Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 946 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

This project proposal "Implementation of energy efficiency measures in buildings of residential infrastructure of the town of Botevgrad., Stage I" is under Priority Axis 2, Support for energy efficiency support centers in adjacent areas of the Operational Programme ,,Regions in Growth”. Within the project, three buildings of housing infrastructure of the municipality of Botevgrad, after the general meeting of the condominium, energy efficiency measures will be taken. The necessary energy saving measures for each building are reflected in reports from energy efficiency audit, accompanied by a valid energy performance certificate made by licensed experts. The measures aim to increase the class of energy and - a large percentage of energy savings. All three multifamily buildings subject to intervention - Residential building "Hristo Botev", located on the boulevard. "Treti Mart" № 81 residential block, located in bc "Vasil Levski", bl. 51 ent. And residential block, located on the street. "Stefan Karadja" № 4 are in poor technical condition. For the successful implementation of the project beneficiary - Botevgrad Municipality will hold procedures as required by the PPA for selection of contractors for the project activities, will participate with its representatives in the project team and will oversee the strict implementation of the planned activities. As a result of the project region consists of the municipality in three multifamily buildings in the town of Botevgrad. -will Create better living conditions for the citizens of the town. Botevgrad. The buildings reconstructed and renovated to meet modern requirements for residential buildings.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители, съгласно изискванията на ЗОП: За успешното изпълнение на проектното предложение Бенефициентът – Община Ботевград ще сключи договори с изпълнители за осъществяването на дейностите по проекта. При избора на изпълнители Община Ботевград ще приложи Закона за обществените поръчки и съответните нормативни актове по прилагането му. Ще бъдат проведени пет процедури за избор на: 1. Изпълнител на инженеринг (проектиране и строителство) 2. Изпълнител на строителен надзор 3. Екип за управление на проекта 4. Избор на изпълнител на мерки по информация и публичност 5. Избор на одитор на проекта. Предмет на интервенция по настоящия проект са три сгради от жилищната инфраструктура на Община Ботевград. Процедурата за избор на изпълнител на инженеринг (проектиране и строителство ) ще бъде една с две обособени позиции – по една за всяка многофамилна жилищна сграда. Ако съответната обществена поръчка е включена в план – графика на Община Ботевград за съответната година ще се пристъпи към провеждането й. Ако поръчката не е включена в план-графика на община Ботевград при необходимост ще вземе решение за нейното възлагане. Решението за възлагане на обществената поръчка и обосноваването на необходимостта от провеждането й се взима от ръководителя на екипа по проекта съвместно с юриста по проекта. Подготовката и провеждането на всяка конкретна процедура започва с изготвяне на технически спецификации, пълно описание на обекта на поръчката, както и прогнозната стойност на обществената поръчка, определена съгласно разпоредбите на чл. 21 от ЗОП. Прогнозната стойност на обществената поръчка се определя към датата на решението за нейното откриване и включва всички плащания без ДДС към бъдещия изпълнител на поръчката. Юристът (административен и помощен персонал) от екипа определя вида на процедурата съгласно ЗОП и изготвя документацията за участие, обявлението за обществената поръчка, решението за откриване на обществена поръчка и проект на договор. Съгласно чл. 31 от ЗОП документацията за участие има следното задължително съдържание: 1. техническите спецификации; инвестиционните и други проекти, когато се изискват за подготовката на офертата; методиката за определяне на комплексната оценка на офертата, когато е приложимо; образци на документи, както и указание за подготовката им; проект на договор. Юристът по проекта ще отговаря и организира своевременното изпращане на документите, в зависимост от вида на процедурата в „Официален вестник” на Европейския съюз, Регистъра на обществените поръчки и качването им в профила на купувача. В случай, че са поискани писмено разяснения по условията на процедурата при спазване на разпоредбата на ЗОП, юристът ще отговаря и организира своевременното им изпращане. След изтичане на крайния срок за получаване на оферти, със заповед възложителят назначава комисия по реда на чл.103 от ЗОП. Действията на комисията се протоколират, като резултатите от работата й ще се отразяват в доклад. В 10-дневен срок от утвърждаване на доклада възложителят ще издаде решение за определяне на изпълнител. Община Ботевград сключва договора в едномесечен срок след влизане в сила на решението за определяне на изпълнител, но не преди изтичане на 14-дневен срок от уведомяването на заинтересованите участници за решението за определяне на изпълнител. 0.00 0.00
Изготвяне на работни проекти, изпълнение на СМР и упражняване на авторски надзор за многофамилна жилищна сграда ,,Христо Ботев“(бул. ,,Трети март“ №81) и многофамилна жилищна сграда ,,Здравец“ (ул. Стефан Караджа №4): Сградата на Жилищен блок „Христо Ботев“ е частна собственост. Сградата е на 9 етажа, като стените на сградата са изпълнени от тухлена зидария с дебелина 25см. с обща разгъната площ 3 944.77 м2 в т.ч. РЗП надземно – 3 518.18 м2 и РЗП полуподземно – 366.63 м2. Строителството на сградата е започнато през 1976 г. и е завършен през 1988г. В сградата има асансьор. Сградата не е топлоизолирана. Стените, покривът и подът на сградата имат висок коефициент на топлопреминаване. Наложително е топлоизолиране за привеждане на коефициента на топлопреминаване към референтна стойност и цялостно подобряване на естетическия облик на сградата. В рамките на дейността ще бъдат изпълнени: - всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни; - всички мерки предписани като задължителни в Техническите паспорти на сградите по конструктивното възстановяване /усилване; - мерки, свързани с подобряване достъпа за лица с увреждания до сградите. - мерки за подобряване на достъпа до първото ниво (нивото с асансьор) на сградата. След изпълнението на тези мерки от клас „D” на енергопотребление сградата ще принадлежи към клас на енергопотребление „В”, а дела на спестяванията 47.83%, разхода за отопление ще се намали с 192 847 kWh/год. с екологичен еквивалент 86.66 тона спесетени емисии СО2. Сградата на Жилищен блок „Здравец“ е частна собственост. Сградата е многофамилна, жилищна състояща се от полувкопан сутерен, три надземни жилищни етажа и подпокривно пространство. Сградата е въведена в експлоатация през 1964 г. Носещата конструкцията е монолитна, стоманобетонна. Строителната система е смесена – носещи тухлени стени от единични плътни тухли на варов разтвор с дебелина 25см, обрамчена с колони, пояси и греди. Общата разгъната площ 886.00 м2 със сутерен. В сградата няма асансьор. Сградата не е топлоизолирана. Стените, покривът и подът на сградата имат висок коефициент на топлопреминаване. Наложително е топлоизолиране за привеждане на коефициента на топлопреминаване към референтна стойност и цялостно подобряване на естетическия облик на сградата. В рамките на дейността ще бъдат изпълнени: - всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни; - всички мерки предписани като задължителни в Техническите паспорти на сградите по конструктивното възстановяване /усилване; - мерки, свързани с подобряване достъпа за лица с увреждания до сградите. - мерки за подобряване на достъпа до входа на сградата. След изпълнението на тези мерки от клас „С” на енергопотребление сградата ще принадлежи към клас на енергопотребление „В”, а дела на спестяванията 59.3 %, разхода за отопление ще се намали с 48 821 kWh/год. с екологичен еквивалент 9.9 тона спесетени емисии СО2. 605 134.33 705 323.28
Изготвяне на оценка на съответствието на инвестиционния проект, изпълнение на строителен надзор и въвеждане на обектите в експлоатация: Упражняването на строителен надзор съгласно чл. 168, ал. 2 от ЗУТ е задължителен за строежите от първа до четвърта категория (обектите на интервенция са четвърта категория съгл. чл. 137, ал. 1, т. 4, б. „б“ от ЗУТ) – за Жилищен блок „Христо Ботев“, находящ се на бул. „Трети Март“ № 81 и Жилищен блок „Здравец“, находящ се на ул. „Стефан Караджа“ № 4 е пета категория, съгласно чл. 137, ал.1, т.5, б „а“ . По време на ремонта на сградите предписанията на проектанта за точното спазване на изработения от него работен проект се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството. Авторският надзор ще се извърши от лицето, резработило работния проект. То има право на свободен достъп до строежа, строителните книжа, заповедната книга и актовете и протоколите, съставени по време на строителството. Строителен надзор: По време на строителството и в съответствие с изискванията на чл. 168, ал. 1 от ЗУТ, лицето, упражняващо строителен надзор, носи отговорност за законосъобразно започване на строежа; осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 - 3; осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството и недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството. Лицето, упражняващо строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството съгласно НАРЕДБА № 3 ОТ 31 ЮЛИ 2003 Г. ЗА СЪСТАВЯНЕ НА АКТОВЕ И ПРОТОКОЛИ ПО ВРЕМЕ НА СТРОИТЕЛСТВОТО. То извършва предписания и заповеди, вписани в заповедната книга, които са задължителни за строителя, инвеститора и техническия ръководител на строежа. Съгласно изискванията на чл. 168, ал. 6 от ЗУТ след приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор, изготвя окончателен доклад до възложителя. След приключване на строително-монтажните работи изготвя окончателен доклад до възложителя. Инвеститорският контрол се извършва с цел защита на интересите на Възложителя. Инвеститорският контрол гарантирана максимална ефективност и законосъобразност на разходите за строителство. Инвеститорският контрол ще се извърши от експерти на Община Ботевград, които не са част от екипа на проекта и за тях разходи не са предвидени, тъй като инвеститорския контрол е основна част от задълженията им по длъжностна характеристика. Контролира количеството на изразходваните материали, механизация и услуги в обектите на интервенция в рамките на проекта; Установява количествата на извършените СМР и приема и одобрява актовете за извършените СМР в съответствие с договора и приетата количествено-стойностна сметка. Организира предаването и въвеждането в експлоатация на обекта. След завършване на строежа се изготвя екзекутивна документация, която се заверява от възложителя, водещия проектант, технически контрол за част „Конструктивна“ и от лицето, извършило строителния надзор. Предаването на екзекутивната документация на възложителя се удостоверява с печат на общината. Технически паспорт на сградата се изготвя от лицето, което упражнява строителен надзор Техническият паспорт е документ, който включва техническите характеристики на елементите на строежа, свързани с изпълнението на съществените изисквания към строежите по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 на ЗУТ, инструкции за експлоатация, обслужване, обследване, поддържане и ремонт и отразява всички извършени строителни и монтажни работи след въвеждането на строежа в експлоатация. 17 515.68 18 600.00
Управление на проекта: Управлението на проект „Въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сграда от жилищната инфраструктура на гр. Ботевград“ ще се извършва от екип по проекта, воден от Ръководител проект – Г-н Румен Христов, Зам. кмет на Община Ботевград. Ръководителят на проекта, ще следи за цялостното изпълнение на дейностите по проекта и ще координира и контролира работата на останалите членове от екипа по проекта. Ръководителят ще бъде подпомаган от счетоводител, служител на общината (технически и финансов персонал), който ще отразява разходите в счетоводството на общината и ще следи за правилното разходване на средствата по програмата. Екипът на общината ще бъде подпомаган от външен/и експерти (административен и помощен персонал, вкл. юрист), които ще подпомагат екипът по проекта в подготовката обществените поръчки и изготвянето на задължителната информация до УО на Оперативна програма „Региони в растеж”. Външните експерти ще бъдат избрани след спазване на необходимите нормативни изисквания съгласно закона за обществени поръчки. Екипът по проекта при необходимост ще организира регулярни срещи с избраните изпълнители по проекта и ще извършва посещения на място на строителния обект. Екипът ще контролира дейността на избраните изпълнители и регулярно ще информира ръководството на общината за напредъка по изпълнението на проекта. Екипът по проекта ще изготвя междинен технически отчет и междинен финансов отчет на базата на реално извършените и платени от разходи и при необходимост ще изготвя и искане за възстановяване на средства за междинни плащания до УПРАВЛЯВАЩИЯ ОРГАН, съгласно исканията за плащане през ИСУН 2020 или на опростени възможности за финансиране, съгласно чл.67, параграф 1, първа алинея, букви б) , в) и г) на Регламент (ЕС) №1303/2013. Екипът по проекта ще изготви и окончателен технически отчет и финансов отчет по проекта до УПРАВЛЯВАЩИЯ ОРГАН, съгласно исканията за плащане през ИСУН 2020 или на опростени възможности за финансиране, съгласно чл.67, параграф 1, първа алинея, букви б) , в) и г) на Регламент (ЕС) №1303/2013. 13 100.10 13 569.69
Изпълнение на дейности за информация и публичност по проект "Въвеждане на мерки за енергийна ефективност в многофамилни жилищни сгради в гр. Ботевград – етап 1": Настоящата дейност по информация и публичност ще гарантира прозрачност при разходването на средствата и максимална информираност на обществеността за финансирането от ЕФРР. В рамките на дейността ще бъдат изработени и разпространени следните информационни материали: • Изработка на временни – информационни табели - 2 бр. и постоянни обяснителни табели – 2 бр. Табели се поставят по време на строителството на видно място. Постоянните обяснителни табели се поставят след приключването на обектите. И двете ще бъдат за външен монтаж. • Плакат с информация за проекта – 100бр. Плакатите ще бъдат поставени на видно място в сградите на общинската администрация, местата за информационни афиши в града. Той ще информира за целите, дейностите и резултатите от проекта и ще гарантира максимална публичност на местно ниво. • Заснемане и обработка на репортаж за изпълнението на проекта - максимум 3 мин – 1бр. Телевизията е най-масовият канал за разпространение на информация. Поради тази причина възложителят ще предвиди изработката на рекламен репортаж за изпълнението на проекта с кадри от самия обект, интервюта, кадри от събития по проекта и др. • Излъчване на рекламен репортаж в местна телевизия – изработеният рекламен репортаж ще бъде излъчен минимум 3 пъти в местна телевизия; • Изработка на баннер за събития по проекта – в рамките на проекта ще бъде изготвен и доставен 1бр. рекламен банер, който ще се ползва за провеждане на публични събития по проекта и ще стои на партера на сградата на Община Ботевград • Изработка и тениски – 100бр. еко чанти ще бъдат изработени и разпространени сред жителите на сградите • Изработка и печат шапки – 100бр. от тях ще бъдат разпространени сред жителите на сградите. • Информиране на гражданите чрез непрекъснато актуализиране на информацията за проекта на интернет страницата на общината. • Официална церемония ,,Първа копка“ при стартиране изпълнението на дейностите по строителството. На церемонията ще бъдат поканени журналисти от местни и национални медии, граждани на гр. Ботевград, представители на общинската администрация, изпълнителите на дейността и др. заинтересовани страни. В рамките на дейността ще бъдат изпълнение откриваща пресконференция за 20 души и закриваща пресконференция за 20 души. Пресконференциите ще се проведат в зала на общината и ще бъдат отворени за журналисти, местни НПО и активисти. 6 430.00 7 545.12
Изпълнение на одит на проект "Въвеждане на мерки за енергийна ефективност в многофамилни жилищни сгради в гр. Ботевград – етап 1": Съгласно изискванията на програмата Община Ботевград ще наеме външен експерт квалифициран одитор за извършване на финансов одит съгласно изискванията на програмата и закона за независимия финансов одит. Одиторът изготвя Доклад за фактически констатации по примерен образец на програмата. Докладът включва минимум следното съдържание: 1. Дата на издаване на доклада. 2. Пореден номер на доклада. 3. Номер на искане за плащане, за което се отнася докладът. 4. Оперативна програма, по която се финансира проектът. 5. Наименование на проверявания проект. 6. Източници и размер на финансиране на проекта. 7. Период, в който е извършена окончателната проверка. 8. Одитор/одиторски екип, извършил ангажимента. Общо описание на: 9. Целите на ангажимента. 10. Обхват, цели и обекти на проверката. 11. Таблица с всички констатации и препоръки във връзка с тях, групирани по същественост. 12. Подробна рекапитулация на отчетените допустими разходи по проекта и исканата от бенефициента сума. 13. Сключен договор за услуга № ....от г. след проведена процедура за избор на изпълнител (посочва се вида на процедурата и нейния предмет) или Годишен план на Звеното за вътрешен одит/Заповед за възлагане от ръководителя на организацията. 14. Цитиране на стандартите, по които е извършен ангажиментът. 15. Подробно описание на изпълнените процедури във връзка със зададения обхват на проверката в Таблица 1 от настоящата Инструкция. 16. Списък с основните прегледани документи. 17. Таблично приложение с проверяваните разходи, съдържащо най-малкото описание на разхода, сума, допустимост на разхода (допустим/недопустим). 18. Потвърждение от одитора, че с извършените от него процедури е покрил зададения обхват на одитната проверка. 19. Описание на установените пропуски и направените препоръки за тях, както и направения коментар от страна на ръководството на проекта/бенефициента и предприетите действия за тяхната реализация (посочват се изпратените вътрешни писма, ако има такива, до ръководството на проекта/бенефициента с направени констатации за слабости, пропуски и грешки и респ. препоръки за отстраняване и подобрение). 20. Описание на слабости с финансово влияние, установени от одитора при предходни проверки по ангажимента за договорени процедури по проекта, които не са били отстранени. 21. Друга релевантна информация (по преценка на одитора) 6 400.00 7 620.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).