Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 743 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

This project aims to: Encourag the launch and development of private business in the South Central Region and supporting the unemployed and employed persons with an idea to start a business by providing training and consultancy services focused on the development and evaluation of entrepreneurial ideas; acquiring knowledge and skills in management and business development; develop viable business plans; finding appropriate sources of funding and mentoring for business development.
Specific objectives:
1. Motivation and specialized support of 220 unemployed, inactive and employed persons, with the desire and attitude for private business, to develop their ideas, develop viable business plans for real economic activity, start activity and self-employment.
2. To provide a complex of specialized trainings and consultations to help 220 unemployed, inactive and employed people develop their entrepreneurial ideas and provide support to acquire the knowledge and skills needed for management and business development, with the aim of 56 persons to start business.
The target group is 220 enterprising and enterprising persons, including: by age - 145 persons up to 29 y/o and 75 over 29 y/o; by status of the labor market - 165 unemployed and inactive and 55 employed. The project is implemented in all areas of the region - Pazardzhik, Plovdiv, Haskovo, Kardzhali, Smolyan.
As a result of the project activities, 220 persons will pass specialized modular training on a program of 10 modules with a duration of 100 hours, will receive: consultations and support for 32 hours per person; a learning guide; a handbook "Start Your Own Business". The activities are carried out by qualified and experienced teachers and consultants. After acquiring the necessary knowledge and skills, 56 individuals will register business and will be supported for business development by finding appropriate sources of funding, access to services and mentoring.
The duration of the project is 17 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: Цели: - Установяване нагласите и желанията на безработни, неактивни и заети лица от ЮЦР да започнат самостоятелна стопанска дейност и да се включат в проекта, както и на потребностите от обучение и консултиране. - Насърчаване на предприемачеството, създаване условия за социално включване и по-добри доходи чрез идентифициране на 220 лица, които имат желание, нагласи и идея за самостоятелна стопанска дейност, мотивирането им за включване в проекта и изготвяне на индивидуални планове с необходимата за лицата подкрепа. Етапи: 1. Информационни срещи и комуникация: - Срещи 10 бр. в 5-те области на региона с: поделенията на Агенция по заетостта, бизнес центрове, ангажирани с насърчаване на предприемачеството; местна власт; обединенията на работодателите и синдикатите: - Изпращане на писма и провеждане на срещи, за да се получи информация относно лица, които имат нагласи за стартиране на бизнес. - Подаване заявка до Дирекциите бюра по труда (ДБТ) в региона за насочване на безработни лица, които имат желание за стартиране на бизнес. - Разпространение на информационните табла на общините, институциите, организации на социалните партньори и бизнес- центрове на ГРАФИК на предстоящи събития и групови мероприятия по професионално ориентиране и мотивиране. 2. Информиране и идентифициране на лица за включване в проекта чрез провеждане на: - Информационни събития - 5 броя средно 50 лица в областните градове на тема "Започни собствен бизнес". Ще бъдат поканени представители на всички заинтересовани страни и хора (безработни, неактивни и заети), желаещи да стартират бизнес. - Групово информиране на безработни лица, в т.ч. в Ателиетата за търсене на работа на ДБТ - 5 групи с 10-30 лица. - Групово ориентиране на неактивни и заети лица към инициативи за предприемачество на територията на 5-те областни центъра от региона. - 5 мероприятия с 10 до 30 участника. Проблем на местната икономика е, че част от строителните работници и собствениците на къщи за гости работят "на черно", за което Инспекцията по труда получава сигнали, а строителните и хотелиерските компании идентифицират проблеми при намирането на персонал и от нелоялна конкуренция. Сред тази група са част от неактивните лица, които ще се включат, като им се разясни, че бизнесът "на светло" дава възможности за финансиране със средства от ЕС, ДБ и кредитиращи институции. На участниците в тези мероприятия ще се раздават информационни материали за възможностите за стартиране на ССД. Експерт професионално ориентиране ще презентира възможностите за стартиране и подкрепа на бизнеса по проекта. Ще се водят присъствени списъци. В резултат на проведените информационни мероприятия ще се идентифицират 220 безработни, неактивни и заети лица и ще се приемат заявления за включването им в проекта. 3. Групово мотивиране - Лицата от целевата група ще се разпределят в 26 групис 5 до 10 лица, от 5-те области на региона. На всяка група ще се проведе мотивация от психолог /2л./ за насочване към ССД, с продължителност от 3 до 5 часа. 4. Индивидуално мотивиране и установяване на нагласите и възможностите за стартиране на бизнес сред лицата от целевата група. Индивидуални срещи с всяко от лицата от целевата група ще доведат до установяване необходимостта от придобиване и надграждане на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения. Ще се планира комплекса от мерки, който да залегне в индивидуалните планове за подкрепа на всяко лице. 5. Включване на 220 лица в проекта - Експертите от тази дейност съвместно с лицата ще изготвят индивидуални планове за подкрепа, които са вид договор между целевата група и кандидата за реализирането на активни мерки по обучение и консултиране за започване на дейност. Плановете са съобразени с резултатите от информационните и мотивационни мероприятия и отразяват индивидуалните нагласи и възможности на лицата, като се вземат предвид жизнеспособността на тяхната бизнес идея и нуждите на пазара. Дейността се реализира през първите 14 месеца. 8 715.00 8 504.50
Предоставяне на обучения, с вързани с развитието на предприемаческ и, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес иде и и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност (специализирани обучения): Описание Цел: Предоставяне на модулни обучения, които да подпомогнат лицата в разработката и преценката на предприемаческите им идеи, придобиването на нужни за управлението и развитието на бизнеса знания и умения и разработването на бизнес идеите в жизнеспособни планове за реализация на реална стопанска дейност. Етапи: 1. Организиране Стъпка 1: Разпределение на 220 лица в 26 групи от 5 до 10 л. Разпределението ще се съобрази с местоживеенето на лицата и с идентифицираните в индивидуалните планове нагласи, в т.ч. с нивото на формално и неформално придобити знания и умения и на мотивацията за стартиране на самостоятелна дейност. Ще се вземе предвид и статута на пазара на труда - безработни и заети с цел равнопоставеност на лицата и планиране времето за обученията. Ще се изготвят списъци. Обученията ще се провеждат и в 5-те области - Пазарджик, Пловдив, Хасково, Кърджали, Смолян. Стъпка 2: Кандидатът ще изготви график за провеждане на обученията по дати и населени места. Ще се провеждат по 4 -8 ч. занятия, в зависимост от наличието на работещи лица в групите. Осигуряването на учебните зали и оборудване, в т.ч. компютри и мултимедия, ще се възложи на изпълнител. Ще се сключи договор с ясно определени задължения за осигуряване на необходимите ресурси на точното място и навреме. Ще бъде избран и изпълнител за учебни материали и пособия: 220 тетрадки, химикали, маркери, 22 гъби за бяла дъска, по 22 топа цветна хартия и бяла хартия, А4. Ще се възложи и печат на 220 удостоверения за завършено модулно обучение. 2.Провеждане на обученията: Стъпка 1:Подбор на преподаватели и разпределение на модулите. Обученията ще се извършат от 2 лица по трудови договори и външни лектори с висше образование, с опит и квалификации: икономика, счетоводство, финанси, право, обществени, инженерни науки и др. Избор на външните преподаватели ще се извърши по ПМС. С тях ще се сключи договор по ЗЗД(тип граждански).Преподавателите по трудов договор ще работят само по проекта в т.ч.лекторски часове с групите, подготовка на презентации и уч. мтаериали, отчитане. За тях ще се водят документи по КТ. Възнаграждението е определено на месец по МОД с разходи за сметка на р-тел. Работата се приема с отчети и протоколи. Предвижда се мин. 7 преподаватели с цел провеждане на обучения едновременно в няколко населени места. Стъпка 2: Обученията ще се провеждат по график, в подходящо оборудвани помещения, с компютри, мултимедия и др. На обучаемите ще се раздадат учебни материали и пособия, осигурени от изпълнителя посочен на стъпка 2, етап 1. Ще се водят ежедневни присъствени списъци с подписи на обучаемите и лекторите. В края на обучението (след усвоен пълен комплекс от модули) всяко лице ще има изготвен бизнес план, според индивидуалната идея за ССД. Обучението ще завърши с удостоверение, издадено от кандидата с описание на изучаваните теми и визуализация съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Печатът ще се възложи на изпълнител. Стъпка 3: Лицата, разпределени в групи за обучението, ще се насочват по етапно към консултиране, което се отразява в индивидуалния план. 3. Издаване на учебно помагало "За начинаещи предприемачи" - В началото на дейността (след избор на лекторите) ще се подготви помагало, като лекторите ще осигурят съдържанието на база лекционния материал за обучението. Ще се възложи на изпълнител отпечатването на помагалото при спазване Единния наръчник. То ще служи на обучаемите лица, както по време на курса, така и в последствие, когато стартират ССД. В дейността са предвидени мерки за развитие в областта на политиката по околна среда и политиката по изменение на климата и ресурсната ефективност, като част от учебната програма - Модул 7, Екологична култура и бизнес. Дейността стартира през месец 6 и продължава 12 месеца. 47 662.00 44 539.53
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност и дейности за подкрепа: Описание Цел Предоставяне на специализирани консултации, които да подпомогнат целевите групи в разработката и преценката на предприемаческите им идеи, придобиването на нужни за управлението и развитието на бизнеса знания и умения и разработването на бизнес идеите в жизнеспособни планове за реализация на реална стопанска дейност. Етапи:1.Организиране: Стъпка1:Консултирането ще се извършва индивидуално и групово в области:Пазарджик,Пловдив,Хасково,Кърджали,Смолян.Групите са 26 бр. с 5-10 лица. Стъпка 2:Кандидатът ще изготви график за повеждане на консултациите. Това ще се отрази и в индивидуалните планове на лицата. Осигуряването на зали, оборудване и технически средства ще се възложи на изпълнител. Ще се избере изпълнител за материали и пособия: тетрадки, химикали, маркери, гъба за триене на бяла дъска, цветна и бяла хартия А4. 2.Изготвяне на наръчник "Започни собствен бизнес".С оглед максимален ефект от консултантската помощ, в 1-вия месец на дейността, избраните експерт-консултанти ще подготвят съдържанието с:необходими стъпки при регистрация на ССД;информация за институциите,заинтересованите страни и центровете за подкрепа законодателството за упражняване на ССД;финансиращи институции и програми.Дизайнът на наръчника ще се оформи при спазване изискванията на Единния наръчник.Дейността ще се възложи на изпълнител.Наръчникът ще се отпечата в 250бр.,в т.ч.220 за лицата от целевата група и 30 за консултантите, лекторите и за архива на проекта. 3.Провеждане на консултациите: Стъпка1:Разпределение на темите между консултантите.Консултациите ще се извършат от външни експертипо гр. договори с подходящи квалификации и опит и от вътрешни експерти по трудови договори на позиция „Бизнес консултант“. Консултациите са общо 3548 ч., в т.ч.: -групово: 468 ч.,за 26 гр. по 18 ч. на гр., общо с 220л. по 18 часа. - индивидуално: 3080 ч., за 220 л. по 14ч. Всяко лице от целевата група да получи общо 32ч. индивидуално и групово консултиране в съответствие с изискванията на процедурата консултациите да са до 40ч. за лице. Консултациите ще се разпределят в рамките на 6-те месеца подкрепа за всяко лице. Стъпка 2:Консултациите ще се провеждат по график в подходящо оборудвани помещения.Индивидуалните графици за консултиране на лицата(отразени в индивидуалния план)ще се съобразят с възможностите за участие.На участниците ще се раздадат срещу подпис:материали(тетрадки,химикал,маркери и др.),осигурени от изпълнителя на етап 1 и наръчник"Започни собствен бизнес", осигурен от изпълнителя на етап 2.Ще се водят присъствени списъци и графици(елемент от индивидуалния план)с подпис на лицето и консултанта за всички консултации. Подкрепа и консултиране ще се извърши в следните направления: -разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от ц.гр.; -преценка на жизнеспособността на бизнес идеите и кандидат-предприемачите; -консултации и менторство за подготовка на у-нието на бизнес дейността,вкл.за създаване на бизнес контакти;подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието и др.и подготовка на бизнес планове от лицата; -кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, вт.ч. финансови инструменти на ОП РЧР; -подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност,вкл.юридическа помощ и съдействие при регистриране на дейността. Комплексът от обучения, консултации и подкрепа ще доведе до регистриране на стопанска дейност от лицата с най-голяма готовност и мотивация. Дейността ще продължи 12 месеца, но всяко лице ще се възползва до 6 месеца от стартиране на подкрепата по тази дейност,което ще се отрази в индивидуалния план 83 236.40 73 423.22

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).