Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 743 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The developed project proposal is aimed at improving the corporate policy of the company to improve the quality of personal, professional and working life of employees in "TOTAL VINI - GR.LYASKOVETS" Ltd, by providing good and safe working conditions, including the longer you stay in employment of older workers.
The implementation of the following main activities in the project proposal:
- Development, adaptation and implementation of systems for human resource development;
- Providing safe and healthy working conditions , improve work and health of workers;
- Providing benefits for workers , including equipment of places to eat and rest,
is a key prerequisite for improving working conditions in the workplace and quality of life , increase labor efficiency and consequently the competitiveness of the company , including the shift to a low-carbon , sustainable climate change , environmentally sustainable and resource-efficient .
As a socially responsible employer, "TOTAL VINI - GR.LYASKOVETS" Ltd has introduced working conditions in accordance with the requirements and standards set by national legislation in the field of OHSAS.
On the other hand , the company has identified the need for continuous improvement of methods of managing health and safety , and improving the organization of work and related work processes , increase productivity and protect the environment.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятията, вкл. възможности за гъвкави форми на заетост с цел оптимизация на работните процеси, с акцент върху практиките за по-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот, както и удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и служители. Дейността включва две поддейности.: Поддейност 1: Поддейност едно се изразява в разработването на фирмен документ насочен към оптимизация на работните процеси, вкл.въвеждането на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място) и други практики за по лесно съвместяване на професионалния и личния живот, и внедряването за изпълнение в предприятието на нов, иновативен "Правилник за организация на работните процеси, организация на труда и управление на околна среда". Правилника ще включва три основни части/глави/, едната основна чест ще включва разработването на нова организация на работните процеси за оптимизация на работните процеси, въвеждането на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място) и други практики за по-добро синхронизиране на професионалния и личния живот на работещите. Другата част ще включва въвеждане на иновативен модел за организация на труда, насочен към повишаване на производителността на труда и третата основна часта ще бъде относно опазване на околната среда. Икономическа дейност „Производство на сухари и бисквити” е сред най-рисковите в сектора по отношение на работната среда, съгласно проект „ПРЕВЕНЦИЯ ЗА БЕЗОПАСНОСТ И ЗДРАВЕ ПРИ РАБОТА" на ИА "ГИТ". В нормативните актове по ЗБУТ в отрасъла са предвидени мерки в областта на БЗР над средните за страната – извършване на ежедневни инструктажи, допълнителен отпуск и безплатна храна за работа при специфични условия на труд и т.н. По данни от Национално изследване на условията на труд дейността е в първите 7 места по степен на риск в икономиката на България. Новите предизвикателства пред работещите са в следните направления: -По-широк обхват на притежаваните квалификации и умения; -Умения за извършване на спомагателни дейности; - Готовност за непрекъснато повишаване на квалификацията; - Умения за прилагане на компютърна техника. Работоспособността зависи от образованието, квалификацията, мотивацията и социалната основа. ЗБУТ предпазват работниците и засилват мотивацията им, играят жизненоважна роля за повишаването на конкурентоспособността и производителността на фирмата, както и допринасят за устойчивостта чрез намаляване на социалните и икономически разходи, свързани с трудовите злополуки, инциденти и заболявания. Разработването на ефективни мерки за запазване на здравето и работоспособността във фирмата е от полза не само за отделните работници, но и за производителността и финансовия успех на фирмата. В този смисъл нова организация на работните процеси и организацията на труда в предприятието ще помогне на ръководството на фирмата по отношение на управлението на човешките ресурси и ЗБУТ. Основната цел на този документ е да се свържат по достатъчно разбираем и нагледен начин изискванията на законодателната и нормативната база с добрите практики по отношение на управлението на човешките ресурси и ЗБУТ. Производството на сухари и бисквити е процес на пряко въздействие върху заобикалящата среда. При осъществяване на дейността се отделят газови и прахови емисии, утайки от битови и промишлени води и отпадъци и т.н. Най-общо въздействието върху околната среда може да се разглежда в следните аспекти: -Върху - водите и почватa; - въздух; - шум. ТОТАЛ ВИНИ - ГР.ЛЯСКОВЕЦ ООД ще въведе фирмен документ за идентифициране на законовите норми, които се отнасят до нейната дейност. За да се осигурят реални резултати при опазване на околната среда, е необходимо съдействието на всички лица от фирмата. Това ще бъде част от настоящия документ във фирмата и е начин да се регламентират ролите, отговорностите и задълженията на работещите и служителите, съобразно нейната конкретна дейност и вътрешна организация и как фирмената дейност ще влияе върху околната среда и ще управлява дейностите по опазване на околната среда. Като добри практики ще бъдат заложени дейности относно: - Контрол на емисиите и шума; - Мерки за опазване на водата и почвите; - Управление на отпадъците. 7 000.00 7 000.00
Поддейност 2: Разработване и въвеждане на правила за обезпечаване на човешки ресурси - планиране, подбор и наемане на персонал, развитие на кадрите чрез обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот, удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години), включително налагане на "зелени умения".: Поддейност 2: Поддейност две се заключава в разработването и въвеждането за изпълнение в дружеството на "Правилник за обезпечаване на човешки ресурси - планиране, подбор и наемане на персонал, развитие на кадрите чрез обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот, удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители" Разработване и въвеждане на вътрешни правила , включващи нови практики за обезпечаване на човешките ресурси - планиране, подбор и наемане на персонал, развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот, включително налагане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години). В разработения вътрешно-фирмен документ ще се поставят критерии за налагане на „зелени“ умения, както по отношение на настоящия персонал, така и при наемане на нови служители. Поддейност 2 е насочена към оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси във фирмата. Постигането на по-високи цели в сектора е свързано с технологично обновяване и по-високи изисквания към персонала. Новите предизвикателства пред работещите са основно в следните направления: - По-широк обхват на притежаваните квалификации и умения; - Умения за извършване на ремонтни работи и спомагателни дейности; - Готовност за непрекъснато повишаване на квалификацията; - Умения за прилагане на компютърна техника. Работоспособността зависи от образованието и квалификацията, мотивацията и социалната основа. Здравословните и безопасни условия на работното място не само предпазват работниците и засилват тяхната мотивация, но и същевременно играят жизненоважна роля за повишаването на конкурентоспособността и производителността на фирмата, както и допринасят за устойчивостта чрез намаляване на социалните и икономически разходи, свързани с трудовите злополуки, инциденти и заболявания. Разработването на ефективни мерки за запазване на професионалното здраве и работоспособността във фирмата е от полза не само за отделните работници, но и за производителността и финансовия успех на дружеството. За постигане на ефективност в дейността по осигуряване на БЗР фирмата ще изгради устойчива собствена политика по безопасност и здраве. В този смисъл разработването на нови практики за обезпечаване на човешките ресурси - планиране, подбор и наемане на персонал, развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот, включително налагане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години) в предприятието ще помогне на ръководството по отношение на осигуряването на БЗР и промоция на здравето при работа в ТОТАЛ ВИНИ - ГР.ЛЯСКОВЕЦ ООД. Основната цел на вътрешно фирмения документ за нови практики за обезпечаване на човешките ресурси, е да се свържат по достатъчно разбираем и нагледен начин изискванията на законодателната и нормативната база с добрите практики по отношение на безопасността и здравето при работа. Той ще допълни съществуващите изисквания, записани в закони и наредби в сферата на безопасните и здравословни условия на труд. Това от своя страна ще доведе до подобряване достъпа до заетост и качеството на работните места в ТОТАЛ ВИНИ - ГР.ЛЯСКОВЕЦ ООД. 8 000.00 8 000.00
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите. Дейността включва 3 поддейности. Поддейност 1. Осигуряване на средства за колективна защита, модернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Поддейност едно включва предприемане на действия за Защита от падане от височина и падане при придвижване по стълби, Ергономия при работа, Защита от падане при придвижване, съгласно т.3.1 от примерен (неизчерпателен) списък на мерки за реконструкция/модернизация на обекти, машини и подходящи за закупуване средства за колективна защита, съобразно идентифицираните рискове от т. 3 на точка 13.2. Допустими дейности от Условия за кандидатстване. Във връзка с някои специфични рискове, характерни за производства, свързани с Производство на сухари и бисквити, наш приоритет е обновяване и модернизиране на работната среда за осигуряването на безопасна работа за служителите. Осигурени са превантивни мерки, за запазване здравето на служителите, чрез ЛПС, допълнителен отпуск, безплатна храна, редовни профилактични прегледи, провеждане на обучения и др. Въпреки осъществяваните превантивни мерки поради естеството на работата проблемите остават, рискът за увреждане на здравето за работните места е оценен като среден. Това означава, че Рискът е на приемливо ниво, но може евентуално да се увеличи в бъдеще т.е. опасността от увреждания и заболявания на работещите е възможна, но няма доказателства, че може да доведе до нарастване, заболяване или трудова злополука и е препоръчителен контрол и готовност за предприемане на профилактични мерки. В „Програмата за намаляване и отстраняване рискът за здравето и безопасността при работа в „ТОТАЛ ВИНИ - ГР.ЛЯСКОВЕЦ" ООД за 2016 г. са заложени 2 мерки в това направление: • Поставянето на информационно предупредителни знаци в производственото помещение; • Изграждането на парапети и преграда за стъпалата в производственото помещение; • Закупуване и инсталиране на дезинфекционна вана на входа на производственото помещение; • Закупуване на ергономични работни столове за отдел "Счетоводство"; След осъществяването на тези мероприятия ще бъде постигнат следния ефект: - Ще осигури здравословни и безопасни условия на труд и ще сведе до минимум рисковете, произтичащи от падане от височина и падане при придвижване по стълби и падане при придвижване чрез най-доброто техническо решение – намаляване на опасността от падане чрез защитни прегради и парапети при източника в производственото помощение. - Добре конструираното работно място улеснява работниците да поддържат удобна, неутрална поза на тялото, при която ставите са в естествено положение, напрежението и опънът на мускулите, сухожилията и костната система намаляват и се свежда до минимум рискът от поява и развитие на увреждания на опорно-двигателния апарат за работниците в отдел "Счетоводство". - Ще се повиши мотивацията на персонала за спазване на правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. Дейността се заключава в доставяне на оборудване за колективна защита, както следва: - Табела "ХЛЪЗГАВ ПОД" - 1 бр. * 50 лв. = 50.00 лв. - Ергономични работни столове за отдел "Счетоводство" - 5 бр. * 150 лв. = 750.00 лв. - Преграда с парапет за стъпала - 1 бр. * 5000 лв. = 5000.00 лв. Поставяне на парапети за обезопасяване на стълби на 50 кв. м. Към момента няма никакви ограждания и има голяма опасност при изкачване или слизане работниците да паднат от височина. - Дезинфекционна вана за обувки - 2 бр. * 100 лв. = 200.00 лв. Обща стойност без ДДС - 6000.00 лв. 6 000.00 3 000.00
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите. Поддейност 2: Закупуване на ЛПС и специално работно облекло от по-висок клас.: Фирма ТОТАЛ ВИНИ - ГР. ЛЯСКОВЕЦ ООД е съставила списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и/или специално работно облекло, утвърден въз основа на извършената оценка на риска на работните места. Списъкът отговаря на формата, предвидена в Наредба № 3 от 19 април 2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място, която въвежда разпоредбите на Директива 89/656/ЕИО на Съвета от 30 ноември 1989 г. относно минималните изисквания за безопасността и здравето на работниците при използване на лични предпазни средства на работното място (трета специална директива по смисъла на член 16, ал. 1 от Директива 89/391/ЕИО). Лични предпазни средства са приспособления и екипировки, проектирани да се носят или използват от работещия, за да го предпазват от една или повече възможни опасности, заплашващи неговото здраве и безопасност при работа, както и всяко допълнение, принадлежност или специално работно облекло, проектирани за същата цел. Личните предпазни средства за защита на тялото или на части от него от действието на високи температури ще имат необходимата изолираща способност и механична устойчивост, съобразени с предвидимите условия на употреба и ще имат маркировка за съответствие съгласно Наредбата за маркировката за съответствие. Определени са характеристиките, които всяко лично предпазно средство трябва да притежава, за да е ефективно срещу рисковете на съответните работни места и извършвани дейности, както и са взети предвид и всички рискове, произтичащи от употребата на самото лично предпазно средство. Чистотата на защитното облекло е от изключителна важност за здравето на работниците, тъй като от полепнали по дрехите прахове или ре-агенти при невнимание могат да доведат да сериозни здравословни проблеми от попадането им в организма. Носенето на специално защитно работно облекло по време на работа е задължително съгласно правилника за вътрешния трудов ред на предприятието и нормативните изисквания. Удобството и защитата, което осигурява работното облекло като съответно влияе и върху производителността и качеството на положения труд. Служителите са задължени да носят работно облекло минимум 7 часа и облеклото трябва да осигурява комфорт и защита, без да причинява допълнително натоварване на работещите. До момента са осигурявани еднакви защитни работни облекла за всички направления. Опитът на организацията показва, че може да се търси по детайлна спецификация на защитните работни облекла в зависимост от естеството на работа. Дружеството има дългогодишен опит както при проучването и доставката на различни по качество и експлоатационни параметри лични предпазни средства, обувки и други средства за лична защита, така и при анализ на резултатите как се отразява това на здравето и на комфорта на работниците по време на работа и отражението върху качеството на тяхната работа. За да бъде предотвратено попадането на вредни вещества в организма и опазване здравето на работещите в производственото хале, е задължително носенето на лични предпазни средства – боне, ръкавици. Важно за защитата на работниците да бъдат осигурявани подходящи лични предпазни средства, така че дори след по-дълго носене, комфортът и степента на защита на работника да остава на високо ниво. Опитът на организацията и анализът на здравословното състояние на работниците показва, че за някои работни места и при екстремни ситуации, трябва да бъдат използвани ЛПС с по-добра спецификация в зависимост от естеството на работа – като по-добри видове ръкавици, защитни обувки, промазани престилки и др. През последната година активно се работи за осъществяване на превантивни мерки за повишаване на културата на работното място и запазване здравния статус на служителите. Презумпцията е излизайки от цеха всеки да измива ръцете си, като сваля полепналите по тях прахови частици. 19 775.00 17 380.00
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите. Поддейност 3: Обучение на работниците и служители относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване.: Поддейност 3: Обучение на работниците и служителите относно специфичните рискове за безопасността и здравето, свързани с индивидуалното работно място. Това обучение е за поддържане и допълване на знанията на работещите по безопасност и здраве при работа на индивидуалното работно място. Обучението ще се провежда от лица с подходящо образование, като се отчитат характерът на изпълняваната работа, конкретните условия на работното място и съществуващият професионален риск. Обучението ще включва правила за безопасна работа за защита на работещите от опасности и рискове съгласно спецификата на професията/извършваната дейност и на индивидуалното работно място. Целта на обучението е да се повиши мотивацията на персонала за спазване на правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. Изпълнението на дейността ще допринесе за гарантиране на правилното прилагане на законодателството в областта на безопасните и здравословни условия на труд и за насърчаване на промените в поведението на работещите и работодателите към прилагане на подходи, насочени към укрепване на здравето и работоспособността. Реализацията на тази дейност от проекта ще даде възможност да продължи добрата практика и повишаване на компетентността на служителите, по-добра мотивация, и приобщаване на персонала към осъзнаване и осъществяване политиката на дружеството за управление на качество, околна среда и здравословни и безопасни условия на труд. През последната година активно се работи за осъществяване на активни мерки за повишаване на квалификацията на служителите, чрез различни форми - обучения, тестове по определени въпроси, решаване на казуси и др. Използвани са както външни така и вътрешни обучители. Анализът на тези мероприятия показва, че всички тези форми имат положителен ефект и допринасят за осъзнаването на служителите и спазването на правилата при работа и безопасност. Ръководството е убедено, че превенцията под форма на обучителни мероприятия трябва да продължи. Всички задължителни обучения се провеждат и документират, съгласно утвърдената годишна програма за обучения. От оценката на риска са планувани допълнителни обучения за работещите, с цел осигуряване на здраве и безопасност. Вътрешните обучения за специфичните рискове за здравето, свързани с конкретните работни места и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване за различните категории служители поднесени по атрактивен начин, ще имат по-добър ефект и ще бъде отчетен по-висок резултат от тези обучения. Материалите за тези обучения ще представят конкретни съоръжения и конкретни ситуации, които нагледно ще показват правилно и неправилно извършване на дейностите. Със създаването на първоначалните мултимедийни материали се дава възможност лесно да бъдат допълвани и така при ежегодните обучения хората да получават по-пълен обем информация, както и да бъдат активни за докладване на критични места или дейности. Тематиката и продължителността на обучението е съобразена с всички други изисквания, регламентирани в специфичните за дадена дейност или вид работа нормативни актове. 6 000.00 6 000.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите: Дейността включва оборудване на помещение за хранене съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд и краткотраен отдих. Необходимост: Към настоящия момент фирмата разполага с помещение, което е подходящо за хранене и краткотраен отдих, но не разполага с необходимото оборудване, за да го направи функционално и удобно за работниците. Извършваната работа от служителите на фирмата се класифицира като тежък физически труд с много рискове за здравето на работниците - висока запрашеност, шум, някои от технологичните процеси се извършват на открито или под навес /технологично изискване/. Необходимостта от помещение за хранене и краткотраен отдих е необходимо с цел работниците максимално бързо и комфортно да почиват през определените, съгласно действащия правилник за работно време, почивки за хранене и отдих. За посрещане целите на дейността ще бъде доставено следното оборудване за стаи за хранене и краткотраен отдих в производственото помещение на дружеството в гр. Лясковец: ХЛАДИЛНИК - 1 бр. * 1000 лв. = 1000.00 лв. ПЕРАЛНЯ - 1 бр. * 800 лв. = 800.00 лв. МАСА с 4 СТОЛА - 3 бр./комплект * 1000 лв. = 3000.00 лв. МИКРОВЪЛНОВА ПЕЧКА - 1 бр. * 200 лв. = 200.00 лв. ШКАФ за дрехи за 3 души - 8 бр./комплект * 1000 лв. = 8000.00 лв. ЪГЛОВ предпазител за шкаф - 8 бр. * 150 лв. = 1200.00 лв. ПЕЙКИ за съблекалня работници - 4 бр. * 300 лв. = 1200.00 лв. Общо оборудване за помещение за хранене и краткотраен отдих: 15400.00 лв. без ДДС Реализирането на дейността допълва ДЕЙНОСТ 1 /Поддейност 1: "Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятията. Въвеждане на Правилник за организация на работните процеси, организация на труда и управление на околна среда." и Поддейност 2: "Разработване и въвеждане на Правилник за обезпечаване на човешки ресурси - планиране, подбор и наемане на персонал, развитие на кадрите чрез обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот, удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители, включително налагане на "зелени умения"" в проектното предложение. Въвеждането на нова организация на труда и работното време в дружеството е свързано и с управлението на физиологичния режим на труд и почивка. Въвеждането и поддържането на подходяща организация на работното време и почивките става чрез: • ползване на взаимозаменяемост с редуване на различни операции и дейности, смяна на работната поза; • възможност за регулиране темпа на работа с акцент върху индивидуалното повлияване на скоростта и интензивността на труда; • въвеждане на физиологични режими на труд и почивка, които да включват достатъчни по брой и продължителност почивки и управление на начините и мястото на тяхното прекарване. При определяне на почивките и престоите е необходимо да бъде съобразена тяхната продължителност, брой и разпределение в рамките на работния ден. Така се постига бързо разтоварване и поддържане на високо ниво на работоспособност. Основно правило за предотвратяване на умората е ползването на кратки и чести почивки. Прекарването на почивките в работното помещение е възможно, но не е ефективно. Много по-висока степен на преодоляване на умората и възстановяване на работоспособността се постига при излизане от работното място. Смяната на обстановката действа релаксиращо и е изключително ефективно. Мястото може да бъде в устроено за целта помещение. Иновативната политика на фирмата трябва да бъде съобразена със здравните и трудово-хигиенни критерии на полагания труд. Осигуряването на обособено помещение за хранене и краткотраен отдих, каквото в настоящия момент не е налично в предприятието, е необходимо за да може работниците от една страна максимално бързо, ефективно и комфортно да почиват, а от друга да се хранят в комфортна и приятна обстановка. 15 400.00 15 599.17

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).