Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 743 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

This project proposal provides for the provision of quality personal mobile integrated health and social services in a home environment for people with disabilities, people over 65 years of age unable to self-care and adults at risk living on the territory of Cherven bryag municipality. The planned activities will be provided in an innovative way in order to provide personal health, social and psychological assistance and support, counseling services for prevention and healthy living, etc., which will contribute to improving access to new integrated services for people in need and overcoming social exclusion while at the same time building on the social services currently available in the community.
A major focus will be on the adequate provision of quality comprehensive health and social care and support at home to people living in remote areas where access to these services is severely restricted or lacking. It is envisaged to reach 140 users within the Cherven bryag municipality for a period of 18 months.
The project activities are aimed at building a sustainable model for quality provision of social services on the territory of the municipality and are organized in a way that guarantees optimal use of human and financial resources.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Обзавеждане, оборудване, доставка на материали и консумативи: Основната цел на дейността е осигуряване на подходящи условия за ефективно предоставяне на новата социална услуга. С оглед целесъобразното функциониране и обезпечаване работата на мобилния екип ще бъде осигурен офис в сградата на "Медицински център - Червен бряг" ЕООД, находяща се в гр.Червен бряг, ул. "Яне Сандански" № 61. Сградата е общинска собственост и има осигурен достъп за лица с увреждания. Създадения по проекта офис ще се използва от назначения мобилен екип за администриране, управление и координирана на услугите и съхранение на създадената по проекта документация и досиета на потребителите. Ще бъдат закупени: офис оборудване и обзавеждане - етажерки, бюра, столове, климатик, 2 лаптопа, мултифункционално устройство; канцеларски материали - тонер касети, класьори, папки, хартия и др. За персонала, предоставящ почасови услуги в домомете, съобразно нуждите на потребителите ще бъде закупено работно облекло и консумативи. За осигуряване на качествено предоставяне на медицинските услуги, мобилност, достъпност и разширен обхват с цел по-пълноценното им предоставяне ще бъде закупено мобилно медицинско оборудване - мобилен апарат за ЕКГ, мобилен ехограф, офталмоскоп, апарати за кръвна захар, стетоскопи и др. Предоставянето на здравни и социални услуги ще бъде изцяло на терен, на територията на населените места от Община Червен бряг. 0.00 0.00
Подбор и наемане на персонал за предоставяне на мобилни здравно-социални услуги за възрастни хора и лица с увреждания": След проведен конкурс, при спазване принципите на публичност, равенство между половете и липса на дискриминация по проекта ще бъдат наети лица, които ще предоставят интегрираните почасови здравно-социални услуги на целевата група, като ще се съчетават комплексни действия, в посока осигуряване на дългосрочна грижа, включително социални и здравни услуги в домашна среда и в общността. Персоналът, който ще осигури предоставянето на мобилните услугите има за цел да подпомогне ежедневието на лицата от целевата група, за да могат те да останат в семейната си среда. На база на идентифицираните потребности на целевата група ще бъдат назначени координатор и социален работник, които ще управляват и организират дейностите по предоставяне на интегрираната социална услуга. Координаторът и социалния работник ще бъдат наети на пълен работен ден за 20 месеца, с оглед на това, че те ще координират всички дейности по предоставяне на услугата. С останалият персонал, който ще предоставя здравно-социалните услуги ще бъдат сключени почасови трудови/граждански договори, като за гражданските договори ще бъде съблюдавано изискването възнагражденията да не превишават 40% от заложения разход по бюджетно перо 1.1. Екипът ще включва експерти, които имат различен профил на компетентност - социално, медицинско, здравно, както и други форми на професионална квалификация, което гарантира интегрирания подход при предоставяне на услугите. Тяхната проектна численост е съобразена с предварително проучване на нуждите от почасови услуги, а почасовата им заетост ще бъде съобразена с конкретните потребности на потребителите. Освен координатор и социален работник, в екипа на центъра ще бъдат включени: 2 медицински сестри, 2 рехабилитатора, 2 шофьора и 10 домашни санитари. Процесът на кандидатстване, оценка и класиране на кандидатите за персонал за предоставяне на мобилните услуги ще бъде реализирано на конкурентен принцип, съобразно изискванията за подбор на мотивирани кадри, при спазване принципите за равенство между половете, недопускане на дискриминация, основана на пол, възраст, етническа принадлежност и др. 0.00 0.00
Обучения и супервизия на персонала: Дейността се обуславя от необходимостта екипа за предоставяне на услугата - медицински специалисти и специалисти в областта на социалните услуги да придобият базисни и специфични знания и умения за изпълнение на професионални отговорности за работа с уязвимите групи, включени в проекта. За да се гарантира качеството, ефективността и устойчивостта на предлаганите мобилни здравно-социални услуги се предвиждат обучения - начално и надграждащо обучение, които ще бъдат осъществени от експерти/експерт в сферата на социалните и здравните услуги, при спазване изискванията на ЗОП или сключване на договор по реда на ЗЗД. Задължение на изпълнителя е да разработи обучителни програми и материали, съобразени с темите на методиките за предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги и стандарти за качество, като ще бъдат предварително съгласувани с екипа за управление на проекта. Въвеждащо обучение: основните теми ще бъдат насочени към аспекти от общата задължителна и специфична професионална подготовка на екипа. Обучението ще съдържа теоретични познания за спецификата на работа с лица с увреждания и практическа част, насочена към формиране на умения за предоставяне на услуги в домашна среда. В него ще се включат само тези лица, които не са преминали обучения по други проекти и програми за извършване на определените по настоящия проект дейности. Надграждащо обучение: неговата цел е да надгради вече получените знания и придобити умения за предоставяне на услуги в дома на потребителя, да се обмени опит и добри практики при предоставянето на социалната услуга. Обучение ще включва повече конкретика, относно актуалните потребности на потребителите на услугите. Целта на планираната супервизия е провеждане на ефективна мотивация на персонала, предоставяне на компетентни съвети, споделя на опит, знания и умения срямо конкретните потребности на лицата, чрез идентифициране на нуждите и предлагане на варианти на действие и предотвратяване на прегряване. 0.00 1 376.00
Изготвяна на методология за персонала, предоставящ мобилни почасови здравно-социални услуги в домашна среда: С цел гарантиране на качество и мултидисциплинарен подход при предоставянето на интегрираните здравно-социални услуги, по проекта е предвидено да бъде разработена методология за персонала, която включва вътрешни правила и процедури, регламентиращи дейността и функциониране на социалната услуга. Всички документи ще бъдат разработени съгласно действащата нормативна уредба за предоставяне на социални услуги в домашна среда. 0.00 3 500.00
Подбор на потребители на почасовата мобилна здравно-социална услуга в домашна среда: Целта на дейността е организиране и провеждане на процедура по подбор на крайни потребители на социалните услуги, основана на ясни критерии и реална оценка на потребностите, като се осигури достъп до кандидатстване на вско лице от целевите групи, включени в проекта. Ще бъде извършен подбор на потребители, попадащи в следните целеви групи: Хора с увреждания (в т.ч. с физически, сензорни, множествени увреждания, умствена изостаналост и психични заболявания); Хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване, в т.ч. самотно живеещи възрастни хора и възрастни в риск. Кандидатите ще заявяват необходимостта от ползване на почасови услуги по настоящ адрес. Всички подадени заявление ще се входират в Дневник на заявленията от кандидат-потребителите. На всеки кандидат-потребител, след приемането на заявлението и прудружаващата го документация ще се създаде лично досие. За недопускане на двойно финансиране, Координаторът на центъра и социалния работник ще обменят информация с общинска администрация и Дирекция "Социално подпомагане" относно лицата, кандидатствали за социалната услуга, дали ползват социални услуги по национални програми или по програми, финансирани от други източници и по друг ред. Отговорени за подготовка на необходимите документи и информационната кампания за кандидатстване на потенциалните потребители са Координаторът на центъра и социалния работник. Предоставянето на социалните услугите ще се основава на идентифицирани нужди и проблеми на представителите на целевата група и индивидуална социална оценка на всеки един от тях, изготвена от външен изпълнител/ли, с който ще бъде сключен договор по реда на на ЗОП или ЗЗД. Индивидуалната оценка на потребностите ще се изготвя на място, в дома на кандидата, след дискусия с потребителя и/или негов законен представител. Класирането на потребителите ще бъде по низходящ ред, съобразно бюджета им в часове, бюджета и индикаторите на проекта. На база индивидуалната оценка ще бъде изготвен индивидуален план за работа с потребителя, който е със сформирани основни насоки за бъдещата работа, в зависимост от потребностите и съобразно желанията на потребителя. В Индивидуалния план за подкрепа могат да бъдат включени и препоръки за мерки за подкрепа от социален, здравен, трудов, образователен и друг характер в зависимост от конкретните потребности на лицата. Оценката и индивидуалния план ще се преразглеждат на шест месеца и при необходимост се актуализира. За всеки потребител, медицинските сестри ще изготвят план за здравни грижи, който ще се актуализира при необходимост на шест месеца. 0.00 18 827.34
Предоставяне на интегрирана почасова услуга "Мобилни здравно-социални услуги за възрастни хора и лица с увреждания": С реализацията на тази дейност се цели подобряване на качеството на живот и възможностите за социално включване на хората с увреждания и възрастните хора, чрез осигуряване на мрежа от услуги в домашна среда и изграждане на подходящ капацитет за предоставянето им. Ще бъде създадена иновативна здравно-социална услуга , насочена към хора с увреждания, възрастни хора над 65-годишна възраст с ограничения или невъзможност за самообслужване, възрастни в риск, живеещи на територията на Община Червен бряг. Ще бъде създаден мултидисциплинарен екип от различни специалисти - социален работник, рехабилитатори, медицински специалисти, домашни санитари и шофьори. Услугата ще се предоставя в съответствие с изготвената по проекта методология. В рамките на 18 м. ще се предоставят както социални услуги, така и здравни услуги - смяна на превръзки, включване на системи, измерване на кръвно налягане, кръвна захар, поставяне на инжекции, рехабилитация, закупуване на лекарства със средства на потребителя, консултиране по социални въпроси, помощ при изготвяне на документи за различни институции - ТЕЛК, ДБТ, ДСП, ОбА и др.; социални услуги предоставяни от домашни санитари - поддръжане на лична хигиена, хигиена на обитаемите помещения от потребителя, снабдяване с храна, готвене и хранене, снабдяване с различни материали и консумативи със средства на потребителя. Предоставяните услуги няма да бъдат унифициран пакет, а ще включват различни дейности за преодоляване на ограниченията според самостоятелния начин на живот, с които се сблъсква конкретния потребител, както и за превенция на рисковете. Фокусът, продължителността и периодичността на дейностите ще бъдат определени в резултат на оценката на потребностите - предоставянето на социалната услуга ще се базира на спеифичните нужди на лицата от целевата група. Ежемесечно ще бъдат изготвяни документи, които ще са необходими за ефикасното изпълнение на дейността - графици, дневници, индивидуални планове, оценки на риска, посещения по домовете на потребителите - планирани или по необходимост. Предвидени са режийни разходи за функционирането на офиса на услугата. 0.00 261 053.46

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).