Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 969 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

VISION PLUS Ltd. is a Bulgarian start-up company, implementing its main activity under NACE-2008 - 55.10 Hotels and similar accommodation. The project will develop an innovation applicable in the field of tourism, where its code is 63.11. Data processing, hosting and similar activities. The innovation developed under the project is a product innovation in accordance with the Oslo Manual. It is a single system combining 3 components: air quality monitoring system, smart, energy saving lighting system and real-time traffic monitoring system, the results of which are displayed on an Internet platform including a mobile version, and the development will be called Smart village – Kamenar. Based on the project's level of technological readiness for development, it will be TRL 9 - System tested in an operating environment.
Project activities in accordance with the eligible activities under Element A of Procedure BG16RFOP002-1.028 include:
- Carrying out applied research, testing and measurements related to the development of product innovation;
- Creating and testing a prototype of Smart village – Kamenar;
- Development of economic and financial evaluation of the product innovation developed;
- Information and publicity activities.
They are in line with the horizontal policies set out in Art. 7 and Art. 8 of Regulation (EC) No 1303/2013 of the European Parliament and of the Council.
The project will be implemented through the following resources:
- Human resources – 3 qualified persons;
- Tangible and intangible resources, incl.: 21 LTA and 1 LIA;
- External services – 3, incl.: 1 economic and financial assessment of the innovation developed service, 1 work space rental service and 1 project visualization service.
The project is in line with the ISSS's thematic area „Mechatronics and Clean Technologies“, as well as it is in line with the objectives of the Community-led strategy for local development of LIG-Pomorie.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, свързани с разработването на продуктовата иновация (дейността ще бъде осъществена чрез наемане на квалифициран персонал-3 лица; закупуване на 21 ДМА и наем на работно помещение): Дейност 1 обхваща действия по извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, свързани с разработването на продуктовата иновация. За изпълнението им ще бъдат ангажирани 3 лица, квалифициран персонал, на следните позиции: - 1 лице за позиция Експерт "Чисти технологии“, - 1 лице за позиция Мениджър разработка "Smart village - Kamenar" и - 1 лице за позиция Оператор-техник. Всяко от лицата ще бъде ангажирано в изпълнението на проекта на трудов договор съгласно сроковете, часовата ангажираност и условията, посочени в т.9 Екип на ФК. Лицата ще вземат участие чрез изпълнение на съответните функции (задачи и отговорности) съгласно заеманата позиция при изпълнението на следните технологични етапи в процеса на разработката (подробно описани по-долу в т. 11 на ФК): Етап 1. Извършване на приложни научни изследвания за конструиране на прототип на еднинна система, съчетаваща в себе си 3 компонента: система за следене качеството на въздуха, система за интелигентно, енергоспестяващо осветление и система за следене в реално време на автомобилния трафик Етап 2. Тестване на функционалностите на прототипа на системата в реална среда и оценка на резултатите. Етап 3. Изпробване на прототипа на системата в операционна среда и достигане на ниво на технологична готовност - TRL 9 - Изпробвана система в операционна среда. В процеса на изпълнение на така описаните три етапа ще е необходимо освен ангажирането на 3-те лица и наемането на работно помещение, където да бъдат реализирани извършваните приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, свързани с разработването на продуктовата иновация. Помещението ще бъде наето за период от 17 месеца и като изискване при изборът му ще бъде посочено локацията му да бъде на територията на общ. Поморие. За ресурсното обезпечаване на разработката е предвидено и закупуването на общо 21 ДМА, вкл.: - Автоматизирана станция за анализ на качеството на въздуха в реално време - 1 бр. - Оптичен кабел - 58000 метра; - Оптичен линеен терминал (OLT) - 1 бр.; - Камера - тип 1 (с вкл. 1 бр. скоба за монтиране) - 1 бр.; - Камера - тип 2 (с вкл. 1 бр. скоба за монтиране) - 1 бр.; - Парков осветител - 16 бр. Необходимостта и обосноваността от закупуваните по проекта ДМА произтича от включването им и приложимостта им към различните действия при извършването на приложните научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, свързани с разработването на продуктовата иновация, а именно: - чрез оптичния кабел и OLT ще бъде осигурена: (1) оптична свързаност с Интернет между гр. Поморие и с. Каменар и (2) ще бъде изградена мрежата за управление на разработката Smart village - Kamenar, тъй като оборудването (PON) ще бъде инсталирано в с. Гълъбец; - автоматизираната станция за анализ на качеството на въздуха в реално време, парковите осветители както и двата типа камери ще бъдат хардуерната част от инфраструкутрата, която ще бъде инсталирана в с.Каменар и върху която ще бъдат извършвани приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, свързани с разработването на продуктовата иновация. Те също така са съставни, взаимосвързани части на отделните 3 компонента на единната система - Smart village – Kamenar. Предвидените за закупуване ДМА са от съществено значение за процеса на разработваната по проекта иновация. Те са част от инфраструктурата, чрез която ще бъде възможно извършването в реална среда на необходимите изпитания, измервания и изчисления по разработката на иновацията, както и самата разработка на прототипа. Индикативно, планирания период на изпълнение на дейността ще бъде от 1-ви до 17-ти месец, вкл. от изпълнението на проекта, като през 1-вия месец ще бъдат сключени трудови договори със съответните лица за съответните позиции съгласно планираната им заетост в проекта по месеци на изпълнение, посочена в т. 9 Екип на ФК. 209 971.60 207 520.09
Дейност 2. Създаване и тестване на прототип на Smart village–Kamenar (дейността ще бъде осъществена чрез закупуване на 1 ДНА: Интернет платформа, включваща мобилна версия за следене резултатите от системата спрямо въздуха и автомобилния трафик на живо - 1 бр.): Дейността включва действия, свързани със създаването и тестването на прототип на Smart village–Kamenar, които ще бъдат изпълнени от ангажирания по проекта квалифициран персонал. Същевременно, в процеса на създаване и тестване на прототипа, с оглед осигуряване на ресурсната му обезпеченост, е необходимо придобиването на 1 ДНА - Интернет платформа, включваща мобилна версия за следене резултатите от системата спрямо въздуха и автомобилния трафик на живо - 1 бр. В изпълнение на Дейност 1 ще бъдат осигурени необходимите условия за функциониране в реална среда на отделните 3 компонента на еднинната система, а именно: системата за следене качеството на въздуха, системата за интелигентно, енергоспестяващо осветление и системата за следене в реално време на автомобилния трафик. В Дейност 2 е предвидено чрез придобивания ДНА да бъдат създадени необходимите предпоставки и условия за вътрешно-оперативна свързаност и работа на тези системи в единна система, както и обобщаване, анализ и визуализиране на резултатите от тези системи на Интернет платформа, включваща мобилна версия и на тази основа да бъде създаден и тестван прототип на Smart village – Kamenar. Придобивания ДНА ще бъде инсталиран на територията на общ.Поморие в наеманото по проекта работно помещение за разработка на продуктовата иновация. В процеса на изпълнение на Дейност 2 е обхванато и полагането на труд от човешките ресурси, обезпечаващи процеса, в т.ч. работа на лицата, ангажирани на 3-те позиции по проекта, описани в предходната Дейност 1. Придобивания по Дейност 2 ДНА е от съществено значение за процеса на разработваната по проекта иновация. Той, заедно с хардуерните компоненти, придобивани по Дейност 1, също е част от т.нар. инфраструктура (съвкупност от хардуер, софтуер и комуникации), чрез която ще бъдат извършени необходимите изпитания, измервания и изчисления по разработката на иновацията, както и чрез, и върху която ще бъде създаден и тестват прототпа на Smart village – Kamenar. Цялата Дейност 2 ще бъде изпълнена в следните последователни стъпки: 1. Избор на разработчик на Интернет платформа, включваща мобилна версия за следене резултатите от системата спрямо въздуха и автомобилния трафик на живо - 1 бр. (без провеждане на процедура, чрез събиране на 2 съпоставими оферти) – 7-ми месец; 2. Сключване и изпълнение на договор за разработка на платформата – минимум 180 дни, от 8-ми до 13-ти месец; 3. Работа на квалифицирания персонал по проекта по създаването и тестването на прототипа на Smart village – Kamenar. 29 833.33 0.00
Дейност 3. Изработване на икономическа и финансова оценка на разработваната продуктова иновация (дейността ще бъде осъществена чрез 1 външна услуга за изработване на икономическа и финансова оценка на разработваната продуктова иновация (smart village - Kamenar) - 1 бр.): Изпълнението на Дейност 3 ще стартира след приключване на изпълнението и верификацията от страна на УО на предходните Дейност 1 и Дейност 2 на проекта. Дейността вкл. действия,свързани с израб. на икономическа и финансова оценка на разраб.иновация (smart village-Kamenar),които ще бъдат изпълнени от външен изпълнител. В обхвата на икономическата оценка на разраб.иновация ще бъде вкл. информация минимум за: -Съответствие на разраб.иновация с релевантни стратегически документи на местно,регионално,национално и европейско ниво; -Съответствието на разраб.иновация с хоризонталните политики на ЕС-принцип на равенството на половете,изисквания и потребности на целевите групи, осигуряване на достъпна среда за хората в неравностойно положение,сътрудничество с организации на различните целеви групи и др. приложими; -Оценка на приноса на разработваната иновация към икономическото благосъстояние на общината,региона и/или страната.Икон.оценка ще се прави от гл.т. на цялото общество,а не само на собствениците на инфраструктурата-неразделна част от иновацията,както и на самата иновация. В обхвата на финансовата оценка на разраб.иновация ще бъде вкл. информация минимум за: -Основните допускания по отношение на приходите и разходите по разработваната иновация,в т.ч.: обосновани предположения за: (1)Разходи: А)последващи инвестиционни разходи:за проектиране,за СМР,за доставка и монтаж на допълнително оборудване за доизграждане и/или разширяване на инфраструктурата на иновацията, Б)оперативни разходи:за наем,комунални и режийни р-ди,р-ди за възнаграждения(ако е приложимо по видове персонал,с отчитане на реалния разход,който ще възникне,а не номинално начислявания),р-ди за маркетинг(ако е необходимо),р-ди за лицензи и др.;капиталови разходи:за поддръжка на имоти и др.активи,инвестиции в нови активи и др. (2)Приходи:Генерирането на приходи от иновацията–ще се предостави инф. за очакваните приходи,с посочване на източници,ед.цени за всяка услуга,която може да бъде реализирана на съответния целеви пазар в резултат на иновацията,очаквани количества или брой продажби на месечна или годишна база,пазарна аргументация относно тяхната достоверност и др.приложими. (3)Амортизация:ще се представят допускания относно амортизирането на активите,които ще се придобият и/или използват при реализацията на иновацията. Информацията за допусканията ще се представи и в табличен вид. За всички разходи и приходи ще се предостави и информация относно съпътстващите фискални задължения (данъци,такси мита и др.). (4)Финансов модел(ФМ):на базата на допусканията и очакванията за приходи,разходи,източници на финансиране,ще се създаде финансов моделФМ за разработваната иновация.ФМ ще покрива периода от стартирането на проектните дейности до референтния период,определен в Приложение I на Делегиран регламент (ЕС)№480/2014 на Комисията от 3.3.2014г. ФМ ще представя очакваните постъпления от реализацията на иновацията и присъщите разходи,като в крайна сметка демонстрира реалния потенциал за икон. й жизнеспособност и фин. й устойчивост.ФМ ще бъде представен като паричен поток на ниво иновацията и в него ще бъдат изолирани само приходи и разходи,присъщи и възникващи от реализацията й и нейното функциониране.Всички входящи данни във ФМ ще отговарят на направените допускания. Във ФМ ще се включат и изчисления на някои основни фин. показатели на иновацията,сред които:нетна настояща ст-т,вътрешна норма на възвръщ.,фин. възвръщаемост на инвест.разходи:ФННС(И) и ФНВ(И),фин.възвръщаемост на нац.капитал:ФННС(К) и ФНВ(К),фин.устойчивост и др.приложими.ФМ и аргументацията към него ще бъдат приложени и във формат MS Excel(приложение към фин.оценка). Дейност 3 ще бъде изпълнена в 2 стъпки: 1.Избор на изпълнител за услуга с предмет:„Изработване на икон. и фин. оценка на разраб.продуктова иновация(smart village-Kamenar)-1бр.“.(без провеждане на процедура,чрез събиране на 2 оферти)–17-ти мес.; 2.Сключване и изпълнение на договор за услуга с избрания изпълнител–през 18-ти мес. 29 950.00 29 900.00
Дейност 4. Дейности за информиране и публичност (дейността ще бъде изпълнена чрез изработка и доставка на 1 бр. табела, 1 бр. билборд и 20 бр. стикера): Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността, като за целта ще бъдат спазвани стриктно условията и изискванията, описани в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“. Ще бъдат предприети всички необходими действия за популяризиране на получената безвъзмездна помощ по линия на ОПИК чрез ЕФРР и националния бюджет. С цел популяризация на дейностите по проекта и в изпълнение на изискванията за информираност и публичност на проекти, финансирани със средства на ЕС, се предвиждат следните мерки, включени в настоящата дейност по визуализация на проекта: (1) изработка и доставка на 20 броя стикери за маркиране на закупуваните по проекта ДМА и техни съставни компоненти – стикерите ще бъдат изработени по образец Приложение 2.16.5. към Ръководството за изпълнение на ДБФП по ОПИК 2014-2020 г.; (2) изработка, доставка и монтаж на 1 брой постоянна табела с информация за проекта – тя ще бъде изработена по образец Приложение 2.16.3. към Ръководството за изпълнение на ДБФП по ОПИК 2014-2020 г.; с минимални размери 50 х 70 см. Постоянната табела ще бъде монтирана на видно място, на входа на работното помещение, наето по проекта, където ще бъдат инсталирани част от придобиваните по проекта активи; (3) изработка, доставка и монтаж на 1 брой билборд с информация за проекта – той ще бъде изработен по образец Приложение 2.16.4. към Ръководството за изпълнение на ДБФП по ОПИК 2014-2020 г. Билборда ще бъде монтиран на видно място в с. Каменар, общ. Поморие, където ще бъде изградена тестовата инфраструктура на разработваната иновация съгласно планираното по Дейност 1 на проекта. (4) включване на визуализационните и информационни реквизити на ОПИК и ЕС в съответствие с изискванията за мерките за публичност във всяка една комуникация и документация, изготвяни в процеса на изпълнение на проекта при възникващите взаимоотношения с доставчици, изпълнители на услуги, клиенти и други заинтересовани страни. Всяко едно от средствата за визуализация ще съдържа информация, че проектът е получил финансиране от Европейския фонд за регионално развитие чрез ОП „Иновации и конкуретноспособност” 2014-2020 г., номер и наименование на проекта на български език. Чрез изпълнение на дейността по визуализация на проекта ще се осигури публичност на целите, постигнатите резултатите от проекта, както и размера на финансовата подкрепа по линия на ОПИК чрез ЕФРР и националния бюджет. Дейността се предвижда да стартира от 1-ви проектен месец, имайки предвид необходимостта от изготвяне на съответния пакет документи при изборът на изпълнители за доставка на предвидените по проекта активи, както и на планираните услуги, съгласно предвидените указания за информация и комуникация. Нейната продължителност съответно ще бъде през целия период на изпълнение на проекта, като при финализиране на дейностите по доставката на ДМА ще бъдат изработени и предвидените стикери с оглед своевременното им маркиране. 1 990.00 1 654.17

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).