Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 743 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The purpose of the project proposal is providing an emplyment of unemployed and/or inactive people by opening of 32 new work places.Unemployed and inactive people under the following specific categories will be included for participation in the project activities: long-term unemployed and inactive persons between 30 and 54; 2 unemployed or inactive persons with disabilities; unemployed or inactive persons at the age of over 54 and  unemployed and/or inactive young people up to 29.The training forseen for aquiring professional qualification under the profession 542110–Tailor is adjusted to the specific needs of the employer “Blue Point’’.It will lead on one hand to achieving higher levels of employment and on the other hand, to higher productivity and competitiveness of the company For “Quality controller” and “Packer” do not require professional qualifications.These workplaces will be offered to unemployed or inactive persons with disabilities.The following activities are forseen:1. Hiring of unemployed and/or inactive persons for a period of 12 m.; 2. Proving of training for aquiring of first qualifying degree;3. Purchase of equipment;4. Providing a mentor for people with disabilities;5.Organization and management of the project;6. Activities for information and publicity.The objectives of the project contribute to the implementation of the ‘’HRD’’ OP 2014-2020, to two of the targets of the European Union strategy for intelligent, sustainable and inclusive growth and achieving of economic, social and territorial cohesion "Europe 2020". These are: 1. Higher and better quality of employment and 2. Reducing poverty and promoting the social inclusion.The project proposal contributes to increasing the economic activity and access to employment for the young jobseekers, according to the approach underlying in the EU "Youth Opportunities Initiative". It is in the line with the EU flagship initiative of EU strategy "Europe 2020" - "An Agenda for new skills and jobs".
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца: Разкриване на 32 нови устойчиви работни места, от тях 30 работни места за позиция "Шивач", 1 работно място за позиция "Контрольор" и 1 работно място за позиция "Пакетировач". Новите работни места представляват нетно увеличение на броя на персонала в предприятието. Осигуряване на заетост за период от 12 месеца на лица от целевата група. Наемане на лицата от целевата група по трудово правоотношение. За новоразкритите работни места ще се осигурят средства за трудова медицина с цел осигуряване и поддържане на здравословни и безопасни условия на труд. 196 765.68 174 097.31
Предоставяне на професионално обучение за придобиване на първа квалификационна степен по професия 542110 "Шивач" на вече наетите по проекта лица;: Съгласно изискванията за упражняване на професиите от Националната квалификация на професиите(1996 г.), лицата, които заемат позиции "Шивач" е необходимо да притежават първа степен на професионална квалификация по професията 542110 Шивач. Това изискване налага да се организира професионално обучение по посочената професия както следва: 1. Наименование и код на професията, и код на специалността: 542110 Шивач, 5421101 Шивачество 2. Хорариум на обучението - 300 часа 2.1 Теория - 120 часа 2.2 Практика - 180 часа 3. Брой обучавани лица - 30 лица 4. Документ, доказващ завършеното обучение - свидетелство за професионална квалификация. Ще бъде избран изпълнител на провеждане на обучението за професионална квалификация при условията на ПМС 118/20.05.2014 г. Това ще бъде Център за професионално обучение, който е лицензиран от НАПОО за провеждане на професионално обучение по посочената професия. Обучението ще се проведе при спазване на изискванията на Наредба № 19 от 15.12.2005 г. за придобиване на квалификация по професия "Шивач". С тази наредба се определят Държавните образователни изисквания за придобиване на квалификация по професия 542110 "Шивач" от област на образование "Производство и преработка" и професионално направление 542 "Производство на текстил, облекло, обувки и кожени изделия" съгласно Списъка на професиите за професионално образование и обучение по чл.6, ал.1 от ЗПОО. Обучението ще се проведе в обособените за обучение кабинети във фирма "Блу Пойнт" ЕАД. По този начин ще се спази и изискването на Наредба № 19 обучението по практика да се извършва в базови обекти(предприятия). Провеждането на планираното обучение във фирмата работодател, ще позволи при спазване на определените стандарти за качество, обучението да бъде съобразено и с нуждите на работодателя. Планираната стойност за придобиване на професионална квалификация първа степен за един обучаем е в размер на 600,00 лв. 18 000.00 18 000.00
Закупуване на оборудване, свързано със създаването на новите работни места: Фирма "Блу Пойнт" разполага с добра материална база. Политика за развитие на дейността на фирмата е поддържане на модерно, енергоспестяващо оборудване. Назначението на лицата от целевата група представлява 80% нетно увеличение на броя на персонала в сравнение със средния брой на персонала през последните дванадесет месеца.Част от новоназначените лица от целевата група ще работят на машини, които са закупени със средства на фирмата. Високият процент новоназначени лица в сравнение със средния брой на персонала налага да се закупят и нови шевни машини. При спазване на изискванията на ПМС 118/20.05.2014 г. ще бъде избран изпълнител за доставка на следните шевни машини: 3 брой Ръкавен оверлог; 3 броя Едноиглова зиг-заг машина; 3 броя Ръкавна двойнопокривна 3-иглова 5-конечна машина подгъвачка; 4 броя Права пълен автомат машина и 1 брой Плосък оверлог. Закупуването на ново оборудване и обучението за придобиване на професионална квалификация на новоназначените лица от целевата група ще доведе до по-голяма ефективност на работата във фирмата от една страна и до развитие на уменията на работната сила в съотвествие с търсените от работодателя умения от друга страна. Закупеното оборудване ще бъде застраховано за срока на изпълнение на поректа. Планирано е да бъде закупено и работно облекло за новоназначените 32 лица от целевата група. Закупуването на работното облекло е с цел да се запази личното облекло на работниците при извършване на възложената им работа, така както е разписано в Наредбата за безплатно работно и униформено облекло. 79 349.22 78 779.88
Осигуряване на наставник за хората с увреждания: На позиции "Контрольор" и "Пакетировчик" ще бъдат назначени две безработни и/или неактивни лица с увреждания. За тези позиции не се изисква професионална квалификация, както и специфично оборудване. Отчитайки специфичните потребности на лицата, към тях ще бъдат назначени наставници, които ще им помогнат да се адаптират към съответното работно място. Наставниците ще бъдат лица от фирмата, които са на трудови правоотношения с работодателя. За тримесечния период , в който ще подпомагат назначените хора с увреждания, наставниците ще получават възнаграждение в размер на 1/2 от Минималната работна заплата, установена за страната и всички дължими вноски за сметка на работодателя, съгласно изискванията на КТ и КСО. Осигуряването на наставници на хората с увреждания е в съответствие с изискването на процедурата да създаде устойчиви работни места за безработни и неактивни лица, включително чрез осигуряване на обучение на работното място. Минималната работна заплата за страната за 2015 г. е 380,00 лв. В сумата, необходима за възнаграждение на наставниците е заложен резерв, който да отчете промяната на Минималната работна заплата за 2016 г. - 420,00 лв. 1 484.28 1 567.12
Дейности за организация и управление на проекта: Членовете на екипа на проекта ще отговарят за осигуряване на добро управление и гарантиране на законосъобразността, ефективността и ефикасността при осъществяването на проекта. Успешно ще бъдат реализирани всички дейности по проекта в планирания времеви график и отчетени съгласно изискванията на ДО. Ще се разработят вътрешни правила за работа на екипа. Ще се създаде система за наблюдение и анализ на качественото изпълнение на проекта и управлението на процесите. Прилагането на Системата за управление ще създаде условия за прилагане на мерки за контрол и влияние при неизпълнение. Дейността включва изпълнението на мерки по цялостната организация и управление на проекта, а именно: 1. Определяне на дейностите и задълженията на членовете на екипа. 2. Осъществяване на мониторинг и отчетност на изпълняваните дейности и извършваните разходи. 3. Анализиране напредъка на проекта и постигането на предвидените резултати. 4. Осъществяване на корективни действия при възникване на непредвидени обстоятелства. 5. Съхраняване на проектната документация, съгласно изискванията и правилата на програмата. Екипът за организация и управление на проекта ще се състои от : Ръководител проект; Координатор; Счетоводител; Технически сътрудник; Експерт тръжни процедури. Екипът за организация и управление ще идентифицира и избере лицата от целевата група, които ще бъдат назначени на новосъздадените работни места. Екипът ще проведе и процедурите за избор на изпълнители при спазване на условията на ПМС 118/20.05.2014 г. 33 000.00 56 154.87
Дейности по информиране и публичност: Възлагането и изпълнението на тази дейност е свързано с изискванията и правилата на Европейския съюз за информация и комуникация на всеки проект, финансиран със средства от европейските фондове. Мерките за осигуряване на информация и публичност ще бъдат изцяло съобразени с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 -2020 г. и ще гарантират популяризирането и представянето на проекта пред широк кръг лица и най-вече пред лицата от целевата група, търсещи работа. По проекта са предвидени следните мерки за информация и комуникация: - Начална пресконференция, която има за цел да информира обществеността, заинтересованите лица и медиите за целите и дейностите предвидени за изпълнение и финансовата рамка на проекта, целевите групи към които са насочени дейностите, начина и мястото, където могат да подадат заявление за назначаване на работа. - Заключителна пресконференция, която ще се проведе в последния месец от изпълнение на проекта след приключване на предвидените за изпълнение дейности, която има за цел да информира обществеността, заинтересованите лица и медиите с изпълнението и постигнатите реални резултати по проекта. - В рамките на проекта ще се публикуват 2 обяви в местни вестници, съдържащи информация за проекта и информация за обявените работни места и информация за постигнатите резултати в края на проекта. - Ще бъдат изработени и следните информационни материали: 1 брой информационна табела, която ще бъде поставена на входа на сградата на работодателя, 30 броя плакати с логото на ОПРЧР и ЕС и информация за проекта, които ще бъдат поставени на публични места и в залите за провеждане на пресконференциите и обученията по проекта, 70 рекламни химикали и тефтери с логото на ОПРЧР и ЕС, които ще се раздават на присъстващите на пресконференциите и на участниците в професионалното обучение. 3 200.00 3 200.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).