Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 743 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project "SMART active through training and employment" aims at activating and inclusion in the labor market of 110 inactive, including discouraged persons and young people from 15 to 29 years old, who do not work, do not study and are not registered at the "Labour Office", as well as motivating them to be involved in training and/or employment. Through individual and group work they will be motivated to participate in project activities and in particular in training and/or employment. Representatives of the target group will be involved in motivational training for active job search. 83 young people will undergo vocational training to enhance their professional competencies and attainment of professional qualifications. We believe that investing in training to enhance the professional competence of the target group representative will ensure sustainability of the results achieved. Within the project one will provide subsidized employment of 70 persons in the field of hotel business. To this end, three employers have been attracted as project partners. The project proposal includes activities for the organization and management of the project, as well as activities for information and publicity. The successful realization of the project will increase the adaptability of the target group representatives and will create conditions for a sustainable and rewarding employment. This, in turn, will have a positive impact on their current status and problems and will contribute to improving quality of life and will enhance their social inclusion. The expected benefits of the project will occur right throughout the implementation of activities and will have a long – term effect on the target group.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Идентифициране на икономически неактивни младежи до 29 години включително, които не са в образование и обучение, и активирането им за включване на пазара на труда.: Икономически неактивните младежи от 15 до 29 години, неангажирани със заетост, образование или обучение са изключителна възможност за увеличаване на работната сила на пазара на труда. Голяма част от тях са обезкуражени лица, които желаят да работят, но не търсят активно работа, защото предполагат, че няма да намерят. Промяната в статута им ще ограничи нерегламентираната заетост, което ще доведе до увеличение на икономически активното население. Активирането на неактивните лица е важен приоритет, тъй като от една страна е важно за икономическия растеж, а от друга има за цел социално включване. Според данни на Националния статистически институт икономически неактивните лица, т.е. извън работната сила на 15 и повече навършени години са 2 785.1 хил. през третото тримесечие на 2014 г. , като в Североизточен регион те са 347.5 хил. Желаещите да работят в тази група са общо 256.3 хил., като от групата на „обезкуражените лица” 99.6 хил. са мъже, а 78.9 са жени. Сред основните причини за неактивност са: липсата на работни места, подходящи за образователното и квалификационното равнище на обезкуражените лица, липсата на квалификация, умения или трудов опит и др. От друга страна те са сериозен потенциал, който в условията на икономически растеж и подобрена ситуация на пазара на труда могат да започнат да търсят активно работа или да започнат работа. Активното поведение на пазара на труда на тези хора зависи от комплекс от фактори - икономическа ситуация, предлагане на труд, осигурителна и данъчна тежест, адекватна политика за активиране и др. 11 444.00 11 443.65
Предоставяне на мотивационни обучения за активно търсене на работа: Основна цел на дейността е мотивирането на 110 безработни и неактивни младежи и подпомагане на кариерното им развитие. Обученията имат за цел усвояване на умения за подготовка на документи за кандидатстване за работа - автобиография, писма, формуляри, въпросници и др.; усвояване на умения за ефективно използване на различните източници за информация за свободни работни места; мотивиране и усвояване на умения и за представяне пред работодател и проследяване на всяка възможност за работа; използване на позитивното влияние на групата - повишаване на активността за търсене на работа, сътрудничество, подпомагане, насърчаване. 8 030.40 9 031.27
Предоставяне на обучения за придобиване на професионална квалификация: Основна цел на дейността е повишаване професионалната квалификация и компетентности на 83 лица от целевата група. За нуждите на партньорските организации те ще бъдат обучени по изброените по долу професии и специалности, като след приключване на обученията ще бъдат назначени на работа за период от 6 месеца. Обученията са по професии от СППОО и са в съответствие с изискванията на ЗПОО. 1. Наименование на обучаващата организация: Център за професионално обучение "Богоя" към "БОГОЯ - М" ООД 2. Номер на лицензията от НАПОО: 201112918 3. Наименование и код на професията, и код на специалността: Сервитьор - барман- 811080/ 8110801 4. Хорариум на обучението: 300 часа 4.1. Теория: 110 4.2. Практика:190 5. Брой на обучаваните лица: 20 6. Документ доказващ завършеното обучение: Удостоверение за част от професията по втора квалификационна степен 1. Наименование на обучаващата организация: Център за професионално обучение "Богоя" към "БОГОЯ - М" ООД 2. Номер на лицензията от НАПОО: 201112918 3. Наименование и код на професията, и код на специалността: Готвач- 811070/ 8110701 4. Хорариум на обучението: 300 часа 4.1. Теория: 110 4.2. Практика: 190 5. Брой на обучаваните лица: 15 6. Документ доказващ завършеното обучение: Удостоверение за част от професията по втора квалификационна степен 1. Наименование на обучаващата организация: Център за професионално обучение "Богоя" към "БОГОЯ - М" ООД 2. Номер на лицензията от НАПОО: 201112918 3. Наименование и код на професията, и код на специалността: Камериер- 811030/ 8110301 4. Хорариум на обучението: 300 часа 4.1. Теория:110 4.2. Практика:190 5. Брой на обучаваните лица: 20 6. Документ доказващ завършеното обучение: Свидетелство за първа квалификационна степен 1. Наименование на обучаващата организация: Център за професионално обучение "Богоя" към "БОГОЯ - М" ООД 2. Номер на лицензията от НАПОО: 201112918 3. Наименование и код на професията, и код на специалността: Администратор в хотелиерството- 811020 / 8110201 4. Хорариум на обучението: 600 часа 4.1. Теория:250 4.2. Практика:350 5. Брой на обучаваните лица: 10 6. Документ доказващ завършеното обучение: Удостоверение за обучение по част от професия по трета квалификационна степен 1. Наименование на обучаващата организация: Център за професионално обучение "Богоя" към "БОГОЯ - М" ООД 2. Номер на лицензията от НАПОО: 201112918 3. Наименование и код на професията, и код на специалността: Работник в озеленяването- 622030/ 6220301 4. Хорариум на обучението: 300 часа 4.1. Теория:110 4.2. Практика:190 5. Брой на обучаваните лица: 8 6. Документ доказващ завършеното обучение: Свидетелство за първа квалификационна степен 1. Наименование на обучаващата организация: Център за професионално обучение "Богоя" към "БОГОЯ - М" ООД 2. Номер на лицензията от НАПОО: 201112918 3. Наименование и код на професията, и код на специалността: Електромонтьор- 522020/ 5220210 4. Хорариум на обучението: 300 часа 4.1. Теория: 110 4.2. Практика: 190 5. Брой на обучаваните лица: 10 6. Документ доказващ завършеното обучение: Удостоверение за част от професията по втора квалификационна степен 70 970.00 69 026.50
Наемане на лица от целевата група за период от 6 месеца: След идентифициране на младежите, които нито работят, нито учат и не са регистрирани в ДБТ те ще бъдат насърчени да се включат в трудова заетост. Предвиждаме трудова реализация на 70 младежи в 3- те партньорски организации. В партньорската организация "Експрес Гаранцион" ООД ще бъдат назначени общо 37 лица, които ще бъдат назначени в два от хотелите на фирмата. В партньорската организация "Вселена" АД ще бъдат назначени общо 28 лица. В партньорската организация "ХАМА" ЕООД ще бъдат назначени общо 5 лица. Длъжностите, на които ще бъдат назначени и брутните им месечни възнаграждения са следните: 1. общо 8 лица ще бъдат назначени на длъжност "Сервитьор" на брутно месечно възнаграждение от 440,00 лв. 2. общо 7 лица ще бъдат назначени на длъжност "Барман" на брутно месечно възнаграждение от 440,00 лв. 3. общо 7 лица ще бъдат назначени на длъжност "Готвач" на брутно месечно възнаграждение от 440,00 лв. 4. общо 5 лица ще бъдат назначени на длъжност "Помощник-готвач" на брутно месечно възнаграждение от 440,00 лв. 5. общо 18 лица ще бъдат назначени на длъжност "Камериер, хотел" на брутно месечно възнаграждение от 440,00 лв. 6. общо 9 лица ще бъдат назначени на длъжност "Администратор, хотел" на брутно месечно възнаграждение от 495,00 лв. 7. общо 6 лица ще бъдат назначени на длъжност "Озеленител, градинар" на брутно месечно възнаграждение от 380,00 лв. 8. общо 6 лица ще бъдат назначени на длъжност "Работник поддръжка" на брутно месечно възнаграждение от 400,00 лв. 9. общо 4 лица ще бъдат назначени на длъжност "Пиколо" на брутно месечно възнаграждение от 440,00 лв. За период от 6 месеца ще се изплащат трудови възнаграждения по КТ и КСО от страна на работодателя на наетия персонал. Възнагражденията са съобразени с Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП "РЧР" и не надхвърлят размера на минималния осигурителен доход за съответната основна икономическа дейност и квалификационна група професии. 216 952.26 28 764.22
Дейности за организация и управление: С оглед осигуряване на ефективно управление, организация и координация на дейностите по проекта ще бъде сформиран екип, състоящ се от ръководител проект, координатор и счетоводител. Екипът за организация и управление ще организира дейностите по проекта, като ще отговаря за изпълнение на договорените срокове, постигането на заложените индикатори за изпълнение и ще осъществява непосредствен мониторинг. Екипът е отговорен за отчитане на проекта в различните етапи от реализирането му, както и за поддържане и съхраняване на необходимата документация, съгласно изискванията на Управляващия орган.При поискване предоставя наличната документация на Управляващия орган. Ръководи и организира дейностите на различните участници при изпълнение на проекта. Контролира провеждането на процедури за избор на изпълнители за целите на проекта, както и целесъобразността на разходваните средства. 26 143.70 27 572.97
Дейности по информиране и публичност: Основна цел на дейността е повишаване на информираността на обществото за планираните дейности и постигнатите резултати по проекта. Дейността е планирана съобразно изискванията на Ръководството за изпълнение на дейностите за информиране и публичност по ОП „Развитие на човешките ресурси”. Предвидени са целенасочени мерки за повишаване на информираността на обществото за планираните дейности, целенасочена работа за положителна промяна в обществените нагласи към рисковите групи,включително и достъпно разясняване за ползите от проекта върху представителите на целевата група. Всички материали за популяризиране на проектните дейности, публичните събития,закупеното по проекта оборудване и документите по проекта ще посочват приноса на общността и ще съдържат всички реквизити, посочени в изискванията за информиране и публичност на ОП РЧР. Във всички форми и мероприятия за популяризиране на проекта ще се отразява, че проектът ще се осъществява с финансовата подкрепа на ОПРЧР, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз. 2 640.00 2 348.42

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).