Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 743 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The presented project of Prosveta Libri Ltd. aims to improve access to the labour market of unemployed or inactive people, including those from vulnerable groups, and to create sustainable workplaces at the company. This will be achieved hiring 10 unemployed or inactive people, including youngsters aged up to 29 years and people over age 54, as a public relations expert, 3 marketing experts, artistic arranger, editor, proofreader, information systems administrator, administrator website and archivist.
For the newly created workplaces will be purchased computer equiplemts (computer station, monitor, keyboard and mouse) and server storage system to create a digital content, which will provide the newly hired employees with opportunity to successfully implement their work. Health and safety work conditions for the new staff will be created, and life-long learning will be promoted so as to successfully integrate unemployed and/or inactive people on the labour market. 
For ensuring information and promotion of the project and the financial support from ESF and OPHRD,  informational materials will be distributed. Information about the project and the financial support form ESF and OPHRD will also be published on the website of the company.
The successful implementation of the project will be guaranteed by well-selected and qualified project management team that will organize the implementation of the activities and will manage the project transparently and efficient spending of funds according to the Programme guidelines.
The project contributes to creating conditions for unemployed or inactive people who fall within the priority target groups of the program, to the realization of fundamental set of challenges in OPHRD, namely higher and quality employment, reduce poverty and promote social inclusion, the modernization of public policies through networking and partnerships with business skills and improve adaptability of employees and the quality of jobs.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на подбор и наемане на лица от целевата група за период от 12 месеца за включване в дейностите по проекта на “Просвета Либри” ЕООД : Целта на дейността е да се наемат 10 безработни и/или неактивни лица, вкл. младежи до 29 години и лица над 54 год. в “Просвета Либри” ЕООД като се създадат устойчиви работни места и се възстановят трудовите навици и/или се изградят такива на наетите представители на целевата група. Голяма част от представителите на целевата група безработни и неактивни лица са продължително време извън пазара на труда. Те са загубили желанието си за търсене на работа и съответно мотивацията си за възстановяване на трудовите си навици. Дейността ще бъде реализирана на два етапа: 1. Подбор на участници от целевата група на проекта, и 2. Наемане на подбраните лица. По време на 1-вия етап ще се извърши подбор на 10 участници от следните целеви групи – безработни младежи до 29 години вкл. (общо 3 лица), 7 лица безработни и/или неактивни, от които 2 лица над 54 години, които ще бъдат назначени на длъжности: - "Експерт, маркетинг", Код по НКПД 24316002 - 1 лице; - "Архивист", Код по НКПД 26216007 – 1 лице; - "Администратор, уеб сайт", Код по НКПД 35143001 - 1 лице; - "Експерт, връзки с обществеността" Код по НКПД 24326001– 1 лице; - "Експерт, маркетинг" Код по НКПД 24316002 – 2 лица; - "Редактор", Код по НКПД 26426020 – 1 лице; - "Коректор", Код по НКПД 44136005 – 1 лице; - "Администратор, информационни системи", Код по НКПД 25226003 – 1 лице; - "Художествен оформител", Код по НКПД 21668002 - 1 лице. За да се постигнат целите на проекта подборът ще се извърши от “Просвета Либри” ЕООД и екипа на проекта. Ще бъдат изготвени критерии за подбор, които ще включват не само изисквания към съответните професионални качества на кандидатите и минимално образование или квалификация (ако съответната позиция го изисква), но и личностни качества, които трябва да притежават новоназначените служители. При подбора ще бъдат активно включени дирекциите „Бюро по труда” в София. Информация за свободните позиции ще бъде анонсирана на интернет портали за подбор, като jobs.bg, jobtiger.bg, karieri.bg и на сайта на фирмата. Самият подбор ще премине през две фази: 1. Разглеждане на постъпилите кандидатури и създаване на списък на кандидатите, които отговарят на изискванията за заемане на съответната длъжност, и 2. Провеждане на индивидуални срещи – интервюта с одобрените на първия етап кандидати. След втората фаза ще бъде изготвен списък с одобрените кандидати, които ще бъдат наети на работа в “Просвета Либри” ЕООД, и резервен списък с потенциални кандидати. Продължителността на този етап на дейността е 3 месеца, необходими за успешното изготвяне на критериите за подбор, обявяването на позициите, селекцията по документи и интервюта с одобрените кандидати. По време на 2-рия етап на дейността - Наемане на подбраните лица, ще бъдат сключени 12-месечни трудови договори с одобрените кандидати, съгласно разпоредбите на Кодекса на труда. Очакването е наетите лица да запазят работата си за целия период на договора. След назначаването си новите служители ще преминат през инструктаж на работното място и ще се запознаят с правилата на работа на фирмата. През целия период на договора ще бъде стриктно спазвано социалното и трудовото законодателство на страната, както и вътрешните правила за работа в компанията. Ще бъде сключен договор със служба по трудова медицина за новоназначените лица с цел осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. Създаването на нови и устойчиви работни места в “Просвета Либри” ЕООД е ключово за нейното бъдещо развитие и разширяване на дейността й в сферата на електронното книгоиздаване и разпространение на електронно учебно съдържание. Назначаването на трудови договори на 10 безработни и/или неактивни лица, в това число младежи до 29 години вкл. и лица над 54 год, ще помогне за тяхната успешна интеграция на пазара на труда и за възстановяването на трудовите им навици или създаването на нови, ако нямат такива. 85 566.45 84 322.74
Закупуване на оборудване /стопански инвентар/, свързано със създаването на нови работни места в „Просвета Либри“ ЕООД: Целта на дейността е да се създадат подходящо оборудвани нови работни места в “Просвета Либри” ЕООД, които да обезпечат работата на съответните новоназначени на субсидирана заетост по проекта служители и да им помогне успешно да изпълняват трудовите си задължения. За постигане на целта ще бъдат закупени: - 10 бр. стационарни компютъра (компютър, монитор, клавиатура и мишка) за новоназначените в офиса на фирмата служители. Компютрите са основно средство за работа в компанията и са необходими за всяка една от новооткритите длъжности, тъй като се използват в ежедневната работа на служителите. За търговските длъжности компютрите са необходими за съставяне и поддържане на бази данни с клиенти, проследяване на поръчки, изготвяне на рекламни материали и т.н. За творческите позиции - художествен оформител, редактор, коректор, компютрите са основно средство за работа за създаване на продуктите, редактиране и корекция на електронното съдържание и т.н. За IT длъжностите отново компютрите са основно средство за създаване и поддържане на информационните системи, платформи, архивиране на съдържание и т.н. - 1 бр. сървърна система за съхранение на създаденото електронно съдържание, която ще се използва от всички новоназначени по проекта служители. Дейността на дружеството е свързана със създаване на електронно съдържание, включващо снимки, видео и аудио клипове, и други файлове, които са с голям обем на файловете, и е необходимо да се закупи допълнителен сървър с нужното дисково пространство, на което те да бъдат качвани и използвани във всеки един момент при създаването на електронно учебно съдържание, ползване на бази данни с клиенти и други. Дейността ще се изпълни на два етапа: 1. Избор на доставчик, и 2. Доставка и въвеждане в експлоатация на оборудването. Етап 1: В началото на дейността екипът на проекта съвместно с “Просвета Либри” ЕООД ще избере доставчик на необходимия брой стационарни компютри и сървърна система за съхранение, необходими за осъществяване на работния процес на новоназначените служители по създаването на електронно съдържание от фирмата и реализацията на маркетинговата и връзки с обществеността политика. Етап 2: По време на 2-рия етап от изпълнението на дейността с избраният изпълнител ще бъде сключен договор за доставка и гаранционно поддържане на следното оборудване: 10 бр. стационарни компютъра (компютър, монитор, клавиатура и мишка) за новоназначените в офиса на фирмата служители по проекта; 1 бр. сървърна система за съхранение на създаденото електронно съдържание. Стационарните компютри ще се използват в ежедневната работа от всички новоназначени служители по проекта като ще им предоставят възможност да изпълняват успешно работните си задачи. Сървърната система за съхранение ще се използва също в ежедневната работа на всички новоназначени служители по проекта като ще им осигури достатъчно сървърно пространство за съхранение на създаваните от тях електронни файлове. Новото оборудване ще спомогне за повишаване качеството на работата и повишаване ефективността на новите служители при работата със съвременно високотехнологично оборудване, за да могат успешно да изпълняват трудовите си задължения. Заложеното по проекта оборудване напълно съответства на изискванията на длъжностите и ще обезпечи работата на служителите. То е планирано да отговаря на най-съвременните стандарти за енергийна ефективност, ергономичност, опазване околната среда и изискванията за безопасен труд. За закупеното оборудване ще бъде сключена застрахователна полица за периода на проекта. Закупеното оборудване ще бъде надлежно заприходено в счетоводната документация на "Просвета Либри" ЕООД, съгласно разпоредбите на българското законодателство. 30 109.00 29 800.00
Организация и управление на проекта: Целта на дейността е да гарантира ефективното и качествено изпълнение на проекта и постигане на целите и резултатите му. За постигането й в началото на проекта в компанията ще бъде създаден екип, състоящ се освен от ръководителя на проекта, още от координатор и счетоводител. Всеки от членовете на екипа ще има ясно определени функции и отговорности и ще бъде назначен на трудов договор. Конкретните отговорности на всеки от членовете на екипа са: • Ръководител (147 часа) – следи за цялостното изпълнение на проекта и постигане на целите и резултатите му и носи пълната отговорност за изпълнението на проектните дейности; участва в подбора на лицата от целевата група и следи за спазването и изпълнението на договора за БФП; разпределя задачите между членовете на екипа и координира и следи за тяхната работа; планира месечните дейности по проекта и контролира изпълнението на месечния план-график, спазването на сроковете за изпълнение на задачите; при необходимост поставя нови задачи, възникнали в хода на реализация на проекта; ръководи провеждането на месечните оперативки по проекта и осъществява постоянен контакт с ръководството на “Просвета Либри” ЕООД; следи за коректното изпълнение на сключените договори с изпълнителите, подписва всички документи, свързани с изпълнението и отчитането на дейностите по проекта; води комуникация с договарящия органи на ОП „Развитие на човешките ресурси”; подписва и носи отговорност за верността на декларираните данни в отчетните документи по проекта, както и за правилното техническо и финансово управление и отчитане на проекта, в съответствие с принципите на доброто и прозрачно управление; • Координатор (146 часа) – координира работата на членовете на екипа, следи за изпълнението и отчитането на дейностите по проекта; съвместно с ръководителя и представител на “Просвета Либри” ЕООД подготвя договори за възлагане на изпълнение на поръчките, съгласно ПМС 118/2014 г., следи за сроковете при изпълнението на договорите и наличието и коректността на съответната документация, подготвя отчетната документация по дейностите и следи за наличието и окомплектоването на проектната документация за всяка от дейностите; отговорен е за техническите въпроси, свързани с изпълнението на проекта; подготвя ежемесечните отчети за напредъка на проекта, съвместно с ръководителя изготвя междинен (при необходимост) и финален технически отчет, подпомага счетоводителя при изготвянето на финансовите отчети; пряко е отговорен за осигуряването на публичност на проекта и реализиране на мерките за комуникация и информация; отговаря за одобрението на информационните материали и визуализация и популяризиране на проекта и резултатите от него; • Счетоводител (180 часа) – отговаря за изготвянето, поддържането и съхранението на счетоводната отчетна документация по проекта; следи за стриктното изпълнение на бюджета и за съответствието на финансовите документи с изискванията на българското законодателство и на финансиращата програма; участва в подготовката на договори и длъжностните характеристики на целевата група и следи за присъствените форми на наетите по проекта лица, месечното отчитане на целевата група и на екипа на проекта; изготвя и предоставя за подпис на ръководителя на проекта на платежните документи; обобщава подадената в оригинал отчетна финансова информация от координатора и ръководителя; на база първични счетоводни документи в оригинал изготвя междинен (при необходимост) и финален финансов отчет; осчетоводява плащанията по проекта и ежемесечно завежда разходите; води финансовата документация по проекта по начин, който осигурява адекватно проследяване на всички направени разходи и плащания; изготвя описи на финансовите документи, попълва и предоставя на ръководителя отчетните документи по финансовото изпълнение на проекта; носи отговорност за правилното финансово управление и отчитане на проекта, в съответствие с принципите на доброто и прозрачно финансово управление. 4 265.65 4 265.64
Информиране и публичност на проекта: Целта на дейността е да осигури информиране и публичност на проекта, неговите цели, дейности и резултати, както и на финансовата помощ от Европейския социален фонд и ОП „Развитие на човешките ресурси”. В рамките на дейността “Просвета Либри” ЕООД и екипът на проекта ще предприемат комплекс от мерки, които ще бъдат съобразени със съответните правила за информиране и публичност, предвидени в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020” и общите условия към договора за безвъзмездна финансова помощ. Дейността ще се изпълни на два етапа. По време на първия ще бъде избран външен изпълнител за осъществяване на дейността, съгласно реда и условията на ПМС 118 от 27.05.2014, чл. 9, ал. 1, а именно чрез директен избор на изпълнител, а по време на втория – ще бъдат изготвени, доставени и монтирани информационните материали, осигуряващи публичността на проекта. Ще бъдат изготвени следните информационни и визуални материали: • 500 бр. информационни листовки (формат А4, двустранни, пълноцветен печат) с информация за проекта, неговите цели и резултати, които ще бъдат оставени на видно място в офисите на “Просвета Либри” ЕООД в София и в Информационните центрове в цялата страна, дирекциите „Бюро по труда” в София и места, където традиционно се събират представители на целевата група на проекта; • 1 брой информационна табела на проекта (пълноцветен печат), която ще бъде монтирана на видно място в централния офис на фирмата в София, където ще работят служителите, наети по проекта; • 21 бр. стикери, които ще бъдат залепени на закупеното по проекта оборудване (10 бр. на мониторите и 10 бр. на компютрите и 1 бр. на сървъра). Материалите разработени, издадени и разпространени по време на изпълнение на проекта (информационни листовки, информационна табела, стикери за закупеното оборудване, публикации и съобщения на фирмения сайт), ще бъдат визуализирани според всички изисквания – с лого на ЕС, ЕСФ и ОП РЧР, приоритетната ос, името на проекта, стойността на БФП и т.н. Чрез реализирането на тази дейност ще се популяризира високият социален ефект от постигнатите по проекта резултати и ще създаде предпоставка за устойчиво развитие. Информация за приноса на ЕСФ и ОП „Развитие на човешките ресурси” ще бъде включена и в публикуваните обяви за новооткриващите се работни места в интернет порталите (jobs.bg, jobtiger.bg, karieri.bg). Информация за проекта ще бъде публикувана и на фирмената интернет страница на “Просвета Либри” ЕООД. Екипът на проекта и представителите на “Просвета Либри” ЕООД ще разпространяват по всички възможни канали информация за проекта, неговите цели и резултати, както и за финансовата подкрепа на ЕСФ и ОП „Развитие на човешките ресурси” през цялото време на изпълнението. Разходите за публичност по проекта, свързани със създаването на новите работни места, ще бъдат надлежно отразени в аналитичната счетоводна документация на “Просвета Либри” ЕООД, съгласно разпоредбите на българското законодателство. 1 348.98 1 348.99

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).