Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 969 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The overall objective of the project is to promote the establishment and organisational and administrative strengthening of the "Electromobility" Cluster in order to meet the need to speed up the cooperation among the Cluster members, reduce the time for creating common cluster products and increase the efficiency and added value for all Cluster members.
In order to achieve its main objective, the project includes the following activities under Component 1 and Component 2 of this procedure:
1.Creation and  provision of resources for the activity of the Cluster's administrative body. 
2.  Increasing the capacity of the administrative body to manage and coordinate the cluster.
3. Promotion of cluster marketing.
4. Supporting cluster development and attracting new members.
5. Publicity and visualisation of the project.
The applicant is a micro enterprise categorised as a cluster in the initial stage of development and the economic activity code of this project is “Production of bicycles and wheelchairs", code 30.92 under NACE.BG-2008, therefore the project fits into the eligible target groups of this procedure.
The expected results from the implementation of the project are the following:
1. Establishment of an administrative and expert body for managing and coordinating the cluster's activity and for increasing its capacity.
2. Popularisation of the cluster's activity and its members both nationally and internationally, and encouraging the interaction among them by promoting cluster marketing.
3. Increasing the competitiveness of Cluster members.
In this sense, the project contributes to achieving the expected outcomes of this procedure, specifically to increase the degree of integration and cooperation of local suppliers to utilise their maximum capacity to develop competitive business products and services and to promote their active presence on the regional, national and foreign markets.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Създаване и ресурсно обезпечаване на дейността на административното тяло на Клъстер "Електромобилност" (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал, наемане на работно помещение и придобиване на компютърно оборудване): Като част от Дейността ще бъде нает квалифициран персонал за управление и организация на клъстерните дейности - 5 бр., ще бъде наето работно помещение за период от 17 месеца и ще бъде закупено необходимото компютърно оборудване за нуждите на новоизграждащото се административно тяло на клъстера (Мобилен компютър - 4 бр., Таблет - 2бр.,Мултифункционално печатащо устройство -1 бр.; Мрежово устройство за съхранение на файлове (NAS) с 2 бр. твърди дискове - 1бр.). Инвестицията ще допринесе за създаване, ресурсно обезпечаване и функциониране на нова административна единица в рамките на Клъстера - Секретариат, с което ще бъде постигната Специфична цел 1 на настоящото проектно предложение, а именно за организационното укрепване и постигането на по-висока ефективност в координацията на клъстерните дейности. Осъществяването на Дейност 1 ще осигури създаването на административно тяло и ще позволи неговата безпроблемна ежедневно функциониране за изпълнението на целите на клъстера. Закупените дълготрайни материални активи ще се използват както за ежедневната работа на административното тяло, така и при събития и презентации в страната и чужбина, както и съхранение на данни по проектните дейности на клъстера. С осъществяването на СЦ 1 ще се допринесе и за постигането на общата цел на проекта, която е свързана именно с насърчаване на изграждането и организационно-административното укрепване на обединението-кандидат. Дейността ще бъде изпълнена в следните стъпки: - подбор на квалифициран персонал (1-ви месец от изпълнение на проекта); - търсене на подходящо работно помещение (1-ви месец ); - избор на изпълнител за доставка на компютърно оборудване (от1-ви до 2-ри месец); - период на заетост на персонала ( от 2-ри до 18 -ти месец); - доставка и въвеждане в експлоатация на оборудването (3-ти месец) За създаването на новото административното тяло на Клъстера - Секретариат, в рамките на дейността ще бъдат наети на трудов договор и пълен работен ден (8 часа) общо 5 експерти на следните длъжности: Проектен експерт - 1 бр; Финансов експерт - 1 бр.; Технически експерт - 1 бр.; Координатор - 1 бр.; Офис сътрудник - 1 бр. Конкретните изисквания за заемане на всяка една длъжност са подробно описани в т.9 "Екип" от настоящия формуляр за кандидатстване. Те ще бъдат стриктно спазвани при осъществяването на подбор на кандидатите, изявили желание да работят в Клъстер "Електромобилност". Сектретариатът ще се ръководи от Председателя и зам.-председателя на УС на Клъстера. За ресурсното обезпечаване на дейността на Клъстера, настоящата дейност предвижда наемане на работно помещение, в това число обезпечаване на режийните разходи на помещението за период от 17 месеца, в което служителите на Секретариата да могат да осъществяват ежедневните си работни задължения и да подпомагат постигането на целите на Клъстера и да съдействат на неговите членове при необходимост . С цел набавянето на необходимата офис техника за нормалното и ефективното функциониране на Секретариата, с изпълнението на настоящата дейност ще бъде закупено следното компютърно оборудване: Мобилен компютър -4 бр., Таблет - за използване при маркетингови мероприятия на открито- 2бр., Мултифункционално печатащо устройство -1 бр.;Мрежово устройство за съхранение на файлове (NAS) с 2 бр. твърди дискове - 1бр. Новозакупеното по проекта оборудване ще бъде разположено в наетото за офис работно помещение, където ще бъдат обособени и работните места на служителите в Сектретариата. Дейността ще бъде изпълнявана през цялото времетраене на проекта и тя се явявя ключова за постигането на основната цел на проектното предложение, тъй като полага основите за изграждане и развитие на административния капацитет на Клъстера чрез назначаване на необходимия квалифициран персонал и създаване на необходимите условия за ефективна работа и създаване на добавена стойност за Клъстера и неговите членове. 235 762.74 206 432.29
Повишаване капацитета на административното тяло на клъстера за управление и координация на клъстера (Дейността ще бъде изпълнена чрез участието на част от персонала на административното тяло на Клъстера в 2 бр. обучения). : Като част от дейността , част от персонала на административното тяло на клъстера ще вземе участие в две обучения в България: - Участие на Проектен експерт и Финансов експерт, Координатор и Офис сътрудник в обучение на тема "Маркетинг и продажби" - Участие на Проектен експерт, Финансов експерт, Координатор и Офис сътрудник в обучение на тема "Стандарти и добри практики при работа с контрагенти" Клъстер Електромобилност предлага специфични продукти и услуги, които са нови за българския пазар и лиспва опит на служителите при продажбите и маркетирането на подобни продукти. Много трудно могат да се намерят служтели с конкретни знания в областта, които да бъдат директно наети. За да преодолее този проблем, сдружението ще изпрати част от административния си персонал на специализирани обучения. С участието си в посочените обучения, четирима служители от новоизграденото административно тяло на клъстера ще повишат своите знания, умения и компетентности по отношение на ключови области и сфери за дейността на Клъстера, каквото са Мркетинга и продажбите, а също и общоприетите стандарти и добри практики при работа с контрагенти. Дейността ще бъде изпълнена в следните стъпки: - идентифициране на подходящи обучения, които се предвижда да бъдат проведени в гр. София по посочените теми (3-ти месец от изпълнението на проекта); - записване на експертите за участие в обученията (3 месец) ; - участие на 4 бр. експерти в обучение на тема "Маркетинг и продажби" или подобна (4 - тимесец ) - участие на 4 бр. експерти в обучение на тема "Стандарти и добри практики при работа с контрагенти" (5-ти месец). Обученията, в които ще се включат експертите, ще бъдат много внимателно подбрани, като основна тежест при избора ще бъдат следните характеристи: хорариум - минимум 28 учебни часа, интерактивни методи на преподаване, наличие на помощни дидактически материали, наличие на документ, удостоверяващ завършването на съответния курс. От гледна точка на поставените цели, изпълнението на Дейността се явява ключова за подобряване на перспективите пред Клъстера, тъй като реализациято й ще съдейства значително за подобряване на квалификацията на служителите и развитието на административния капацитет на клъстера, което от своя страна ще допринесе за гарантирането на устойчиво развитие на клъстера. Дейността пряко допринася за осъществяването на Специфична цел 7 на проектното предложение, а именно за повишаване на капацитета на административното тяло на Клъстера чрез участие в обучения, конференции и семинари. 20 000.00 19 600.00
Насърчаване на клъстерния маркетинг : 1. Дейност "Насърчаване на клъстерния маркетинг" включва осъществяването на следните поддейности: 1. Разработване на стратегия за интернационализация на клъстера. 2. Наемане на постоянен трудов договор на експерт създаване на сътрудничества и интернационализация. 3. Участие на представители на клъстера и на негови членове на международни изложния и панаири. 4. Придобиване на европейски клъстерен лейбъл 5. Консултантски услуги във връзка с проучване на конкретни чуждестранни пазарни ниши и сегменти, възможности за експорт и стъпване на нови пазари. 6. Популяризиране на името (марката) на клъстера и на неговите продукти/услуги. Наемането на експерт създаване на сътрудничества и интернационализация, както и разработването на стратегия за интернационализация са от ключово значение за дейността на клъстера предвид това, че продуктите му са силно експортно ориентирани. Успешното международно сътрудничество ще спомогне за развитие на местното ноу-хау и ще улесни трансфера на иновативни технологии. Предвид изложеното, изборът и назначаването на екперт по интернационализация са ключови дейности още при стартиране на проекта. Участието на представители на клъстера в международни изложения и панаири ще допринесе за откриването на нови клиенти, дистрибутори, инвеститори и доставчици от Европа, Америка и Азия. Планираните за посещение изложения са най-големите в бранша за съответния континент (Kopenhagen Bike show - Европа), (Cycle show, The China International Bicycle and Motor Fair - Азия), (Bike Expo New York - Северна Америка или подобно), а събитията Bike motion BENELUX в Холандия и Ecolo Test and Fest, Прага, Чехия или подобно ще позволят пряк контакт с клиенти и дистрибутори. Придобиването на европейски клъстерен лейбъл от Европейският секретариат за клъстерни анализи ще гарантира качеството на процесите и управлението на стартиращия клъстер и ще допринесе за по-лесното откриване и за разпознаването на клъстера от чуждестранни организации и потенциални партньори. Важна част от дейност 3 е придобиването на допълнителна информация за таргетираните чуждестранни пазари чрез наемане на специализирани консултантски услуги. За да бъде максимално ефективна продажбената и маркетингова стратегия на клъстера е нужен детайлен анализ на пазарните ниши и сегменти в страни като Холандия, Швеция, Германия, Дания. Популяризиране на името на клъстера и на неговите продукти чрез изработка на презентационни материали и брошури на български и чужди езици е ключово за установяване на стратегически партньорства с бъдещи партньори и клиенти. Стъпките, необходими за изпълнение на дейността са следните: - подбор и наемане на експерт създаване на сътрудничества и интернационализация (1 месец от изпълнение на проекта) ; - период на заетост на експерта (2-18 месeц); - изготвяне на стратегия за интернационализиция (3-6 месец); - ползване на консултанстски услуги във връзка с проучване на конкретни чуждестранни пазарни ниши и сегменти, възможности за експорт и стъпване на нови пазари (6-9 месец); - организиране на планираните пътувания в чужбина (1 месeц); - участие в международни изложения и панаири (2-18 -ти месeц); - популяризиране на името на клъстера и на неговите продукти (2-18-ти месец) - придобиване на европейски клъстерен сертификат (12-18 -ти месец); Експертът създаване на сътрудничества и интернационализация ще бъде нает на трудов договор и пълен работен ден (8 часа), като заетостта му ще трае от втори до 18-ти месец от изпълнението на проекта. С изключение на поддейност 3, реализацията на останалите поддейности ще се осъществи чрез външно възлагане на изпълнители, които имат опит в предоставянето на подобен вид услуги. Дейността се явявя ключова за успешното изпълнение на проекта, тъй като тя ще допринесе за повишаване на разпознаваемостта на клъстерния бранд, както и за правилно идентифициране на пазарните ниши и външнотърговските пазари, подходящи за реализация на предлаганите от клъстера продукти и услуги. 183 205.12 147 665.72
Подпомагане развитието на клъстера и привличане на нови членове: Дейността включва изпълнението на следните поддейности: 1. Участие в специализирани обучения в чужбина на Експерт създаване на сътрудничества и интернационализация с цел повишаване на капацитета на клъстера за създаване на сътрудничества и интернационализация. 2. Организиране и участие в събития за представяне на клъстера и на неговите продукти/услуги, разширяване и развитие на дейността на клъстера, привличане на нови клиенти и нови членове на клъстера и създаване на мрежи между членовете на клъстера. С изпълнението на поддейност 1 се цели повишаване на капацитета по отношение на международната дейност на организацията, създаването и поддържането на партньорски отношения със сродни организации в чужбина и участие в мрежи, с което да се гарантира достъп до информация за най-съвременните технологии , ноу-хау и бизнес модели, които биха могли да се внедрят в клъстера или да бъдат разпространени сред неговите членове. В рамките на поддейност 2 ще бъдат организирани 4 маркетингови събития в най-големите градове на страната - София, Пловдив, Варна и Бургас, с цел популяризиране дейността на Клъстера, на неговите продукти и услуги с оглед на възможността за привличане на нови членове, които биха могли да се включат в подпомагането и развитието на клъстера съобразно притежаваната експертиза. На планираните маркетингови събития в 4-те най-големи български града клъстер “Електромобилност” ще популяризира своите продукти и услуги както пред крайните клиенти, така и пред потенциални нови членове. Стъпки за реализация на дейноста -- обучения на експерта за създаване на сътрудничества и интернационализация по темите "Успешен нетуъркинг" и "Преодоляване на междукултурни различия" или подобни (4-5 мес.); - участие в маркетингови събития в страната (4-6 месец) Дейността е от съществено значение за повишаването на капацитета на клъстера по отношение на създаването и поддържането на международни връзки в областта, в която развива дейност и за позиционирането му като надежден партньор и новатор при усвояването на най-добри партньорски практики и подходи. 26 400.00 19 355.00
Публичност и визуализация на проекта: Дейността ще бъде извършена съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020г. Целта е да се постигне широка публичност относно резултатите от проекта и информиране на общността относно ролята на ЕФРР чрез ОПИК в неговата успешна реализация. Предвид факта, че проектът предвижда осъществяване на инвестиции в ДМА, на мястото на изпълнението му на входа на сградата, ще бъдат поставени, в съотвествие с графичните стандарти, 2 информационни табели/плаката - временна и постоянна, със следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС, упоменаването на "Европейския съюз", ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 и наименованието на финансиращата програма - ОПИК, наименованието на проекта и главната му цел, общата стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране , представени в български лева. На временната табела ще бъдат изписани също началната и крайната дата на изпълнение на проекта. Временната табела ще бъде монтирана при стартиране на дейностите по проекта, а постоянната табела ще замени временната веднага след приключване на предвидените по проекта дейности. В рамките на два дни от сключването на ДБФП, на интернет страницата на кандидата също ще бъде поместена информация за проекта, като съдържанието й ще бъде аналогично с това на общите реквизити на двете обозначителни табели. За маркиране на закупените 8 бр. ДМА на подходящо място на повърхността на всеки на подходящо място на повърхността на всеки актив ще се бъдат поставени по два стикера - общо 16 бр. На всеки стикер ще бъде визуализирана емблемата на ЕС, упоменато "Европейски съюз", наименованието на Европейския фонд за регионално развитие, общото лого за програмния период 2014-2020г. и номера на договора за безвъзмездна финансова помощ. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за обществеността, запитвания за оферти и други официални документи, ще се посочва че се финансира от ОПИК чрез Европейскияфонд за регионално развитие. Дейността ще бъде изпълнявана по време на цялото изпълнение на проекта и ще продължи общо 18 месеца. Основните стъпки за реализацията й са следните: 1. Утвърждаване на образци на документи, съдържащи средствата за визуализация (1-ви месец). 2. Поместване на информация за проекта на сайта на бенефициента (1-ви месец). 3. Избор на изпълнител да изработване на информационни табели и стикери (1-ви-2ри месец). 4.. Прилагане на правилата за информираност и публичност във всички официални документи, свързани с изпълнението на проекта (от 1-ви до 18-ти месец). 1 000.00 532.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).