Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 743 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

“CROIX VIA” is a project aiming at establishing a training centre and a digital business start-up facility for 11 disadvantaged or socially excluded from the labour market individuals, willing to start-up their own on-line social enterprise using on-line social platform. Creating such a digital presence is an unique opportunity for these groups of people for independent living via economic activity without the associated costs of a traditional office work, with the only requirement of a reliable internet connection. Creating traditional operations with physical office, market research, product development, distribution and after sales care requires a completely different set of skills than the one needed for establishing “e-brand” operations, which is and not limited to initial operating capital, social knowledge, digital and 'e-commerce' and 'e-business' skills and experience. The project aims at selecting, training, mentoring and offering full time employment for up to 12 months for 11 disadvantaged or socially excluded from the labour market individuals; research, develop and establish at least 1 'on-line' social enterprise ; social product; social service or platform by the end of the project time line. The project aims at selecting the beneficiaries; providing psychological motivation; training and mentoring in how to develop and populate a web site; how to develop an e-product and establish and maintain on-line customer relations; how to develop e-channels of distribution, e-marketing via social media; and establish on-line reputation - skills, which are different to traditional business ones. The project offers complexity of business training in a social context via social enterprneurialship resulting in independent living via economic activity. The project envisages long term rental of office space, making a “fit for purpose” centre, not only for training purposes but to offer multi-functional shared office space with 11 working stations and infrastructure.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор и наемане на лица от целевата група (лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица) и създаване на заетост до 12 м.: Целта на тази дейност е да бъде организиран подбора, интервютата и назначаването на лицата от целевата група за период от 12 м. Дейността ще бъде организирана на 4 етапа: 1. Подготовка за подбор и назначаване на лица от целевата група: Екип на бенефициента съвместно с назначен за целта консултант подкрепена заетост ще изготвят профили на потенциалните кандидати и ще подготвят процедурата за подбор и назначаване. 2. Популяризиране и оповестяване на възможностт за подкрепена заетост и набиране на лица от целевата група за включване в заетост. Подборът ще се стреми да селектира 11 лица от групата лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица. Поради характера на социалното предприятие сме се насочили към следните подгрупи от гореспоменатата група: * безработни лица с по-ниска конкурентоспособност на пазара на труда, в които се включват: безработни младежи (това са младежи до 29 годишна възраст включително). * безработни младежи от социални заведения, завършили образованието си; * продължително безработни лица (това са лица, които са безработни в период, по-дълъг от 12 месеца); * безработни лица - самотни родители (осиновители) и/или майки (осиновителки) с деца до 5-годишна възраст; * безработни лица, изтърпели наказание лишаване от свобода; * безработни над 54-годишна възраст; * лица, пострадали от насилие  Представители на гореспоменатите групи биха могли успешно да се интегрират в една работна среда; да им се повишат уменията за работа с Интернет; да бъдат психологически подпомогнати и мотивирани, обучени и напътствани да откриват възможности за икономическа активност за самите себе си и прилагането на собствените си познания и опит в глобален мащаб, без да са зависими от пазара на труда в България чрез дигитално продуктово предлагане със социална цел. Периодът от субсидирана заетост е достатъчно продължителен, за да могат селектираните лица да преминат през етап на адаптация, мотивация, обучение и приложение на уменията им.   3. Провеждане на подбор, интервюта и пробен период. При провеждането на интервюто е необходимо да има участници със специфични професионални умения в областта на хората с увреждания, интеграцията на пазара на труда и психологическа специфика. Проведеното интервю ще се води от един от участниците – интервюиращи- а друг ще документира какво се случва и ще изготвя профил на лицето. За кандидатите, преминали на следващо ниво – ще бъде задълбочено изготвянето на трудовия профил. Той включва въпроси като способности и умения, мотивация, силни и слаби страни, опит или не от трудова дейност, и имат за цел да подпомогнат екипа за изработване на правилна стратегия за интегриране на работното място. На следващо ниво се провеждат разговори с родителите на лицата с интелектуални затруднения и техните близки, с екипа, който подкрепя безработните младежи и др. свързани лица – с тях се коментира възможността и готовността да оказват подкрепа на лицето за неговото трудово вписване. 4. Включване в трудова заетост за период от 12 м. На последно място се провежда пробен период – в който младежът или кандидатът ще бъде включен в реален работен процес, ще му бъдат поставяни задачи и ще бъде наблюдаван за способностите и уменията, както и за готовността да се учи и да се развива. Предвижда се да бъдат подбрани 11 лица от целевите групи за следните позиции: 3-ма експерти изследователи - код 2422-5089 3-ма анализаттори - проучване на пазара - код 2431-6001 3-ма експертии продажби - код 2421-5028 2-ма експерти маркетинг - 2431-6002 След като бъдат подбрани, те ще бъдат включени в заетост за 12 месеца. . 0.00 15 862.42
Социална и професионална интеграция на представители на уязвимите групи в сектора на социалната икономика и обучение на заетите лица: Планирано е това да се постигне с мероприятия за психологическата мотивация, обучения по дигитални умения. Тази дейност предвижда да бъдат насочени специални усилия и да се работи непрекъснато с лицата от целевата група наред с трудовата им заетост, за да се постигне социална и професионална интеграция. В процеса на функциониране на социалното предприятие е предвидено да има индивидуална социална програма за всеки от включените представители на целевата група. За разлика от наставничеството в дейност 3, което е ориентирано към изпълнение на задачите и дейността в предприятието, социалната програма е насочена към развитие на личностните качества на назначения персонал. Предвижда се да се провеждат индивидуални периодични срещи и да се подпомагат новоназначените служители в тяхното психологическо адаптиране, в изграждането на трудов образ и да се подкрепи подпомага готовността им за вписване и приучаване на трудова дисциплина и трудов ред. Психологът трудов терапевт, който ще работи с лицата от целевата група, ще подпомага развитието на различни навици и умения за живот, намиране и прилагане на стратегии за преодоляване на конфликти. Тази подкрепа трябва да бъде продължителна и да продължи през целия период на изпълнение на проекта. Като част от тази дейност ще бъдат включени мерки, насочени към поощряване участието на наетите лица от целевите групи в социалния и професионалния живот, съобразени със спецификите на всеки отделен случай. Това може да бъде постигнато чрез (но не само): Развитие на умения за общуване и работа в група; Развитие на различни навици и умения за живот; Придружаване и подкрепа в процеса на обучение и/или по време на работа; Организиране на свободното време, отдих и развлечения (в т.ч. културни и развлекателни дейности, любителски и професионален спорт и др.); Професионално ориентиране, подкрепа за формиране на трудови навици, съдействие за намиране на подходяща работа; Дейности, които поощряват автономността и независимостта (помагате на лицето да поддържа личната си автономност, помагате на лицето да осъзнае индивидуалните си способности и ресурси, помагате на лицето да намира собственото си жизнено пространство); Разработване на индивидуални трудови, терапевтични и интеграционни програми за хората от целевите групи и тяхното прилагане. За изпълнение на тази дейност ще бъдат назначени двама консултанти - експерт обучение, код 2424-6002. Консултант обучение ще бъде назначен за на трудов договор за общо 9 месеца, като първите 3 месеца ще бъде назначен с 8 часов работен ден, а следващите 6 месеца, ще бъде на 4 часов работен ден. Консултант подкрепена заетост, код 3333-3005 на трудов договор, като първите 3 месеца ще бъде назначен с 8 часов работен ден, а следващите 6 месеца, ще бъде на 4 часов работен ден. 0.00 3 470.04
Осигуряване на наставници за заетите лица: Наставничеството е доказано като по­продуктивна форма на прилагане и по ­нататъшно повишаване на квалификации, знания и умения, тъй като е индивидуално насочено и в съответствие с възникващите работни нужди. Планирани са 3ма наставници общо за период от 6 месеца, като основните сфери на подпомагане ще бъдат бизнес умения; бизнес анализ и изследвания; онлайн търговски знания и опитност; продуктово формулиране и позициониране; продажби и писмената комуникация с бъдещи клиенти и/или доставчици на социалната услуга или стока. Наставничеството е процес на споделеност на опитност, което се определя от бизнес средата; условията на съответната бизнес активност и от уменията на наставлявания/ните. То е строго индивидуално и се оформя с план, който би търпял промени в хода на процеса на наставление. 0.00 0.00
Приспособяване на работната среда, оборудване и обзавеждане: За целите на проекта ще бъде наето помещение, което ще бъде приспособено за целите на проекта и превръщането на помещението/ята в зали за обучение и работа. За създаването на функционална, уютна и в съответствие на изискванията за охрана на труда офис среда и в предвид на нуждите на целевата група се предвижда оборудване и инсталиране на мрежа от 11 работни станции, със съответната компютърна, електрическа и електронна инфраструктура; обзавеждането им с офис техника и свързването на станциите с мултифункционално офис устройство; инсталирането на сървър за нуждите на мрежата. Планира се оборудване и обзавеждане на зала за групови обучения и конферентни дейности за всички участващи в проекта. 0.00 11 199.00
Създаване на социалното предприятие: Дейността предвижда да бъде обезпечен и екипа, необходим за управление на новосъздаденото социално предприятие. Екипът ще се състои от Управител на социалното предприятие, Финансов мениджър/счетоводител; Консултант ИТ поддръжка и консултант Маркетинг. Очаква се този екип да е достатъчен за нуждите на предприятието и неговите планирани дейности. С финансирането по Процедурата Кандидатът ще разкрие по Проекта Социално предприятие с развиваща се дейност, имаща изразен социален ефект спрямо лицата от уязвими групи в най-широк смисъл с цел: -Подобряване на жизненото им равнище -Осигуряване на заетост -Предоставяне на услуги и други форми на пряка подкрепа, чиито краен резултат е ефективното им социално включване. Управлението на приходите на Социалното предприятие ще бъдат използвани единствено за постигане на определените в Устройствения му акт цели без възможност за разпределение на печалба. Ще бъдат спазени изискванията на РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 1296/2013 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 11 декември 2013 година относно Програма на Европейския съюз за заетост и социални иновации („EaSI“) и за изменение на Решение № 283/2010/ЕС за създаване на Европейски механизъм за микрофинансиране, както и съществуващите законови понятия в Българското законодателство. За да функционира социалното предприятие то ще бъде обезпечено с екип, който се състои от: управител - код 1321-3001 счетоводител - код 2411-6004 консултант бизнес развитие - код 2431-6002 специалист интернет - код 3512-3010 0.00 8 665.04

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).