Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 743 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

According to NSA(National Statistical Institute), Bulgaria is one of the countries with highest poverty risk in European Union. Falling into poverty is caused by unemployment or expulsion of vulnerable social groups out of country`s social life. In these groups includes long-term unemployed people, people with disabilities, senior people, et cetera. The project aims to create such conditions that will include in employment people from vulnerable groups from labor market.
That will be achieved by establishing a social enterprise. In order to achieve these objectives 3 activities will be made:
1) Employment of 3 persons with disabilities and 3 persons that are long-term unemployed. Those people will be part of the team that is
manufacturing products of social enterprise;
2) Providing equipment that the people from the target groups will work with and will manufacturing products of social enterprise;
3) Providing mentors that will guide the persons from the target group and will demonstrate the working process. Newly created social enterprise will invest part of the profit in implementation of social activates supporting employment of vulnerable groups in the labor market. Anticipated result:
- employment of  persons part of vulnerable groups in labor market;
- work experience of target group;
- created and functioning social enterprise and newly adding workplaces;
-generating profit that will be invested in activities supporting groups with difficulties in the labor market.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Осигуряване на заетост: Дейността има за цел да осигури заетост на 6 лица, които са поставени в неблагоприятно положение на пазара на труда. Три от лицата ще бъдат хора с увреждания, а останалите три - продължително безработни лица. Дейността ще се реализира за период от 16 месеца, разделена e на 3 етапа и ще стартира през първия месец от началото на проекта. През първият етап на дейността ще се информират потенциалните кандидати, които ще бъдат включени в споменатите целеви групи, за откриването на новите работни места. През вторият етап ще се проведе избора на лицата, които са кандидатствали за работа в социалното предприятие. Третият етап ще продължи 12 месеца и ще стартира през 5-тия месец от началото на проекта. През този етап ще се поддържа заетостта на шестте новонаети лица. Авангард принт е дружество, което извършва дейност, свързана с печатни услуги. Фирмата е регистрирана в агенцията за хора с увреждания като специализирано предприятие. Авангард принт (наричан по долу кандидат) желае да участва в социалния живот на държавата и да подкрепя социални инициативи, насочени към лица от уязвимите групи. В тази връзка, кандидатът предвижда да създаде ново социално предприятие, което ще се обособи като самостоятелна структура в дружеството. Дейността, която ще извършва предприятието е свързана с довършителни работи при изработката на книги или други печатни продукти. За фунционирането на социалното предприятие е необходимо да се сформира екип, който да предоставя услугите на клиентите. Кандидатът желае да наеме служители, които ще бъдат назначени на длъжност "Машинен оператор". Предвидено е всички шест новонаети лица да бъдат назначени на тази длъжност. Лицата ще настройват и контролират действието на оборудване за довършване на печатни произведения и ще извършват други спомагателни дейности. Предвидено е да се назначи счетоводител, който да подпомага дейността на социалното предприятие.Той ще бъде част от третата целева група на проекта - Лица, заети в институции и организации, свързани със социалното предприемачество. Той ще извършва трудова дейност минимум 12 месеца, колкото протича заетостта на лицата от другите 2 целеви групи. Предвидено е да бъде назначено безработно лице на тази длъжност. Възнаграждението на счетоводителят ще бъде съобразено с Минималният осигурителен доход(МОД) за икономическата дейност на социалното предприятие(и на проекта). Ръководителят на социалното предприятие ще бъде назначен от дружеството извън проекта и няма да се залагат разходи за него в бюджета. Споменатата длъжност - машинен оператор е включена в клас 8 на НКПД , а счетоводителят е включен в клас 2 на същата класификация. Всички лица ще бъдат назначени, съгласно разпоредбите на трудовото законодателство. 0.00 48 293.28
Оборудване на работните места: Целта на дейността е, чрез закупуване на оборудване, да се осигурят работните места на лицата от целевите групи на хората с увреждания и продължително безработните. Кандидатът предвижда да закупи една машина за правене на твърда подвързия на корици и една машина за влагане на книжното тяло в изработената твърда подвързия. Тези машини затварят цикъла на изработка на една книга. Също така оборудването ще позволи на социалното предприятие да предложи на клиентите изработка на следните изделия: - фотокниги - папки и класьори - архивни кутии. Авангард принт ще предостави помещение, където служителите ще изпълняват задълженията си. Дружеството ще осигури останалото необходимо оборудване и материали за работата на лицата от целевите групи. Кандидатът желае да закупи по проекта само най - необходимото оборудване, за което не може да отдели финансови средства. Оборудването не само ще осигури работни места, но и ще увеличи производителния капацитет на социалното предприятие. По - високата производителност осигурява повече работа, а това е предпоставка за дългосрочна заетост на лицата от целевите групи. При необходимост от допълнително оборудване, то ще бъде осигурено от наличното в дружеството или кандидатът ще го закупи чрез други източници на финансиране. Дейността ще се реализира на два етапа. През първият етап ще се проведе процедура по избор на изпълнител на машините. През вторият етап ще се осъществят действия по доставка и закупуване на оборудването. 0.00 4 612.44
Назначаване на наставници: Дейността цели да осигури начална подкрепа за лицата от целевите групи на продължително безработните и хората с увреждания по време на работата им в социалното предприятие. Подкрепата ще се предоставя от наставници, които ще бъдат служители на кандидата. Наставниците също са част от третата целева група, подобно на счетоводителя - Лица, заети в институции и организации, свързани със социалното предприемачество. Авангард принт ще определи 2 лица, които ще наставляват лицата от първите 2 целеви групи. Шестте новонаети служители ще имат две главни функции, които ще изпълняват. Три от тях ще работят на двете машини, които ще се закупят със средства по проекта, а останалите три лица ще извършват спомагателни дейности, които включват подготовка на материалите за работа. Спомагателните дейности се извършват продължително време. За да се постигне динамичен процес на производство, с подготовката на материалите и подредбата на продукцията, ще се занимават 3 броя служители. Лицата ще работят на ротационен принцип. Докато една част от служителите на социалното предприятие ще работят на двете машини, другата част ще извършват спомагателните дейности и обратно. По този начин кандидатът цели и шестте новонаети лица в социалното предприятие да преминат пълният цикъл на изработка на изделията и така да натрупат практически опит. Единият наставник ще ръководи дейността на три от лицата, които към конкретния момент работят на машините, а другия ще демонстрира и ще ръководи останалите лица, които в съответния момент извършват спомагателните дейности. Ротационният принцип ще се прилага и за наставниците. Наставниците ще бъдат служители на Авангард принт и притежават необходимия трудов опит за практическо обучение на лицата в реалната работна среда. Наставниците ще показват на новонаетите лица как да работят с машините, ще проверяват как извършват задълженията си и ще им помагат да преодолеят пропуските в работата. Дейността ще се осъществява 6 месеца и ще стартира едновременно с наемането на лицата от целевите групи. 0.00 3 629.52

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).