Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 946 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

In pursuance of the policy for sustainable urban development, this project proposal is in compliance with the approved Investment Programme of the Municipality of Pleven and includes eligible measures and activities under the Investment Priority “Urban Environment” on sites located in the three zones of influence defined in the Integrated Plan for Urban Reconstruction and Development (IPURD). One has included rehabilitation and reconstruction activities and a physical renewal of the urban public spaces for recreation - Public Garden and Water Cascade (at the “Vazrajdane” Square), "Stefan Stambolov" Square; streets; pedestrian bridges as well as construction and reconstruction activities of playgrounds.

The envisaged measures achieve an integrated intervention and a synergistic effect on the territory and the population of the town of Pleven through their spatial location and through the measures and activities envisaged under the other projects, part of the Investment Programme of the Municipality concerning interventions in the educational, social and cultural infrastructure and the development of integrated urban transport.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на основен ремонт на обекти от градската среда : Това е основната дейност по проекта, в рамките на която ще бъдат извършени СМР за основен ремонт на общо 30 обекта от обхвата на проектното предложение: - В централната пешеходна зона и ландшафт -3 обекта: • Градска градина Реконструкцията на Градската градина, включва полагане на нови настилки; реконструкция и изграждане на детски площадки; площадка за фитнес и др., реконструкция на тревните площи; нова растителност; поливна система; парково оборудване; нови стълбове и монтаж на ново парково LED осветление идр. • Водна каскада Рехабилитацията на Водната каскада осигурява нова визия на обекта; непрекъснат режим на действие; намаляване на водните загуби; система за централно отводняване и източване; почистване на повърхности; подмяна на облицовки и настилки; нови елементи на градския дизайн; осветителна и озвучителна инсталации и др.. • пл. „Стефан Стамболов” Реконструкцията на площада, включва полагане на нови настилки; реконструкция и изграждане на зелени площи; нови стълбове с ново парково LED осветление и др. - Реконструкция на пешеходни мостове на р.Тученица в гр. Плевен, в т.ч: пешеходен мост № 1; пешеходен мост № 2; пътен мост № 3; пешеходен мост № 4; пешеходен мост № 5. Реконструкцията обхваща съществуващи 4 пешеходни и 1 пътнически мост по поречието р. Тученица. За пешеходните мостове реконструкцията включва подмяна на съществуващата настилка и парапети, а за пътния мост - преасфалтиране и подмяна на прилежащите към съоръжението бордюри и тротоари и др. - Изграждане на детски площадки, в т.ч: детска площадка-ж.к.„Мара Денчева”-ул. „Мануш войвода”-ул.„Ведрина”; детска площадка–ж.к.„Дружба”,бл.119, детска площадка–ж.к.„Дружба”, бл.319б, детска площадка-ул.„Мария Кюри”-ул.„Цар Самуил”-ул.„Кала Тепе”, детска и спортна площадка-ул.„Георги Кочев”-ул.„Гренадерска”-ул.„Неофит Рилски”. Обектите представляват изграждане на нови детски площадки и реконструкция на съществуваща спортна площадка, вкл. подмяна на районното осветление и изграждане на видеонаблюдение. - Основен ремонт на линейни обекти в гр. Плевен - 15 броя улици, 1 булевард и 1 пътен надлез в гр. Плевен в т.ч: Улица № 1; Улица № 2; Улица № 3; Улица „Ангел войвода”; Улица „Гургулят”; Улица „Индже войвода”; Улица „Коста Хаджипакев”; Улица „Мур”; Улица „Страхил войвода”; Улица „Цар Борис ІІІ”; Улица „Цар Симеон”; Улица „Ангел Кънчев”; Улица „Георги Бенковски”; Улица „Люлин”, гр. Плевен; Улица „Москва”; Бул. „Георги Кочев”; Пътен надлез на бул. „Георги Кочев”. Ремонтните дейности на обектите са свързани с: полагане на асфалтобетон; пътни бордюри; градински бордюри; тротоарни плочи; хоризонтална маркировка и вертикална сигнализация; направа на улични отоци; доставка и/или ремонт на стоманено-тръбни стълбове; доставка и монтаж на осветителни тела и др. На база готовите работни проекти за всички обекти са изготвени документации за провеждане на обществените поръчки, като процедурите за СМР са обявени на 13/14.04.2016 г. Изпълнението да договорите е заложено под условие, от датата на получаване от Изпълнителя на възлагателно писмо от Възложителя след подписване договор за БФП между общината и УО на ОПРР. Срокът за изпълнение на СМР започва да тече от датата на откриване на строителната площадка и приключва с подписване на Констативен акт за установяване годността за приемане на строежа - Акт Образец 15 (съгласно Наредба № 3/31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството). Срокът за изпълнение на договорите за СМР ще бъде съгласно Техническото предложение на съответния Изпълнител. С оглед гореизложеното, необходимите стъпки за изпълнението на дейност 1 са: - Възлагане изпълнението на договорите за СМР (месец 3); - Подписване на Протокол за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво (от месец 3); - Изпълнение на договорите за СМР (от месец 3 до месец 27); - Подписване на Констативни актове за установяване годността за приемане на строежите, без забележки - Акт Образец 15 (до 27 месец). 9 960 525.51 11 408 582.40
Упражняване на строителен надзор по основен ремонт обекти на градската среда: В съответствие с изискванията на ЗУТ консултантите по време на изпълнение на СМР на обектите ще упражняват строителен надзор, както и ще осъществяват координация на строителния процес до въвеждането на строежа в експлоатация. Същите ще носят отговорност за: законосъобразно започване на строежа; пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията на ЗУТ; спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; годността на строежа за въвеждане в експлоатация и др. Строителният надзор ще документира изпълнението на строежа, ще се съставя актове и протоколи по време на строителството, както и ще изготвя и окончателен доклад до Възложителя, след приключване на СМР на обекта, съгласно Наредба №3 от 2003. Дейността включва всички други дейности, предвидени в закона, в технологичните правила и нормативи, или необходими за осигуряване на ефективен и качествен контрол при изпълнението на СМР. Срокът на договорите за строителен надзор започва да тече от датата на подписване на Протокола за откриване на строителна площадка и определяне на строителната линия и ниво на първия обект и приключва с издаване на разрешение за ползване на обектите /удостоверение за въвеждане в експлоатация/. С оглед гореизложеното, необходимите стъпки за изпълнението на дейност 2 са: - Възлагане изпълнението на договорите за строителен надзор с писмо от Възложителя (от 3 месец); - Подписване на Протокол за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво (от 3 месец); - Изпълнение на договорите за строителен надзор (от месец 3 до 28 месец); - Издаване на разрешение за ползване на обектите /удостоверение за въвеждане в експлоатация от компетентния орган (до 28 месец). 103 356.84 110 828.21
Упражняване на авторски надзор при основен ремонт обекти на градската среда: Авторският надзор е задължителен за изпълнението и приемането на всички видове работи. Условията и редът за осъществяване на авторски надзор по време на строителството съгласно чл. 162 от ЗУТ ще бъдат определени чрез договорите между общината и проектантите на обектите. Авторският надзор ще се осъществява от авторорите на проектите и ще бъде по съответните части да дадения работен проект. Осъществяването на авторски надзор от проектантите включва дейности като: - Контрол на строителната площадка във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на проекта; - Консултации на строителната площадка при изпълнението на обекта; - Участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта; - Консултации ( вкл. извършвани на работното място на проектантите или чрез електронните средства за комуникация. - Изработване на допълнителни чертежи на детайли - Участия в комисии и съставяне на протоколи за етапното приемане на строителните работи. - Извършване на допустими от закона промени в проекта, чрез отразяване в екзекутивните чертежи - когато необходимостта от такива е възникнала по време на строителството. - Друго необходимо съдействие (напр. избор на материали и др.). С оглед гореизложеното, необходимите стъпки за изпълнението на дейност 3 са: - Провеждане на процедура и възлагане изпълнението на договорите за авторски надзор с писмо от Възложителя (от 3 месец); - Подписване на Протокол за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво (от 3 месец); - Изпълнение на договорите за авторски надзор (от месец 3 до 27 месец). 193 057.00 216 350.00
Извършване на дейности за публичност и информация по проекта: Дейностите за публичност и информация ще се извършват по време на реалното изпълнение на проекта и ще включват подготовка и провеждане на пет пресконфереции (в т.ч встъпителна - 1, междинни, проследяващи напредъка по изпълнение на дейностите по проекта - 3, и заключителна - 1); две официални церемонни и др. мерки за публичност и информация, свързани с изготвяне и публикуване / поставяне на материали, популяризиращи финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта. Изпълнението на дейностите ще бъде съгласно заложеното в Раздел 6 от Общи условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на БФП и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Община Плевен като бенефициент ще предприеме всички необходими стъпки за популяризиране на факта, че проектът се съфинансира от ЕФРР. Мерките за тази цел ще бъдат съобразени със съответните правила за информиране, комуникация и реклама, предвидени в чл.115 § 4 от Регламент 1303/2013 г. и в чл.3, чл.4, чл.5 и Приложение ІІ от Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията. Редовно ще бъде публикувана информациа за проекта на интернет-страницата на Община Плевен - http://www.pleven.bg/. Предвидените материали и събития, свързани с информация и публичност на проекта включват: - Билборд (3х4 м) - 4 бр.; - Постоянна обяснителна табела (50х70 см) - 31 бр.; - Пресконференции - 5 бр. - Банер - 1 бр. - Публикуване на прессъобщение и/или рекламно-информационно кape в регионална медия -2 бр; - Официални церемонии - 2 бр. (в т.ч при стартиране на СМР по проекта - 1 бр. и при откpивaнe на oбeкти - 1 бр.) - Печатни информационни материали (листовки, дипляни, брошури - пълноцветни) - 600 бр. Всяка публикация, направена от Бенефициента, в каквато и да било форма и в каквото и да е средство за масова информация, в това число и в Интернет ще съдържа заявлението: “Този документ е създаден в рамките на проект „Осигуряване на устойчива градска среда на Плевен”, който се осъществява с финансовата подкрепа на ОП „Региони в растеж” 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. Цялата отговорност за съдържанието на публикацията се носи от Община Плевен и при никакви обстоятелства не може да се счита, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Управляващия орган на ОПРР 2014-2020 г.” С оглед гореизложеното, необходимите стъпки за изпълнението на дейност 4 са: - Провеждане на процедура и възлагане изпълнението на договор за осъществяване на дейности за публичност и информация по проекта, с писмо от Възложителя (от 3 месец); - Изпълнение на договора за осъществяване на дейности за публичност и информация по проекта (след месец 3 до 29 месец). 25 677.50 30 813.00
Извършване на независим одит на проекта: Независимият одит на проект "Осигуряване на устойчива градска среда на Плевен" е задължителна дейност. Предвид продължителността на проекта и сериозният му обхават, одитът ще бъде извършван текущо и ще приключи след приключване на дейностите по проекта т.е. ще бъде извършен текущ и окончателен одит по проекта. Одитът на проекта ще бъде извършен от регистриран одитор/и или консултантска фирма за одит, чрез провеждане на възлагателна процедура по реда на ЗОП. В изпълнение на дейността ще бъдат изготвени и представени междинни доклади за фактически констатации, които ще бъдат приложени към исканията за плащане на бенефициента; ще бъде изготвен и представен окончателен доклад за фактически констатации за изпълнението, който ще бъде приложен към окончателното искане за плащане по проекта. Дейността ще бъде извършена при прилагане на международните стандарти, националното и европейското законодателство. При изпълнението на дейността ще бъде съблюдавано стриктно спазването на Инструкцията за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС, на ниво бенефициент, изработена от Дирекция „Национален фонд“ към Министерството на финансите. Докладите за фактически констатации (ангажимент за договорени процедури) ще бъдат изготвени и в съответствие с приложимия образец, утвърден от УО на ОПРР. Основната цел на независимия финансов одит е да се формират констатации/потвърждения, че отчетените от Община Плевен разходи, описани във финансовите отчети и исканията за плащане по проекта са действително извършени, точни и допустими. Целта на това потвърждаване на разходи е одиторът да удостовери, че заявените от общината, във финансовите отчети и искания за плащане, разходи са настъпили/реални, както и че са акуратни/точни и допустими, както и да предостави на бенефициента по проекта - Община Плевен доклада за фактически констатации, във връзка с извършените възлагателни процедури, сключените договори и извършените плащания. Допустимостта се определя като правилно и коректно разходване на БФП в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в договора за БФП по проекта. Като част от обхвата на проверката одиторът задължително ще извърши и проверка за съответствие относно законосъобразност на процедурите за възлагане на обществени поръчки, подписаните договори и анекси към тях, (ако е приложимо). Последващият от страна на одитора контрол се осъществява за спазването на приложимите нормативни актове по отношение на всички процедури, свързани с възлагането на всички видове дейности по проекта, като задължително ще бъде извършена оценка за съответствие относно законосъобразността, предвид приложимото законодателство, предмета и характера на дейностите, включени в проекта, както и по отношение на документи по ОПРР 2014-2020 - в т.ч. указания, наръчници, насоки, ръководства, вътрешни правила и др. Преди изготвяне и подаване на всяко искане за плащане по проекта, одиторът ще проверява дали декларираните от бенефициента разходи са действително направени, точни и допустими в съответствие с Договора за предоставяне на БФП, и ще изготвя доклад (междинен) за фактически констатации. Преди изготвяне и подаване на искането за окончателно плащане по проекта, одиторът ще извърши необходимите проверки и ще изготви окончателен доклад за фактически констатации по проекта. С оглед гореизложеното, необходимите стъпки за изпълнението на дейност 5 са: - Провеждане на процедура и възлагане изпълнението на договор за извършване на независим финансов одит на проекта, с писмо от Възложителя (от 3 месец); - Изпълнение на договора за извършване на независим финансов одит на проекта (след месец 3 до 30 месец). 47 500.00 57 000.00
Дейности за организация и управление на проекта: В рамките на тази дейността след сключване на договор за БФП, със заповед на кмета на Община Плевен ще се легитимира екипът за организация и управление на проект "Осигуряване на устойчива градска среда на Плевен". Съставът на екипа за организация и управление на проекта ще бъде определен съгласно посочения в Раздел 9 на формуляра за кандидатстване. Екипът ще включва: ръководител, финансов мениджър, юрист, специалист обществени поръчки; експерт комуникация и информация; координатор строителство; специалисти инвеститорски контрол - 5 бр. (по съответните части, а по част пътна - за съответните обекти); административен сътрудник; технически сътрудник/архивар. Екипът за организация и управление на проекта ще изготви: система за вътрешен мониторинг, контрол и докладване и работен график на задачите и дейностите по проекта, срокове и отговорници. Системата за вътрешен мониторинг, контрол и докладване ще бъде в съответствие с механизма за организация и управление на Инвестиционната програма на общината. Екипът за управление на проекта ще провежда ежемесечни срещи, които са част от процеса по оперативно наблюдение и вътрешна оценка при изпълнение на дейностите. Екипът за управление на проекта ще поддържа комуникация с представители на заинтересованите страни. Екипът за управление на проекта ще поддържа редовна комуникация със Звеното за оперативно управление на ИП и с Експертни групи за наблюдение, на които ще бъде докладвана информация, свързана с изпълнението на проекта - минимум два пъти годишно. Екипът за управление на проекта регулярно ще подготвя за публикуване на сайта на общината информациите/съобщенията, свързани с изпълнението на проекта. Екипът за организация и управление на проекта ще организира дейностите по проекта, ще следи и отговаря за изпълнението на договорите в уговорените срокове; за постигане на заложените цели и индикатори за изпълнение; за целесъобразното, ефикасното и ефективното разходване на средствата по проекта; ще осъществява непосредствен мониторинг на изпълнението. Екипът ще бъде отговорен за отчитане на проекта в различните етапи от реализирането му. Екипът ще поддържа, съхранява и предоставя необходимата документация, съгласно изискванията на УО на ОПРР. Екипът ще контролира провеждането на процедурите за избор на изпълнители. 205 941.47 191 165.62

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).