Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 743 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The investment project is based on the recommended measures from the energy audit done after an energy audit in "Aquarelax BG EOOD. The energy audit provides for replacement of existing technological equipment being purchased and put into operation the following new equipment with higher technological capabilities:
- Technological line for the production of acrylic bathtubs.
After integrating the above mentioned technological equipment, the production capacity of the enterprise will grow significantly, which in turn will lead to taking more orders and expansion of the enterprise, as well as lower energy consumption per unit of output.

Beneficiary provides the project to introduce a system of energy management / energy management / certification and BS EN ISO 50001. These actions will reduce the cost of energy resources, limiting consumption of energy resources and thus - environmental protection, and continuously measuring and analyzing energy efficiency.
The project will be a turnaround 18 months and a total value 1 968 498.00 lev, VAT excluded.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Замяна на стара ръчна технологична линия за производство на акрилни вани с нова автоматизирана, с по-висока производителност и по-ниска консумация на енергия - 1 брой: Предложената мярка (замяна на старатехнологична линия за производство на акрилни вани, използваща ръчен труд) участва във всички етапи на производството в "Акварелакс-БГ" ЕООД. Средната производителност на старата технологична линия е определена на база измерване и опита на предприятието, което има на годишна база. Средно през старото оборудване се изработват по 1,2бр./ч. акрилни вани. С наличното оборудване се изработва средно продукция, на годишна база около 166бр./ год. На съществуващата технологична линия за производство на акрилни вани се работи основно ръчно. Това прави процеса на производство бавен и изключително неефективен. Необходимо е да се влагат големи количества ръчен труд, което оказва сериозно влияние върху себестойноста на крайния продукт. Експлоатацията на старата линия за производство на дограма се характеризира с висок специфичен разход на енергия. Работата с множество ръчни инструменти прави производствения процес опасен за здравето на работещите. Поради сериозните недостатъци на съществуващото оборудване се налага дружеството да използва външни услуги, главно под формата на доставка на акрилни вани от други производители. Настоящата дейност е препоръчана мярка 1 от Енергийния одит. Предвижда се интегриране в производственият процес на ново поколение технологична линия за производство на акрилни вани. Линията ще се състои от няколко отделни технологични участъка, описани по-долу. Термоформинг машина с двустранно нагряване на листа, със следните технически характеристики: - термоформингмашинавработниразмери2950 x 2450 mm; - максималниразмериналистатазаобработка 3000 x 2500 mm; - максималнадълбочина ( м/удолниянагревателидолнатачастнаформата700 mm; - керамичниинфрареднагреватели; Автоматизиран робот за пръскане на, със следните технически характеристики: - Максимално входно налягане на въздуха: 6,8бар; - Работно налягане: 3-6бар; - Средна консумация на въздух: 700 л/мин; - Максимално изходящо налягане: 119 бар; - Максимален дебит на системата: 3.8 л/мин; - Предавателно съотношение на помпата 13:1; - Дебит на помпата за цикъл: 3.8 л; - Съотношение на смесване с катализатора 0.5% до 2.9%. Технически данни за помпа за смола - Максимално входно налягане на въздуха: 7 бар; - Работно налягане: 3-6 бар; - Максимална консумация на въздух при 7 бара: 691 л/мин; - Максимално изходящо налягане: 119 бар; - Максимален дебит на системата: 9.5 л/мин; Машина за изрязване, със следните технически характеристики: - Инсталирана електрическа мощност: 3 kW. Единичната производителност на новата автоматизираната линия за акрилни вани е значително по-голяма, което води след себе си много по-нисък разход на енергия за единица произведена продукция. Енергийните спестявания в резултат от въвеждане на мярката възлизат на 905740kWh/г. Спестените емисии СО2са в размер на 741,80 т/год. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец); 4.Тестване и пускане в експлоатация.Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) 1 930 598.00 1 930 500.00
Енергийно обследване по образец, изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти (При ложение Б към Условията за кандидатстване) - 1 бр.: Дейността по изготвяне на енергийния одит в "Акварелакс-БГ" ЕООД е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на фирмата ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е: -По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предпирятие; -Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предпирятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи; -Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за производство на единица продукция; -Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността; Дейността и разходите са извършени преди подаване на проекта и след датата на обявяване на настоящата процедура. Стъпки за реализиране на дейността: 1. Събиране на оферти и избор на изпълнител – (1 месец) 2. Извършване на услугата – (1 - 2 месец) 19 900.00 19 900.00
Въвеждане на система за енергиен мениджмънт БДС EN ISO 50001 - 1 бр.: Дейността включва: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление – - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Извършване на услугата (от 6 до 16 месец) 3.Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) 1 000.00 990.00
Сертифициране на система за енергиен мениджмънт БДС EN ISO 50001 - 1 бр.: Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните етапи: - провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат; Стандартът най-вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода, и др. ISO 50001:2011 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и всяка една организация, решила да се възползва от това. Стандартът също така установява условия за сравняване с най-добрите постижения в областта (benchmarking), измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове. Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Извършване на услугата (от 6 до 16 месец) 3.Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) 14 000.00 13 800.00
Визуализация на проекта: Във връзка с изпълнението на дейността по информация и публичност със средства по проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, например на входа на сградата, където се изпълнява проектът. На всички закупени активи ще бъдат поставени стикери, указващи подкрепата на ОПИК и ЕФРР. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от кандидатстващото предприятие задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на ЕС; упоменаване на ЕФРР; общото лого за програмен период 2014-2020 г. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Извършване на услугата (от 6 до 16 месец) 3.Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) 3 000.00 2 830.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).