Подбор и наемане на лица от целевата група (лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица) и създаване на заетост до 12 м.: Целта на тази дейност е да бъде организиран подбора, интервютата и назначаването на лицата от целевата група за период от 12 м. Дейността ще бъде организирана на 4 етапа:
1. Подготовка за подбор и назначаване на лица от целевата група: Екип на бенефициента съвместно с назначен за целта консултант подкрепена заетост ще изготвят профили на потенциалните кандидати и ще подготвят процедурата за подбор и назначаване.
2. Популяризиране и оповестяване на възможностт за подкрепена заетост и набиране на лица от целевата група за включване в заетост.
Подборът ще се стреми да селектира 11 лица от групата лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица. Поради характера на социалното предприятие сме се насочили към следните подгрупи от гореспоменатата група:
* безработни лица с по-ниска конкурентоспособност на пазара на труда, в които се включват: безработни младежи (това са младежи до 29 годишна възраст включително).
* безработни младежи от социални заведения, завършили образованието си;
* продължително безработни лица (това са лица, които са безработни в период, по-дълъг от 12 месеца);
* безработни лица - самотни родители (осиновители) и/или майки (осиновителки) с деца до 5-годишна възраст;
* безработни лица, изтърпели наказание лишаване от свобода;
* безработни над 54-годишна възраст;
* лица, пострадали от насилие
Представители на гореспоменатите групи биха могли успешно да се интегрират в една работна среда; да им се повишат уменията за работа с Интернет; да бъдат психологически подпомогнати и мотивирани, обучени и напътствани да откриват възможности за икономическа активност за самите себе си и прилагането на собствените си познания и опит в глобален мащаб, без да са зависими от пазара на труда в България чрез дигитално продуктово предлагане със социална цел. Периодът от субсидирана заетост е достатъчно продължителен, за да могат селектираните лица да преминат през етап на адаптация, мотивация, обучение и приложение на уменията им.
3. Провеждане на подбор, интервюта и пробен период. При провеждането на интервюто е необходимо да има участници със специфични професионални умения в областта на хората с увреждания, интеграцията на пазара на труда и психологическа специфика. Проведеното интервю ще се води от един от участниците – интервюиращи- а друг ще документира какво се случва и ще изготвя профил на лицето. За кандидатите, преминали на следващо ниво – ще бъде задълбочено изготвянето на трудовия профил. Той включва въпроси като способности и умения, мотивация, силни и слаби страни, опит или не от трудова дейност, и имат за цел да подпомогнат екипа за изработване на правилна стратегия за интегриране на работното място. На следващо ниво се провеждат разговори с родителите на лицата с интелектуални затруднения и техните близки, с екипа, който подкрепя безработните младежи и др. свързани лица – с тях се коментира възможността и готовността да оказват подкрепа на лицето за неговото трудово вписване.
4. Включване в трудова заетост за период от 12 м. На последно място се провежда пробен период – в който младежът или кандидатът ще бъде включен в реален работен процес, ще му бъдат поставяни задачи и ще бъде наблюдаван за способностите и уменията, както и за готовността да се учи и да се развива.
Предвижда се да бъдат подбрани 11 лица от целевите групи за следните позиции:
3-ма експерти изследователи - код 2422-5089
3-ма анализаттори - проучване на пазара - код 2431-6001
3-ма експертии продажби - код 2421-5028
2-ма експерти маркетинг - 2431-6002
След като бъдат подбрани, те ще бъдат включени в заетост за 12 месеца. .
|
0.00
|
15 862.42
|
Социална и професионална интеграция на представители на уязвимите групи в сектора на социалната икономика и обучение на заетите лица: Планирано е това да се постигне с мероприятия за психологическата мотивация, обучения по дигитални умения.
Тази дейност предвижда да бъдат насочени специални усилия и да се работи непрекъснато с лицата от целевата група наред с трудовата им заетост, за да се постигне социална и професионална интеграция.
В процеса на функциониране на социалното предприятие е предвидено да има индивидуална социална програма за всеки от включените представители на целевата група. За разлика от наставничеството в дейност 3, което е ориентирано към изпълнение на задачите и дейността в предприятието, социалната програма е насочена към развитие на личностните качества на назначения персонал. Предвижда се да се провеждат индивидуални периодични срещи и да се подпомагат новоназначените служители в тяхното психологическо адаптиране, в изграждането на трудов образ и да се подкрепи подпомага готовността им за вписване и приучаване на трудова дисциплина и трудов ред. Психологът трудов терапевт, който ще работи с лицата от целевата група, ще подпомага развитието на различни навици и умения за живот, намиране и прилагане на стратегии за преодоляване на конфликти. Тази подкрепа трябва да бъде продължителна и да продължи през целия период на изпълнение на проекта.
Като част от тази дейност ще бъдат включени мерки, насочени към поощряване участието на наетите лица от целевите групи в социалния и професионалния живот, съобразени със спецификите на всеки отделен случай. Това може да бъде постигнато чрез (но не само):
Развитие на умения за общуване и работа в група;
Развитие на различни навици и умения за живот;
Придружаване и подкрепа в процеса на обучение и/или по време на работа;
Организиране на свободното време, отдих и развлечения (в т.ч. културни и развлекателни дейности, любителски и професионален спорт и др.);
Професионално ориентиране, подкрепа за формиране на трудови навици, съдействие за намиране на подходяща работа;
Дейности, които поощряват автономността и независимостта (помагате на лицето да поддържа личната си автономност, помагате на лицето да осъзнае индивидуалните си способности и ресурси, помагате на лицето да намира собственото си жизнено пространство);
Разработване на индивидуални трудови, терапевтични и интеграционни програми за хората от целевите групи и тяхното прилагане.
За изпълнение на тази дейност ще бъдат назначени двама консултанти - експерт обучение, код 2424-6002.
Консултант обучение ще бъде назначен за на трудов договор за общо 9 месеца, като първите 3 месеца ще бъде назначен с 8 часов работен ден, а следващите 6 месеца, ще бъде на 4 часов работен ден.
Консултант подкрепена заетост, код 3333-3005 на трудов договор, като първите 3 месеца ще бъде назначен с 8 часов работен ден, а следващите 6 месеца, ще бъде на 4 часов работен ден.
|
0.00
|
3 470.04
|
Осигуряване на наставници за заетите лица: Наставничеството е доказано като попродуктивна форма на прилагане и по нататъшно повишаване на квалификации, знания и умения, тъй като е индивидуално насочено и в съответствие с възникващите работни нужди. Планирани са 3ма наставници общо за период от 6 месеца, като основните сфери на подпомагане ще бъдат бизнес умения; бизнес анализ и изследвания; онлайн търговски знания и опитност; продуктово формулиране и позициониране; продажби и писмената комуникация с бъдещи клиенти и/или доставчици на социалната услуга или стока. Наставничеството е процес на споделеност на опитност, което се определя от бизнес средата; условията на съответната бизнес активност и от уменията на наставлявания/ните. То е строго индивидуално и се оформя с план, който би търпял промени в хода на процеса на наставление. |
0.00
|
0.00
|
Приспособяване на работната среда, оборудване и обзавеждане: За целите на проекта ще бъде наето помещение, което ще бъде приспособено за целите на проекта и превръщането на помещението/ята в зали за обучение и работа. За създаването на функционална, уютна и в съответствие на изискванията за охрана на труда офис среда и в предвид на нуждите на целевата група се предвижда оборудване и инсталиране на мрежа от 11 работни станции, със съответната компютърна, електрическа и електронна инфраструктура; обзавеждането им с офис техника и свързването на станциите с мултифункционално офис устройство; инсталирането на сървър за нуждите на мрежата. Планира се оборудване и обзавеждане на зала за групови обучения и конферентни дейности за всички участващи в проекта. |
0.00
|
11 199.00
|
Създаване на социалното предприятие: Дейността предвижда да бъде обезпечен и екипа, необходим за управление на новосъздаденото социално предприятие. Екипът ще се състои от Управител на социалното предприятие, Финансов мениджър/счетоводител; Консултант ИТ поддръжка и консултант Маркетинг. Очаква се този екип да е достатъчен за нуждите на предприятието и неговите планирани дейности.
С финансирането по Процедурата Кандидатът ще разкрие по Проекта Социално предприятие с развиваща се дейност, имаща изразен социален ефект спрямо лицата от уязвими групи в най-широк смисъл с цел:
-Подобряване на жизненото им равнище
-Осигуряване на заетост
-Предоставяне на услуги и други форми на пряка подкрепа, чиито краен резултат е ефективното им социално включване.
Управлението на приходите на Социалното предприятие ще бъдат използвани единствено за постигане на определените в Устройствения му акт цели без възможност за разпределение на печалба.
Ще бъдат спазени изискванията на РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 1296/2013 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 11 декември 2013 година относно Програма на Европейския съюз за заетост и социални иновации („EaSI“) и за изменение на Решение № 283/2010/ЕС за създаване на Европейски механизъм за микрофинансиране, както и съществуващите законови понятия в Българското законодателство.
За да функционира социалното предприятие то ще бъде обезпечено с екип, който се състои от:
управител - код 1321-3001
счетоводител - код 2411-6004
консултант бизнес развитие - код 2431-6002
специалист интернет - код 3512-3010
|
0.00
|
8 665.04
|