Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 743 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The present project proposal aims to improve the working environment and the quality of the workplaces in GETI Ltd. - a micro enterprise with an address in Kostenets, operating in the field of accounting services. The project proposal aims to increase sustainable employment in the enterprise, promote flexible forms of employment and environmental development and resource efficiency, which will lead to an increase in the productivity of the enterprise. The objectives of the project proposal will be achieved by ensuring good and safe working conditions for 5 employees in the company by providing collective means of protection and provision of social benefits for the employees, introducing effective and flexible forms of work organization, introducing a new organizational model and human resource management system. A major focus will be on addressing the problems of older workers in the enterprise (over 54), people with disabilities, working women with young children, and environmental and resource efficiency through green skills and green jobs. The main and specific objectives of the project proposal are in full compliance with Specific Objective 1.3: "Improving the working environment in enterprises" of Priority 1: "Support for entrepreneurship" by the Faculty of Forestry and Forestry in Kostenets 2010 and investment priority 7 "Adaptation of workers, entrepreneurs to change "and will contribute to the achievement of specific objective 1" Increasing the number of people employed in enterprises with introduced new systems, practices and tools for the development of human resources and improvement of the organization and working conditions "of the OP Human Resources Development 2014-2020. The project will be implemented in strict compliance with the three horizontal principles: equal opportunities and non-discrimination, gender equality and sustainable development.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите чрез осигуряване на колективни средства за защита в "ГЕТИ" ЕООД: Целта на дейност 2 е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд в "ГЕТИ" ЕООД и подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите в предприятието - 100 % от които са жени, включени като целева група по проекта. В тази връзка съществено за работната среда в предприятието е постигането на безопасни и здравословни условия на женския труд. Целта ще бъде постигната чрез осигуряването на следните колективни средства за защита: 1. 5 бр. ергономични работни столове и 5 бр. ергономични работни бюра за всички заети в предприятието (1 лице на длъжност "Главен счетоводител", 2 лица на длъжност "Оперативен счетоводител", 1 лице на длъжност "Отчетник, водещ платежни ведомости" и 1 лице на длъжност "Архивар"), от които 1 лице с увреждане. Същността на тяхната трудова дейност е монотонна, с натоварване на определени мускулни групи, с продължително непроменяща се работна поза. Продължителна седящата статична работна поза води до предимно статично натоварване на мускулно-скелетната система; развитие на мускулно-скелетни разстройства със засягане на гърба, врата, раменете и горните крайници; нарушение на циркулацията на кръвта в долните крайници и венозен застой в малкия таз и долните крайници, разширени вени; умора и болка от статично напрежение на мускулите на гърба; Увеличаване броя и тежестта на мускулно-скелетните и костно-ставните увреждания, които често хронифицират. Работата с повтарящи се движения на пръсти и ръка в условия на нервно-психично напрежение: при работа на компютър – периферни устройства – клавиатура, мишка – води до въздействие върху горни крайници (кинематичната верига „ръка-рамо”) – болки; Фокална дистония/дискинезии на определени мускулни групи на ръцете; Синдром на компютърната мишка; нарушение на нормалната работа на ръката, раменния пояс и шията поради монотонната работа пред компютъра. Това обуславя необходимостта от оптимална ергономия на работните места, което ще се постигне чрез замяна на съществуващите неергономични и неудобно работни столове и работни бюра с нови и модерни ергономични работни столове и ергономични бюра. Чрез закупуването на ергономични бюра и столове ще се намали статичното натоварване на мускулно-скелетната система на гръбначния стълб и горните крайници поради заемане на правилна работна поза, както и смяната на една работна поза с друга; ще се оптимизират работните движения, ще се извършват по-малко на брой движения от І и ІІ клас. Това ще предотврати опасности от травми и заболявания на опорно-двигателния апарат, в следствие на неудобните работни пози, дължащи се на неправилно осемчасово седене. Общата стойност на разходите за закупуване на 5 бр. ергономични работни столове и 5 бр. ергономични бюра е 12 562.50 лв., определени въз основа на предварително извършено пазарно проучване; 2. Извършване на реконструкция, представляваща текущ ремонт в офиса на предприятието в гр. Костенец, собственост на кандидата (с обща квадратура: 65.85 кв.м.) чрез доставка и монтаж на отоплително-вентилационна система, притежаваща функции за овлажняване и пречистване на въздуха и осигуряваща възможност за индивидуални настройки с цел осигуряване на изискващите се нормативно скорост и температура на въздуха в работната среда. Необходимостта от системата се обуславя от особеностите на работните процеси и микроклимата предприятието, адресирайки потребностите от безопасни и здравословни условия на труд на всички работещи чрез достигане на оптимални стойности на микроклимата /влажност на въздуха на работната среда, пречистване от фини прахови частици, съдържащи микроогранизими/. Това ще доведе до предпазване от алергични и инфекциозни заболявания на дихателна система, намаляване натрупването на електрични заряди по диелектрични повърхности и риск от възникване на статично електричество и пожар.Стойността на разходите за доставка и монтаж на отоплително-вентилационна система/текущ ремонт/ е 5549,91 лв. 18 347.41 18 112.41
Осигуряване на социални придобивки за работещите в "Гети" ЕООД чрез закупуване на оборудване на места за отдих, спорт и почивка в предприятието.: Целта на дейност 3 е осигуряване на ефективна почивка и намаляване на стреса и нервно-психическото напрежение на всички заети в "ГЕТИ" ЕООД чрез обзавеждане, с оглед адаптиране на 1 бр. помещение в предприятието в обособено място за отдих и почивка, физическа култура и спорт. Необходимостта от осигуряването на такъв тип социални придобивки за работещите се обуславя от липсата на условия за отдих, физически култура и спорт в предприятието, спецификата на трудовата дейност на работещите в счетоводната къща, характеристиките на целевите групи и факторите, влияещи върху производителността на труда и работоспособността на заетите, свързани с комфорта на работната среда, мотивацията за извършване на конкретни задачи, както и осигуряване на възможности за почивка и възстановяване. Постигането на по-висока работоспособност на заетите в "ГЕТИ" ЕООД е свързано преди всичко с такива фактори като справянето с умората и преумората от повтарящите се монотонни движения, статични пози при работата, както и осигуряване на възможности за тренировка, отдих и почивка. Предвид спецификата на трудовата дейност и непрекъсваемия процес на работа, работното време на работниците и служителите в "ГЕТИ" ЕООД се прекъсва с повече от 2 почивки. Съгласно извършената оценка на риска са препоръчани и различни видове почивки - активна, пасивна и полупасивна, поради което дейност 3 предвижда извършването на обзавеждане на помещение за отдих, физическа култура и спорт с обща площ около 13.37 кв. м., в която да бъде обособена зона: място за отдих, физическа култура и спорт за активна и пасивна почивка. Работата на видеодисплей води до хипокинезия, статично натоварване на мускулно-скелетната система - развитие на мускулно-скелетни разстройства със засягане на гърба, врата, раменете и горните крайници; нарушение на циркулацията на кръвта в долните крайници и венозен застой в малкия таз и долните крайници, разширени вени; умора и болка от статично напрежение на мускулите на гърба. Увеличаване броя и тежестта на мускулно-скелетните и костно-ставните увреждания, които често хронифицират. Предвиденото оборудване за стаята за отдих, физическа култура и спорт включва масажен стол, озвучителна система за релаксиране и антистрес процедури, осигуряващи пасивна почивка, пътека за бягане, медицинска топка за гимнастика и масаж, постелки за гимнастика, комплект гири с въже (2 бр.) и пружини за стискане (5 бр.) за осигуряване на активна и полупасивна почивка, при която да се правят леки и по-тежки физически упражнения и раздвижване. Предвижда се да бъдат закупени още кафе машина и диспенсър за вода за осигуряване на подходящи условия за активна и пасивна почивка. Чрез закупуването и въвеждането в експлоатация на на уреди и оборудване за рекреация - пасивна и полупасивна почивка /масажен стол, озвучителна система/ се цели премахване на статичното напрежение и умора в областта на гърба, врата и раменете, намаляване на дистонията на горните крайници в резултат на монотонните движения, подобряване на психо-емоционалното състояние и успокояване на нервната система. Закупуването и въвеждането в употреба на уредите и оборудването за физическа култура и спорт - за активна и полупасивна почивка/пътека за бягане - 1 бр., медицинска топка за гимнастика и масаж, постелки за гимнастика, комплект гири с въже (2 бр.) и пружини за стискане (5 бр.) и съпътстващото оборудване в обособеното помещение /кафе-машина и диспенсър за вода/ ще доведат до подобряване на физическата активност на целия организъм на заетите, което ще доведе до намаляване на умората, повишаване на работоспособността и предпазване от професионални и общозначими заболявания, свързани със циркулацията на кръвта в долните крайници, венозния застой и разширените вени, наднорменото тегло, мускулно-скелетни увреждания. Също така помещението за активна и пасивна почивка ще се превърне в място за социално взаимодействие между служителите, обсъждане на професионални въпроси в по-спокойна и удобна обстановка. 9 402.17 9 294.17

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).