Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 743 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The overall objective of the project is to improve the working environment in the enterpris by providing good and safe working conditions, as well as efficient and flexible forms of work organization and management of human resources, which in turn is expected to improve the quality of jobs and reflect positively on labor productivity in the enterpris. Providing opportunities for introduction of flexible forms of employment will contribute to the reconciliation of work and private lives of employees, and also to a longer stay of older workers in employment. In order to achieve these objectives the following activities will be performed during the implementation of the project proposal:
Activity 1 of the application requirements
       Development, adapting and implementation of systems for human resources development in the enterpris – a Strategy for human resources development.
       Establishing measures for staff development in terms of career management, planning and implementation of measures for lifelong learning - job rotation and validation of knowledge. 
Activity 3 of the application requirements:
        Purchase of personal protective equipment (PPE) and clothing.
        Purchase of 6 pieces mobile aspiration systems for welding cells and 4 pieces mobile aspirations for emery.
Activity 4 of the application requirements
  	Provision of social benefits for employees, incl. furnishing of dining and resting places.
Activities for publicity and visualization.
Project organization and management.

It is envisaged the project to be implemented for a period of 10 months. The target group of the project are all people working at “Hydrosystem” LTD. The total project cost is  235 743.96 BGN. The percentage of the grant requested is 80 %.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятията – Стратегия за развитие на човешките ресурси (Дейност 1 от условията за кандидатстване) : Целта на дейността е насочена към оптимизация на управлението на човешките ресурси. Управлението на човешките ресурси е философия за управление на хората, която се основава на тезата, че човешките ресурси са ресурси с решаващо значение за постигане на бизнес успех на организацията. Създаването на стратегия за управлението на човешките ресурси означава да се полагат целенасочени усилия, чрез създаване на правила и механизми за управлението им. Стратегията по УЧР трябва да отговаря на целите, които съответната фирма си е поставила в дългосрочен план. Затова важното при определянето на стратегията по УЧР е да имаме дългосрочна и всеобхватна програма, определяща рамките на действие в областта на управлението на хората. Стратегическото управление на ЧР е функция на стратегическите, икономическите, производствените и технологичните цели на организацията. Стратегията на организацията в областта на ЧР обикновено се материализира в няколко функционални стратегии: • за наемане и освобождаване на работниците и служителите; • за мотивиране и развитие на човешките ресурси; • за работната заплата и допълнителните изгоди; • за безопасността и охраната на труда; • за взаимодействие с организациите на работниците и служителите; • за ефективното използване на работната сила. Ефективното управление на човешките ресурси трябва да се основава на разбирането, че хората са ключов фактор за конкурентното предимство на всяка една организация. Етапи на създаване на стратегията за УЧР: • анализ на външната среда; • анализ на вътрешната среда; • анализ на състоянието на трудовия пазар; • определяне на целите на управлението на човешкия ресурс в организацията; • избор на стратегия за УЧР; • създаване на политики, планове и правила за УЧР, чрез създаване на функционални стратегии, с цел реализиране на стратегията по УЧР: • практическо въвеждане в действие, състоящо се в приемане от ръководството на фирмата на разработените в дейността промени и/или нововъведения по отношение на управлението и развитието на човешките ресурси. Осъществяването на стратегията за УЧР става чрез разработване на план за изпълнението й. Този план следва да обхваща всички мерки, дейности и отговорници за осъществяването на стратегията, както и времеви отчет за хода на изпълнението й. Етапи на изпълнение. Първи етап при изграждането на стратегия за човешките ресурси е да се определят целите и политиката на фирмата относно хората – това е основата, на която ще градите стратегията. Важно условие е целите по отношение на човешките ресурси да са обвързани с общите цели и стратегия на фирмата. Втори етап е да се проучи какви дейности биха могли да се включат в стратегията за ефективно управление на хората в организацията. Има определени функции, които е добре да се прилагат във всяка фирма. Реализирането на дейността За ефективното използване на работната сила трябва да търсим потенциала в самата работна сила и начините, които прилагаме за развитието й. Един от начините, в който трябва да търсим потенциала за развитие на работната сила, е именно квалификацията. Преквалификацията на персонала, смяна на едни знания с други и подготовка за усвояване на нови професии се прилага при ротация на работниците и служителите, при преназначаване с оглед задържане във фирмата и т.н. Използването на вътрешни източници на персонал за новооткрити или вакантни длъжности е добър атестат за ръководството на организацията. Практическата дейност по обучение на човешките ресурси се извършва на работното място или извън него. Всеки от тези подходи има своите плюсове и недостатъци. Развитието и обучението на хора с нужната комбинация от специализирани знания и по-широк кръг от умения и ориентации, необходими за гъвкаво реагиране на бързо изменящите се технологии е един от начините за по-продължително задържане на лицата над 54 г. на работа. 28 980.00 28 900.00
Въвеждане на мерки за развитие на кадрите по отношение на управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот-ротация на работното място и валидиране на знанията(Дейност 1 от условията за кандидатстване) : Динамичните икономически, технологични и социални промени, отрасловата, териториалната и глобалната мобилност, подтикват хората да търсят ефективни начини за придобиване на квалификации, различни от традиционните. Изменят се, както формите, така и начините, организацията и средствата за учене.Обичайна практика е работодателите да осигуряват обучение за своя персонал на работното им място чрез неформално учене.Много често хората, по свое желание, учат самостоятелно като използват, както обществени средства и източници, така и индивидуални – най-често чрез електронна техника.Натрупването на знания, умения и компетентности по такъв начин води до придобиване на нови или допълнителни квалификации, които обаче не са сертифицирани. Признаването и сертифицирането на придобития чрез неформално или самостоятелно учене опит може да се извърши чрез валидирането му – подход, който отчита резултатите от ученето, пести време и средства, не изисква откъсване от производството, разширява възможностите за получаване на знания, умения и компетентности в повече и в нови, различни професионални области. Ротацията на работното място дава възможност на заетите лица да придобиват знания и умения по друга професия, като това не ги откъсва нито от работното място, нито от семейството. Това ще допринесе до по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот. В рамките на работното време и под наставничеаството на опитен работник/служител те имат възможност да усвоят нова професия. Усвояването на нова професия ще бъде плюс в кариерното развитие на всеки човек. Това е особено важно за лицата над 54 г., които ще станат по-конкурентно способни и ще могат да запазят работните си места за по-дълго време. Ротацията на работното място е плюс и за ръководството, тъй като не се налага лицата да отсъстват от работа и обучението се извършва от наставници от фирмата, които най-добре са запознати със изискванията на работното място. Целта на дейността е да се набележат и въведат мерки за развитие на кадрите по отношение на управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот-ротация на работното място и валидиране на знанията. Изборът на външни изпълнители – доставчици и изпълнители по договори за услуги ще бъде извършен при спазване на процедурите за определяне на изпълнител съгласно условията и реда, предвидени по реда на глава четвърта от ЗУСЕСИФ и ПМС № 118/20.05.2014 г. 28 980.00 28 900.00
Закупуване на лични предпазни средства/ЛПС/ и специално работно облекло(Дейност 3.2 от Условията за кандидатстване): Цел на дейността:Да се осигурят по-качествени,съвременни и иновативни лични предпазни средства и специално работно облекло,които да осигуряват по-ефективна защита на работното място;Да се повиши безопасността на трудовия процес и превенция на риска от трудови злополуки. Ще бъде закупено:лятно работно облекло(яке,полугащеризон); зимно работно облекло(яке,полугащеризон) Работните облекла с по-голямо съдържание на памук,санфоризирани-с понижена свиваемост при изпиране,с функционални джобове и ергономични кройки,с подобрени експлоатационни и технически характеристики работни обувки с композитно бомбе /летни и зимни/,както и термоустойчиви за заварчици-олекотени,с по-голяма гъвкавост при смачкване,от естествена хидрофобизирана кожа,маслоустойчиво ходило,противоалергични стелки.Бомбето да е композитно. предпазни очила механична защита, ударо и прахозащитни–противонадраскващи се,незапотяващи се.Цял поликарбонатен визьор частично издължен,за да се обхваща и областта около слепоочието. ръкавици плат меки-от безшевно трико с PVC точки на дланта и пръстите гумени ръкавици-изработени от естествен латекс, да осигуряват удобство, добра чувствителност и надеждна защита от течности, противоплъзгащи (релефна апретура). диелектрични ръкавици клас на защита-до 30 000 V,диелектрични ботуши клас на защита-до 20 000 V Поради наличие на признаци на неизправност(пробождания,механични промени)на диелектрическите средства,се налага закупуването на нови такива. заваръчен костюм/яке,панталон,качулка/,летен и зимен-апретиран за трудна горимост, 100% памук с комбинация от естествена кожа,по-ново поколение като материя и защитни качества;качулка за заварчик-с възможност за прикачане към заваръчен шлем шлем за заварчици с автоматично затъмняващ екран-осигуряват по-сигурна и качествена работа,с по-специален дизайн,отблъскващ пушека, филтриращи визьори,увеличено зрително поле,както и възможност за изместване на предпазното стъкло за избягване на драскотина ръкавици заварчик-по-сигурна защита от изгаряне и допълнително подсилени срещу претриващо въздействие от инструменти и материали боти, заварчик-усилени шевове,по-сигурна защита от изгаряне. престилка огне и искро защитна-естествена кожа,допълнително подсилена срещу претриващо действие от инструменти и материали 52 129.98 51 953.70
Закупуване на 6 броя мобилни аспирационни системи, предназначени за заваръчни клетки и 4 броя мобилни аспирации за шмиргел (Дейност 3.1 от Условията за кандидатстване) : Цел на дейността: 1. Закупуване на 6 броя мобилни аспирационни системи с цел пречистване на въздуха от газови и метални частици,получени вследствие заваръчни процеси. 2. Закупуване на 4 броя мобилни аспирации за шмиргел,предназначена за улавяне на праховъздушни потоци от работни места при процесите на шмиргелене. 3. Приспособяване на условията на труд към индивида с цел намаляване и премахване на вредното им влияние върху неговото здраве. 4. Прилагане на единна обща политика за превантивност,обхващаща технологията, работните места,организацията на работа и условията на труд. При извършване на заваръчни дейности се отделят токсични газове-кондензирани високодисперсни пари на метали,съдържащи железни окиси,съединения на никел, манган,хром и др.,както и въглероден оксид,въглероден диоксид.Сериозна опасност за здравето на работника е вдишването на отровните газове. Освен това,високите температури водят до йонизация на газове от въздуха и образуването на азотни окиси и озон-пари,които дразнят очите,носа,гърлото и белите дробове. От процесите на шмиргелене също се отделят вредни газове(фини прахови частици, съдържащи метал). В момента нямаме ефективно действаща аспирация, която да изсмуква въздуха от помещението. Това значително влошава условията на труд и оказва неблагоприятно въздействие върху персонала. Създаването и поддържането на подходящи условия на труд по работните места е неразривно свързано с внедряването на действаща аспирационна система. Използването на мобилни аспирационни системи ще позволи позициониране в непосредствена близост до зоната на обработване. Новите мобилни устройства представляваща мобилно устройство със сменяем филтър 50 м2 и чупещ се смукателен ръкав. Те засмукват въздуха от работната зона и чрез преминаване през филтрираща система го пречистват от металните частици.Твърдите частици, се засмукват от аспирационната инсталация и се отлагат във филтрите. По този начин се възпрепятства вдишването от работещите в цеха на твърди частици, което ще доведе до намаляване на професионалните заболявания и повишаване на производителността на труда. Потокът от въздух няма да преминава от долу на горе, пресичайки потока вдишван въздух от служителите,след което да бъде отвеждан в атмосферата.Основната задача на аспирацията,а именно да осигури своевременно надеждно отвеждане на замърсения въздух,ще бъде с много по-голяма ефективност. Аспирационната система, която ще използваме ще има пречистваща система. В резултат на филтрирането на замърсения въздух преди отвеждането му в атмосферата,ще се намали/предотврати/ замърсяването на въздуха на околната среда. 83 664.00 83 564.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително оборудване на места за хранене и отдих (Дейност 4 от Условията за кандидатстване): Териториалното разположение на кандидата е в индустриалната зона на гр.Ямбол. В близост има няколко обществени заведения за хранене или търговски обекти, където може да се закупи храна. През последните години се оформя тенденцията само малка част от работещите да се хранят с предлаганата храна от обществени заведения за хранене или търговски обекти, всички други предпочитат да се хранят с храна, кято носят от дома си. Тези обстоятелства обуславят нуждата от места за съхранение на храната от вкъщи и последваща термична обработка и място за дообработка на храната преди консумация. В момента се използват два стари хладилника, които са недостатъчни за съхранение на цялото количество храна, донесена от дома. Масите, на които може да се приготви или дообработи храната са стари и амортизирани-неподходящи за използване за хранителни цели. Столовете за хранене също са амортизирани. Наличните кафе-машини и диспенсъри за вода са стари и крайно недостатъчни като брой, за да могат да отговорят на потребностите на работещите. / За няколко минути по време на физиолофичните почивки и почивката за хранене, всички работещи не могат да си приготвят кафе, чай или друга топла напитка/. Целта на дейността е да се създадат подходящи условия за: • Правилно съхранение на храната донесена от вкъщи от работещите; • Осигуряване на подходящи места за приготвяне на храна; • Осигуряване на подходящо оборудване за приготвяне на храна; • Осигуряване на подходящи места за хранене; • Осигуряване на посуда за хранене; • Осигуряване на машина за миене на използваната посуда. 18 990.00 18 990.00
Информиране и публичност за популяризиране на проекта, на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014 – 2020 г. и на подкрепата от ЕСФ: Описание Дейност „Информиране и публичност за популяризиране на проекта и на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014 -2020 г. цели популяризирането на осигурения чрез ОП РЧР финансов принос от Европейския социален фонд. Основната задача, която следва да се изпълни в процеса на осъществяване на дейността е повишаване на информираността на обществото за значимостта и важността на помощта и солидарността на Европейския социален фонд като основен инструмент за подпомагане на областта на трудовата заетост и борбата с бедността и социалното изключване. Освен това изпълнението на дейността за информиране на обществото и постигане на публичност на ОП РЧР и на проектното предложение има и следните специфични цели: • популяризиране на дейностите по проекта и резултатите от неговото осъществяване; • популяризиране на схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ „Добри и безопасни условия на труд”; • развиване в работодателите на съзнанието за необходимостта от увеличено инвестиране в човешкия капитал и утвърждаването му като практика в бъдеще; • популяризиране на мерките за гарантиране на всеки пълноценно участие в обществото и право на достоен труд. В процеса на изпълнение на дейността ще се извърши информационна кампания за запознаване на широката общественост с целите на проекта, реализацията на дейностите, включени в неговия обхват и постигнатите резултати. Предвижда се постигането на целените от дейността резултати да се осъществи, преминавайки през следните етапи: • Избор и сключване на договор с външен изпълнител на услуга: „Осъществяване на дейност информиране и публичност за популяризиране на проекта и Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014 – 2020 г.” при спазване на процедурите за определяне на изпълнител съгласно условията и реда, предвидени по реда на глава четвърта от ЗУСЕСИФ и ПМС № 118/20.05.2014 г. • Изработка и доставка на информационни материали. • Разпространение на информационни материали сред широк кръг бенефициенти, потенциални бенефициенти и сред широката общественост. • Изработване, публикуване и периодично актуализиране на информация за проекта на интернет-страницата на кандидата. Като неразделна част от договора с изпълнителя на външна услуга се включва Приложение XII от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета и Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Предвижда се във всички документи, изготвени от Бенефициента и външните изпълнители по проекта да се поставя емблемата на Европейският съюз, упоменава се ЕСФ, общото лого за програмен период 2014-2020 и ОП РЧР, в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност, заложени в Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. За осигуряване на качеството се предвижда изготвяне на коректни по отношение съдържанието и атрактивно оформени рекламни материали – информационни табели, публикации на интернет-страницата на кандидата, плакати, брошури при спазване на правилата, стандартите и техническите характеристики за изпълнение на дейностите за информиране и публичност при визуализацията на подкрепата от ЕСФ и ОП РЧР, съгласно правилата на Регламент (ЕС) №1303/2013 на Европейския парламент и на съвета от 17 декември 2013 г. и Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Всички действия за информиране и публичност са предназначени за бенефициентите, потенциалните бенефициенти и широката общественост. Дейността ще се изпълнява през целия срок на изпълнение на проекта като във всеки документ, свързан с изпълнението на дейностите по проекта, който се използва за информиране на обществеността или на участниците, включително всеки присъствен списък, договор или друг доказателствен материал, се посочва, че финансиращата го Оперативна програма „РЧР” 2014-2020 г. се осъществява с подкрепа на ЕСФ. 1 999.98 1 999.98
Организация, управление и отчитане на проекта: Целта на дейността е чрез осигуряване на необходимия организационен, човешки и технически ресурс да се осъществи координирано и ефективно управление на проектните дейности с оглед постигане на планираните цели и очакваните резултати. Дейността произтича от необходимостта да се осигурят условия за навременно, качествено и ефикасно обезпечаване на дейностите, предвидени за реализация в проектното предложение, които да гарантират достигане на планираните цели и резултати в рамките на определените времеви и финансови ресурси. Дейността ще се осъществява през целия период на изпълнение на проекта при стриктно спазване на изискванията на действащата нормативна уредба и Договора за БФП като включва: • Създаване, поддържане и оптимизиране при необходимост на организационната структура, формите за комуникация, процедурите за администриране и отчетност, начините и периодиката на информационен обмен и др.; • Документиране и отчитане на изпълнените дейности, етапи и крайни цели. Изпълнението на дейността ще се осъществи от ръководител на проекта и консултантски екип на външен изпълнител на услуга „Осъществяване на дейността за организация и управление на проекта“ избран по реда на глава четвърта от ЗУСЕСИФ и ПМС 118/20.05.2014 г. В отделните етапи на изпълнението на дейността се предвижда: • Организиране и провеждане на избор на външен изпълнител на дейността по реда на глава четвърта от ЗУСЕСИФ и ПМС 118/20.05.2014 г. • Планиране, разработване и провеждане на процедурите за избор на изпълнители, обект на избор по реда на глава четвърта от ЗУСЕСИФ и ПМС № 118/20.05.2014 г.; • Създаване и поддържане на редовна комуникация и информационен обмен между фирменото ръководство, ръководителя на проекта и консултантския екип; • Изготвяне, съхраняване и поддържане на досие на проекта, съдържащо цялата документация по проектните дейности; • Цялостно администриране и изготвяне на междинни и финален отчет по проекта. На ръководителя на проекта ще бъдат възложени задължения, свързани с цялостното управление на проекта, организирането и отчитането на проектните дейности, които ще бъдат заложени в сключения с него договор: Ръководи, организира, планира и контролира цялостния процес по организация и управление на проекта; подготовката, осъществяването и отчитането на дейностите по проекта; навременното, качествено и законосъобразно провеждане на процедурите за избор на външни изпълнители. Организира, отговаря и следи за административно и финансовото управление и отчитане на всеки един етап от изпълнението на дейностите по проекта. Незабавно оповестява, докладва и сигнализира бенефициента при наличието на установени нарушения и нередности свързани с изпълнението и отчитането на проекта. Обсъжда, предлага и изготвя предложения и решения за предотвратяването или минимизиране на последиците вследствие на възникнали проблеми при реализацията на проекта. След провеждането на процедурата, с избрания изпълнител на дейността ще бъде подписан договор, с който ще бъдат включени следните задължения на консултантския екип: • Осъществяване на кореспонденцията, оперативните комуникации с физически и юридически лица, имащи отношение за реализирането на проекта; • Изготвяне, окомплектоване, подреждане и съхранение на документация по техническата част от изпълнението на проектните дейности; • Консултиране и съдействие при изготвяне на заданията, организирането и провеждането и документирането на процедури за избор на външни изпълнители по проекта; • Наблюдение и спазване на времевия график и отчитане на напредъка по проекта; • Изготвяне на отчетите и документацията за авансово, междинни и окончателно искания за плащане; • Предлагане при необходимост на мерки за преодоляването на проблемни или рискови ситуации. Стриктното изпълнение на тази дейност е основата, от която ще зависи качеството на работата по проекта във всяка една фаза от управлението му и е основна предпоставка за постигане на общата и специфични цели на проектното предложение. 21 000.00 21 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).