Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 959 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

This project is aimed at sustainable development of the innovation cluster „Knowledge-Intensive Development Association” by providing support to stimulate the innovation activity of the cluster and the creation of a Laboratory center for data collection which will be the only in Europe to provide a global data collection service on demand from a client, without restriction on scope, type and data sources, by building a shared infrastructure for common cluster activities, exchange of knowledge and experience and strengthening of the cluster's innovation and research potential and creation of cooperation.

The project proposal includes a set of activities under Components 1 and 2, which are aimed at developing the capacity and internationalization of the candidate’s group by: providing resources for the activity and enhancing the capacity of the cluster's innovative staff; exchange of good practices; establishment and promotion of transnational cooperation and internationalization connections (Component 1) and acquisition of tangible and intangible assets for the development of shared cluster infrastructure - Component 2.

The expected results from the implementation of these activities are:
• New shared cluster infrastructure created - Global Data Collection Center
•  Provided resource capacity for cluster innovation activity - appointed innovative and research staff;
• Increased capacity of the cluster and its members through participation in seminars, conferences and other events to share experiences and good practices
• strengthened ties and cooperation between cluster members and external partners;
• facilitated access to cluster members' technologies, resources and expertise.

The cumulative effect of the implementation of the project will help to strengthen the innovation activity of the cluster, to provide a basis for sustainable development, to improve and internationalize the Knowledge-Intensive Development Association and its services.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Придобиване на дълготрайни материални (ДМА) и нематериални (ДНА) активи за общи (съвместни) клъстерни иновационни дейности: Тази дейност ще бъде изпълнена чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на оборудване и специализиран софтуер, необходими за разработването на производствената иновация и създаване на Център за събиране на глобални данни, позициониран в офиса на сдружението във Велико Търново. За да стартира разработването на производствената иновация по проекта, сдружението предвижда да извърши разходи по Компонент 2 за закупуване на ДМА и ДНА, които ще включват доставка, монтаж, инсталиране, изпитване и въвеждане в експлоатация на: 1. Работна среда за събиране на информация от онлайн източници – 1бр. По своята същност работната среда е производствената технология, чрез която ще се осъществява самото събиране на данни. Посредством нея иновационният персонал ще разработва скриптове и алгоритми за извличане на данни и в последствие ще се извършва екстракцията на данните. 2. Хардуерно оборудване, необходимо за съвместните клъстерни дейности: - Сървъри (за изчислителни задачи) - 5бр., бюджетен ред 2.1, които ще осигурят необходимата изчислителна мощ и дисково пространство за извършване на сложни и комплексни изчислителни задачи, както и ще осигурят автоматизацията и производителността по време на събирането на данните; - Сървър (за съхранение на данни и мрежова свързаност) - 1бр, бюджетен ред 2.2 ще притежава необходимите характеристики за събиране, съхранение и обработка на големи масиви от данни. - 1 бр. Терминално устройство за управление (2.3), с мощен процесор и достатъчно памет и дисково пространство, което да осигури безпроблемна инсталация и експлоатация на софтуера по т.1. Предвиденото за закупуване оборудване ще обезпечи напълно реализацията на разработваната по проекта иновация и ще осигури автоматизацията и производителността при събиране на данните, с което ще се преодолее един от най-големите проблеми на този пазар, а именно „латентността“ по време на събиране на данни, както и прецизната, бърза и надеждна обработка на голям обем от данни. От предвиденото за закупуване оборудване Терминалното устройство, върху което ще бъде инсталирана работната среда, ще бъде доставено във Велико Търново, където и ще бъде експлоатирано, докато сървърите ще бъдат доставени и въведени в експлоатация в гр. София в дейта център, където има необходимата инфраструктура и може да бъде гарантирана сигурност и постоянна скорост на връзката и преноса на данни, каквато не може да бъде постигната в работния офис на сдружението. 195 602.00 190 250.00
Ресурсно обезпечаване на иновационната дейност на сдружението - осигуряване на иновационен и научно-изследователски персонал за развитие на клъстерните иновационни дейности: В рамките на тази дейност ще бъде нает иновационен и научно-изследователски персонал – 3 бр. на пълен работен ден , както следва: - Експерт 1 ще бъде назначен на позиция „Програмист, управление на бази данни“ за период от 18 месеца по 8 часа на ден; - Експерт 2 ще бъдe назначен на позиция „Програмист, извличане на данни“ за период от 18 месеца по 8 часа на ден; - Експерт 3 ще бъдат назначен на позиция „Програмист, извличане на данни“ за период от 16 месеца по 8 часа на ден; Иновационният персонал на сдружението стои в основата на разработването на иновативната услуга, като ще има за задача да осигури правилното и навременно събиране на данните посредством разработване на скриптове чрез използване на предоставения му фреймуърк [работна среда за събиране на данни от онлайн източници] за да изготвя специализирани скриптове/мини-програми/ за извличане на съответните данни. По-конкретно: - те ще трябва да дефинират такава структура на основната база и на механизмите за извличане на резултати от нея, че тя да позволи постигането на оптимална за нуждите на клъстера/ползвателите скорост на извличане, както и максимална интероперабилност, интегрируемост и сигурност на съхранение и предоставяне на данните; - разработват и внедряват механизми, процеси и практики, с цел операционализация и оптимизация на базите данни и управлението им; - създават автоматични или полуавтоматични алгоритми, чрез които да се проследяват промени в съхраняваните данни [управление на версии] като потенциален механизъм за наблюдение на изменения в наблюдавани източници; - определят честотата на събираемост и използване на скрипта и следят за грешки в процеса на събиране и съхранение на данните. Иновационният персонал ще бъде назначен в самото начало на проекта, като до осигуряване на техническата среда (хардуер и софтуер), експертите, подкрепени от членовете на Сдружение за знание-интензивно, ще изпълняват задачи свързани с: - Идентифициране на източници, от които да бъдат събирани данните, които ще бъдат агрегирани в създавани в рамките на проекта. Членовете на сдружението - „А Дейта про“ ООД, „СииНюз“ ЕООД, „Айдентрикс“ АД, „Интелдей Солушънс“ АД, „Персептика“ ЕООД, „Ю Ту Си Къмюникейшънс“ ЕООД, „Агенция Протос“ ООД, Великотърновски университет „Св.Св. Кирил и Методий“, Висше Училище по мениджмънт ще оказват съдействие както в тази задача, така и в разработването на иновацията чрез предоставяне на експертиза в съответната област на дейност на конкретното лице, член на сдружението; - Извършване на първоначална оценка за възможностите за предварително автоматично класифициране и кодиране на информацията (преди агрегацията) . За тази задача съдействие ще оказват „Семантик интерактив“ ООД, „Инджиниосити“ ООД и „Айдентрикс“ АД. 129 857.82 115 196.26
Повишаване капацитета на иновационния и научно-изследователския персонал на клъстера и на организациите членове на клъстера - участие в семинари, конференции, информационни събития, обмяна на опит и добри практики в страната и чужбина : Тази дейност е насочена към постигане на специфична цел 3. „Да бъде осигурено участие в семинари, конференции и други събития за обмяна на опит и добри практики, които ще подпомогнат укрепването на експертизата и повишаването на капацитета на иновационния персонал“ и специфична цел 4. „Изграждане на транснационални клъстерни връзки и установяване на сътрудничество с външни партньори“. Дейността ще бъде изпълнена чрез участие на научно-изследователския персонал на клъстера и на организациите членове на клъстера в поредица от събития/обучения, свързани със знание-интензивната индустрия и нейното развитие. Всяко събитие ще бъде посетено от различен брой експерти в зависимост от естеството му, за да се гарантира максимално широк обхват на покритите теми и постигане на висока добавена стойност. Към този момент са идентифицирани следните възможни събития, които представляват интерес и биха имали висока добавена стойност за сдружението и неговите членове: 1. ACAMS - The Certified Know Your Customer Associate (CKYCA) Certification – обучение за необходимите данни и информация за провеждане на KYC разследване на контрагенти на финансови институции 2. AMEC International Certificate in Measurement amp; Evaluation, организирано от Асоциацията за измерване и оценка на комуникацията 3. International Compliance Association - ICA CERTIFICATE IN KYC AND CDD – Основно обучение за Know Your Customer (KYC) и Customer Due Diligence (CDD) – концепции, необходими данни и информация, източници на информация и др. в сферата на риска и съответствието 4. Driving Digital Marketing Strategy на INSEAD - обучение за развитие на дигитални маркетингови стратегии, чрез което ще придобием знание за необходимите данни и информация за наши потенциални клиенти в сферата маркетингови дейности и услуги. Този списък обаче е индикативен, тъй като при евентуално забавяне в оценката на проектните предложения, сключването на договори с финансираните организации и стартирането на самото изпълнение, е възможно някои от идентифицираните събития вече да са минали. Затова след стартирането на проекта, списъкът ще бъде обновен с актуални предстоящи събития. Дейността ще бъде изпълнена до голяма степен самостоятелно, като екипа по проекта на клъстера, подпомаган от представители на членовете на клъстера, ще изпълнят следните дейности: 1. Анализ на предвидените участия, вкл. необходим и наличен бюджет; 2. Проучване и подбор на други подходящи събития и обучения, които не са били ясни към момента на разработване на проектното предложение; 3. Подбор на най-подходящите събития в рамките на предвидения бюджет. Стремежът ще бъде представители на клъстера и неговите членове да посетят възможно най-голям брой и най-подходящи събития, които ще подпомогнат развитие капацитета на клъстера и неговите членове и подобряване на продуктите и услугите на клъстера, създаване на голям брой качествени контакти и партньорства и възможности за привличане на нови членове; 4. Регистрация на участници от страна на клъстера и/или заплащане на такси за участие; Дейността ще се изпълнява в целия период на изпълнение на проекта, така че да бъдат посетени възможно най-голям брой качествени събития и обучения в рамките на предвидения бюджет. 24 582.18 21 234.69
Публичност и визуализация на проекта : Всички предвидени мерки за визуализация по настоящия проект ще бъдат изпълнени в съответствие с „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г.“, както и с изискванията на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. Предвиждат се мерки за информация и публичност както на проектните цели и резултати, така и на приноса на Европейския съюз. Планираните дейности включват: 1) Включване на подробна информация за проекта на уебстраницата на бенефициента. 2) Още в първите дни на проекта ще бъдат създадени образци на основни документи с всички необходими реквизити, за да се гарантира че отчетите, документацията, публикациите и др. информационни материали дават информация относно финансовия принос на ЕС и националния бюджет чрез ОПИК 3) Отпечатване и поставяне на плакат (с минимален размер А3) на обществено-достъпно и видно място в помещенията, където се изпълняват дейностите по проекта. Ще бъде отпечатан 1 плакат, съдържащ следната информация: емблема на ЕС и упоменаване на Европейския съюз; общо лого за програмен период 2014-2020г. със съответното наименование на финансиращата програма; наименование на проекта и главната му цел; обща стойност на проекта и размер на европейското и националното съфинансиране в лева, начална и крайна дата на изпълнение на проекта. 4) Отпечатване и поставяне на стикери върху активите закупени и инсталирани по проекта. Стикерите ще бъдат цветни като размерите им ще бъдат съобразени с размерите на съответните активи, върху които ще бъдат поставени. Предвижда се отпечатването на 7 стикера. 5) Поставяне на информационни табели – 1 в офиса в гр. Велико Търново, където ще бъде позициониран Центъра за събиране на данни, и 1 в дейта центъра в гр.София, където ще бъде инсталирано сървърното оборудване. Табелите ще бъдат поставена не по-късно от 3 месеца след приключване на проекта. Размерите на информационната табела ще бъдат значителни, така че да бъде лесно забележима за широката общественост. Всички мерки за информация и комуникация, които ще бъдат предприети от Сдружението по настоящата процедура, изрично ще указват съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта чрез поставяне на: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на Европейски фонд за регионално развитие; - общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. Дейността ще има два етапа: Етап 1 – Разработване на образци на проектни документи и публикуване на новина за старта на проекта; Етап 2 - Изработка на информационни табели и стикери за проекта съгласно съответните образци Получаване на материалите за визуализация и поставяне на съответните места - информационни табели в помещенията в София и гр. Велико Търново и стикери на закупеното хардуерно оборудване 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).