Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 969 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project of "Skills Development Bulgaria" Ltd.  aims to develop entrepreneurship and entrepreneurial initiative on the territory of the municipalities of Dolni Chiflik and Byala by promoting the start of independent economic activity as a possible form of providing employment and income among unemployed and employed persons, training to acquire entrepreneurial, management and business knowledge and skills, and providing targeted consulting services and mentoring support to prepare for an independent business efficiency. In the municipalities of Dolni Chiflik and Byala there is a low level of entrepreneurial activity, a high level of unemployment and a high share of economically inactive people, a lack of adequate training, knowledge and skills among unemployed and employed persons for start-up of independent economic activity. This determines the need to stimulate entrepreneurial activities and support the creation of new SMEs to engage the potential workforce in work and thereby provide sustainable employment for the unemployed and employed in the LAG's territory. The project envisages a broad campaign to promote entrepreneurship and entrepreneurial initiative in the municipalities Dolni Chiflik and Byala, covering over 85% of the settlements. In order to overcome the identified challenges to the target groups due to the lack of appropriate qualifications, entrepreneurial, management and business skills, the project envisages providing a set of training and consultancy services to assist target groups in assessing and developing their entrepreneurial ideas; and in the development of business ideas in viable plans for realization of real economic activity. The project focuses on promoting entrepreneurship in structurally identifying industries for the local economy and industries with the potential to deliver sustainable, inclusive and smart growth.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Популяризиране на стартирането и развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество : Популяризирането на предприемачеството като възможна форма за заетост и доходи сред безработни и заети лица на територията на МИГ "Долни Чифлик и Бяла" е ключова дейност за успешното реализиране на проекта. Целта на дейността е достигането до максимално широк кръг представители на целевите групи (безработни и заети лица), ангажиране и мотивиране за участие в проекта, формиране на позитивна представа за предприемачеството и предпримаческия дух, утвърждаване на успешни примери от практиката, разясняване на перспективите пред предприемачите и окуражаване на целевите групи за стартиране на собствен бизнес и осигуряване на заетост чрез самонаемане. Целта ще бъде постигната чрез 4 основни подхода: 1. изработване на информационно-мотивационни печатни материали - плакати и брошури с мотивиращо съдържание за стартиране на самостоятелна стопанска дейност, които да бъдат разпространени в ДБТ, общините, читалищата, културните центрове и други популярни обществени места на територията на МИГ /търговски обекти, спортни зали и др./, както и по време на всички мероприятия по проекта. Печатните материали ще бъдат с ясни послания и достъпно съдържание с цел да изградят позитивна нагласа към предприемачеството и да насочат целевите групи към последващо участие в проекта; 2. изработване на цялостна концепция и заснемане на видео с интерактивно мотивиращо съдържание, което да бъде прожектирано по време на организираните мероприятия по проекта, разпространено на ел. носител (CD дискове) в ДБТ, общините, читалища и др. обществени места на територията на МИГ, и таргетирано популяризирано в социалните мрежи (сред лица с местоживеене в двете общини). Видеото ще бъде динамично, емоционално и съдържателно - ще има за цел изграждане на предприемачески ценности и култура, развиване на увереност у кандидат предприемачите чрез представяне и споделяне на реални примери и добри практики на стартирали предприемачи; 3. провеждане на таргетирана кампания по информиране, мотивиране и популяризиране на предприемачеството като форма на заетост, вкл. разработеното информиращо и мотивиращо видео в социалните мрежи (facebook и youtube); 4. организиране и провеждане на еднодневни информационно-мотивационни семинари в 20 населени места на територията на МИГ с общ брой участници минимум 200 представители на целевите групи (140 безработни и 60 заети лица). Семинарите имат за цел да популяризират предприемачеството на територията на МИГ, като постави акцент върху възможностите за развитие на собствен бизнес в структуроопределящите отрасли и сектори с потенциал да осигурят устойчив и интелигентен растеж на територията на МИГ. По време на семинарите всеки участник ще попълни карта за участие в проекта /по образец на УО/ и специализирана анкета/въпросник, с цел определяне на потребностите от специализирана психологическа подкрепа, обучение по предприемачество и/или консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност; 5. Провеждане на индивидуални мотивационни сеанси с 50 безработни лица за психологическо подпомагане и професионално ориентиране във връзка с инициативи за предприемачество. Участниците в мотивационните сеанси ще бъдат както безработни лица, научили за проекта от информационно-мотивационните срещи, така и посредством останалите информационни канали, и попълнили въпросник за определяне на потребностите. Продължителността на индивидуална работа с всяко безработно лице ще бъде 8 часа, в рамките на които ще бъде изграден личностен профил на участника, ще бъдат анализирани неговите силни страни и таланти, ще му бъде оказана психологическа подкрепа за повишаване на увереността в собствените възможности, мотивиране и насочване към конкретна професионална област, в която лицето да стартира собствен бизнес. Общата продължителност на дейността е 6 месеца, като от тях 1 месец е предвиден за подготвителни дейности, избор на изпълнители съгласно ЗУСЕСИФ и ПМС № 160/2016 и сключване на договори, и 5 месеца за провеждане на останалите планирани мероприятия. 0.00 12 716.00
Предоставяне на специализирани обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност : Целта на Дейност 2 по настоящия проект е да удовлетвори идентифицираните нужди на целевите групи от предоставяне на специализирани обучения, насочени към развитието на предприемачески, управленски и бизнес умения като основа за успешното стартиране на самостоятелна стопанска дейност. Разработването на обучителните материали и предвидените интерактивни подходи за провеждане на обученията ще бъдат практически ориентирани и съобразени с изискванията на пазара на труда, бизнес средата в двете области и най-добрите практики в провеждането на обучения по предприемачество, включващи обучителни модули, посветени на съвместната работа в мрежа и сътрудничество между предприемачите на територията на МИГ „Долни Чифлик и Бяла“ като основна предпоставка за развитие на устойчив бизнес на територията на МИГ. Дейността ще обхване общо 65 представители на целевите групи по проекта, от които 45 безработни лица и 20 заети лица. В дейността по предоставяне на специализирани обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения се предвиждат 3 поддейности, а именно: 1. разработване на Наръчник на предприемача, съдържащ подходящи обучителни материали въз основа на програмата за обучението с практическа насоченост и интернет платформа за работа в мрежа и сътрудничество между обучаващите се предприемачи; 2. подготовка и организация на обученията и 3. провеждане на обученията и връчване на сертификати на успешно преминалите обучение по предприемачество. Обученията ще бъдат с обща продължителност 150 лекторски часа и ще включват 2 групи модули: фундамелнтални и надграждащи, които ще предоставят на участниците необходимите знания за създаване и управление на устойчив собствен бизнес, основан на икономика на знанието, бизнес сътрудничество и работа в предприемачески мрежи. Първият комплекс от обучителни модули се състои от 9 фундаментални модула с обща продължителност 120 лекторски часа, а именно: Модул 1. Личностни характеристики и мотивация на предприемача /12 часа/ - в този модул участниците ще научат кои са основните типове предприемачи и ще приложат на практика мотивационни техники, подпомагащи успешното предприемачество; Модул 2: Оценка и избор на бизнес идеи /12 часа/- този модул има за цел да научи участниците как да оценяват и избират бизнес идеи въз основа на техния потенциал; Модул 3. Разработване на бизнес план /16 часа/, посветен на основните елементи и методики за разработване на бизнес план; Модул 4. Маркетингов план /16 часа/ - в този модул участниците ще научат как да разработват ефективен маркетингов план, вкл. как да извършват анализ на конкуренцията и как да разработят конкурентна маркетингова страгеия Модул 5. Финансово планиране и финансов план /16 часа/-има за цел да научи участниците как да извършват финансово планиране и бюджетиране; Модул 6. Капитал и видове източници на капитал /16 часа/-в този модул участниците ще се запознаят с видовете и източниците на капитал, и основните форми за финансиране на стартиращ бизнес; Модул 7. Видове персонал и правни отговорности /12 часа/ - има за цел да научи участниците да разграничат функционално видовете персонал и да научат какви са правните отговорности при управлението му; Модул 8. Форми на търговска дейности /8 часа/, формиращ базови знания за основните характеристики, предимства и недостатъци на различните форми на търговска дейност; Модул 9. Стартиране на бизнеса /12 часа/ - имащ за цел да запознае участниците с основните стъпки при стартиране на собствен бизнес. Вторият комплекс модули е с обща продължителност 30 лекторски часа и включва следните 3 надграждащи модула: Надграждащ модул 1. Умения за презентиране пред клиенти, инвеститори и партнъори /12 часа/ и Надграждащ модул 2. Насърчаване работата в мрежа и бизнес сътрудничеството /12 часа/; Надграждащ модул 3. Бизнес етика /6 часа/. Общата продължителност на дейността е 8 месеца и стартира през шестия месец от изпълнението на проекта при формиране на първите групи обучаеми лица. 0.00 42 104.00
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност, и дейности за подкрепа : Основната цел на дейността е да предостави необходимата подкрепа на представителите на целевите групи за започване на реална стопанска дейност и намиране на подходящи източници на финансиране, като осигури достъп до консултантски услуги и менторство за развитие на бизнес. Дейността предвижда предоставяне на консултации и менторски услуги на 100 представители на целевите групи по проекта за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група, вкл. подпомане при разработването и преценката на предприемаческите им идеи и превръщането им в жизнеспособни планове за реализация на реална стопанска дейност. От всички участници в дейността 60 участника ще бъдат представителите на безработните лица (60 %), а 40 участника на заетите лица. Консултациите ще бъдат индивидуални с оглед удовлетворяване на индивидуалните нужди и потребности на всяко едно лице, участващи в дейността, съобразно изготвените и актуализирани индивидуални планове. Консултациите ще бъдат с обща продължителност 40 часа за всяко лице, включено в дейността, и ще бъдат предоставени в рамките на 6 месеца от стартиране на подкрепата по тази дейност за всяко от лицата. Консултантските и менторски услуги в рамките на дейността предвиждат предоставяне на следните конкретни консултации и подкрепа: - консултации във връзка с разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група; - преценка на жизнеспособност на бизнес идеите и кандидат-предприемачите; - консултации във връзка с подготовка на бизнес планове; - консултации относно достъпа до финансиране за стартиращи предприятия, вкл. консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР; - консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, вкл. за създаване на бизнес контакти; подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието и др.; - оценка на риска при стартирането на собствен бизнес и механизми за управление на риска; - подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, вкл. юридическа помощ. По време на консултациите ще се прилагат съвременни подходи и техники за изготвяне на цялостни бизнес проекти, дефиниращи дългосрочна стратегия за развитие и устойчив растеж на новосъздадените предприятия, вкл. чрез насърчаване на зелената икономика и създаването на зелени работни места чрез самонаемане, насърчаване на иновациите и прилагането на ИКТ при стартирането и развитието на бизнес, като основа за постигане на интелигентен, устойчив и приобщаващ растеж. Консултантските услуги и менторската подкрепа ще бъдат предоставяни от двама квалифицирани и опитни консултанти, назначени на трудов договор в дружеството-кандидат, с цел постигане на крайните резултати от дейността, а именно минимум 10 % от получилите консултации – 10 лица да стартират реална стопанска дейност до 4 месеца след приключване изпълнението на проекта. Общата продължителност на дейността е 13 месеца, като 1 месец е предвиден за подготовителни дейности и 12 месеца за предоставяне на консултации и менторска подкрепа на всички 100 лица /в рамките на 40 консултантски часа за 1 лице/. Индивидуалната подкрепа от 40 консултантски часа за всяко 1 лице ще бъде предоставена в рамките на не повече 6 месеца от включването на лицето в консултации. Подготвителните дейности ще стартират през четвъртия месец от изпълнението на проекта, а същинските дейности по предоставяне на консултации през четвъртия месец, когато кампанията по популяризиране на предприемачеството /в рамките на дейност 1/ вече ще е в своя напредък, което ще позволи да бъдат идентифицирани първите потенциални кандидати, желаещи да получат консултации за стартиране на собствен бизнес. 0.00 84 880.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).