Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 969 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

Software Business Mode Ltd. is a start-up middle company registered in the town of Byala, Varna District. The company focuses on the development of innovative business solutions and, on the basis of an in-depth analysis of the tourist services market in the region of the Dolni Chiflik and Byala LAG, Bulgaria and world-wide, opens up a new market niche.

This project proposal envisages the development of an innovative web-based computer application with a marketing character, which presents the cultural and historical heritage on the territory of the Dolni Chiflik and Byala LAG in a digitized audio-visual format. The project falls in the field of "New Technologies in the Creative and Recreational Industries" of ISSS and is in line with the requirements of all the specific criteria of the LAG's Construction and Building Works.

For the realization of the project, the company forms a team of 3 experts with experience in the field of IT and marketing and in the development of a number of innovative projects, incl. under the EU Framework Programmes. The team, using the planned tangible fixed assets and intangible fixed assets, plans to implement a prototype of the final product to TRL 7.

The envisaged eco-innovation is innovative for the national market as it allows dynamic building of thematic routes, based on cultural and historical heritage and local businesses sites. The application uses the latest geo-positioning technologies and dynamic individual customized solutions based on a flexible system of user-defined criteria. In addition, the innovation offers travel budgeting capability, offering optimal routes and solutions based on the financial capabilities of the individual user.

The project will be implemented in town of Byala, where an office will be opened and the necessary hardware and software equipment will be installed.

The total value of the investment envisaged amounts to BGN 402 468, with implementation period of 15 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Проучване, придобиване и прилагане на резултати от научни изследвания, технологии, know-how, непатентовани открития, права по интелектуална собственост: С изпълнението на дейността се цели да се осигури фундамента за разработване на иновативна услуга, която ще се реализира по проекта. Тя ще се базира на уникално за българския пазар туристическо приложение (уеб базирана платформа). В периода на нейната реализация "Софтуер Бизнес Модел" ЕООД ще обезпечи разработването на иновацията с необходимите за това технологични продукти - уеб базирана платформа и хардуер. Иновативна услугата на компанията ще позволява динамично изграждане на тематични маршрути, базирани на културно-историческото наследство на територията на МИГ "Долни Чифлик и Бяла". В допълнение, тя ще включва обекти на местния бизнес, които да допринасят за цялостното и пълноценно туристическо изживяване. Иновацията е базирана на последните технологии за геопозициониране и динамично изграждане на индивидуализирани потребителски решения. Услугата ще бъде разработена на базата на многостъпков подход със следните етапи, описани в Дейност 1 и Дейност 2 от настоящото проектно предложение: • Дейност 1: Етап 1: Разработване на уеб-базирана платформа; Етап 2: Доставка на ДМА. За успешното изпълнение на настоящата Дейност 1, обхващаща Етап 1 и Етап 2, ще бъдат осъществени следните дейности: 1. Придобиване на ДНА: Разработване на уеб базирана платформа 1 - бр. С придобития ДНА, "Софтуер Бизнес Модел" ЕООД ще осигури технологичната база, на която се основава разработваната иновативна услуга, като също се дефинират отличителните специфики на иновацията (функционалността на актива). Платформата ще осигури следните основни функционалности на услугата: • Възможност за управление (въвеждане и модификация) на обети от страна на местния бизнес и администрация; • Възможност за създаване на динамични маршрути на база система от критерии, задавани от потребителите; • Възможност за ценово планиране на пътуването; • Възможност за валидация на включените в платформата обекти. Изброените функционалности осигуряват иновативността и конкурентните предимства на услугата пред съществуващите на пазара конкурентни решения. Изпълнението на този етап е ключово за реализацията на проектната идея. 2. Придобиване на ДМА, както следва: 2.1. Сървърна конфигурация – 1 бр. Предвидената за закупуване сървърна конфигурация ще позволи съхранение и обработка на създадената база данни, както и инсталирането и използването на цялостното иновативно приложение. 2.2. Преносими компютри – 3 бр. Предвидените лаптопи ще са необходими за работата на екипа, ангажиран с разработката на проекта. Те ще обезпечат процеса на информационно осигуряване на уеб базираната платформа от страна на екипа по проекта, както и другите задачи свързани с осигуряването на нейната функционалност. 2.3. Киоски - 2 бр. Интерактивни дигитални дисплеи (киоски) ще бъдат инсталирани на ключови места в района на МИГ "Долни Чифлик и Бяла" (след съгласуване с Възложителя и съответните институции) с цел по-широка популяризация на услугата. Те ще осигурят достъп до актуална и релевантна информация на възможните туристически обекти за лица, които нямат високо ниво на дигитални компетенции. 363 166.94 337 200.00
Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания (вкл. създаване на програми и методики), свързани с разработването на продуктова и/или производствена иновация: Дейност 2 обхваща създаването на методики, свързани с разработването на планираната продуктова иновация, както и извършване на тествания относно функционирането и в операционна среда (с цел достигане на TRL7). Настоящата дейност обхваща следните три етапа от изпълнението на проекта: Етап 3: Провеждане на изследвания за дефиниране на съдържанието на системата и разработване на методика за структурирано формиране на бази данни; Този етап обхваща проучвателно-аналитична работа, целяща определянето на обхвата на системата – видове обекти: културно-исторически, стопански, туристически и др., техните характеристики – локация, обхват и формат на аудио-видео съдържание, исторически и/или други данни, пр. На тази база се разработва конкретната методика за формирането на структурата на базата данни: формат на представяне (обем символи текст, брой и характеристики на аудио-визуалните форми, начин на представяне на локация, допълнителна информация – ценови категории, начин на валидация на обектите, работно време и др.). С разработването на методиката за оценка и валидация на туристически и стопански обекти кандидатът ще обезпечи една от ключовите функционалността на разработваната иновация. Тя ще позволи осигуряване на пазарни предимства по отношение на конкурентните решения, като допринесе за повишеното потребителско доверие. Етап 4: Създаване на бази данни за уеб-базираното приложение; Въз основа на проведените изследвания и разработените методики в Етап 3, ще стартира процеса на създаване, обработка и структуриране на необходимата за проекта база данни. На база създаден списък с културно-исторически (паметници от национално и местно значение, архитектурни обекти и комплекси; етнографски обекти, както и др. специфични градски обекти), стопански и туристически обекти, ще се изготви план-график за посещаването им с цел осигуряване на предвидената информация и данни, вкл. валидация. При изпълнението на дейността ще се спазват всички разпоредби на Закона за авторското право и Закона за защита на личните данни. Етап 5: Тестване на услугата. В този етап ще бъдат проведени заключителни тестове на функционалността на услугата. Етапът обхваща подготовка на тестови програми (routines), анализ на резултатите от тестовете, подготовка на алфа-версия тестове (потребителско тестване), разработване на QA сценарии, валидиране на резултатите от алфа тестовете. Предвижда се също и Бета тестване, което обхваща същите етапи. Етапът приключва с тестове, преди приемане на продукта (final user acceptance testing). За успешното изпълнение на дейността компанията ще предприеме назначаване на следния на екип от експерти: • Експерт 1: Специалист, тестване софтуер; • Експерт 2: Специалист по културен туризъм; • Експерт 3: Специалист, тестване софтуер. Лицето, което ще изпълнява задължения по длъжността "Специалист по културен туризъм" ще бъде ключов експерт за реализацията на етапи 3 и 4. Специалистите за тестване на софтуера ще са ангажирани при изпълнението на етап 5. Те ще проведат финални тестове за функционалността на създаденото приложение в Дейност 1 и базата данни в Дейност 2, като потвърдят готовността за пазарна реализация на услугата. 14 800.00 14 800.00
Организиране на промоционални събития, свързани с популяризиране на продуктовата иновация на "Софтуер Бизнес Модел" ЕООД: Основната цел на дейността е да допринесе за популяризирането на продуктовата иновация, която ще бъде разработена от "Софтуер Бизнес Модел" ЕООД. Необходимостта изпълнението на тази дейност произтича от стремежа на „Софтуер Бизнес Модел“ ЕООД да запознае своите потенциални клиенти, бизнес партньори и други заинтересовани страни с иновативната услуга. По този начин компанията ще подпомогне нейната пазарната реализация, като минимизира влиянието на разгледаните в проектното предложение слаби страни и рисковете, свързани с разпозваемостта на услугата. "Софтуер Бизнес Модел" ЕООД планира да проведе две публични събития, с които да ангажира вниманието на местната общност и посетителите на региона върху създадения иновативен продукт и иновационната дейност на компанията. Акцент ще бъде поставен върху: • Спецификата на разработваната иновация - същност, отличителни черти и предимства над алтеранативните услуги; • Функционалност на разработените продукти и инструкции за работа с уеб базираната платформа; • Свъразанос на разработената иновация с културно-историческото наследство и тематични туристически и стопански обекти на територията на МИГ "Долни Чифлик и Бяла"; • Ролята и значението на иновативната услуга на "Софтуер Бизнес Модел" ЕООД за разрастването на туристическия потенциал в таргетирания географския район. • Регионалната фокусираност на разработваната иновативната услуга и ползите за местната общност (икономически, културни, информационни и др.). • Ролята на "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020 при разработването иновативна услуга, насочена в полза на местната общоност. На събитията ще бъдат поканени представители на всички заинтересовани страни - бизнеса, граждани, представители на местната власт в региона, медии, браншови и работодателски организации, организации от сферата на туризма, културни институции, артисти от областа на изкуството и културата и др. За организирането на събитията ще бъде наета външна фирма изпълнител. Тя ще трябва да осигури наем на зала и техника за организиране на предвидените промоционални събития за популяризиране на създадената продуктова иновация. Мястото на провеждане на събитията ще бъде на територията на МИГ "Долни Чифлик и Бяла". Събитие 1 ще бъде проведено в гр. Бяла, докато събитие 2 ще бъде на територията на гр. Долни Чифлик. С реализацията на дейността ще бъдат предодолени проблеми, свойствени за всеки нов продукт, като слаба разпознаваемост на пазара, социалната значимост и начин на функциониране. 4 000.00 3 900.00
Визуализация на проекта: Целта на дейността е да осигури необходимата визуализация и публичност на проекта в съответствие с произтичащите за компанията задължения по силата на Общите условия на административния договор за безвъзмездна финансова помощ (АДБФП), Насоките за кандидатстване, актуалното към момента Ръководство за изпълнение на АДБФП по ОП "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020 и съответните Регламенти. Дейността ще бъде реализирана чрез предприемането на набор от мерки за информиране и публичност (визуализация), съгласно описанието в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. Изпълнението на дейността ще включва както ангажираност на членовете на екипа, така и външни услуги. Вътрешно екипът на компанията ще разработи необходимите образци на документи, съдържащи съответните лога и реквизити, отчитайки изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. Външните услуги обхващат изработването на информационни материали - 2 бр. временна и постоянна табели и 6 бр. информационни стикери, които ще се поставят на придобитите ДМА . 312.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).