Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 743 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The project involves the creation of an innovative platform for the development of active ingredients for the cosmetic industry based on de-differentiated plant in vitro systems. It is a sequence of processes/modules that provide the creation of a unique product. Its aim is to offer cosmetic manufacturers a complete integrated service for the creation of active ingredients for the cosmetics industry. They will be extremely effective in terms of the key functionalities sought after as a cosmetic effect (regenerative, sunscreen, moisturizing, anti-oxidative, immunostimulating and other effects) and high marketing potential. The platform will allow the industrial use of plants that are rare , endemic, protected or difficult to access for collection or cultivation. Propagation of plant cells as raw material in bioreactors contributes to the conservation of plant diversity and has a strong ecological effect. This method allows to improve the properties of the product through optimization of plant cells and provides year-round continuous access to fresh raw materials. Bio-technology production also enables product homogeneity - cell culture has permanent phyto-chemical characteristics, unlike the natural product that varies seasonally and geographically. Separately, cell culture allows the creation of sterile biomass with complete lack of natural contamination.
Expected results: Development of a platform which will offer:
- Choosing appropriate cell cultures and/or creating new ones.
- Optimization of cell cultures
- Perform microbiological and performance tests
- Developing emulsions.
Project activities: doing research, testing, measurements needed to develop innovation (purchasing materials, outsourcing services); purchasing of fixed and intangible assets; visualization.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на иновацията (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал - 4 бр. експерти, закупуване на материали, необходими за разработването на иновацията и външни услуги (възлагане на научни изследвания)).: Екипът по проекта се състои от 4 експерта, които ще имат следните отговорности: А. Павлов: избор на подходящи клетъчни култури; избор на нова растителна култура; методолически указания и ръководене на дейността по разаработване на нова клетъчна култура; определяне на процедурите за оптимизация на клетъчните култури и управление дейността по оптимизиране; надзор и определяне на параметрите при комбиниране на различни клетъчни култури, разработване на емулсии и извършване на микробиологични, физикохимични тестове и тестове за ефективност. П. Татарска: работи по избор на подходящи клетъчни култури с фокус - разработване на параметрите за ефективност; участва в разработването на новата калусна култура, оптимизирането на клетъчни култури, комбинирането им и разработването на емулсии; определя техническите параметри за избор на материали, ДМА, ДНА и външни услуги, необходими за разработване на иновацията; изготвя технико-технологични досиета за активните съставки. В. Георгиев: участва в избора на подходящи клетъчни култури и нова растителна култура; изпълнява методическите указания по разработване на нова клетъчна култура и осъществява всекидневно наблюдение в/у лабораторната дейност; участва в определянето на процедурите за оптимизация на клетъчните култури и осъществява оперативен контрол върху дейността по оптимизиране; извършва комбинирането на различни клетъчни култури и разработването на емулсии; изготвя технико-технологични досиета за активните съставки. Т. Гочева: лабораторна дейност, свързана със създаване и поддържане на калуси, клетъчни суспензии, оптимизация на култури; извършва всекидневно необходимата лабораторна дейност, свързана със създаване и поддържане на калуси, клетъчни суспензии, оптимизация на култури. Предвижда се закупуване на материали, необходими за създаване и оптимизиране на клетъчни култури (растителни среди, растежни регулатори, тестове за концентрация на определени съединения). Лабораторните съдове и инструменти са необходими, тъй-като в тях се извършват процесите на създаване и нарастване на калусите, създаване на суспензиите и генериране на растителна маса. Ключов материал са и хранителните среди и растежните регулатори, които представляват витална среда за калусите и суспензиите от първата не-диференцирана клетка, до оптимизацията на крайния продукт. Тестовете за анализ служат за следене на промяната в концентрацията на ключови съединения в хода на оптимизацията. Дейността ще включва и възлагане на външни изпълнители на следните услуги: - Определяне на фито-химичния състав на клетъчните култури - анализите дават подробен профил на фито-химичния състав на културите с посочени концентрации. Този тест е ключов за отчитане и следене на състава на клетъчните култури в хода на проекта и за информационно захранване на софтуерния модул за разработване на емулсии. - Установяване срока на годност и стабилността на активната съставка чрез микробиологични и фитохимични тестове - те са задължителни за всяка козметична съставка, предназначена за влагане в краен продукт. - Тестване на ефективността на активната съставка по различни показатели - с цел доказване на основните ефекти на активната съставка. Претенциите за ефективност трябва да бъдат подкрепени от документация за провеждане на тестове от външна независима страна. Стъпки: 1/ Подбор на персонал (3-ти месец); 2/ Период на заетост на персонала (4-ти - 21-ви месец); 3/ Процедура за избор на доставчик на материали (1-ви - 3-ти месец). 2/ Сключване на договор с избрания изпълнител (3-ти месец). 3/ Доставка на материалите (4-ти - 6-ти месец)). 4/ Финални приемо-предавателни протоколи. (6-ти месец). 5/ Процедура за избор на доставчици на външни услуги (7-ми - 10-ти месец). 6/ Сключване на договор с избрания изпълнител (11-ти месец). 7/ Извършване на услугите (11-ти - 24-ти месец)). 8/ Финални приемо-предавателни протоколи. (6-ти месец). 122 635.40 117 434.68
Придобиване на ДМА, необходими за разработването на иновацията (дейността ще бъде изпълнена чрез придобиване на инкубаторни клатачки с охлаждане - 2 бр.).: Дейността ще включва закупуване на 2 бр. инкубаторни клатачки с охлаждане, които са необходими за създаването и поддържането на клетъчната суспензия. Инкубаторните клатачки са основно производствено оборудване за проекта. Те са необходими за създаването и поддържането на клетъчни суспензии, както и за получаването на необходимите количества растителна маса при дълбочинни условия на култивиране. При контролирана хранителна среда и аерация, калусите формират суспензии, в които клетките се размножават до изчерпване на хранителните съставки в средата. В клатачките преминава и процесът на оптимизация на клетъчните култури. Капацитетът на клатачките на Института по микробиолология е изпълнен докрай, а "Инова БМ” ООД не разполага с клатачки. . Предвидените за закупуване инкубаторни клатачки ще имат следните технически характеристики: • Микропроцесорен контрол с дигитален дисплей • Работен температурен диапазон: от стайна температура +5°C до 60°C (или 16°C под стайната температура), • Скорост: от 20 до 400 rpm, • Захранване 230 V 50/60Hz. Стъпки за реализация на дейността: 1/ Провеждане на процедура за избор на изпълнител (от 1-ви до 3-ти месец) - съгласно изискванията, регламентирани в ЗУСЕСИФ и ПМС No 160 (избор с публична покана). 2/ Сключване на договор с избрания изпълнител (3-ти месец). 3/ Доставка на активите (от 4-ти до 7-ми месец)). 4/ Подписване на финални приемо-предавателни протоколи. (7-ми месец). 56 000.00 56 000.00
Придобиване на специализиран софтуер, необходим за разработването на иновацията (дейността ще бъде изпълнена чрез придобиване на Модулен софтуер за моделиране на био-химични взаимодействия в подкрепа на процеса на разработване на активни съставки в козметичната промишленост - 1 бр.).: Като част от дейността ще бъде закупен ДНА, а именно: Модулен софтуер за моделиране на био-химични взаимодействия в подкрепа на процеса на разработване на активни съставки в козметичната промишленост. Той ще бъде използван в процеса на създаване на комплексни активни съставки от растителен произход и ще създаде условия за надеждност на прогнозите и предсказване на оптималните комбинации от растителни съставки и други ингредиенти на активните добавки. Специализираният софтуер ще бъде съставен от 3 Модула: - Модул за определяне на оптимална растителна култура/комбинация от култури спрямо търсени козметични ефекти. Той ще създава база данни с химически вещества/съединения с описани в научна литература въздействия върху човешка кожа с дерматологично-козметичен ефект. Ще изгражда под-множества на тези химически вещества/съединения, които се съдържат в посочените от клиента растителни клетъчни култури. Ще създава механизми за комбинаторика между набор от зададени козметични свойства и фито-химическо съдържание на отделни клетъчни култури или на комбинация от клетъчни култури. - Модул за определяне на оптимални условия за комбиниране на клетъчни култури. Той ще моделира очакваните химически реакции между веществата/съединенията, от които се състоят различните клетъчни култури. Ще отчита влиянието на зададени от клиента фактори на средата като температура, налягане и др. Ще генерира алтернативни варианти, в зависимост от различни съотношения на култури. Ще сравнява резултатите с базата данни с химически вещества/съединения от модул 1. - Модул за определяне на рецептура за изготвяне на емулсия. Той ще създава база данни от налични на пазара повърхностно активни вещества, като ги класифицира по функционалност. Ще групира веществата/съединенията от растителните клетки по начин на взаимодействие с повърхностно активни вещества. Ще генерира алтернативни варианти на комбиниране. Модул 1 ще съпоставя търсените ефекти на активната съставка (регенеративно, слънцезащитно, oвлажняващо, оцветяващи, избелващо, анти-оксидативно, имуностимулиращо, противовъзпалително е мн. др. действия) с химическите съединения, които поотделно или заедно предизвикват тези ефекти по различни физиологични пътища и с фито-химическия състав на разработените от нас растителни култури. Вторият модул от софтуера ще предсказва взаимодействието между хилядите химически елементи и съединения, съдържащи се в растителните култури, от които ще се състои активната съставка, в различни съотношения и при различни условия, като целта е да се постигне рецептура с максимален синергистичен ефект. Третият модул от софтуера ще определи оптималната комбинация от повърхностно-активни вещества, необходими за емулсията на конкретната активна съставка. Целта е да се запазят качествата на целия коктейл от вътрешно-клетъчно съдържание на различните растителни клетки и да се осигури максимално проникване на активната съставка в кожата. Стъпки за реализация на дейността: 1/ Провеждане на процедура за избор на изпълнител (от 1-ви до 3-ти месец) - съгласно изискванията, регламентирани в ЗУСЕСИФ и ПМС No 160 (избор с публична покана). 2/ Сключване на договор с избрания изпълнител (3-ти месец). 3/ Изработване и доставка на софтуера (от 4-ти до 8-ми месец)). 4/ Подписване на финални приемо-предавателни протоколи. (8-ми месец). 48 850.00 48 800.00
Визуализация на проекта (ще бъде изпълнена чрез изработването на: информационна табела - 1 бр., стикери - 10 бр., плакати - 10 бр.). : Като част от дейността ще бъдат изработени: информационна табела - 1 бр.; плакати - 10 бр.; стикери - 10 бр. При изпълнението на дейността кандидатът ще се съобрази изцяло с мерките за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII „ИНФОРМАЦИЯ И КОМУНИКАЦИЯ ОТНОСНО ПОДКРЕПАТА ОТ ФОНДОВЕТЕ” от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета. Всяко средство за визуализация на проекта (табела, плакати и стикери) ще посочва, че проектът е получил финансиране от Европейския фонд за регионално развитие чрез ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020 и ще съдържа номера и наименованието на проекта. Основните цели на дейността ще са: - да повиши обществената осведоменост и прозрачността по отношение на съфинансирането на проекта по ОПИК; - да информира широката общественост за ролята, която играе Европейският съюз съвместно с държавите-членки при отпускането на помощта и за резултатите от нея; - да гарантира прозрачността в процеса на усвояване на европейските фондове и изпълнението на финансираните проекти; - да информира за източника на европейско съфинансиране – в случая това е Европейския фонд за регионално развитие. Кандидатът ще постави една информационна табела с размери минимум 50 на 70 см., на видимо за обществеността място. Табелата ще съдържа следната текстова и визуална информация: - емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; - наименованието на съфинансиращия фонд - Европейски фонд за регионално развитие; - общото лого за програмен период 2014-2020 г.; - наименованието на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020; - наименованието на проекта; - общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; - начална и крайна дата на изпълнение на проекта Емблемата на ЕС, упоменаването „Европейски съюз“ и наименованието на финансиращия фонд ще заемат минимум 25% от площта на табелата. Те ще се изготвят в съответствие с техническите характеристики, приети от Европейската комисия. Емблемата на ЕС ще бъде в съответствие с графичните стандарти, определени в приложение II от Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията. Като част от дейността кандидатът планира да постави и 10 бр. плакати, с размери минимум 50 на 70 см., в които се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, като например входа на сградата, където се помещава компанията и др. Плакатът ще съдържа следната текстова и визуална информация: - емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; - наименованието на съфинансиращия фонд - Европейски фонд за регионално развитие; - общото лого за програмен период 2014-2020 г.; - наименованието на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020; - наименованието на проекта; - общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; - начална и крайна дата на изпълнение на проекта Кандидатът планира и отпечатването на 10 бр. залепящи се стикери, които ще бъдат поставени на всеки актив, закупен по проекта и също ще съдържат всички реквизити, съгласно правилата на Приложение XII „ИНФОРМАЦИЯ И КОМУНИКАЦИЯ ОТНОСНО ПОДКРЕПАТА ОТ ФОНДОВЕТЕ” от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета. Текстът на всеки стикер ще посочва, че проектът е получил финансиране от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020 и ще съдържа номера и наименованието на проекта. Стъпки за реализация на дейността: 1/ Провеждане на процедура за избор на изпълнител (от 1-ви до 3-ти месец) - съгласно изискванията, регламентирани в ЗУСЕСИФ и ПМС No 160 (публикуване на съобщение за набиране на оферти в ИСУН 2020). 2/ Сключване на договор с избрания изпълнител (3-ти месец). 3/ Извършване на предвидената услуга (от 3-ти до 24-ти месец). 4/ Подписване на финални приемо-предавателни протоколи. (24-ти месец). 180.00 150.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).