Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 969 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

This project proposal is aimed at a minimum of 100 individuals wishing to start independent economic activity, who are representatives of the target group of unemployed and inactive people. The project activities are aimed at:
- Preparation of the persons willing to develop their own business, for planning and starting independent economic activity and self-employment;
- Providing a set of trainings and services to assist target groups in developing and assessing their entrepreneurial ideas, acquiring knowledge and skills needed for business management and business development, and developing business ideas in viable plans to realize real business activities;
- Provide support to start a real business and find appropriate sources of funding, access to services and mentoring for business development.
The above objectives will be achieved through the following activities:
1. Informing and motivating for the development of independent economic activity and entrepreneurship;
2. Providing training related to the development of entrepreneurial, management and business knowledge and skills and developing business ideas and business plans for managing independent business activities;
3. Provision of consultancy services for the preparation of independent business activities and support activities.
The activities will be carried out by a highly qualified team of specialists who will provide entrepreneurial skills development among the target group's representatives.
Support for start-ups and entrepreneurship is one of the main ways of opening up sustainable and quality jobs and raising the overall level of employment in the economy. Therefore, by providing such support to those willing to start their own business, the project will promote entrepreneurship and, as a result, will ensure the creation of new jobs through self-employment.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: Дейността е основополагаща за реализирането на настоящия проект. Тя ще се осъществи от двама консултанта и един психолог назначени на трудови договори в Национално сдружение Хермес, както и от външен изпълнител избран по реда на ПМС 160. Посредством нейното изпълнение кандидатът ще изпълни всички действия, с чиято помощ може да се осъществи контакт с безработните и неактивни лица на територията на Югозападен район. При работата си с идентифицираните лица, кандидатът ще ги запознае с възможностите, които им предоставя проекта и ще ги активира като ги насърчи към предприемачеството. За постигане на целите на настоящото проектно предложение, изпълнението на дейността ще се разгърне в следните направления: - Организиране на информационни кампании и събития в петте области на Югозападен район - Благоевград, Кюстендил, Перник, Софийска и София. - Разпространение на информационни материали - плакати и листовки В резултат на оповестяването старта на проекта посредством осигурената информационна кампания ще бъдат организирани МОБИЛНИ ТОЧКИ ЗА ПРЕДПРИЕМАЧИ във всяка от петте области на Югозападен район - Благоевград, Кюстендил, Перник, Софийска и София. Там ще се проведат анкети с представителите на целевата група, които включват въпроси за възраст, образование /отпадане от училище/, професионално образование, трудова заетост /безработица/ и др. Обект на анкетното проучване ще бъдат безработни и неактивни лица. Разработените анкетни карти ще съдържат общи въпроси, които ще бъдат базата за определяне на минимум 100 лица, които да бъдат включени в по- нататъшните проектни дейности. С тях ще бъдат проведени индивидуални входящи интервюта. На база тях ще се извлекат конкретни данни за лицата и ще бъдат определени нуждите от извършване на индивидуална работа с идентифицираните лица, която ще включва: 1. Изготвяне на индивидуален профил за определяне на потребностите 2. Психологическо подпомагане за придобиване на активно поведение на пазара на труда. След осъществяването на този етап от дейността, ще бъдат проведени мотивационни обучения за минимум 100 безработни и неактивни лица с цел формиране на активно поведение на пазара на труда и насърчаване към предприемачеството. Методите, които ще бъдат прилагани по време на работата са: дискусия, работа в малки групи, симулационни игри, лекция, начални и подпомагащи игри. Целта е да се помогне и улесни прехода от безработица и неактивност към заетост през обучение чрез мотивиране и активно поведение. За постигането на тази цел ще се извършат следните дейности: 1. Първоначално индивидуално психологическо консултиране - Консултирането включва използване на специфични психологически техники за снижаване на напрежението и преодоляване на първоначалните трудности при провеждане на консултации с безработни лица, изслушване на лицата, идентифициране на проблеми, работа върху личностни бариери за тяхното преодоляване, подпомагане на безработните лица при вземане на решения, оценяване на постигнатите резултати от набелязаните действия по време на предишни консултации, приемане на решения за нови действия, водещи до постигане на конкретни резултати и разрешаване на съществуващи проблеми и др. Ще се прилагат комплексни методи - интервю, събеседване, наблюдение, тестови методики и др. 2. Мотивационен тренинг – той ще включва различни модули като стимулиране и мотивиране на групата за работа, игра за запознанство, установяване на причините за липса на работа и професионална реализация, оценка на самочувствието и възможностите за себепредставяне на членовете в групата, насърчаване на самохвалството, определяне на стъпките и начините за стартиране на бизнес, оценка на уменията за работа в екип и справяне с конфликти, дискусии на тема „Екип, екипна работа, проблеми в екипа", оценка на работата, тест за обратна връзка. 39 000.00 43 028.83
Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност - част 1: В резултат на предходната дейност на определените минимум 100 неактивни и безработни представители на целевата група ще бъдат предоставени специализирани обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност. Предвидените обучения ще се осъществят в рамките на 120 лекторски часа във следните модули: Модул 1 – Вие като предприемач - Психологически нагласи, подпомагащи предприемаческата дейност – 10 часа 1.1. Групово - динамичен сензитивен тренинг • Цели, принципи и методи на групово-динамичния сензитивен тренинг • “Какъв съм аз?” - задълбочаване на себепознанието и лична презентация • Проблеми и трудности при вземане на решение за разкриване на собствен бизнес • Изследване на личната мотивация за започване на предприемаческа дейност • Сбирка за непосредствено общуване • Сбирка за рефлектиране на собствения опит • Работа с различията - съпротиви и страхове • “Как ме възприемат другите?” • Изследване на способността за поемане на рискове в ситуации на висока неопределеност, стресогенност и конфликтност на интересите • Формиране на конкурентни и предприемачески нагласи, като алтернатива на приучената безпомощност • Стратегии за справяне с предприемаческия стрес • Изготвяне на лични планове за развитие • Трансфер на наученото от групата в реалния живот 1.2. Групово - динамичен за социални умения, водене на делови разговори и преговори • Принципи, цели и методи на групово-динамичния тренинг • Проблеми и трудности при водене на делови разговори – изготвяне на проблемна карта и извличане на конкретните заявки на участниците • Умения за водене на делови разговори. Техники “убийци” и “помагачи”. • Техники за водене на делови разговор - споделяне на собствените преживявания и подаване на ефективна обратна връзка • Двустранни преговори. • Умения за водене на тристранни и четиристранни преговори. • Умения за водене на групови преговори по критериите за сила и гъвкавост на аргументите, реакция спрямо изказванията на партньорите, степен на емоционален контакт и отношение към личността на партньора • Стратегии и тактики в процеса на преговарянето. • Повишаване на психологическата компетентност на трите нива на общуване – комуникация, взаимодействие и възприятие • Невербална граматика – външен вид, поза на тялото и походка, разполагане спрямо партньора, ръкуване, качества на гласа и речта, лицева експресия и мимика, жестикулация, очен контакт, автентично присъствие Модул 2 - Форми на търговска дейност - Основи на мениджмънта, организационно изграждане и развитие на малката фирма – 6 часа • Място и роля на малките фирми в условията на демократично общество и пазарна икономика • Количество, отраслова принадлежност и юридическа форма на регистрация на фирмите • Специфика на малката фирма като стопански субект • Възможности чрез малката фирма да се повиши степента на “самонаетост”, да се разкрият нови работни места в икономиката, да се внедряват иновации, да се запълват пазарните ниши, да се изработва дребно серийна и уникална продукция и т.н. • Предприемаческата идея • Базисната квалификация на предприемача като поле за генериране на предприемачески идеи • Други техники и възможности за генериране на предприемачески идеи - допълнителна квалификация, самостоятелна работа с делова информация, наблюдение на пазара, разговори и обмен на идеи с други предприемачи • Възможности за генериране на предприемачески идеи с помощта на т. н. бизнес асоциации • Стандартни и формализирани техники за генериране на идеи • Монополен полимонополен и олигополен пазар и свободна конкуренция. • Изисквания в нормативната база за защита на потребителите - особени изисквания за спазването на технически норми и стандарти, норми за безопасност, за хигиена на търговския обект, за екология • Обща правна рамка на предприемачеството (извън търговския закон). 0.00 106 721.78
Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност - част 2: Модул 5 - Законова и нормативна уредба на малкия бизнес – 12 часа • Правни форми за регистрация на малка фирма - диференциране между видовете правни форми за регистрация на стартиращите фирми • Учредяване на кооперации и сдружаване • Преимущества и недостатъци на една ли друга форма за регистрация на стартиращи фирми - сравнителен анализ • Данъци и данъчно облагане. Видове данъци в стопанската дейност • Данъчно облагане на малката фирма • Корпоративно данъчно облагане, данъчно облагане на физически лица със статут на ЕТ, работа на патент • Заплащане на труда и социално осигуряване • Нормиране на труда и определяне на трудовото възнаграждение - трудов, граждански договор • Видове социални осигуровки • Начини за стимулиране на работната сила във фирмата чрез заплащането на труда и социалното осигуряване Модул 6 - Персонал, правни отговорности и застраховка - Управление на човешките ресурси в малката фирма – 16 часа • Управлението на хората в малката фирма - предпоставка за висока конкурентост и ефективно пазарно поведение • Как да постигнем конкурентно предимство чрез избор на най-подходящите хора за съответните работни места • Етапи и системи за подбор на персонала • Методи за подбор - анкети, интервюта, психологически тестове и въпросници, групово-процесуална диагностика, въпросници за професионална пригодност и умения • Петте “К” - основни принципи на мотивационния мениджмънт • Какво мотивира хората - съдържателни теории за мотивацията и тяхното приложение • Как да мотивирам сътрудниците си - процесуално мотивационни теории и приложение • Фактори мотивиращи организацията на труда. Външна и вътрешна мотивация. Създаване на условия за себе мотивация • Лидерство - формиране на умения за изграждане на динамичен управленски стил • Управление на критични ситуации и умения за решаване на конфликти • Подходи и системи, програми и процедури за оценка на работата • Умения за формиране на екипи и повишаване на екипната ефективност Модул 7 - Капитал и видове източници - Счетоводство и финансов мениджмънт – 20 часа • Счетоводство на малката фирма • Начини и форми за водене на отчетността във фирмата • Участие на счетоводните данни в планирането на дейността и подготовка на управленските решения • Подходи при изготвянето на финансовите раздели в бизнес плана в т. ч. прогнозния разчет на приходите и разходите, прогнозния паричен поток, ликвидност • Понятие за счетоводните стандарти при изготвянето на бизнес плана - коефициенти за рентабилност и ефективност, за обращаемост на материалните запаси, за структурата на актива, за показателите в годишния счетоводен отчет • Управление на паричните потоци • Ситуираност на паричните потоци във времето • Балансиране на приходите и разходите и поддържане на задоволителна ликвидност • Контролинг във фирмата • Начини и форми на разплащания с партньори и доставчици - разплащания в местна и чуждестранна валута, разплащания по банков път и кеш. Продажба на стоки и доставки с отложено плащане • Оформления на разплащателни документи в дейността на фирмата Модул 8 - Стартиране на бизнеса и развитие на фирмата във времето – 6 часа • Прогнозиране, стратегическо управление и развитие на фирмата чрез механизмите и подходите на финансовия мениджмънт • Планиране във фирмата в краткосрочен, средносрочен и дългосрочен времеви хоризонт • Прогнозиране - подходи и техники. Индикатори при изготвянето на прогнозите • Финансово управление на търговската фирма в различни времеви хоризонти • Диверсифициране на дейността на фирмата - технологични, пазарни и финансови предпоставки • Жизнен цикъл на фирмата и нейните продукти • Въвеждането на нови технологии - инвестиционни пазарни аспекти • Търсенето на даден продукт като основа за вземането на управленски инвестиционни решения • Обновяване на производствената структура (за производствените фирми) и разширяване (съкращаване) на дейността в сферата на услугите • Замразяване на фирмата и/или ликвидация 113 376.00 0.00
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност, и дейности за подкрепа: В рамките на дейността ще се предоставят консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност, и дейности за подкрепа на минимум 100 безработни и неактивни лица. Те ще включват провеждането на индивидуални консултации с всяко от лицата в рамките на 40 часа. Консултациите ще бъдат проведени от екип от двама консултанти. По време на индивидуалното консултиране ще бъдат обхванати следните дейности: -консултации за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група -преценка на жизнеспособност на бизнес идеите и кандидат-предприемачите -консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, вкл. за създаване на бизнес контакти; подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието и др. и подготовка на бизнес планове от лицата -консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР -подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, вкл. юридическа помощ Целта на тази дейност е насочена в няколко основни направления: 1.Насърчаване на иновациите и креативността сред идентифицираната целева група 2.Създаване на благоприятна бизнес среда за споделяне на успешни модели на управление, реклама, мотивация, личностно развитие 3.Посочване на правилния път за развитие на новите предприемачи 4.Предоставяне на информация за свободни пазарни ниши, благоприятни условия за стартиране на бизнес 5.Предоставяне на среда за обучение на новите предприемачи 6.Насърчаване и подпомагане на младите предприемачи да стартират своята дейност Тъй като целевата група по проекта е съставена от безработни и неактивни лица, които в следствие на осъществените с тях дейности ще имат необходимост от консултиране за своите бизнес идеи, чрез на стоящата дейност кандидатът ще осигури най-важната предпоставка за техния успех – ясна визия и изяснена представа за проблемите и насоките на развитие. Според нуждите и желанието за развитите на всяко лице, то ще бъде подпомогнато за изготвяне на срочен бизнес план, който ще включва: - Сравнителен анализ на компанията с отрасъла - Стратегии за развитие, основаващи се на ключови фактори и оценка потенциала на фирмата - Маркетингов план с характеристики и тенденции на пазара, ценова политика, дистрибуция, промоция, реклама и бюджет - Производствен план с описание на технологичен процес, оборудване, техническа инфраструктура, персонал и бюджет - Инвестиционен план за икономическа и финансова оценка на инвестиционни решения – оборудване, модернизация, реконструкция и изграждане на нови обекти - Организация и управление – организационна и производствена структура , мотивация, стимулиране, бюджет - Финансов план – анализ на отклоненията и причините, свързани с риска, равнище на доходност, финансова структура, състояние и бюджет. Предвид индивидуалността на идеите на всяко едно от лицата от целевата група, предвидените консултации ще са персонални. Те ще бъдат осъществени в рамките на 40 часа от двама консултанти, които ще притежават необходимата експертиза за провеждане на консултациите. В консултиране поетапно ще се включват обучените лица от предходната дейност, непосредствено след приключване на обучението им. За всяко от 100те лица ще бъде извършена актуализация на индивидуалния план, който ще съдържа описание на необходимата подкрепа за лицето, като информацията в него ще съответства на мерките осъществени с лицето в хода на участието му в дейностите. Дейността ще се изпълни посредством използването на съвременни комуникационни и информационни средства. Документите и материалите, които ще използват на хартиен носител ще бъдат сведени до минимум и за тях ще бъде използвана рециклирана хартия. Тези предвидени специфични мерки са насочени към опазването на околната среда и интегриране на изискванията за нейното опазване, ресурсната ефективност, смекчаването на изменението на климата и адаптацията към него. 203 200.00 226 526.01

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).