Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 969 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project proposal "New jobs in “MADARA 07” EOOD” is aimed at increasing the opportunities and sustainable integration in the labour market of unemployed and inactive persons, by providing employment, vocational training and training in key competence, which will contribute to the achievement of the strategic goals of the "HRD" OP while implementing "Europe 2020" strategy in the field of employment, combating poverty and social exclusion. 
The project proposal envisages the following activities that will enable the integration of the target group members into the labour market and improve the quality of their life: 
-	Hiring of unemployed and inactive persons for a period of 12 months;  
-	Providing vocational training for those hired under the project;
-	Providing training in key competence 4 “Digital competence” for those hired under the project;
-	Purchase of equipment, furniture, fixed intangible assets and inventory related to the creation of new occupations; 
-	Organisation and management of the project; 
-	Dissemination and publicity to promote the project, the "HRD" OP and the support from the ESF.
The activities planned in the project proposal cover a target group of 11 unemployed and inactive persons. After completing a selection procedure, the representatives of the target group that meet the requirements of the scheme under the "HRD" OP and those of the employer needed to occupy the new jobs, will be provided with employment for a period of 12 months in “MADARA 07” EOOD on the following positions: "Hairdresser" – 3 persons, "Cosmetician" – 2 persons, "Manicurist" – 2 person,  “Masseur" – 1 person, "Receptionist" – 2 persons, "Hygienist" – 1 person, After being hired, two of the newly employed persons will recive the opportunity to be trained in key competence 4 “Digital competence” and 7 other will receive vocational training. In addition, appropriate equipment for the new jobs will be purchased.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Наемане на безработни и неактивни лица за период от 12 месеца: Дейността цели интегриране и създаване на възможност за реализация на 11 безработни и неактивни лица на пазара на труд за срок до 12 месеца, чрез разкриване на 11 нови работни места. Чрез тази дейност ще се постигнат Специфична цел 1, 3, 4 и 5 и в голяма степен и Основната цел на проекта. В рамките на тази дейност ще се изпълнят необходимите процедури по разкриване и обявяване на 11-те работни места, извършване на подбор сред целевите групи по настоящия проект, сключване на трудови договори с избраните кандидати, изпълнение на задълженията по трудовите правоотношения, удължаване или приключване на заетостта след изтичане срока на участието на наетите по проекта лица. Изпълнението на дейността предвижда след подбор на бенефициентите от целевата група, осигуряване на заетост на 11 безработни и неактивни лица за период до 12 месеца във фирма "МАДАРА 07" ООД, която е специализирана в сферата на предлагането на фризьорски и козметични услуги. Работните места, които ще бъдат разкрити по проекта са пряко свързани и необходими за разширяване дейността на фирмата чрез отварянето на нов салон за предоставяне на услуги. Длъжностите, на които ще бъдат назначени представителите на целевата група са: "Фризьор", с код по НКПД: 5141-2001- 3-ма души; "Козметик", с код по НКПД: 5142-2002 - 2-ма души; "Маникюрист", с код по НКПД: 5142-2003 - 2-ма души; "Масажист", с код по НКПД: 3255-3002 - 1 човек; "Рецепционист", с код по НКПД: 4226-2003- 2-ма души и " Чистач/ Хигиенист" с код по НКПД: 9112-0004 - 1 човек. С представителите на целевата група ще бъдат сключени трудови договори при спазване на трудово-правното законодателство и ще им бъдат предоставени длъжностни характеристики. На всяко от лицата, включени в заетост ще бъде осигурено възнаграждение в размер на минималния осигурителен доход и всички дължими вноски за сметка на работодателя, съгласно изискванията на КТ и КСО за съответната длъжност за период до 12 месеца. За работещите на новооткритите работни места ще бъде осигурено обслужване от Служба по трудова медицина, включващо всички дейности, съгласно изискванията на чл. 25 а от ЗЗБУТ. Необходимостта произтича от обстоятелството, че работните места и обектите на работа са действително нови и за тях не са осъществявани законово регламентираните дейности по Закона за здравословни и безопасни условия на труд, съгласно чл. 25. (1) от ЗЗБУТ и чл. 4. (1) от Наредба 14 /за службите по трудова медицина/. Предвижда се да се сключи договор за 12 месеца със служба за трудова медицина за извършване на пълния и задължителен обем от дейности, предвидени в ЗЗБУТ и съобразно изискванията на Наредба № 3/5.01.2008 г. на Министерство на здравеопазването. Дейността ще бъде изпълнена в рамките на 14 месеца и ще премине през следните етапи: - подбор на представителите на целевата група – с продължителност 2 месеца /пети и шести месец/; - назначаване на избраните безработни и неактивни лица за период до 12 месеца /седми месец/; - интегриране на безработните лица, чрез предоставянето им на възможност за заетост в организацията на Кандидата - изпълнение на задълженията по сключените трудови договори /седми- шестнадесети месец/; - сключване на договор за обслужване от Служба по трудова медицина /седми месец/; - осъществяване на обслужване от Служба по трудова медицина /седми- шестнадесети месец/; С предоставянето на възможност за започване на работа ще се увеличат шансовете за реализация на пазара на труда и трайна заетост на представителите на целевата група. 66 155.40 65 748.08
Предоставяне на професионално обучение на наетите по проекта лица.: Целта на дейността е повишаване конкурентоспособността и възможностите за пълноценна и трайна реализация на пазара на труда на безработни и неактивни лица, посредством обучение за придобиване на професионална квалификация, което ще допринесе за постигането на Специфична цел 2 и отчасти на Основната цел на проектното предложение. Тази дейност от проектното предложение съдейства за постигането и на националните цели в изпълнение на стратегията „Европа 2020“ за повишаване на заетостта и намаляване на бедността сред населението между 20 и 64-годишна възраст в България. Задълбочаването на икономическата криза в страната праз последните години се отрази негативно на пазара на труда, което намери най-голям израз в увеличаване на безработицата и понижаване на икономическата активност сред хората в трудоспособна възраст, както и невъзможността им да се реализират на пазара на труда. Голяма част от безработните и икономически неактивни лица са с ниско образование и квалификация, които не съответстват на реалното търсене на пазара на труда. Във връзка с това е необходимо да се създадат възможности за тях да придобият квалификация, отговаряща на нуждите на пазара и подобряваща тяхната пригодност за заетост. С повишаване на тяхната пригодност за заетост и предоставянето им на професионално обучение и подходяща работа ще се увеличат шансовете им за професионално развитие. Срещането на търсенето и предлагането на работна сила ще доведе до преодоляването на негативните тенденции на пазара на труда и подобряване на икономическата обстановка в страната. Професионалното обучение ще бъде проведено от център за професионално обучение, избран след провеждането на процедура за избор на външен изпълнител, притежаващ лицензия за професионално обучение и квалификация, издадена от НАПОО. Процедурата ще бъде проведена според изискванията на ПМС 118/20.05.2014 г. Ще бъде организирано и проведено обучение за придобиване на професионална квалификация на 7 безработни и икономически неактивни лица, съобразено с нуждите от квалифицирани кадри на Кандидата „МАДАРА 07“ ЕООД по следните професии: - по професията „Фризьор “ с код по СППОО 815010, специалност „ Фризьорство “ с код 8150101 - втора квалификационна степен в професионално направление 815: „Фризьорски и козметични услуги “ - 3-ма души; - по професията „Козметик“ с код по СППОО 815020, специалност „Козметика“ с код 8150201 - втора квалификационна степен в професионално направление 815: „Фризьорски и козметични услуги “ - 2-ма души; - по професията „ Маникюрист - педикюрист “ с код по СППОО 815030, специалност „ Маникюр, педикюр и ноктопластика “ с код 8150301 - втора квалификационна степен в професионално направление 815: „Фризьорски и козметични услуги “ - 2-ма души. Курсът за професионално обучение е с продължителност 660 учебни часа. Кандидатите за включване в обучението е необходимо да имат завършено основно образование. Учебният процес ще се осъществява в дневна, вечерна и съботно-неделна форма на обучение, в една учебна група с място на провеждане в гр. Пловдив. Разпределението на учебните часове по учебния план е в теоретични модули от 240 учебни часа и практическо обучение от 420 учебни часа. Общото времетраене на курса е 160 дни заедно с провеждането на финалните изпити по теория и практика. Оценяването на резултатите от обучението включва текущи и периодични проверки, както и държавни изпити по теория и практика. Успешно завършилите участници получават Свидетелство за Професионална Квалификация - образец на МОН № 3-54. В резултат на обучението по професията и специалността курсистите ще придобият професионални знания, умения и квалификация в областта на фризьорски и козметични услуги, съобразени с държавните образователни изисквания за професията. Дейността ще бъде изпълнена в рамките на 6 месеца - от пети до десети месец /вкл./ от плана за изпълнение на проектните дейности. 8 400.00 8 400.00
Предоставяне обучение по ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност" на наетите по проекта лица: Целта на дейността е повишаване конкурентоспособността и възможностите за пълноценна и трайна реализация на пазара на труда на безработни и неактивни лица, посредством обучение по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност“, което ще допринесе за постигане на Специфична цел 2 на проектното предложение. Тази дейност от проектното предложение съдейства за постигането и на националните цели в изпълнение на стратегията „Европа 2020“ за повишаване на заетостта и намаляване на бедността сред населението между 20 и 64-годишна възраст в България. Задълбочаването на икономическата криза в страната през последните години се отрази негативно на пазара на труда, което намери най-голям израз в увеличаване на безработицата и понижаване на икономическата активност сред хората в трудоспособна възраст, както и невъзможността им да се реализират на пазара на труда. Голяма част от безработните и икономически неактивни лица не притежават необходимите знания и умения, които да съответстват на реалното търсене на пазара на труда. Във връзка с това е необходимо да се създадат възможности да повишат своите компетентности, отговаряща на нуждите на пазара и подобряваща тяхната пригодност за заетост. С повишаване на тяхната пригодност за заетост и предоставянето им на обучение по ключова компетентност ще се увеличат шансовете им за трудова реализация. Срещането на търсенето и предлагането на работна сила ще доведе до преодоляването на негативните тенденции на пазара на труда и подобряване на икономическата обстановка в страната. Обучението по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност“ ще бъде проведено от обучителна организация, която притежава необходимия опит и квалификация и ще бъде избрана след провеждането на процедура за избор на външен изпълнител, съгласно ПМС 118 от 2014 година. След анализ на нуждите на фирма "Мадара 07" ЕООД се установи потребност от обучение по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност“ на безработните и неактивни лица, назначени на длъжност „Рецепционист“, на които в пряката им работа са необходими компютърни познания. Курсът за обучение е с продължителност 45 учебни часа, от които 20 учебни часа теория и 25 учебни часа практика. Броя на обучаваните лица е 2-ма, а документът, доказващ завършеното обучение е сертификат за проведено обучение. Учебният процес ще се осъществява във вечерна форма на обучение, в една учебна група с място на провеждане в гр. Пловдив. В резултат на обучението по ключови компетентности курсистите ще придобият знания и умения относно операционна система (Windows), Текстообработка (Word), Електронна таблица (Excel), Интернет и Електронна поща (e-mail), както и по специфични програмни продукти за регистриране на клиенти. 500.00 500.00
Закупуване на оборудване, обзавеждане и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места.: Целта на дейността е създаване на съвременно обзаведени нови работни места, оборудвани с иновативна техника и инвентар, позволяващи по-бързото навлизане на новоназначените лица в дейността на "Мадара 07" ЕООД и по-качествено и ефективно изпълнение на възложените работни задачи. Фирма "Мадара 07" ООД е специализирана в сферата на предоставянето на фризьорски и козметични услуги. С цел разширяване дейността на фирмата и повишаване на конкурентноспособността й, кандидата е наел помещение за разкриване на втори салон, в който да се предоставят същите услуги. Спецификата на дейността на фирмата и конкретните работни места, на които ще бъдат наети представителите на целевата група, обуславя нуждата от закупуване на обзавеждане и оборудване, необходими за пълноценното извършване на възложените задачи и функции от наетите по проекта лица. За изпълнение на функциите и задълженията при изпълняване на длъжност „Фризьор“ работните места ще бъдат обзаведени с 1 брой измивна колона; 2 броя фризьорско огледало за стена с полици; 2 броя работен стол; 2 броя работна количка; 2 броя машинка за подстригване; 2 броя преса; 2 броя маша; 2 броя сешоар; 1 брой стелаж . Работните мeста на двете лица, назначени на длъжност „Козметик“ ще бъдат оборудвани с 2броя козметичен стол; 2 броя работен стол; 2 броя работна количка; 1 брой апарат за кола маска; 1 брой стерилизатор; 1 брой лупа-лампа; 1 брой апарат за ултразвувов пилинг; 1 брой пароозонатор, 1 брой апарат за отслабване и моделиране на лице и тяло. За оборудване и обзавеждане на работното място на лицето назначено на длъжност „Маникюрист“ ще бъдат закупени: 1 брой маса за маникюр; 1 брой стол педикюр; 2 броя стол; 1 брой лампа; 1 брой стелаж. Работното място на новоназначеното лице на длъжност „Масажист “ ще бъде оборудвано и обзаведено с 1 брой масажно легло; 1 брой стелаж; 1 брой работна количка; 1 брой инфрачервена кабина; 1 брой душ-кабина и 2 броя легло за релакс. За изпълнение на функциите и задълженията при изпълняване на длъжност „Рецепционист“ работните места ще бъдат обзаведени: 1 брой стол; 1 стелаж; 1 брой рецепция; 1 брой посетителски диван; 1 брой маса; 1 брой компютърна конфигурация – компютър, монитор, принтер, устройство за wifi и 1 брой телефон. Това оборудване е необходимо за създаването на новите работни места и за пълноценното интегриране на новонаетите в работния процес на предприятието. В резултат от изпълнение на дейността фирмата ще създаде цялостно оборудвани и обзаведени работни места и ще осигури възможност за ефективна работа на целевата група в специфичните условия на работа във фирма "Мадара 07" ЕООД. 37 920.00 37 920.00
Организация и управление на проекта.: Целта на дейността е да се осигурят необходимите условия за навременно, качествено и ефикасно обезпечаване на дейностите предвидени за реализация в настоящото проектно предложение. Дейността ще се осъществява през целия работен цикъл на проекта стриктно придържайки се към изискванията на действащата нормативна уредба, Договора за БФП, Насоките за кандидатстване по настоящата схема, Ръководство за бенефициента за управление и изпълнение на проекти като в отделните етапи на изпълнението й се предвижда: - Планиране, разработване и провеждане на тръжна процедура за избор на външен изпълнител на услуга „Осъществяване на дейността за организация и управление на проекта“ по реда на ПМС 118 на МС от 20. 05. 2014 г. - Определяне на функциите, отговорностите и задачите и сключване на граждански договор с ръководителя на проект „Нови работни места в „МАДАРА 07" ЕООД“. - Създаване на План-график за изпълнение на дейностите по проекта. - Разработване на Система и план за управление, вътрешен мониторинг и контрол на изпълнение на проекта. - Планиране, разработване и провеждане на тръжни процедури за избор на външни изпълнители на услуги по проекта по реда на ПМС 118 на МС от 20. 05. 2014 г. Ръководителят на проекта ще изпълнява следните задълженията по проекта: Ръководи, организира, планира и контролира цялостния процес по организация и управление на проекта; подготовката, осъществяването и отчитането на дейностите по проекта; навременното, качествено и законосъобразно провеждане на процедурите за избор на външни изпълнители. Организира, отговаря и следи за административно и финансовото управление и отчитане на всеки един етап от изпълнението на дейностите по проекта. Незабавно оповестява, докладва и сигнализира бенефициента при наличието на установени нарушения и нередности свързани с изпълнението и отчитането на проекта. Обсъжда, предлага и изготвя предложения и решения за предотвратяването или минимизиране на последиците вследствие на възникнали проблеми при реализацията на проекта. След провеждането на процедурата с избрания изпълнител на услугата „Осъществяване на дейността за организация и управление на проекта“ ще бъде подписан договор, с който ще бъдат включени следните задължения: Осъществяване на кореспонденцията, оперативните комуникации с физически и юридически лица, имащи отношение за реализирането на проекта. Осъществяване на своевременното и точно свеждане на информацията до ръководителя на проекта, бенефициента и заинтересованите страни по проекта. Отчитане пред ръководителя на проекта за текущото изпълнение на планираните задачи. Осъществяване на координация и контрол върху качеството на изпълнение на дейностите. Изготвяне на технически и финансови отчети и документацията за авансово, междинни и окончателно искания за плащане. Изготвяне на заданията, организирането и провеждането на процедури за избор на външни изпълнители по проекта. Осъществяване взаимодействието и координацията между кандидата и доставчиците на външни услуги и с други външните организации, имащи отношение за реализирането на проекта. Проследяване качественото и своевременно изпълнение на услугите и доставките, извършвани от външни доставчици. Проследяване спазването на изискванията за публичност и мерките за информиране по проекта. Управление и координация на всички платежни процедури, планиране и контрол на разходите. Изготвяне на всички работни и отчетни документи по проекта. Съвместно с ръководителя по проекта извършва планиране на изразходването на средства и следи за тяхната законосъобразност. Завеждане и съхраняване на цялостната документация по проекта. Стриктното изпълнение на тази дейност е основата, от която ще зависи качеството на работата по проекта във всяка една фаза от управлението му и е основна предпоставка за постигане на общата и специфични цели на проектното предложение. Дейността ще се изпълнява през целия срок на изпълнение на проекта. 12 500.00 12 500.00
Информиране и публичност за популяризиране на проекта, на ОП „Развитие на човешките ресурси” и на подкрепата от ЕСФ.: Дейност „Информиране и публичност за популяризиране на проекта и на ОП „Развитие на човешките ресурси” цели популяризирането на осигурения чрез ОП „РЧР“ финансов принос от Европейския социален фонд. Основната задача, която следва да се изпълни в процеса на осъществяване на дейността е повишаване на информираността на обществото за значимостта и важността на помощта и солидарността на Европейския социален фонд като основeн инструмент за подпомагане на областта на трудовата заетост и борбата с бедността и социалното изключване. Освен това изпълнението на дейността за информиране на обществото и постигане на публичност на ОП ”РЧР” и на проектното предложение има и следните специфични цели: • популяризиране на дейностите по проекта и резултатите от неговото осъществяване; • популяризиране на схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ „Ново работно място”; • развиване в работодателите на съзнанието за необходимостта от увеличено инвестиране в човешкия капитал и утвърждаването му като практика в бъдеще; • популяризиране на мерките за гарантиране на всеки пълноценно участие в обществото и право на достоен труд. В процеса на изпълнение на дейността ще се извърши информационна кампания за запознаване на широката общественост с целите на проекта, реализацията на дейностите, включени в неговия обхват и постигнатите резултати. Предвижда се постигането на целените от дейността резултати да се осъществи, преминавайки през следните етапи. • Избор и сключване на договор с външен изпълнител на услуга: „Осъществяване на дейност информиране и публичност за популяризиране на проекта и ОП „Развитие на човешките ресурси”. • Изработка и доставка на информационни материали /информационна табела, плакати, дипляни, информационни стикери/. • Поставяне на видно място и разпространение на информационни материали сред широк кръг бенефициенти, потенциални бенефициенти и сред широката общественост. Предвижда се във всички документи, изготвени от Бенефициента и външните изпълнители по проекта да се поставя емблемата на ЕС, упоменава се ЕСФ, общото лого за програмен период 2014-2020 и ОП РЧР, в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност, заложени в Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. За осигуряване на качеството се предвижда изготвяне на коректни по отношение съдържанието и атрактивно оформени рекламни материали – дипляни, плакати, стикери и табла, при спазване на правилата, стандартите и техническите характеристики за изпълнение на дейностите за информиране и публичност при визуализацията на подкрепата от ЕСФ и ОП „РЧР”, съгласно правилата на Регламент (ЕС) №1303/2013 на Европейския парламент и на съвета от 17 декември 2013 г. и Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Всички действия за информиране и публичност са предназначени за бенефициентите, потенциалните бенефициенти и широката общественост. Дейността ще се изпълнява през целия срок на изпълнение на проекта като във всеки документ, свързан с изпълнението на дейностите по проекта, който се използва за информиране на обществеността или на участниците, включително всеки присъствен списък, договор или друг доказателствен материал, се посочва, че финансиращата го Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014-2020” се осъществява с подкрепа на ЕСФ. Финансовият ресурс необходим за изпълнението на дейността включва и предвижда разходи свързани единствено с обезпечаване на задължителните изисквания за популяризиране на финансовия принос на ЕСФ и ОП „РЧР“ и залагането му е от изключителна важност, за да може проектното предложение да отговори в максимална степен на изискванията за кандидатстване по настоящата схема. 2 384.00 2 384.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).