Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 969 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

Through the possibilities of social entrepreneurship this project proposal will meet the identified needs of socially excluded and disadvantaged in the labor market of social and labor inclusion and sustainable integration. It is motivated by the understanding that successful personal and professional realization are the basic prerequisites for a dignified independent life. The main objective of the project is to facilitate access to employment and to provide support for social inclusion of vulnerable groups through inclusion in employment of those groups in a social enterprise with clothing business and getting a training which is adequate to the job requirements and labor market. The target groups for impact - disabled and disadvantaged in the labor market and other socially excluded persons are selected to achieve maximum social multiplicative effect in a social enterprise with clothing business. Planned activities that will ensure the achievement of the objectives of the project are: 1. The selection of individuals from target groups; 2. The creation of a social enterprise with clothing business; 3. procurement of necessary equipment for the needs of jobs; 4. Create a "Unit for support and promote integration" to the social enterprise; 5. Inclusion of eight employees in vocational training. The candidate will conduct and activities: Organization and project management and Information and communication. Implementation of the project will continue for 14 months. Main results of the project are: create a successful model of social enterprise whose primary objective is to generate social returns that improves the quality of life of representatives of the target groups; create sustainable jobs; 8 persons who have undergone vocational training, which is a condition for their permanent integration in the labor market; created "Unit for support and promote integration", which will facilitate the transition to real labor market.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор на лица от целевите групи за включване в заетост в социалното предприятие: Тази дейност е първа и по място, и по значение. От нейния успех зависи и ефективността на въздействието, което дейностите по проекта ще окажат върху състоянието на целевите групи и техните представители, ангажирани в изпълнението в социалното предприятие. Подбраните най-подходящи кандидати от целевите групи ще получат предложение за подписване на трудов договор и започване на работа в социалното предприятие, създадено от фирмата за целите на настоящия проект. За подбора на подходящи представители на целевите групи фирмата ще разчита на три основни канала, а именно: информиране чрез публикации в сайтове за търсене на работа, Дирекция "Бюро по труда" и информиране в рамките на дейностите по осигуряване на информация и публичност по проекта. Трите канала за информиране ще бъдат използвани едновременно, за да достигне информацията максимален брой потенциални кандидати за работа. С оглед на спецификите на целевите групи, най-важно значение имат контактите на фирмата и опита с Дирекция "Бюро по труда", тъй като лицата от целевите групи са и тези, които най-рядко използват интернет и по-сложни начини за търсене на работа, а и важен при тяхното насочване и решаване за кандидатстване за дадено работно място е личният контакт, доброто обясняване, представяне на ползите, предвид тяхната нерешителност, начална изолираност, слабо разбиране поради липса на активен трудов живот и познания за тенденциите на пазара на труда. От друга страна, данните на Националния статистически институт показват, че за изминалата 2016 година сред най-предпочитаните методи за търсене на работа от безработните са посещенията в специализирани интернет страници и посещенията в бюрата по труда. Кандидатите ще бъдат подбирани при спазване принципите на равенство и недопускане на дискриминация от какъвто и да било род. За включването в дванадесетмесечна заетост в рамките на дейностите по настоящия проект, за които е осигурено публично финансиране, ще бъдат подбрани кандидати, при които социалното въздействие ще бъде най-силно, а не тези, които биха допринесли за постигане на максимална печалба. Този метод на подбор е обоснован от разбирането, че работната сила на лицата, които в началото не могат да допринесат за максимум икономически ефективната работа на предприятието, ще бъде подобрена в резултат на работата, професионалните обучения и допълнителната мотивация, самочувствие и желание за независим живот и в крайна сметка ще може да допринася за доброто икономическо представяне на фирмата или други предприятия, в случай че лицето не остане на работа в нея или предпочете по-добре платена заетост в друга фирма. Лицата, които ще бъдат подбирани са със статут на безработни лица. Няма пречка за кандидатстване за работните места в социалното предприятие и от страна на неактивни лица, т.е. такива, които нямат регистрация в Агенция по заетостта, но притежават останалите характеристики на целевите групи според насоките за кандидатстване. Лицата за включване в заетост ще преминат две фази на подбор, а именно: оценка по документи и оценка на представянето им на интервю с управленския екип на проекта. 0.00 0.00
Създаване и функциониране на социално предприятие с шивашка дейност, което ще осигури заетост и подкрепа за трудова и социална интеграция на 13 безработни лица от целевите групи: Социалното предприятие ще бъде създадено като отделна самостоятелна производствена единица към фирма ЕТ "Янка Бельова - Начало", което ще бъде оформено от документална гледна точка по надлежния законов ред. Новосъздадената производствена единица като социално предприятие ще има отделна аналитична счетоводна сметка и отделна оперативна счетоводна отчетност. Чрез документите ще бъде легитимиран статутът на социално предприятие на производствената единица. Така създаденото социално предприятие ще бъде управлявано, в съответствие с Насоките за кандидатстване, по предприемачески, отчетен и прозрачен начин, което основно ще бъде гарантирано чрез включването на работници и други страни, заинтересовани от неговата стопанска дейност, което ще бъде описано в учредителните документи на социалното предприятие. В новосъздадената производствена единица ще бъдат разкрити 13 работни позиции, на които ще бъдат назначени лицата от целевите групи, избрани след проведената подборна процедура. При назначаването и работата на лицата на разкритите работни позиции ще бъдат спазени изцяло разпоредбите на трудовото и осигурителното ни законодателство. Ще бъдат спазени подробно указанията на приложимите подзаконови нормативни актове в областта на здравословните и безопасни условия на труд. Ще бъде осигурено обслужване на наетите лица от служба по трудова медицина за периода, през който ще работят в социалното предприятие за собствена сметка. Работата на лицата от целевите групи в социалното предприятие ще започне в началото на третия месец от започване на проекта и ще продължи 12 месеца. За тяхната по-лесна адаптация и навлизане в работата на предприятието ще бъде осигурено обслужване от наставници, което ще продължи пред първите шест месеца. Така в максимална степен ще бъде улеснено включването им в реалната работна среда, което ще позволи те да придобият (или възстановят) полезни трудови навици и практически умения, което е първоначалното необходимо условие за излизането на тези лица от "капана" на бедността, социалното и трудово изключване, изолация и маргинализация. С избраните лица - представители на целевите групи, ще бъде подписан трудов договор и те ще бъдат назначени на работа на осемчасов работен ден на следните длъжности: 1. управител на социалното предприятие, с код по НКПД 11207023 - 1 лице; 2. административен секретар, с код по НКПД 33433001 - 1 лице; 3. гладач, преса (ръчно), с код по НКПД 9121-0001 - 1 човек; 4. шивач, с код по НКПД 7533-1014 - 8 човека; 5. крояч, текстил, с код по НКПД 7532-2002 - 1 човек; 6. контрольор качество, с код по НКПД 7543-3010 - 1 човек. Назначаването на лицата от целевите групи на тези длъжности ще спомогне за осигуряване на бъдещите потребности на фирмата от подготвена работна ръка, както и ще направи лицата по-подготвени за реалния пазар на труда, където самостоятелно могат да намерят заетост дори при по-добри условия от тези, предлагани от фирмата. Това ще бъде основата за независим и достоен живот на тези лица, което ще съдейства за формиране на нова култура и заинтересованост от социално включване и участие. Приходите от продажби на произвежданата от предприятието продукция ще бъдат влагани в дейността на предприятието и използвани за постигане на социалните му цели. Амбицията на ръководството на фирмата е социалното предприятие да продължи да функционира успешно и независимо и след приключване на дейностите по настоящия проект, като с приходите и печалбата от дейността се финансира постигането на социалните цели на предприятието и се поддържа функционирането на Звено за подкрепа и насърчаване на интеграцията, което ще бъде създадено към социалното предприятие. 0.00 104 096.98
Закупуване на необходимото оборудване за нуждите на новосъздадените работни места в социалното предприятие : Дейността е насочена към изграждане на необходимата материална база за работата на лицата от целевите групи, които ще бъдат наети в социалното предприятие. В рамките на тази дейност ще бъдат подготвени необходимите документи и ще бъдат проведени необходимите процедури за избор на доставчик на оборудването. Изпълнението на дейността ще започне през втория месец и ще приключи през третия месец от изпълнението на проекта. Всички разходи за закупуване на посочените материали и инвентар се залагат с ДДС съгласно указанията в Условията за кандидатстване при спазване на Указания на министъра на финансите за третиране на данък върху добавена стойност като допустим разход при изпълнение на проекти по ОП, съфинансирани от ЕФРР, ЕСФ, КОХЕЗИОННИЯ ФОНД НА ЕС и от ЕФМДР, за програмен период 2014-2020 г., издадено с ДНФ № 3 от 23.12.2016 г. Планираните разходи за закупуването на материали необходими за разкриването на новите работни места и функционирането на дейността на новосъздаденото социално предприятие в сферата на шивашката промишленост попадат в раздел II Eдинна ставка, т. 4.1 разходи свързани с изпълнението на дейностите по проекта за дълготрайни материални активи. Същите разходи ще бъдат служебно отразени и попадат в общата стойност от 40% от допустимите преки разходи за персонал по проекта. Планираните разходи по т. 4.1 са в размер на 46898,75 лв. и представляват точно 40% от допустимите преки разходи за персонал по проекта разпределени както следва: За оборудването на новосъздадените работни места е необходимо следното оборудване: - Права шевна машина - 2 бр. - Права шевна машина, автомат, иглен транспорт - 3 бр. - Оверлог шевна машина, четириконечен - 2 бр. - Покривна шевна машина - 1 бр. - Професионална гладачна маса - 1 бр. - Гладачна преса /парогенератор с ютия/ - 1 бр. - Дискова ножица - 1 бр. - Помощна маса - 3 бр. - Щендер за готова продукция - 3 бр. - Работни столове с ергономична облегалка, текстил/кожа, стационарни с подлакътници- 13 бр. - Работно бюро, ПДЧ, с чекмедже и вратичка - 2 бр. Закупените машини и оборудване за работните места в социалното предприятие ще бъдат съобразени с изискванията на работните места, от една страна, и с особеностите на представителите на целевата група (като степен на увреждане) - от друга. Закупените дълготрайни материални активи ще бъдат застраховани за сметка на фирмата - кандидат за финансиране, за срок, не по-кратък от времетраенето на дейностите по проекта. Ще бъдат закупени и материали - платове и конци. 0.00 0.00
Създаване на "Звено за подкрепа и насърчаване на интеграцията" към социалното предприятие, в което ще бъде оказвана психологическа, професионална и мотивационна подкрепа на наетите в социалното предприятие лица от целевите групи: В рамките на тази дейност ще бъде създадено звено към социалното предприятие, в което ще има специалисти, които ще оказват психологическа, професионална и мотивациона подкрепа на на наетите лица, работещи в социалното предприятие. Идеята за създаване на такова звено е продиктувана от необходимостта за професионална и психологическа подкрепа на лицата от целевите групи, чрез която да преодолеят натрупаните пречки, нагласи и бариери пред ефективното им включване в трудовия и обществения живот. С оглед на това, че лицата са различни и с доста изострена психологическа чувствителност поради честите актове на дискриминация по отношение на тях, с различна степен на мотивация, необходим е индивидуален подход за работа с всяко едно от тях, така че пречките пред успешната интеграция да бъдат преодолени. Работата на центъра ще бъде насочена към всички 13 лица от целевите групи, които ще бъдат ангажирани в дейността на социалното предприятие, които ще се възползват от услугите на звеното. Ще бъде оказвана помощ и подкрепа на лицата за активно участие на лицата в социалния, обществен и професионален живот, съобразени с индивидуалните специфики на всеки отделен случай. Услугите на Звеното за подкрепа и насърчаване на интеграцията ще бъдат предоставяни в зависимост от индивидуалните потребности на отделните лица. Те ще бъдат и групови, и индивидуални. Ще бъдат предоставяни и текущо, и ad hoc. Резултатите от предоставяните услуги и всички особености на работата с дадено лице ще бъдат включени в индивидуално досие, информацията от което ще бъде анализирана и с оглед на резултатите от анализите ще бъдат планирани следващите услуги по отношение на лицето - ползвател на услугите. В екипа на Звеното за подкрепа и насърчаване на интеграцията ще бъдат назначени две лица: експерт маркетинг, с код по НКПД 24316002, за 12 месеца на пълен работен ден и кариерен консултант /с психологическо образование/, с код по НКПД 24236009, за 12 месеца на половин работен ден. При необходимост ще бъдат привличани и външни специалисти за работа по конкретни проблеми в социалното предприятие. Експертът маркетинг ще отговаря за анализ на пазара на готовата продукция, връзки с клиенти, доставчици, а също ще бъде ангажиран в дейности по предоставяне на услуги, които целят да развият у работещите в социалното предприятие умения за самооценка, преценяване на пазара на труда, оценяване на икономическа ситуация в дадена сфера на производство (най-вече шивашка промишленост), преценяване на възможностите, анализиране "ползи-разходи". Кариерният консултант ще бъде ангажиран с дейностите по професионална, психологическа и мотивационна подкрепа. Той ще организира срещи с работещите в социалното предприятие, както и мотивационни обучения, които ще бъдат минимум 4 за година. 0.00 14 274.24
Включване на 8 от наетите лица в обучения за придобиване на професионална квалификация по професия "Шивач", код 542110, специалност "Шивачество", код 5421101 – първа степен на професионална квалификация: Изпълнението на дейността ще стартира през третия месец и ще има обща (максимална) продължителност от 12 месеца. Изпълнението на тази дейност включва включване на 8 от наетите 13 лица в социалното предприятие в професионални обучения по професия "Шивач", код 542110, специалност "Шивачество", код 5421101 – първа степен на професионална квалификация с продължителност от 300 учебни часа. Професионалното обучение ще се проведе съгласно изискванията на Закона за професионално образование и обучение /ЗПОО/. Целта на обученията е лицата от целевите групи да придобият теоретични и практически знания по професията и специалността, която е необходима за ефективната им работа на длъжностите, на които ще бъдат назначени в социалното предприятие и на които се очаква да продължат да работят в основната дейност на фирмата. Това са лицата - 8 човека, които ще бъдат назначени на длъжност "Шивач", с код по НКПД 7533-1014. Дейността включва и подготовка на първоначална документация за избор на изпълнител на дейността – лицензирана обучителна организация. Програмата за обучение включва 120 часа теория и 180 часа практика. Посещението на курсовете от програмата на обучението ще бъде в максимална степен съобразено със заетостта в социалното предприятие. Графикът за посещение на обученията ще бъде съгласуван с обучителната организация така, че да не пречи на работата им, или обратно - работата в социалното предприятие да не възпрепятства ефективното преминаване през обученията и пълноценното усвояване на материала. Теоретичните занятия ще бъдат провеждани в осигурена от обучителната организация учебна база, а практическите занятия ще се провеждат в работните помещения на на фирма ЕТ "Янка Бельова - Начало". Организирайки паралелно протичане на обученията и работата в реална работна среда, ръководството на фирмата се стреми да създаде условия за придобиване на качествени и трайни знания и професионални умения, които ще бъдат от полза на лицата за преодоляване на негативните тенденции към неустойчива заетост и доходи, трудово и социално изключване, липса на увереност и мотивация за справяне с проблемите си със собствени сили. Така се създават трайни предпоставки и условия за водене на независим живот и активна позиция на пазара на труда, което ще извади лицата от рисковата група, в която понастоящем се намират. Ръководството на фирмата очаква всички лица, включени в обученията за придобиване на професионална квалификация, да завършват успешно. Завършването ще бъде в съответствие с разпоредбите на ЗПОО и практиката на обучителната институция. На всяко от лицата ще бъде издадено Удостоверения за обучение в съответствие с чл. 38, ал. 3 от ЗПОО. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).