Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 743 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

Extending the scope and activities of the unit for services  in home environment under the social Home patronage - Belogradchik by providing integrated services for persons in impossibilities to self-service and for persons with disabilities and  their families. Ensuring access to health services and development of social services, community-based, facilitating the access of disabled people to employment.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Организация и управление на проекта : Екипът за управление на проекта включва: Ръководител - 1бр. , счетоводител - 1 бр., координатор - 1 бр. и технически сътрудник - 1 бр. . Ръководителя по проекта организира, ръководи и контролира изпълнението на проекта, извършва цялостна организация на работа на екипа на проект, насочва лицата/семействата към консултиране и/или индивидуална социална работа, контролира и отговаря за правилното разходване на средствата в рамките на проекта, контролира процеса на обучение на персонала на Звеното за почасови услуги, утвърждава планове, програми, работни планове, процедури и др. Координатор по проекта координира действията на екипа, отговаря за презентирането на проекта и резултатите от него, отговаря за обмена на информация по проекта, подпомага ръководителя на проекта при изпълнението на функциите му, подпомага изготвянето на отчетите по проекта, изготвя документи и справки и изпълнява административни задачи. Счетоводителя по проекта организира цялата финансово – счетоводна дейност в съответствие с нормативните актове, извършва проверка на разходно оправдателните документи, изготвя финансов отчет и искане за плащане, към което прилага необходимите финансови документи, своевременно регистрира счетоводните операции в съответствие с приложимото законодателство /стандарти и конкретни указания на екипа на управление, изготвя платежни нареждания за разплащане на получени първични документи след проверката им, изготвя месечните и тримесечните отчети и оборотни ведомости, аналитични ведомости и т.н., води регистър на трудовите договори, води дневници с покупки и продажби. Техническия сътрудник по проекта събира, класира и отговаря за съхранението на цялата документация по Проекта (без финансовата документация), води кореспонденцията и поддържа необходимия регистър, изготвя тристранните договори за услуга, поддържа и изготвя необходимата документация съгласно трудовото законодателство (КТ и КСО). Екипът за управление се определя от Кмета на общината с Заповед, в съответствие с неговата оценка на спецификата на проекта, определения бюджет в часове и човешки ресурси на служителите и при съблюдаване на изискванията за недопускане конфликт на интереси. Екипът за управление осъществява дейността си, в съответствие с разписаните и заложени отговорности и спрямо длъжността на всеки един от членовете и отговаря за изпълнението на индикаторите на проекта. За осигуряване на материали и консумативи за администрирането на проекта – офис консумативи- канцеларски материали ще бъде избран изпълнител съгласно процедура по ЗОП. На екипа за организация и управления са предвидени разходи за командировки съгласно Наредбата за командировките в страната. Екипът за организация и управление организира дейностите по проекта, следи и отговаря за изпълнение на договорените срокове, постигане на заложените индикатори за изпълнение и целесъобразно разходване на средствата и осъществява непосредствен мониторинг, както и следи за прилагане на методическите насоки за предоставяне на услугата. Екипът е отговорен за отчитане на проекта в различните етапи от реализирането му. Поддържа и съхранява необходимата документация, съгласно изискванията на Договарящия орган. При поискване предоставя наличната документация на Договарящия орган и одитиращите органи. Ръководи и организира дейностите на различните участници при изпълнение на проекта. Следи за ефикасното и ефективното разходване на договорените средства. 49 517.12 38 750.28
Дейност 2: Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез подкрепа за дейността на съществуващото Звено за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в т.ч. подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги. : Подготовката за стартиране на услугите ще бъде с продължителност два месеца (1-ви и 2-ри проектен месец) като дейности които ще бъдат извършени са : изготвяне на процедури и друга документация за подбор на потребители и подбор на персонал, извършване на подбора; наемане на 2 бр. външни експерти; изготвяне на социални оценки и индивидуални планове и т.н. Предоставянето на социалните услуги ще стартира през 3-ти проектен месец и ще бъде с продължителност 22 месеца. Към Звеното ще бъде назначен социален сътрудник на 8 часов работен ден, който ще отговаря за цялостния процес на предоставяне на услугите и ще извършва мониторинг и актуализация на индивидуалните планове. Също така ще бъде назначено на 4 часов работен ден медицинско лице, което ще осигури достъпа до здравни услуги на потребителите. Така ще се осигури 8 часов работен ден в Звеното. Предоставяне на почасови услуги на нуждаещите се лица ще се извършва след прецизна индивидуална социална оценка и съгласно личното желание на потребителя. Първоначалната социалната оценка на потребностите ще се извърши от наети 2 външни експерти, като съответно на лицата ще бъде изплатено възнаграждение съгласно броя на изготвените оценки по проекта. Предоставянето на социалната услуга ще се извършва от домашни санитари - 15 броя, лични асистенти - 16 бр. и 5 бр. социални асистенти. Услугите за лична помощ ще се предоставят на всеки потребител, с когото е сключен договор за ползване на услуга. Почасовите услуги ще се изразяват в помощ за извършване на лична хигиена, помощ при обличане/събличане, помощ при хранене, помощ при вземане на лекарства, предписани от лекар, помощ при извършване на рехабилитационни или други специализирани услуги в дома потребителя, придружаване до детско или учебно заведение и др.. Предоставянето на услугите ще се извършва съобразно изготвен индивидуален план за всеки потребител и договорените часове. В зависимост от договорените часове с потребителя за дейностите от услугата, един личен асистент ще обслужва от 1 или 2 потребители, а домашен санитар ще обслужва 1, 2 или повече потребители. Индивидуалните планове на потребителите ще бъдат изготвени от наетите външни експерти, които ще изготвят и социалните оценки. Формите на подкрепа ще се осъществяват с различна интензивност, като ще се предоставят в комбинация или се допълват с цел да се осигури интеграция и подкрепа на лицето. Предоставянето на почасови услуги за социална подкрепа и социално включване в домашна среда ще се извършва от социалните асистенти. Услугите ще се изразяват в помощ при общуването и поддържането на социални контакти, занимания в дома и извън него и др. Този вид услугите ще се извършват съобразно изготвен индивидуален план за всеки потребител и договорените часове. Един социален асистент ще обслужва 1, 2 или повече потребители. Предоставянето на почасови услуги за комунално-битови дейности в домашна среда ще се извършва от домашните санитари, от личните асистенти и от социалните асистенти назначени в Звеното. Услугите ще се изразяват в пазаруване, поддържане на хигиената в жилищните помещения, извършване и/или съдействие за дребни битови ремонти, помощ при ползване на административни услуги, плащания на данъци такси, и др. За лицата наети да обслужват потребители извън общинския център са предвидени разходи за командировка съгласно Наредбата за командировките в страната, като цел на пътуването е закупуване на лекарства на потребителя и хранителни продукти. Съгласно ЗБУТ ще бъде осигурено работно облекло на наетите лица. 405 218.24 397 640.13
Дейност 3:Обучение на персонала за предоставяне на услугите : Дейността включва :избор на обучител, формиране на една група от общо 40 души за въвеждащо обучение/ 31 доставчици на социални услуги и 9 резерви от класираните кандидати/, проверка за липса на двойно финансиране на определените за обучение, организиране на обучението - осигуряване на зала и на материали, уведомяване на участниците, провеждане на 4-дневно обучение - общо 24 часа, разработване на наръчник за предоставяне на социални услуги в домашна среда, проучване удовлетвореността от обучението. Обучението ще бъде насочено към придобиване, усъвършенстване и разширяване на практическите умения за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на хора с увреждания , техните семейства и хора над 65 годишна възраст с ограничения или в невъзможност за самообслужване. Обучителният процес е ориентиран практически и се основава на добри практики.. Въвеждащото обучение ще се проведе след сключване на трудовите договори с персонала за предоставяне на социални услуги в домашна среда, преди да започнат работа в дома на потребителите. Обучението включва теми като - Общи познания за социалните услуги в България :- Общи познания и основни задължения за домашните грижи; - Специфика на грижите за стари хора и лица с увреждания; - Работа с клиентите и техните семейства; - Процедури за осигуряване на качество на услугата и за мониторинг. - Нормативни стандарти за качество. - Здравословни и безопасни условия на труд. За надграждащо обучение - проучване на потребностите от надграждащо обучение, организиране и провеждане на еднодневно обучение(6 часа) на ангажираните в Звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда 31 доставчици на социални услуги. Темите на надграждащото обучение ще се определят от обратната връзка, дадена по време на основното обучение, както и от актуалните потребности на потребителите на услугите. Обучението ще има интерактивен характер и ще включва теоретични и практически подходи. Ще бъде изготвена програма за обучението и обучителни материали. Методите , които ще бъдат използвани по време на обучението това са - лекция, презентации, работа в малки групи, ролеви игри и решаване на казуси При провеждането на въвеждащото обучение няма да се включват лица, вече преминали през подобно обучение по други програми или по друг ред. Обучението ще се предостави от избран, чрез подбор външен обучител с опит при извършване на социална работа и обучения и ще бъде извършено на два етапа - съгласно наемането на персонала предоставящ социалната услуга. 1 910.00 587.18
Дейност 4:Предоставяне на психологичаска и/ или консултиране и /или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги : Дейността включва ежемесечно консултиране и оказване на психологическа подкрепа на персонала на Звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда от наети социален консултант и психолог. Тя е необходима за повишаване степента на доверие между страните, участващи в процеса на предоставянето на социални услуги по проекта. Фокусът на консултациите - индивидуални или групови според потребностите ще е насочен към методологията на работа, методическа подкрепа / директна работа с потребители, справяне с проблемни потребители , социално включване на потребителите/, изясняване на всички възникнали въпроси в процеса на предоставянето на социални услуги, предотвратяването на конфликти, решаване на казуси, оказване на помощ и разрешаване на възникнали проблеми от различен характер - опазване на здравето ,закрила на личността, защита на имуществото и финансовите средства на потребителите, рискове ,безопасни условия на труд, поверителност на лична информация и данни, затруднение възникнали в процеса на предоставяне на социалните услуги по проекта свързани с потребители, персонал или други институции. За проведените консултации, съответният експерт, който е отговорен за нейното провеждане, представя месечен отчет. Консултациите ще се предоставят от избрани чрез подбор външни експерти: за социалния консултант - с опит при извършване на социална работа, за психолога - опит при работа с лица с увреждания. Супервизия - групова - проучване на потребностите от супервизия, провеждане на еднодневна групова супервизия (6 часа) веднъж на три месеца на ангажираните в Звеното за предоставяне на почасови услуги за социално включване в общността или в семейна среда. Супервизията ще допринесе за осмисляне съдържанието и процеса на работа, развиване на знанията и уменията във връзка с работата, да получават информация и да се запознават с различни гледни точки в процеса на работата, да получават обратна информация от компетентен източник, относно начина на работа им, да получават възможност да изразяват различни чувства, да се чувстват подкрепяни, и като личности, и като специалисти, да получават помощ при емоционално претоварване в работата, да не се чувстват сами в проблемите си, да получават подкрепа и съвети в процеса на работата, осигуряване на условия за по-добро себеизразяване, за подобряване резултатите от работата. Това ще допринесе за предотвратяването на конфликти, решаване на проблемни ситуации и липса на напрежение в процеса на предоставяне на услугите по Проекта. 20 540.70 16 652.00
Дейност 5: Мотивационна и или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност : Дейността включва оказване на психологическа подкрепа и индивидуално консултиране на потребителите на Звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда, семействата на потребителите и техните близки. Тази дейност ще допринесе за разширяване възможностите на лицата да водят в по-голяма степен самостоятелен и пълноценен начин на живот. Индивидуално консултиране на лицата с увреждания съобразно личните потребности, възможности и характерни особености. Консултирането на семействата на хора с увреждания с цел справяне и преодоляване стресогенните фактори дължащи са на емоционално претоварване при съвместното съжителство. Ще бъдат провеждани Арт-терапевтични сесии с цел подпомагане процеса себеизразяване и отреагиране на негативни емоции или травматични състояния. Ще бъде оказвана подкрепа на лицата и техните семейства с цел преодоляване на социалното изключване. Социализиране на потребителите чрез различни образователни, трудови и интеграционни мероприятия, консултиране на семейства на хора с увреждания с цел придобиване на нови знания, разясняващи емоционалните особености при различните типове хора с увреждания ще бъдат част от методите за преодоляване на социалната изолация. Психологическо консултиране на хора с увреждания ще бъде извършено съгласно разработена Програма за работата на психолога, която има за цел идентифициране на психологичните проблеми и решаването им чрез психологични и терапевтични техники,индивидуален подход и групиране според степента на увреждане, придобиване на нови/градивни/ умения за справяне с кризисни ситуации. Програмата ще включва дейности като : Работа с хора с леки увреждания и възможности за реализация във всички сфери на социалния живот, Работа с деца със заболяване нуждаещи се от продължително психологична работа, Работа с възрастни и деца с тежки заболявания и минимални възможности за интеграция и необходимост за поддържане на неувредените функции , Групова психологична работа, Индивидуална психологична консултантска, диагностична и терапевтична работа. Индивидуална психологична консултантска, диагностична и терапевтична работа с хора с увреждания ще съдържа в себе си различни етапи на действие като :провеждане на първоначално интервю;изготвяне на график за посещения;снемане на анамнестични данни; изготвяне на план за действие;окомплектоване на досие; провеждане на различни психологични изследвания по стандартизирани методики; диагностициране на проблеми; прилагане на подходящи терапевтични техники;идентифициране на ресурсите и използването им; работа с близки на потребителя;работа с лицата полагащи грижи за детето с увреждане по проблеми на отглеждането и възпитанието. Чрез този вид подкрепа ще се осигури социално, психологическо и здравно консултиране и информиране. Хората трябва да бъдат стимулирани да развиват своите качества и да определят личните си стратегии за развитие, да възстановяват самоувереността си, за да се чувстват сигурни и защитени в домашната си среда, подкрепяни от специалисти. Те ще бъдат стимулирани за развитие на самостоятелност и допълнителни умения за независим живот, възстановяване на самооценката и увереността им, възобновяване на връзките и контактите с обкръжаващата среда. Консултирането ще се извършва от наетия социален консултант и психолог, познаващи местните специфики и реалните нужди и очаквания на целевата група. За проведените консултации, съответния експерт представя месечен отчет. 18 370.70 12 851.36
Дейност 6: Информиране и публичност: Дейността е планирана съобразно изискванията на Ръководството за изпълнение на дейностите за информиране и публичност по ОП „Развитие на човешките ресурси”. Предвидени са целенасочени мерки за повишаване на информираността на обществото за планираните действия, целенасочена работа за положителна промяна в обществените нагласи към рисковите групи, включително и достъпно разясняване каква е социалната услуга, за какви целеви групи е предназначена. След всеки от етапите на реализиране на проекта се предоставя информация в публичното пространство за постигнатите резултати. Информацията за проекта достига до целевите групи и широката общественост посредством: - Информиране за дизайна на почасовите услуги и популяризиране на проекта. Като основни параметри в процеса на информиране ще бъдат заложени: - организиране и провеждане на 1 пресконференция, която ще обяви стартирането на проекта. В нея се представят планираните дейности и очакваните резултати; - подготовка на текстовете на информационни материали и изработка и дизайн на : 400 броя дипляни - гланцирана хартия, размер А 4; 20 броя плакати - гланцирана хартия, размер А 3, както и банер със стойка - 1 брой с размер 160/60см. ; - 2 бр. информационни табели за офиса на проекта и за Звеното за почасови услуги; ; - текущо публикуване на информация на официалния сайт на общината. Мярката отразява събитията по проекта, напредъка на проекта и резултатите и се осъществява от екипа за организация и управление на проекта. - организирана заключителна конференция при приключване на проектните дейности - отчитане на постигнатите резултати. За провеждането на конференциите по проекта са предвидени необходимите финансови средства, като за организирането им ще бъде избран изпълнител съгласно ЗОП. Всички материали за популяризиране на услугите, публичните събития, продуктите и документите от проекта ще посочват приноса на общността и съдържат всички реквизити, посочени в изискванията за информиране и публичност на ОП " РЧР" 2014 -2020г. . Във всички форми и мероприятия за популяризиране на проекта се отразява, че проектът се осъществява с финансовата подкрепа на ОП РЧР, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз. За дизайна и отпечатването на информационните материали по проекта се предвижда изпълнител съгласно процедура по Закона за обществените поръчки. Дейностите са необходими, за да се постигне информиране на заинтересованите от проекта страни и изграждане на доверие между тях. Чрез тях се цели да се засили разбирането на обществеността от община Белоградчик за ролята на ЕС, на Европейския социален фонд и на българската държава за подобряване качеството на живот на хора с увреждания и техните семейства и хора над 65 годишна възраст с ограничения или в невъзможност за самообслужване. Всички дейности ще бъдат осъществени в съответствие с насоките за осъществяване на мерките за информация и публичност от бенефициентите на Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси” 2014 – 2020 3 840.00 3 840.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).