Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 743 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project proposal is a set of measures and activities related to the establishment of the Social Enterprise-Tour Operator Agency. The project is aimed at facilitating access to employment and promoting the social inclusion of persons from vulnerable groups by creating suitable conditions for their professional and social integration in the sphere of the social economy. The project addresses intentions for initiatives in the context of the set objectives and priorities of the HRD OP and the led by the community local development MIG-Troyan, Apriltsy, Ugarchin 2014-2020.
The aim of the project idea is to help the most vulnerable and marginalized groups, people with disabilities and other socially excluded people who will have access to measures and services in line with their needs and needs.
The activities of the project are aimed at providing equal opportunities for different people, representatives of vulnerable groups. Their implementation will ensure easy access to employment, sustainability of employment, support for the social inclusion of vulnerable groups by opening up a social enterprise and creating suitable employment conditions, stable incomes, reducing economic dependence, reducing poverty and improving their quality of life.
The main activities in the project proposal are:
-Recruitment and employment of unemployed and inactive persons with low competitiveness in the labor market, people with disabilities and material provision of their labor activities;
-Equipment of newly created jobs;
-Providing key competency training to enhance the management and business skills of employees; 
-Information and communication;
-Organisation and Management.
10 new jobs will be created for unemployed and inactive persons:
-up to 29 years of age;
-person over 54 years
-long-term unemployed;
-a person with permanent disabilities.
The project idea will promote social entrepreneurship and social enterprise development.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Наемане и осигуряване на заетост на безработни и неактивни лица с ниска конкурентоспособност на пазара на труда, хора с увреждания и материално обезпечаване на трудовата им дейност: Кандидатът ще разкрие нова структура в своето предприятие с втора икономическа дейност, чрез която ще се създаде СП, с дейност Туроператорска агенция -КИД: 79.12 "Туроператорска дейност". Дейността е насочена към осигуряването на заетост на 10 лица. Ще бъдат наети лица с ниска конкурентоспособност и неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица. Планирано е осигуряването на 12 месечна заетост за 10 лица-целева група по проекта: -безработни и/или неактивни младежи до 29 г. -продължително безработни лица -безработни и/или неактивни лица над 54 г. -лица с трайни увреждания Бенефициентът ще създаде социално предприятие-Туроператорска агенция, в което ще се предостави лесен достъп до заетост на лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица. Ще се осигурят добри условия на труд за представителите на целевата група /безработни/неактивни лица/ качествена и устойчива заетост, професионално поле за развитие на креативни идеи, чрез развитие на соц. предприемачество, с цел проява на социален ефект, облагодетелстване от намиране на трудова заетост и професионална интеграция в сферата на соц. икономика. Ще се предоставят работни места за следните длъжности: Специалист, туроператорска дейност-2бр. Организатор-1 бр. Шофьор, лекотоварен автомобил- 1 бр. Изпълнителен директор, агенция- 1бр. Експерт, продажби-3 бр. Мениджър, реклама- 1 бр. Мениджър, логистика- 1 бр. Новонаетите по проекта лица ще работят в сфера, посрещаща настъпващите бързи промени на икономиката, собразени с характеристиките на района. За разкриване на туроператорска агенция и туроператорска дейност има определени изисквания за длъжности, които трябва да бъдат създадени в предприятието за да се покрие изискването за Туроператор. Длъжностите които ще се разкрият са съобразени с нормативните изисквания. Специалистите, туроператорска дейност ще събират и обработват информация за пътувания, ще придружават клиентите/туристите по планираните турове. Експертите продажба ще работят за предлагане и продажба на индивидуални и групови туристически пакети, като целта е да бъде качествено обслужен всеки потенциален клиент. Мениджърът реклама ще работи по визията и съдържанието на предлаганите индивидуални и групови туристически продукти, ще популяризира чрез различни маркетингови канали дейността и предлаганите туристически продукти и услуги. Мениджърът, логистика ще прави проучвания, анализи и ще работи по логистичното обезпечаване на предлаганите туристически продукти и ще организира екипността на човешките ресурси в СП. Изпълнителен директор, агенция, ще ръководи дейността на Туроператорската агенция и ще сключва договори с доставчици и клиенти. Организатора ще организира комуникациите, административната работа и документооборота. Шофьорът ще извършва управление на МПС, различни по вид, според маршрута и сложността на терена, с цел извозване на потенциалните туристи. Планирано е да се наеме професионален шофьор. В дейността се планират и поддейности като: -Наемане на помещение за офис и наемане на транспортни средства, включително и високо проходими; -Доставка на канцеларски материали за административната работа и доставка на горива и смазочни материали за организиране транспорта на туристите. Етапи на изпълнение на дейността: -Извършване на правни дейности по регистрация на СП-1 месец. -подбор и назначаване на лицата, целева група по проекта от 1 до 2 м. (възможно е поетапен подбор и назначаване) -осигуряване на заетост от 2 до 14 м. (възможно е поетапно включване в заетост, с макс. продължителност от 12 м.) Целта на дейността е насочена към осигуряване на лесен достъп до заетост и осигуряване на подкрепа за социалното включване на уязвими групи на пазара на труда и други социално изключени лица, осигуряване на подходящи условия за социална и професионална интеграция в сферата на социалната икономика в новосъздаденото социално предприятие -Туроператорска агенция. 0.00 114 783.35
Оборудване на новосъздадените работни места: Всяко едно предприятие, включително и социалното не може да функционира без материално-техническа база и оборудване. Оръдията на труда са базов, основополагащ компонент за създаването и развитието на даден бизнес, а в случая СП. Производството или предоставянето на услуги-включва създаването на необходими условия за ефективно съединяване на 3-те основни елемента-човешки ресурс, средства на труда, предмети на труда. Дейността също е пряко свързана с дейността по наемане на безработните и/или неактивни лица на съответните длъжности, които кандидатът ще разкрие по проекта. Необходимо е да се закупи оборудване, материални и нематериални дълготрайни активи, които са нужни за технологичното и информационно обезпечаване на новите работни места. С новозакупеното оборудване ще се създаде база за ефикасно и ефективно протичане на трудовите процеси на наетите лица-целева група по проекта. Новонаетите лица ще бъдат по-мотивирани за работа, когато работят със съвременно, по-производително оборудване, екологично устойчиво на ресурсите. ДМА И ДНА са от изключителна значимост за трудовата дейност на лицата, целева група по проекта за разгръщане на трудовия им потенциал и професионалната им интеграция. По проекта ще бъде закупени дълготрайни материални и нематериални активи, които са необходими за работата на новонаетите по проекта лица: Лаптопи- 2 бр. и дисков масив 1 бр. (ДМА) Интерактивен тотем-1 бр.(ДМА) Динамичен сайт- 1 бр.(ДНА) Активите са предвидена за наетия по проекта персонал-безработни и/или неактивни лица, които ще работят в СП. Оборудването отговаря напълно на нуждите на длъжностите, които ще бъдат разкрити в социалното предприятие, с цел протичане на ежедневните рутинни трудови процеси. С него лицата от уязвимите групи, ще могат да достигнат определено качество на труда си, вътрешна удовлетвореност, висока мотивация за работа и респективно постигане на качествена и устойчива заетост. Работните места ще бъдат разкрити в гр. Угърчин -за осъществяване на трудовата дейност, насочена в сферата на туроператорската дейност и туризма. Лиценз/Удостоверение за туроператорска дейност, с включена застраховка „Отговорност на туроператора“ и динамичния сайт, са ДНА, без които не може да функционира СП-Туроператорската агенция. Те ще се използвата ежедневно в работата на новонаетите по проекта лица. Лаптопите са за организатора и специалистите, туроператорска дейност за да могат да извършват всякаква информативна и документална дейност по обслужване на клиентите/туристите. Мениджърът реклама ще работи активно с интерактивния тотем, като целта е да рекламира, презентира и представя по изключително съвременен начин предлаганите продукти и услуги на Туроператорската агенция. Описаната организационна структура, типа на работа и планираното за закупуване оборудване и нематериални дълготрайни активи са в тясна и задължителна връзка за осигуряването на качествена и устойчива заетост на новонаетите по проекта лица. Кандидатът притежава и собствен инвентар: офис мебели, компютърна и офис техника, които ще предостави допълнително на наетите по проекта лица. Предвидено е и наемане на МПС, включително с висока проходимост за трудовата дейност на шофьора за превоз на туристите по желаните от тях дестинации и зони. Етапи за изпълнение на дейността: -Избор на изпълнители - 1 м.; -Издавене на туроператорски лиценз/удостоверение и доставка на планираните за закупуване материални и нематериални активи- от 1 до 3 м. За изключителна важност за успеха на самия проект, старта и развитие на СП, както и за успешното навлизане на безработните и/или неактивни лица в професията е доставката и закупуването на дълготрайни материални и нематериални активи. Дейността цели създаване на предпоставки и условия за икономическо и устойчиво развитие на основата на повишаване качеството на труда, стимулиране личностната и професионална реализация на безработните/неактивни лица. 0.00 45 913.34
Предоставяне на обучение по ключова компетентност за повишаване на управленските и бизнес умения на наетите лица: Дейността е насочена към повишаване на квалификацията свързана с придобиване и повишаване на умения по управлението на бизнеса. Наетите по проекта лица са представители от целева група "Лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица" и "Хора с увреждания". Целевата група е с доста различна консистенция, образование и ценз, някои от лицата са в дълбока социална изолация. Всички тези лица ще участват активно в управлението на фирмата, по предприемачески, отчетен и прозрачен начин, ще работят в името и развитието на стопанската дейност на социалното предприятието, ще контактуват с контрагенти на фирмата, ще действат за налагане на предлаганите туристически услуги и продукти на пазара и заемане на устойчив пазарен дял с цел постигане на положителни финансови резултати и постигане на социален ефект, изразяващ се в облагодетелстването чрез устойчивост в трудовата заетост за тях, социална и професионална интеграция и изравняване на жизненото им равнище с останалите членове на обществото. Някои от лицата няма да притежават никакви познания по бизнес управлението, а за други знанията няма да са достатъчни за ефективни за участие в дейността и развитието на социалното предприятие и да го управляват по предприемачески, отчетен и прозрачен начин, по специално чрез включване в управлението на работници, клиенти и заинтересовани страни, засегнати от стопанската му дейност. Кандидатът след стартиране на втората си икономическа дейност-Туроператорска агенция -КИД: 79.12 "Туроператорска дейност", ще премине към правни действия за разработване и регистриране на нужната документация на Социалното предприятие, като в нея ще се отрази, че наетите лица, представители на рискови групи на пазара на труда /работниците/ ще бъдат включени в управлението на Социалното предприятие по предприемачески отчетен и прозрачен начин. Всичко това определя необходимостта от провеждане на курс за повишаване на управленските и бизнес умения на наетите по проекта работници. Ще бъде организирано и проведено обучение по Ключова компетентност № 7 "Инициативност и предприемачество" за целевата група по проекта, безработни, неактивни лица и лица с увреждания, за да могат лицата да придобият нужните знания и практически умения по стопанско управление и управление на бизнеса. Обучението на лицата ще се осъществява паралелно с трудовата им дейност. Нужният хорариум от часове ще бъде изпълнен, като часовете по теория ще бъдат проведени задължително след работно време, а часовете по практика могат да се провеждат с откъсване от работа и по време на работа. -по Ключова компетентност № 7 "Инициативност и предприемачество" - Предвидени са 40 учебни часа, като 20 часа са за теория и 20 часа са за практика. Учебните часове са по 45 минути, а документът доказващ преминатото обучение: Удостоверение за Ключова компетентност № 7 "Инициативност и предприемачество" - обучение на 10 лица. Ще се изучават дисциплини свързани със същността и развитие на предприемачеството, мотивация, фирмена култура, SWOT анализ, креативност, приходи и разходи, работа с клиенти, управление на риска, бизнес-комуникация и др. Обучението ще се проведе от кандидата, чрез наемане на външен изпълнител, организация разполагаща с преподаватели, притежаващи нужната квалификация и компетенции. Дейността ще осигури достъп до качествено обучение по бизнес управление, като ще се засили социализацията, интеграцията и адаптивността и конкурентоспособността на лицата в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица. Целта на дейността е новонаетите по проекта лица, преминали обучението да бъдат по-уверени в своите знания и способности, да се справят по лесно с протичащите динамични процеси на развитие на бизнеса, да общуват по-лесно с контрагентите на предприятието и да управляват по предприемачески социалното предприятие и респективно да постигнат добри финансови показатели, чиято социална насоченост ще бъде основно за тях. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).