигури и визуализация на проекта с цел оповестяване на приноса на Оперативната програма и финансиращия фонд ЕФРР за изпълнението на проекта сред служителите, партньорите и клиентите на дружеството, както и широката общественост. Дейността ще бъде изпълнена по правилата на Процедурата за подбор на проекти и приложимите регламенти, като разходът за нея остава за собствена сметка. 233 741.00 233 664.52
Оползотворяване на отпадна топлинна енергия (по Мярка 7 от енергиен одит) чрез закупуване и инсталиране на 2 бр.Система за оползотворяване на отпадна топлинна енергия: 1бр.Система за оползотворяване на отпадна топлинна енергия от компресорна машина в Сграда 1 и 1бр.Система за оползотворяване на отпадна топлинна енергия от компресорна машина в Сграда 2: Дейността се планира в изпълнение на препоръка от Мярка 7 на енергиен одит: "Оползотворяване на отпадна енергия" Описание на съществуващото положение: В Сграда 1 има монтиран компресор захранващ с въздух машините в сградата. Компресора е с инсталирана мощност 55 kW и работи 3000 часа годишно. В годишен аспект компресора консумира 165000 кWh (55*3000=165000), компресора не е инверторен и работи с пълната си мощност през цялото време. Няма изградена система за оползотворяване на отпадната топлинна енергия от компресора. В Сграда 2 има монтиран компресор захранващ с въздух машините в сградата. Компресора е с инсталирана мощност 30 kW и работи 6000 часа годишно, компресора е инверторен и работи със средна работна мощност 15 kW . В годишен аспект компресора консумира 90000 кWh (15*6000=90000). Няма изградена система за оползотворяване на отпадната топлинна енергия от компресора. Съгласно инвестиционния проект Доминекс Про ЕООД възнамерява да инвестира в 2 бр.Система за оползотворяване на отпадна топлина, както следва: 1 бр.Система за оползотворяване на топлинна енергия от компресорна машина в Сграда 1. С изграждането на системата за оползотворяване на отпадна топлинна енергия се предвижда да се оползотворяват 82500 кWh топлинна енергия от въздушното охлаждане на компресора. Загрятият при охлаждането на компресора въздух ще се подава посредством изграждането на системата в помещенията на Сграда 1 за отопление. 1бр.Система за оползотворяване на топлинна енергия от компресорна машина в Сграда 2. С изграждането на системата за оползотворяване на отпадна топлинна енергия се предвижда да се оползотворяват 45000 кWh топлинна енергия от въздушното охлаждане на компресора. Загрятият при охлаждането на компресора въздух ще се подава посредством изграждането на системата в помещенията на Сграда 2 за отопление. Принос на дейността към изпълнение на проекта: В рамките на дейността ще се инвестира в 2 бр.Система за оползотворяване на отпадна топлинна енергия. Като пряк ефект, изпълнението на дейността ще осигури енергийни спестявания при осъществяване на производствената дейност, подкрепяйки конкурентоспособното и устойчиво развитие на компанията. Дейността има принос  и към  опазването на околната среда и прилагането на  хоризонталните политики за  устойчиво  развитие и за равнопоставеност и недопускане на дискриминация. Основни стъпки за осъществяване на дейността:  Стъпка 1. Подготовка на документация и избор на изпълнител. Период на изпълнение: ­1-4 месец.   Стъпка 2. Сключване на договор с избран изпълнител - ако е приложимо. Период на изпълнение 5ти месец  Стъпка 3. Доставка на активите. Период на изпълнение: 5-8 месец. Дейността ще завърши с подписване на приемо-­предавателен протокол. За успешното реализиране, комуникиране и отчитане на дейността, Доминекс Про ще осигури и визуализация на проекта с цел оповестяване на приноса на  Оперативната програма и финансиращия фонд ЕФРР за изпълнението на проекта сред служителите, партньорите и клиентите на дружеството, както и широката общественост.   Дейността ще бъде изпълнена по правилата на Процедурата за подбор на проекти и приложимите регламенти, като разходът за нея остава за собствена сметка. 4 557.00 4 557.00
Въвеждане на Система за управление на енергията(СУЕ) в съответствие със стандарт ISO 50001 (като част от дейността ще бъдат извършени  следните услуги: въвеждане на СУЕ съгласно Стандарт ISO 50001 и сертифициране на СУЕ съгласно Стандарт ISO 50001): Като част от дейността ще бъде извършени: услуга за въвеждане на Система за управление на енергията (СУЕ) съгласно ISO 50001 и услуга за сертифициране на СУЕ съгласно ISO 50001. Международният стандарт за енергийно управление ISO 50001 дефинира изискванията за проектиране, изграждане, поддръжка и подобряване на системите за енергиен мениджмънт. Стандартът се основава на системите за управление по познатия ISO модел: планирай, направи, провери, действай. Въвеждането му ще обезпечи енергийното управление на производствени процеси и електроразпределението. Основната цел на ISO 50001 е да подпомогне крайните потребители на енергия да разработят и внедрят система и процеси, които им гарантират следене и непрекъснато подобряване на енергийната ефективност. Стандартът създава условия за за измерване, документиране и докладване на всеки напредък в енергийното управление на внедряващата организация. За успешното въвеждане на СУЕ в Доминекс Про ЕООД, ще бъдат изпълнени 2 поддейности: Поддейност 1 - ВНЕДРЯВАНЕ: I. ПРЕГЛЕД НА СЪСТОЯНИЕТО (GAP анализ) ­ Провеждане на преглед на състоянието за установяване съответствието на действащата Система за управление с изискванията на стандарта. ІІ. РАЗРАБОТВАНЕ НА ДОКУМЕНТИ ОТ СИСТЕМАТА ЗА УПРАВЛЕНИЕ 1. Разработване на необходимите документи от Системата за управление: политика; процедури; формуляри, чек­листове и други помощни документи; инструкции; наръчник. 2. Приемане на документите от съвместни екипи. ІІІ. ВНЕДРЯВАНЕ 1. Провеждане на обучение по внедряване на Системата за управление и изискванията на стандарта (на рък оводния персонал и на специалистите, отговорни за внедряването на Системата за управление); 2. Оказване съдействие при внедряване на Системата за управление; 3. Изменения в документацията по време на внедряване на Системата за управление. ІV . В ЪТРЕШЕН ОДИТ (проверка на готовността за сертификация) 1. Извършване на вътрешен одит и предаване на доклад; 2. Консултиране за провеждане преглед от ръководството. V. Консултиране по време на сертификационния одит и отстраняване на евентуални забележки от него. Поддейност 2: Сертификационен одит: Гаранция за успешното внедряване на една система за управление е нейното сертифициране от трета независима страна - Сертификационен орган, акредитиран за извършване на такава дейност . Етап 1 – оценяване на съответствието на документацията на системата за управление; Етап 2 – оценка на внедряването и ефикасността на системата за управление на място . Принос на дейността към изпълнение на проекта: Разработването на Система за управление на енергията в съответствие с изискванията на стандарта ISO 50001 ще гарантира въвеждането на систематичен енергиен мениджмънт, с който дългосрочно и устойчиво да се подобри управлението на енергията като ключова суровина и фактор на устойчивото развитие на производството на Доминекс Про ЕООД. Основавайки се на рамката за непрекъснато подобряване, въвеждането на стандарта е от съществено значение за запазване на постигнатите по проекта енергийни ефекти и тяхното надграждане с оглед стабилността на енергийния профил на предприятието при нарастващи екологични и икономически предизвикателства. Използването на специализирани услуги ще осигури пълно съответствие с изискванията на стандарта и успешното му внедряване, съобразено със спецификата на дейността ни. Основни стъпки за осъществяване на дейността: Стъпка 1. Избор на изпълнител за услуга по въвеждане /4 месец/. Стъпка 2. Разработване и въеждане на СУЕ съгласно стандарт ISO 50001 /5­-12 месец/. Стъпка 3: Избор на изпълнител за услуга по сертификация /10-11 месец/. Стъпка 4: Извършване на сертификационен одит и получаване на сертификат/13­-14 месец/ У спешното изпълнение на дейността ще се у достовери с получаване на Сертификат, издаден от акредитиран орган по сертификация съг ласно изискванията на процедурата за подбор на проекти. 27 250.00 27 180.00
Одит на проекта: Финансовият одит на проекта е приложим за проекти със стойност на безвъзмездната финансова помощ над 750 000 евро (1 466 872,5 лв.) в съответствие с чл. 207 от Делегиран регламент на Комисията (ЕО) № 1268/2012 относно правилата за прилагане на Регламент (ЕС,Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза. В тази връзка проектната документация и други изисквани данни във връзка с изпълнението на проекта ще бъдат предоставени на сертифициран одитор, който да потвърди допустимостта на разходите и правилното и законосъобразно изпълнение на проектните дейности. Приносът на тази дейност към проекта е в подпомагането на успешното одитиране на проекта и устойчивостта на проекта от гледна точка на последващи одити от Договарящия и одитни органи, потвърждавайки законосъобразното разходване на средства по проекта. 6 000.00 5 980.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).