Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 959 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project proposal generates ideas and mechanisms to create a social enterprise-Vocational training center and supporting entrepreneurship.
The project is aimed at facilitating access to employment and promoting social inclusion of persons belonging to vulnerable groups by creating appropriate conditions for their professional and social integration in the social economy.
The project addresses the intentions initiatives in the context scheduling objectives and priorities of HRD OP 2014-2020, and is aimed at supporting access to employment for vulnerable groups, socially excluded persons and persons with low competitiveness on the labor market, providing them jobs, income, training and modern equipment jobs in the social economy. Social enterprise will achieve measurable, positive social impact.
Main activities provided in the project: 
-Recruitment and employment of unemployed and / or inactive people, people with disabilities and a team of social enterprise;
-Provision of equipment of newly created jobs;
-Psychological support and motivation;
-Providing training to enhance the managerial and business skills;
-Visualization, Information and publicity;
-Organization and Project Management.
The activities are aimed at providing equal opportunities for different people, representatives of vulnerable groups and other socially excluded persons.
They will create 8 new jobs, with 7 of them are unemployed and inactive persons:
-unemployed young people up to '29;
-long-term unemployed;
-disabled;
-unemployed persons over '54;
-Low level of education.
The main objective of the project is aimed at providing easy access to employment and to support the social inclusion of vulnerable groups by unleashing social enterprise and creating the right conditions for professional integration in the social economy.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Наемане и осигуряване на заетост на безработни и неактивни лица с ниска конкурентоспособност на пазара на труда, хора с увреждания и екип на социалното предприятие: Кандидатът ще разкрие нова структура в своето предприятие с втора икономическа дейност, чрез която ще се създаде Социално предприятие-Център за професионално обучение и подпомагане на предприемачеството, с КИД 85.59 "Други образователни дейности некласифицирани другаде". Дейността е насочена към осигуряването на заетост на 8 лица. Ще бъдат наети 7 лица - безработни и/или неактивни лица и хора с увреждания, лица с ниска конкурентоспособност на пазара на труда и 1 лице-екип на соц. предприятие: Целева група по проекта 7 лица: -безработни младежи до 29 г.-2 бр. -продължително безработни-2бр. -лица с увреждания-1бр. -безработни лица над 54 г.-2бр. Бенефициентът ще създаде соц. предприятие, в което ще се предостави лесен достъп до заетост на лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица. Ще се осигурят добри условия на труд за представителите на целевата група /безработни, неактивни лица и лица с увреждания/ качествена и устойчива заетост, професионално поле за развитие на креативни идеи, чрез развитие на соц. предприемачество, с цел проява на социален ефект, облагодетелстване от намиране на трудова заетост и професионална интеграция в сферата на социалната икономика. Ще се разкрият следните длъжности: -Мениджър, логистика-1бр. -Преподавател, център за професионално обучение-1 бр. -Помощник на учителя-2бр. -Административен секретар-1бр. -Счетоводител-1бр. -Куриер, служба/офис-1бр. За функционирането на ЦПО има определени изисквания за длъжности, които трябва да бъдат създадени, спазвайки изискванията на НАПОО. Мениджърът логистика ще организира и обезпечава всеки един обучителен курс, с нужното качество на учебните процеси и документална отчетност, ще координира процесите в Центъра. Преподавателят, център за професионално обучение ще работи по изготвяне на планове/програми и провеждане на обучения. Ще се наеме преподавател с икономическо и/или инженерно и/или педагогическо образование, защото целта е да се организират и провеждат обучения в професионално направление предприемачество и собствен бизнес, трудов живот и провеждане на консултации и подпомагане на лица които търсят експертна помощ за започване на самостоятелен бизнес, нормативни документи, изготвяне на бизнес планове, бюджети и др. При организиране на всеки един курс ще се наемат допълнително преподаватели на трудови и граждански договори. Помощниците на учителя ще извършват помощна, документална и техническа работа, свързана с учебния процес и обработка на учебната документация на всеки курс от профила на ЦПО-то в НАПОО. Административният секретар ще осъществява комуникации с обучаеми лица, институции, фирми и ще обработва документация. Счетоводителят ще води финансово-счетоводната дейност. Куриерът, служба/офис ще извършва дейности по пренос на документи по институции и получаване и подреждане на документи свързани с обученията. Всичките 7 лица, представители на целевата група ще работят в соц. предприятие и по този начин ще се постигне социален ефект при предлагане на защитена трудова заетост и изравняване на техния жизнен и социален статус с този на останалите работещи членове на обществото. За обезпечаване на основната трудова дейност и учебния процес е предвидено по проекта да бъдат доставени канцеларски материали и копирни услуги. Работните места ще бъдат разкрити в гр.Плевен, Северозападен район, най-слабо развития район в ЕС. Разкриването на новите работни места в соц. предприятие са част от мерките за преодоляване на икономическата изостаналост на района, борбата с безработицата, социалната изолация и насърчаване на социалната икономика. Ще бъде наето 1 лице-екип на соц. предприятие, което ще извършват дейности по ръководене на соц. предприятие, организиране на стопанската дейност и човешките ресурси. -Ръководител/Директор/Началник управление-1бр. Наетото лица в екипа на соц. предприятие не попада в посочените дефиниции за неактивни и безработни лица. 0.00 67 784.24
Обезпечаване с оборудване на новосъздадените работни места: Оборудването на новите работни места е важен елемент от проектното предложение, то е основа за създаването и развитието на социалното предприятие. Оръдията на труда са базов, основополагащ компонент за създаването и развитието на даден бизнес, а в случая социалното предприятие. Производството или предоставянето на услуги – включва създаването на необходими условия за ефективно съединяване на 3-те основни елемента – човешки ресурс, средства на труда, предмети на труда. Дейността също е пряко свързана с дейността по наемане на безработните и/или неактивни лица и хора с увреждания на съответните длъжности, които кандидата ще разкрие по проекта. Необходимо е да се закупи оборудване, което е свързано с технологичното обезпечаване на новите работни места и ще се създаде база за ефикасно и ефективно протичане на трудовите процеси на наетите лица-целева група по проекта. Новонаетите лица ще бъдат по-мотивирани за работа, когато работят със съвременно, по-производително оборудване, екологично устойчиво на ресурсите. Дейността е насочена към осигуряване на материално-техническата база на 7-те нови работни места. По проекта ще бъде закупено оборудване, техника и нематериален актив, описани в поле "Резултат" на настоящата дейност, които са необходими за работата на новонаетите лица в Център за професионално обучение и подпомагане на предприемачеството. Оборудването и техниката са предвидени за наетия по проекта персонал - безработни и/или неактивни лица и хора с увреждания /целева група/, които ще работят в Социално предприятие. Оборудването отговаря напълно на нуждите на длъжностите, които ще бъдат разкрити в социалното предприятие, с цел протичане на ежедневните рутинни трудови процеси. С него лицата от уязвимите групи, ще могат да достигнат определено качество на труда си, вътрешна удовлетвореност, висока мотивация за работа и респективно постигане на качествена и устойчива заетост. Лаптопите са предвидени за ежедневната работа на преподавателя, помощниците на учителя и административния секретар. Трудовите процеси на тези служители са свързани с обработка на програми, графици, материални книги, обучителни и изпитни материали, ще се работи и чрез индивидуалния профил на Центъра в НАППО и т.н. Мултифункционалните копирни у-ва и скенера са нужни за отпечатване и сканиране на учебните материали, протоколи, програми, удостоверения и сертификати, мултимедията и екрана за преподаване на уч.материал, а робота за ежедневно почистване на обучителната зала, за да не се правят разходи за наемане на чистачка или почистваща фирма. Компютърната, сканираща и копирна техника е необходима и за работата, свързана с изготвяне на експертни решения при провежданите консултации на лица, които търсят експертна помощ за започване на самостоятелен бизнес, изготвяне на бизнес планове, бюджети, отговори на конкретни въпроси, решаване на казуси и др. Интерактивен, динамичен уеб сайт за Център за професионално обучение е изключително необходим нематериален дълготраен актив за функционирането на един съвременен Център. На него ще се качва информация за всички предлагани курсове, програми, ще се осъществява контакт с потенциални лица желаещи да ползват услугите на центъра, както и с работодатели. Мениджърът логистика ще организира процесите в Центъра и регулярно ще отразява информацията в сайта. Кандидатът ще предостави собствено оборудване за работата на счетоводителя и мениджъра-логистика. Описаната организационна структура, типа на работа и планираното за закупуване оборудване и нематериален дълготраен актив са в тясна и задължителна връзка с осигуряването на качествена и устойчива заетост на новонаетите по проекта лица. Закупеното с БФП оборудване ще е ново, високотехнологично, щадящо климата и екологичната среда. Новите материални и немат.активи са насочени към нови тенденции в икономиката и са адаптирани за посрещане на настъпващите бързи промени и са основа за създаване на подходящи условия за професионална интеграция в сферата на социалната икономика. 0.00 28 245.28
Психологическо подпомагане и мотивиране на лицата от уязвимите групи за включване в заетост, адаптиране към условията на работното място и активно поведение на пазара на труда: Дейността е насочена към осъществяване на психологическо подпомагане на лица от уязвими групи на пазара на труда и други социално изключени лица, представители на целевата група по проекта. Психологическото подпомагане ще включва основни дейности включващи: Психологическо изследване и индивидуално и групово психологическо консултиране. Ще се използват и прилагат специфични психологически техники за: -снижаване на напрежението и стреса; -повишаване на самооценката на включените в дейността представители на целевата група; -придобиване на умения за успешно справяне на заеманото работното място и адаптиране към работните условия в предприятието. Мотивирането на новонаетите лица, представители на уязвимите групи на пазара на труда и други социално изключени ще е свързано с: -стимулиране на лицата безработни и/или неактивни лица, хора с увреждания за повишаване на тяхната квалификация, знания и умения свързани с трудовата им дейност. -адаптиране към изискванията на пазара на труда; -успешно справяне с трудовата им дейност. -адаптиране към условията на заетото работно място и работната среда в социалното предприятие. Ще се разработи график за индивидуална и групова работа с лицата от уязвимите групи безработни и/или неактивни лица, хора с увреждания. Психологическото подпомагане и мотивиране на лицата, представители на целевата група по проекта ще се извършва от дипломиран психолог. Целта е да се намали стреса на тези лица, да имат възможност да направят реална преценка за себе си, да успеят да повишат самочувствието си и самооценката си, да успеят да видят положителните си качества и умения и да ги прилагат в трудовата дейност, да се адаптират по-бързо на новозаетите длъжности и към условията на вече заетото работното място, да се стремят да повишават квалификацията си, знанията и уменията си, да участват активно в обучителни курсове и да натрупат империчен опит на работните си места, да могат да излязат от социалната изолация, да общуват с колеги и контрагенти на фирмата, да се стремят да дадат всичко от себе си при извършване на рутинната си трудова дейност, да се убедят, че те са значима част от трудовия екип на социалното предприятие, да идват с желание на работа и да постигнат удовлетвореност от труда си, респективно да се интегрират и професионално. Чрез постигането на целите на психологическото подпомагане и мотивиране на лицата, представители на целевата група по проекта безработни и/или неактивни лица ще се постигне устойчивост на заетостта и адекватно поведение на лицата в риск, удовлетвореност от работата им, повишаване на самочувствието им и конкурентоспособността им на пазара на труда. Ще се постигне по-бърза и качествена социализация и професионална интеграция на лицата, представители на целевата група по проекта и респективно устойчивост на заетостта им. 0.00 2 828.96
Предоставяне на обучение по ключова компетентност за повишаване на управленски и бизнес умения и ключова компетентност: Дейността е насочена към повишаване на квалификацията свързана с придобиване и повишаване на умения по управлението на бизнеса. Наетите по проекта лица са представители от целева група "Лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица" и "Хора с увреждания". Целевата група е с доста различна консистенция, образование и ценз, някои от лицата са в дълбока социална изолация. Всички тези лица ще участват активно в управлението на фирмата, по предприемачески, отчетен и прозрачен начин, ще работят в името и развитието на стопанската дейност на социалното предприятие, ще контактуват с контрагенти на фирмата, ще действат за налагане на предлаганите услуги и продукти на пазара и заемане на устойчив пазарен дял с цел постигане на положителни финансови резултати и постигане на социален ефект, изразяващ се в облагодетелстването чрез устойчивост в трудовата заетост за тях, социална и професионална интеграция и изравняване на жизненото им равнище с останалите членове на обществото. Някои от лицата няма да притежават никакви познания по бизнес управление, а за други знанията няма да са достатъчно ефективни за участие в дейността и развитието на социалното предприятие, както и да го управляват по предприемачески, отчетен и прозрачен начин, по специално чрез включване в управлението на работници, клиенти и заинтересовани страни, засегнати от стопанската му дейност. Кандидатът след стартиране на втората си икономическа дейност-Център за професионално обучение и подпомагане на предприемачеството, с КИД 85.59 "Други образователни дейности некласифицирани другаде" ще премине към правни действия за разработване и регистриране на нужната документация на Социалното предприятие, като в нея ще се отрази, че наетите лица, представители на рискови групи на пазара на труда /работниците/ ще бъдат включени в управлението на Социалното предприятие. Всичко това определя необходимостта от провеждане на курс за повишаване на управленските и бизнес умения на наетите по проекта работници. Ще бъде организирано и проведено обучение по Ключова компетентност № 7 "Инициативност и предприемачество" за целевата група по проекта, безработни, неактивни лица и лица с увреждания, за да могат лицата да придобият нужните знания и практически умения по стопанско управление и управление на бизнеса. Обучението на лицата ще се осъществява паралелно с трудовата им дейност. Нужният хорариум от часове ще бъде изпълнен, като часовете по теория ще бъдат проведени задължително преди/след работно време, а часовете по практика могат да се провеждат с откъсване от работа и по време на работа. -по Ключова компетентност № 7 "Инициативност и предприемачество" - Предвидени са 40 учебни часа, като 20 часа са за теория и 20 часа са за практика. Учебните часове са по 45 минути, а документът доказващ преминатото обучение: Удостоверение за Ключова компетентност № 7 "Инициативност и предприемачество" - обучение на 7 лица. Ще се изучават дисциплини свързани със същността и развитие на предприемачеството, мотивация, фирмена култура, SWOT анализ, креативност, приходи и разходи, работа с клиенти, управление на риска, бизнес-комуникация и др. Обучението ще се проведе от кандидата, получена Лицензия № 2015121283 за ЦПО към "ПАЛДЕ КОРЕКТ" ЕООД Дейността ще осигури достъп до качествено обучение по бизнес управление, като ще се засили социализацията, интеграцията и адаптивността и конкурентоспособността на лицата в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица. Новонаетите по проекта лица, преминали обучението ще бъдат по-уверени в своите знания и способности, ще се справят по лесно с протичащите динамични процеси на развитие на бизнеса, ще общуват по-лесно с контрагентите на предприятието и ще го управляват по предприемачески, ще се борят за постигане на добри финансови показатели, чиято социална насоченост ще бъде основно за тях. Лицата ще придобият нови знания и ще повишат основните си управленски и бизнес умения. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).