Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 743 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The main factor for sustainable development of Megaport Ltd. is the effective policy on human resources and the integration of this policy into the overall business strategy of the company. Therefore, through this project the company aims to improve the work environment in the enterprise, by answering the core needs of the employees in following directions:
- Providing transportation to and from the workplace for people working in the "Recycling" department and living in other settlements, as a factor for keeping their jobs and providing sustainable employment;
- Creating suitable conditions for a short rest, relaxation and meal by creating suitable accommodation for workers in Plant 1;
- Implementation of practices to extend working life and measures for better age-management for employed over ‘54;
- Enabling the successful combination of personal, family and professional life for parents of young children and older workers;
- Creating a clean and healthy office environment and reducing the negative environmental impact by optimizing organizational processes and introduction of "green" practices in the administrative activities.
Implemented as a whole, the planned project activities will have a sustainable positive impact on working conditions in Megaport Ltd., will contribute to increase the effectiveness and motivation of the staff, respectively, will result in improved labor productivity in the enterprise.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Осигуряване на организиран транспорт от работодателя до и от работното място за заетите в "Мегапорт" ЕООД лица за период от 12 месеца: Дейността включва осигуряване на организиран транспорт до и от работното място на 72 заети лица от цех "Рециклиране" за период от 12 м., с което е насочена към постигане на първата специфична цел на проекта - осигуряване на устойчиви работни места и запазване на заетостта на целевата група. Работниците от от цех "Рециклиране", живущи извън В. Търново, не могат да покрият разходите си за ежедневно придвижване до работа и обратно, вкл. нямат възможност да ползват за целта обществен транспорт. Това поражда висок риск от преждевременното им изключване от заетост и загуба на доход. От друга страна, предприятието има нарастваща нужда от персонал за сортиране и рециклиране на отпадъчен продукт за производство на регранулат, като е все по-трудно да се намира такъв в гр. В. Търново. Чрез успешното й изпълнение, дейността ще отговори на нуждите, както на заетите лица, така и на предприятието, тъй като чрез предоставянето на "Мегапорт" ЕООД на възможността да осигури адекватен на потребностите на тези лица транспорт, съобразен с работно време и местоживеенето им, ще създаде необходимите предпоставки за работниците от цех "Рециклиране", живущи извън В. Търново, да запазят своята заетост и доходи от труд. Производственият цикъл в "Мегапорт" ЕООД се осъществява на 2 смени от понеделник до петък и 1 смяна в събота. Транспортът ще се осигурява за всички работни дни. Един курс, съгласно предвидената организация , включва две посоки – отиване: превозното средство тръгва от В. Търново, стига до населеното място, взима лицата и ги вози до завода; и връщане: превозното средство тръгва от В. Търново, стига до населеното място, оставя лицата и се връща обратно във В. Търново. Транспортът ще се осъществява по описаната по-долу детайлна транспортна схема, включваща шест ефективни маршрута за превоз на заетите лица от целевата група, както следва: 1: В.Търново - Г. Оряховица - В.Търново (общо 70 км) - специализираният превоз ще осигурява транспорт за 6 работещи на една смяна лица от гр. Горна Оряховица. Броят на курсовете по направлението за 1 денонощие ще бъде 2, като 1 курс ще бъде за транспорт до завода и съответно 1 курс от завода до гр. Горна Оряховица, след приключване на работната смяна. 2: В.Търново - с. Ресен–В.Търново (общо 50 км) - специализираният превоз ще осигурява транспорт за 19 работещи първа и втора смяна лица от с. Ресен, като двете смени се застъпват, което прави невъзможно комбинирането на курсове. Броят на курсовете по направлението за 1 денонощие ще бъде ще бъде 4, като 2 курса ще бъдат за транспорт до завода и съответно 2 курса от завода до с. Ресен, след приключване на работните смени. 3: В.Търново - Дебелец – В.Търново (общо 20 км) - специализираният превоз ще осигурява транспорт за 16 работещи на една смяна лица от гр. Дебелец. Броят на курсовете по направлението за 1 денонощие ще бъде 2, като 1 курс ще бъде за транспорт до завода и съответно 1 курс от завода до гр. Дебелец, след приключване на работната смяна. 4: В.Търново - Златарица – В.Търново (70 км) - специализираният превоз ще осигурява транспорт за 11 работещи на една смяна лица от гр. Златарица. Броят на курсовете по направлението за 1 денонощие ще бъде 2, като 1 курс ще бъде за транспорт до завода и съответно 1 курс от завода до гр. Златарица, след приключване на работната смяна. 5: В.Търново - Елена – В.Търново (общо 100 км) - специализираният превоз ще осигурява транспорт за 10 работещи на една смяна лица от гр. Елена. Броят на курсовете по направлението за 1 денонощие ще бъде 2, като 1 курс ще бъде за транспорт до завода и съответно 1 курс от завода до гр. Елена, след приключване на работната смяна. 6: В.Търново - Полски Тръмбеш–В.Търново (общо 78 км) - специализираният превоз ще осигурява транспорт за 10 работещи на една смяна лица от П. Тръмбеш. Броят на курсовете по направлението за 1 денонощие ще бъде 2, като 1 курс ще бъде за транспорт до завода и съответно 1 курс от завода до гр. П. Тръмбеш, след приключване на работната смяна. 126 144.00 116 466.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите в Завод 1 на "Мегапорт" ЕООД чрез обособяване на кът за отдих, хранене и почивка : Дейността предвижда обособяване на специално място за отдих, хранене и почивка за 72-ма работници и служители в Завод 1 на "Мегапорт" ЕООД. Предприятието разполага с подходящо собствено помещение, което за целта ще се ремонтира и обзаведе. Дейността ще обезпечи ремонтирането и ще осигури необходимото оборудване и мебели. Дейността е насочена към постигане на втората специфична цел, с което ще се създадат социални придобивки за заетите лица, включени в целевата група по проекта. Трудовата дейност на работниците и служителите в Завод 1 изисква регулярни почивки, съобразени с натоварването и естеството на работа, включваща екструзия, конфекция и печат на пластмасовите опаковки и фолиа. Поради това работещите в Зав.1 изпитват ежедневна потребност от кратък отдих, кафе пауза, обяд и др. в удобно и подходящо за целта място, каквото към настоящия момент липсва в завода. Последното причинява неудобство за работещите, които често са принудени да излизат извън рамките на завода, а за предприятието - забавяне в работния процес и загуба на работно време поради закъснения. В обособеното по проекта място те ще могат пълноценно да използват почивката си, да консумират донесена от тях храна, да се ободряват с тонизиращи напитки, след което, без да губят време за придвижване, да се върнат към трудовата си дейност. Изборът на дейност по осигуряване на социални придобивки под формата на обособен кът за отдих, хранене и почивка в Зав.1 съответства напълно на нуждите на предприятието и неговите работници и служители. В изпълнение на дейността ще се обособи специален кът за отдих, хранене и почивка за персонала в Зав.1, както следва: 1. За адаптиране на наличното помещение ще бъде извършен текущ ремонт, вкл. шпакловане на стени, боядисване, поставяне на подова настилка, намаляване височината на помещението от 4.7 м. на 3м. чрез поставяне на окачен таван или друга подходяща конструкция и полагане на покритие върху него (ако е приложимо), доставка и монтаж на вградени осветителни тела- 4 бр. и доставка и монтаж на врата, като общата площ на помещението, е 55 кв.м., към която има външна тераса-10 кв.м. Понастоящем наличното помещение е неизползваемо и непригодно поради грубата мазилка на стените и липсата на подходяща настилка на пода. Текущият ремонт на помещението е абсолютно необходим, за да бъде обособено място за отдих и хранене, отговарящо на хигиенните стандарти и рационалните норми за неговото пълноценно използване по предназначение. Без извършване на текущ ремонт в помещението не е възможно поставянето на необходимите електроуреди, мебели и шкафове за ползване от работниците. Ремонтът ще създаде нужните санитарно-хигиенни условия за използването на помещението като кът за почивка, кафе пауза и хранене (с донесена от вкъщи или отвън храна). 2. За обособяване в кът за отдих, хранене и почивка, помещението ще бъде обзаведено с дървени маси и столове, микровълнова фурна, хладилник с фризер, автомат. кафе машина, колонен климатик, и кухн. модул, вкл. шкафове, а прилежащата към помещението тераса с пластмасови маси и столове. Предвиденото за закупуване оборудване е абсолютно необходимо и обосновано, тъй като: - чрез закупените маси и столове ще се осигурят необходимите седящи места за почивка и хранене на персонала в Зав.1 - чрез закупените хладилник, микров.фурна, кухн.модул с шкафове ще са създадат условия за съхранение, обработка, затопляне и консумация на различни хранителни продукти – чрез кафемашината ще се осигури средство за приготвяне на ободряващи напитки, климатикът ще осигури подходяща температура в помещението съобразно атмосферните условия и сезони, мебелите за терасата ще създадат условия за почивка и хранене на чист въздух през топлите месеци. Инвестицията в ремонт и обзавеждане ще осигури специално обособен в предприятието кът за отдих, хранене и почивка на персонала, чрез което ще допринесе за атрактивна и комфортна работна среда, за подобряване условията на труд и повишаване удовлетвореността на заетите в "Мегапорт" ЕООД. 13 761.00 13 761.00
Разработване, адаптиране и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси в "Мегапорт" ЕООД, вкл. възможности за гъвкави форми на заетост с цел оптимизация на работните процеси, с акцент върху практиките за по-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот, както и удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и служители.: "Мегапорт" ЕООД изпълнява собствена стратегия за развитие на човешките ресурси, чийто основен приоритет е диверсификацията на методите за управление на човешките ресурси, съобразени с психо-социалните различия и нужди на конкретни групи работници и служители. Ключова за устойчивото развитие на „Мегапорт” ЕООД е ефективната политика в сферата на човешките ресурси и интегрирането на тази политика в цялостната бизнес стратегия на компанията. Развитието на човешкия капитал на дружеството е една от основните предпоставки за спечелване на конкурентни предимства на динамичния пазар на опаковки и изделия от пластмаси. Поради това от особено значение е да се прилага систематичен и регулярен подход за управление на заетостта на по-възрастните работници в предприятието, както и на мерки за съвместяване на професионалния и семейния живот на родители с малки деца. Досега усилията на отдел „Човешки ресурси” в тази насока са спорадични и инцидентни, което води до незадоволителни резултати. Предвидената по проекта дейност дава адекватен отговор и решение на адресирания проблем, тъй като включва разработване и внедряване на нови организационни практики като част от съществуващата система за управление на ЧР в предприятието, чрез което системата ще бъде адаптирана според нуждите на 2 специфични групи заети лица в предприятието - служители над 54 год. и родители на малки деца. Дейността е насочена към оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси в "Мегапорт" ЕООД, с което ще бъдат постигнати 3-та и 4-та специфична цел на проекта. С въвеждането и утвърждаването им, новите практики, предмет на дейността, ще станат неразделна част от стратегията за развитие на човешките ресурси в предприятието в дългосрочен план. В изпълнение на дейността се предвиждат двe поддейности: 1. Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители - включва идентифициране, оценка и внедряване на мерки за удължаване и развитие на кариерата на заетите в предприятието лица над 54 год. Това се налага поради нарастващия брой (116) на тази група работещи в "Мегапорт" ЕООД, както и по причини, касаещи здравни ограничения, остаряване на уменията и промяна на личните приоритети. В същото време възрастните работници имат огромна стойност за предприятието поради натрупаните си опит, умения и знания. Мерките ще включват разработване на програми за: - допълнително обучение и развитие на ключови умения, необходими за успешна ротация на други позиции в предприятието, съвместяване на длъжности и пренасочване към нови функции в организацията; - работа в екип с по-млади кадри за предаване на знания между поколенията работници чрез менторство от по-възрастни и по-опитни работници. Програмата е инструмент за управление и предаване на техните умения с цел постигане на по-висока ефективност и удължаване на трудовия им живот. 2. Оптимизация на работните процеси чрез въвеждането на гъвкави форми на заетост за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот. Понастоящем в "Мегапорт" ЕООД липсва целенасочена политика за прилагане на гъвкаво работно време и други алтернативни форми на заетост, удовлетворяващи нуждите на по-възрастните работници и родителите с малки деца. Досега подобни мерки са по изключение, само за конкретни лица при нужда. Анализът на възможностите за оптимизиране на процеси и функции в предприятието е база за внедряването на следните практики за: - ротация на работните места, комбинация на почасова работа с частична пенсия за лицата над 54 год. - заедно с допълнителното обучение ще допринесе за удължаване на професионалния им път и кариера - плаващо работно време, работа на смени/по проекти, работа на намалено работно време, на половин работен ден - с цел осигуряване на по-добра възможност за родителите на малки деца да съвместяват личен и професионален живот, както и с цел запазване на заетостта на лицата над 54 г. при взимане предвид спецификите, свързани със здравето и работното натоварване. 5 500.00 5 500.00
Въвеждане на иновативни модели за подобряване организацията на труда и работния процес в "Мегапорт" ЕООД, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда: В "Мегапорт" ЕООД има внедрена система за управление на околната среда в съответствие с международния стандарт ISO 14001, която задава високите екологични параметри на производствения процес в предприятието. В организацията, обаче, липсват целенасочени мерки за намаляване отрицателния ефект върху околната среда, който имат административните дейности. Освен това, не се прилага конкретна организация на работните процеси, която да адресира замърсяването на въздуха в затворени помещения в резултат на ежедневни дейности, продукти и материали, като една от най-големите опасности за здравето на работещите в офис пространства, намаляваща тяхната работоспособност и ефективност. Дейността съответства на 5-та специфична цел на проекта и дава адекватен отговор на тази необходимост чрез подобряване организацията на работния процес посредством въвеждане на "зелени" практики. В рамките на дейността ще бъде разработена политика и нов модел за идентифициране и прилагане на мерки за повишаване на производителността и опазване на околната среда, вследствие на което ще се осигури приятна и здравословна офис среда и ще се повиши нивото на екологична отговорност при извършване на административните дейности. Предвидената за разработване по проекта политика за въвеждане на "зелени" практики включва: 1. Мерки за насърчаване на чиста, здравословна и по-екологосъобразна работна среда чрез: - подобряване качеството на въздуха в офис помещенията; - намаляване употребата на хартия и материали, генериращи прах в атмосферата; - поставяне на растения в офисите за филтриране на въглеродния диоксид; - по-добро управление на системите за климатична вентилация и притока на свеж въздух; - ограничаване използването на вредни химични продукти за почистване; - забрана на дейности в офисите, замърсяващи въздуха. 2. Мерки за разделно събиране и оползотворяване на отпадъци в офиса. 3. Мерки за използване на рециклирани офис материали и хартия. 4. Критерии за зелени поръчки и доставки на екоориентирани стоки и услуги за офиса. 5. Мерки за спестяване на енергия и подобряване на енергийната ефективност в администрацията. Вследствие на дейността: - ще се осигури по-добър микроклимат и по-приятна и здравословна среда за работа на административните служители, насърчаваща тяхната мотивация и спомагаща за повишаване производителността на труда им; - ще бъде създадена и внедрена фирмена политика за устойчиво развитие, в рамките на която ще се прилагат "зелени" практики във всекидневната работа на администрацията; - ще бъдат определени мерки за изграждане на "зелени" умения в служителите за намаляване въздействието върху околната среда, промотиране на екоориентирано офис поведение, повишаване на екологичната отговорност и ресурсната ефективност при извършване на административните дейности; - ще се оптимизират процесите по организация и поддръжка на офиса, което от своя страна ще доведе до положителни ефекти за организацията като намаляване на разходите за материали, офис консумативи и ел. енергия. Основните принципи за изпълнение на дейността включват поставянето на екологични цели и повишаване осведомеността на служителите по въпросите на околната среда, в резултат на което ще се разработи политика за осигуряване на здравословна офис среда, щадяща природните ресурси. За целта ще се определят екологичните аспекти за подобрения съобразно текущото състояние и специфики на офиса, ще се определят механизми за осъществяването им, както и средствата за мониторинг и следене на напредъка. На база тази предварителна работа ще се разработи конкретен план за действие. Всички служители в администрацията ще бъдат информирани за целите и инициативите, които следва да се поддържат от целия офис. Служителите ще бъдат инструктирани, обучени и насочвани, за да познават практическото значение за тяхната длъжност на прилаганите мерки. Ще бъде документирана екологична политика, която ще бъде одобрена и подписана от ръководството на предприятието. 7 000.00 7 000.00
Организация и управление на проекта: Дейността за организация и управление е основополагаща за изпълнението на проекта, тъй като от нейната реализация зависи ефективното, своевременно и качествено изпълнение на дейностите и постигането на проектните цели. Съгласно утвърдената практика при изпълнението на проекти в предприятието, се предвижда двустепенна система за управление на проекта: ръководител на проекта - представител на "Мегапорт" ЕООД, който ще отговаря за осъществяването на контрол и вземането на решения на висше управленско ниво и утвърждаване на отчетни документи и такива, касаещи плащания, и външен проектен екип от консултантска фирма с необходимия опит и познания в изпълнение на проекти, финансирани от фондовете на ЕС, осигуряващ оперативното управление. По този начин ще се гарантира своевременната и успешна реализация на проекта, както и надлежната и коректна отчетност пред Управляващия орган. Сред задачите на проектния екип ще бъдат: - стриктното изпълнение на времевия график и заложените в Договора за безвъзмездна помощ изисквания; - контрол за законосъобразността и целесъобразността при разходването на бюджета; - осъществяване на оперативен контрол върху изпълнението на дейностите, комуникация с Управляващия орган, съгласуване с ръководителя на проекта на всички стъпки по реализацията и др. В изпълнение на тези задачи екипът ще отговаря за подготовката на документите за провеждане на процедура за избор на лицензирана транспортна фирма, за избора на изпълнител за СМР и доставчици на оборудване и обзавеждане, както за избора на изпълнители за предвидените мерки, целящи удължаване на трудовия живот на възрастни работници и по-успешно съвместяване на личен, семеен и професионален живот, както и тези за внедряването на "зелени" практики в администрацията. Проектният екип ще осъществява текуща комуникация и координация с избраните изпълнители, оперативен контрол върху спазването на договорните условия и качеството на постигнатите резултати. Екипът ще отговаря също така за организацията и изпълнението на предвидените мерки за информиране и публичност за проекта. Консултантската организация ще бъде отговорна и за съхранението на цялата информация, свързана с изпълнението на проекта, в отделен архив, като всички документи ще бъдат подреждани в хронологичен ред, така че да се осигури пълна проследимост на извършените дейности „от изпълнението - до плащането” и на постигнатите резултати. В тази връзка, в проектното досие ще бъдат съхранявани сключените договори и други документи, доказващи техническото изпълнение, както и всички разходооправдателни документи, заедно със съответните платежни нареждания и банкови извлечения, доказващи направени плащания за реално извършени разходи. Ще се водят точни и редовни записвания и отчетност за изпълнението на договора за безвъзмездна финансова помощ чрез прилагането на аналитична система на осчетоводяване, позволяваща проследяване на счетоводните операции, свързани с изпълнението на проекта. Проектният екип ще подготовя изискваните съгласно Договора за безвъзмездна помощ доклади и отчети при спазване на утвърдените образци, както и за изпращането им в срок заедно с всички придружаващи доказателства. Освен задължителното отчитане към Управляващия орган ще бъде прилагана и вътрешна система за отчетност и обратна връзка пред Ръководителя на проекта за свършената работа, постигнатите резултати и напредъка по проекта. 16 000.00 16 000.00
Информиране и публичност: Дейността се състои в полуляризиране на проекта с цел постигане на публичност и информиране на обществеността за неговото изпълние и за финансовия принос на ЕС за реализацията му, като се предвижда прилагане на подходящи мерки, избрани при спазване на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020, както следва: - Изработване и поставяне на мястото на изпълнение на плакат с минимален размер A3, съдържащ информация за проекта и финансовия принос на ЕСФ чрез Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020. Плакатът ще съдържа всички задължителни реквизити, посочени в т. 3.4. от „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. - Изработване на стикери с логото на ЕС и на финансиращата програма, които ще бъдат поставени на видимо място върху закупеното оборудване във връзка с изпълнението на дейност 2 Осигуряване на социални придобивки за работещите в Завод 1 на "Мегапорт" ЕООД чрез обособяване на кът за отдих, хранене и почивка. Стикерите ще съдържат всички задължителни реквизити, описани в т. 3.12. от „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. - Публикуване на интернет-страницата на компанията подробна информация за проекта след сключване на договор за безвъзмездна финансова, както и след изпълнението на проектните дейности. Информационните материали ще бъдат оформени съгласно указанията в т. 3.10 от „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020 Дружеството ще упоменава финансовия принос на Европейския социален фонд чрез Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 в информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора, както и във всички други документи, отнасящи се до реализацията на дадена дейност по проекта. При представянето на проекта и резултатите от него в интернет пространството, на специализирани изложения, на семинари и презентации пред потенциални клиенти фирмата ще уточнява, че реализацията му е била осъществена в резултат на получено финансиране от ЕСФ чрез Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020. Приносът на дейността се изразява в изпълнените изисквания относно визуалната идентификация на проекта. 300.00 300.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).