Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 969 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

This project proposal is aimed at developing product innovation in the field of services. The innovative service is an application that aims to reduce and utilize excess food offered by commercial outlets and restaurants, and prevent its disposal. The application will be used as a marketing tool by the companies and will offer quickly accessible information to consumers for excess food offered by commercial outlets. Commercial outlets are restaurants, supermarkets (with warm stall), pizza restaurants, Pastry Shops, duner shops, grills and other places producing ready made food. Ready made food are meals already cooked throughout the day, which, if not used by the end of the day, will be discarded, although they are still edible and do not endanger human health. The application will be directed to people’s health care, describing the nutritional composition of the food. Additional functionality of the application will be collecting statistic data for excess food, which will optimize the manufacturing process of each food commercial outlet. The innovative service will be offered through mobile and web application that will be free for users, giving them the opportunity to buy ready meals from the nearest outlet to them. An additional advantage of the proposed innovative application is a detailed description of the ready made foods and their content in calories, carbohydrates, fats, proteins, allergens and others.
The product innovation covered by this project falls within the following thematic areas of ISIS: "New technologies in creative and recreational industries," direction "Computer and mobile applications and games educational, marketing and / or entertainment," with emphasis on the mobile marketing application. The development of the application will take place in the city of Montana by a team of specialists in the field of information technology and marketing.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитания и измервания (вкл. създаване на програми и методики), свързани с разработването на иновативния продукт (дейността ще се изпълни чрез наемане на квалиф. персонал–6бр., наем на помещение, придобиване на сървърни системи-4бр., преносими компютри-5бр., асемблиран компютър-1бр, софтуер за мобилни (1бр) и уеб (1бр) приложения, командировки): Дейността е свързана с осигуряване на необходимите условия за извършване на научно-изследователска работа от екипа по проекта и разработването на иновация на световно ниво, а именно компютърно и мобилно приложение в сферата на маркетинга, водещо до оползотворяване на излишната храна от търговските обекти и заведенията чрез тяхното популяризиране във виртуалното пространство. За разработката на иновацията е необходимо помещение, където да се осъществява научно-изследователската работа от екипа по проекта – предвидено е това помещение да бъде наето в гр. Монтана. Квалифицираният персонал, зает по проекта, се състои от 5 експерта с релевантно образование и опит (ИКТ и маркетинг), както и 1 експерт (допълнителен квалифициран персонал), които ще бъде нает след стартирането на дейностите по проекта. При реализацията на дейностите по проекта основните задачи на ИКТ специалистите ще бъдат свързани с разработката на backend (бекенд) система, изграждането на облачна система, интегрирането й с бекенд системата, създаването на самото уеб и мобилно приложение, както и провеждането на междинни и финални тестове на цялостната система. В допълнение, ръководителят на проекта ще е ангажиран с разработка на функционалните задания, които следва да бъдат изпълнени от екипа програмисти и разработчици. Маркетинговите специалисти ще са ангажирани с изграждането на базата данни, която ще се управлява от компютърното приложение. За всеки един член от екипа следва да бъде закупен компютър, който представлява и основното средство за разработка на иновацията – предвижда се закупуването на 5 бр. преносими компютри и 1 бр. асемблиран (стационарен) компютър. Преносимите компютри са необходими, тъй като дават по-голяма свобода на работа, например при пътуване. Предвидено е стационарният компютър да се използва предимно от маркетинговите експерти за изграждане на базата данни с търговски обекти. Тъй като не е възможно закупуването на оборудването да се случи през месец 1 от изпълнението на проекта, кандидатът ще осигури със собствени средства ресурси за началната фаза на разработка. Двата предвидени за закупуване софтуера, а именно софтуер за разработка на мобилни приложения и софтуер за разработка на уеб приложения, са необходими за разработването както на уеб, така и на мобилна версия на иновацията. Тези два софтуера всъщност ще осигурят на експертите среда за програмиране във финалния етап преди окончателната разработка на иновацията. За изграждането на облачната система са необходими 4 бр. сървърни системи, които да използват RAID технология. Тази технология предоставя сигурност на данните, тъй като при нея се комбинират два или повече диска. Информацията се записва изцяло на всяко едно от устройствата и така практически се получават едно или повече копия на данните. В случай на повреда на един от носителите, останалите продължават работата си. Закупуването на сървърните системи е изключително важно, тъй като всяка облачна технология се базира на използването на сървъри с достатъчен капацитет. Двамата експерта с квалификация в сферата на маркетинга ще отговарят за изготвянето на база данни с търговски обекти, съставки на храни и отделна база данни за всеки търговски обект. Тези експерти ще отговарят и за изготвянето на проучване на различните региони в света според икономически показатели, стандарт на живот, особеностите на различните националности, за да бъдат разбрани потребностите на хората в различните региони и системата да бъде пригодена според потребностите на всеки един регион с цел успешната й бъдеща реализация. Фокусът върху събирането на данни за търговски обекти в рамките на проекта ще бъде върху България и Европа като с цел включването на възможно повече търговски обекти в системата, екипът предвижда разходи за командировки в страната и Европа като в Европа фокусът в рамките на изпълнение на проекта ще бъде върху Румъния, Сърбия, Македония, Гърция, Харватска, Германия и Италия. 368 804.94 354 423.20
Изработване на икономическа оценка, финансова оценка и техническа оценка (вкл. инвестиционен бизнес план) на разработвания иновативен продукт (дейността ще бъде изпълнена чрез предоставяне на съответната услуга).: В рамките на дейността ще бъде изготвена финансово-икономическа и техническа оценка на иновативния продукт, включваща инвестиционен бизнес план. Разработването на тази оценка е от изключително значение както за проекта, така и за бъдещата успешна реализация на иновацията, тъй като тя ще даде важна информация на кандидата, която ще включва следните елементи: - Оценка на икономическата среда, в която ще се реализира иновативния продукт, както и анализ на икономически фактори в различните региони, които биха оказали влияние върху успешната реализация на иновацията; - SWOT анализ, базиран на икономическата оценка; - Техническа оценка на иновативния продукт, техническа оценка на сходни продукти – това е необходимо, тъй като е важно преди пускане на пазара на разработения продукт да се проучат основни технически и функционални параметри на конкурентни продукти, които биха повлияли върху успешното налагане на иновацията; - Анализ на необходимия бюджет и инвестиции за бъдещото налагане на продукта на пазара и неговото усъвършенстване ; - Финансово-икономически статус – приходи и разходи; - Прогноза за нетните парични потоци на проекта; - Нетна настояща стойност; - Вътрешна норма на възвращаемост; - Индекс на рентабилност; - Срок на откупуване; Предвидено е това да са основните елементи на анализа като ако в хода на изпълнение на проекта и разработка на иновативния продукт възникне необходимост от изследването на допълнителни икономически, финансови или технически аспекти на иновацията, то те също ще бъдат включени в крайната оценка. 29 000.00 28 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).