Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 743 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

The current project “Introduction of energy efficiency measures in buildings from the residential infrastructure of town of Botevgrad, Stage III” is under PA 2 “Support for energy efficiency in support centers in outlying areas” of OP ”Regions in growth”. Within the project for six buildings from the residential infrastructure of Municipality of Botevgrad with decision of the general meeting of the condominium ownership will be taken and implemented measures to increase energy efficiency and measures to improve access for people with disabilities, in accordance with the requirements of Ordinance №4/01.07.2009. The necessary energy saving measures for each building are reflected in reports from energy efficiency audits, accompanied by a valid energy performance certificate made by person licensed for this purpose. The measures aim to increase the class of energy consumption, to increase energy savings and to ensure an accessible environment.
All the six multifamily residential buildings (RB), subject of intervention, are in a poor technical condition - (RB) “Preslav 12”, located on 12 “Preslav”Str., (RB) “Slaveykov 21-23”, located on 21 and 23 “Slaveykov”Str., (RB) “Block 23, located on housing estate “Vasil Levski”, bl.23, entrances 1, 2, 3, (RB) “Breza”, located on 7”Bozhko Bozhilov”Str. and (RB) “Rila 2”, located on 28 “Tsar Ivan Shishman”Str. For the successful implementation of the project the Beneficiary will carry out public procurement procedures in accordance with the Public Procurement Act for selection of contractors for the project activities. The Beneficiary will participate with its representatives in the project team and will monitor the strict implementation of the envisaged activities. As a result from the project implementation on the territory of the Municipality in six multifamily buildings in town of Botevgrad will be created good living conditions for 180 inhabitants. The reconstructed and renovated buildings will meet the modern requirements.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители, съгласно изискванията на ЗОП: За успешното изпълнение на проектното предложение Бенефициентът – Община Ботевград ще сключи договори с изпълнители за осъществяването на дейностите по проекта. При избора на изпълнители Община Ботевград ще приложи Закона за обществените поръчки и съответните нормативни актове по прилагането му. Ще бъдат проведени пет процедури за избор на: 1. Изпълнител на инженеринг (проектиране и строителство) 2. Изпълнител на строителен надзор 3. Екип за управление на проекта 4. Избор на изпълнител на мерки по информация и публичност 5. Избор на одитор на проекта. Предмет на интервенция по настоящия проект са шесте сгради от жилищната инфраструктура на Община Ботевград. Процедурата за избор на изпълнител на инженеринг (проектиране и строителство) ще бъде една с шест обособени позиции – по една за всяка многофамилна жилищна сграда. Ако съответната обществена поръчка е включена в план – графика на Община Ботевград за съответната година ще се пристъпи към провеждането й. Ако поръчката не е включена в план-графика на община Ботевград при необходимост ще вземе решение за нейното възлагане. Решението за възлагане на обществената поръчка и обосноваването на необходимостта от провеждането й се взима от ръководителя на екипа по проекта съвместно с юриста по проекта. Подготовката и провеждането на всяка конкретна процедура започва с изготвяне на технически спецификации, пълно описание на обекта на поръчката, както и прогнозната стойност на обществената поръчка, определена съгласно разпоредбите на чл. 21 от ЗОП. Прогнозната стойност на обществената поръчка се определя към датата на решението за нейното откриване и включва всички плащания без ДДС към бъдещия изпълнител на поръчката. Юристът (административен и помощен персонал) от екипа определя вида на процедурата съгласно ЗОП и изготвя документацията за участие, обявлението за обществената поръчка, решението за откриване на обществена поръчка и проект на договор. Съгласно чл. 31 от ЗОП документацията за участие има следното задължително съдържание: 1. техническите спецификации; инвестиционните и други проекти, когато се изискват за подготовката на офертата; методиката за определяне на комплексната оценка на офертата, когато е приложимо; образци на документи, както и указание за подготовката им; проект на договор. Юристът по проекта ще отговаря и организира своевременното изпращане на документите, в зависимост от вида на процедурата в „Официален вестник” на Европейския съюз, Регистъра на обществените поръчки и качването им в профила на купувача. В случай, че са поискани писмено разяснения по условията на процедурата при спазване на разпоредбата на ЗОП, юристът ще отговаря и организира своевременното им изпращане. След изтичане на крайния срок за получаване на оферти, със заповед възложителят назначава комисия по реда на чл.103 от ЗОП. Действията на комисията се протоколират, като резултатите от работата й ще се отразяват в доклад. В 10-дневен срок от утвърждаване на доклада възложителят ще издаде решение за определяне на изпълнител. Община Ботевград сключва договора в едномесечен срок след влизане в сила на решението за определяне на изпълнител, но не преди изтичане на 14-дневен срок от уведомяването на заинтересованите участници за решението за определяне на изпълнител. 0.00 0.00
Изготвяне на работен проект, изпълнение на СМР и упражняване на авторски надзор за многофамилна жилищна сграда , ,,Преслав 12'', находяща се на ул. ”Преслав” №12, вх.А,Б: В рамките на настоящата дейност избраният за изпълнител по договора за инженеринг ще изготви инвестиционен проект, на фаза работен проект за строителство. Работният проект ще бъде изработен въз основа на заданието за проектиране, изготвения доклад от обследване за ЕЕ и технически паспорт на сградата. РП ще включват проектни части, съгласно Наредба №4 за обхват и съдържанието на инвестиционните проекти, вкл. ЕЕ. Частта ЕЕ на инвестиционния проект ще бъде подложена на оценка за съответствие за икономия на енергия и топлосъхранение на инв. проект във фаза РП от физически и юридически лица, които отговарят на изискванията на ЗЕЕ и са вписани в публичния регистър, посочен от същия закон. РП ще бъде съгласуван и одобрен от главния архитект на общината и ще послужи за издаване на разрешение за строеж. Многофамилната жилищна сграда, обект на настоящата интервенция с обща разгъната площ от 3035,66 м2, въведена в експлоатация 1974 г. Сградата не е топлоизолирана. Стените, покривът и подът на сградата имат висок коефициент на топлопреминаване. Наложително е топлоизолиране за привеждане на коефициента на топлопреминаване към референтна стойност и цялостно подобряване на естетическия облик на сградата. В рамките на дейността ще бъдат изпълнени: - всички енергостестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградата в обследването за енергийна ефективност и които водят до клас на енергопотребление „С“; - мерките по конструктивно възстановяване/усилване, предписани като задължителни в техническото обследване на сградата (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б „Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти“, т.2 „Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки“); - мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания и съгласно въпросите и отговорите по процедурата; 302 048.17 353 184.67
Изготвяне на работен проект, изпълнение на СМР и упражняване на авторски надзор за многофамилна жилищна сграда ,, Славейков 21-23”, находяща се на ул. ”Славейков” №21 и №23: В рамките на настоящата дейност избраният за изпълнител по договора за инженеринг ще изготви инвестиционен проект, на фаза работен проект за строителство. Работният проект ще бъде изработен въз основа на заданието за проектиране, изготвения доклад от обследване за ЕЕ и технически паспорт на сградата. РП ще включват проектни части, съгласно Наредба №4 за обхват и съдържанието на инвестиционните проекти, вкл. ЕЕ. Частта ЕЕ на инвестиционния проект ще бъде подложена на оценка за съответствие за икономия на енергия и топлосъхранение на инв. проект във фаза РП от физически и юридически лица, които отговарят на изискванията на ЗЕЕ и са вписани в публичния регистър, посочен от същия закон. РП ще бъде съгласуван и одобрен от главния архитект на общината и ще послужи за издаване на разрешение за строеж. Многофамилната жилищна сграда, обект на настоящата интервенция с обща разгъната площ от 1805,28 м2, въведена в експлоатация 1972 г. Сградата не е топлоизолирана. Стените, покривът и подът на сградата имат висок коефициент на топлопреминаване. Наложително е топлоизолиране за привеждане на коефициента на топлопреминаване към референтна стойност и цялостно подобряване на естетическия облик на сградата. В рамките на дейността ще бъдат изпълнени: - всички енергостестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградата в обследването за енергийна ефективност и които водят до клас на енергопотребление „С“; - мерките по конструктивно възстановяване/усилване, предписани като задължителни в техническото обследване на сградата (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б „Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти“, т.2 „Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки“); - мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания и съгласно въпросите и отговорите по процедурата; 179 625.36 213 644.57
Изготвяне на работен проект, изпълнение на СМР и упражняване на авторски надзор за многофамилна жилищна сграда „Блок 23”, находяща се в ж.к. ”Васил Левски” бл.23, вх.А,Б,В: В рамките на настоящата дейност избраният за изпълнител по договора за инженеринг ще изготви инвестиционен проект, на фаза работен проект за строителство. Работният проект ще бъде изработен въз основа на заданието за проектиране, изготвения доклад от обследване за ЕЕ и технически паспорт на сградата. РП ще включват проектни части, съгласно Наредба №4 за обхват и съдържанието на инвестиционните проекти, вкл. ЕЕ. Частта ЕЕ на инвестиционния проект ще бъде подложена на оценка за съответствие за икономия на енергия и топлосъхранение на инв. проект във фаза РП от физически и юридически лица, които отговарят на изискванията на ЗЕЕ и са вписани в публичния регистър, посочен от същия закон. РП ще бъде съгласуван и одобрен от главния архитект на общината и ще послужи за издаване на разрешение за строеж. Многофамилната жилищна сграда, обект на настоящата интервенция е с два входа с обща разгъната площ 3190,11 м2. Въведена в експлоатация през 1987 г. Сградата не е топлоизолирана. Стените, покривът и подът на сградата имат висок коефициент на топлопреминаване. Наложително е топлоизолиране за привеждане на коефициента на топлопреминаване към референтна стойност и цялостно подобряване на естетическия облик на сградата. В рамките на дейността ще бъдат изпълнени: - всички енергостестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградата в обследването за енергийна ефективност и които водят до клас на енергопотребление „С“; - мерките по конструктивно възстановяване/усилване, предписани като задължителни в техническото обследване на сградата (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б „Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти“, т.2 „Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки“); - мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания и съгласно въпросите и отговорите по процедурата; - останалите мерки, които са предписани в техническото обследване. 317 415.95 378 268.72
Изготвяне на работен проект, изпълнение на СМР и упражняване на авторски надзор за многофамилна жилищна сграда „Елица”, находяща с в ж.к. ”Васил Левски” бл.22, вх.А, Б: В рамките на настоящата дейност избраният за изпълнител по договора за инженеринг ще изготви инвестиционен проект, на фаза работен проект за строителство. Работният проект ще бъде изработен въз основа на заданието за проектиране, изготвения доклад от обследване за ЕЕ и технически паспорт на сградата. РП ще включват проектни части, съгласно Наредба №4 за обхват и съдържанието на инвестиционните проекти, вкл. ЕЕ. Частта ЕЕ на инвестиционния проект ще бъде подложена на оценка за съответствие за икономия на енергия и топлосъхранение на инв. проект във фаза РП от физически и юридически лица, които отговарят на изискванията на ЗЕЕ и са вписани в публичния регистър, посочен от същия закон. РП ще бъде съгласуван и одобрен от главния архитект на общината и ще послужи за издаване на разрешение за строеж. Многофамилната жилищна сграда, обект на настоящата интервенция е с обща разгъната площ 1720 м2. Въведена в експлоатация през 1987 г. Сградата не е топлоизолирана. Стените, покривът и подът на сградата имат висок коефициент на топлопреминаване. Наложително е топлоизолиране за привеждане на коефициента на топлопреминаване към референтна стойност и цялостно подобряване на естетическия облик на сградата. В рамките на дейността ще бъдат изпълнени: - всички енергостестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградата в обследването за енергийна ефективност и които водят до клас на енергопотребление „С“; - мерките по конструктивно възстановяване/усилване, предписани като задължителни в техническото обследване на сградата (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б „Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти“, т.2 „Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки“); - мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания и съгласно въпросите и отговорите по процедурата; 171 140.00 206 106.01
Изготвяне на работен проект, изпълнение на СМР и упражняване на авторски надзор за многофамилна жилищна сграда „Бреза”, находяща се на ул. ”Божко Божилов” №7: В рамките на настоящата дейност избраният за изпълнител по договора за инженеринг ще изготви инвестиционен проект, на фаза работен проект за строителство. Работният проект ще бъде изработен въз основа на заданието за проектиране, изготвения доклад от обследване за ЕЕ и технически паспорт на сградата. РП ще включват проектни части, съгласно Наредба №4 за обхват и съдържанието на инвестиционните проекти, вкл. ЕЕ. Частта ЕЕ на инвестиционния проект ще бъде подложена на оценка за съответствие за икономия на енергия и топлосъхранение на инв. проект във фаза РП от физически и юридически лица, които отговарят на изискванията на ЗЕЕ и са вписани в публичния регистър, посочен от същия закон. РП ще бъде съгласуван и одобрен от главния архитект на общината и ще послужи за издаване на разрешение за строеж. Многофамилната жилищна сграда, обект на настоящата интервенция е с обща разгъната площ 210 м2. Въведена в експлоатация през 1958 г. Сградата не е топлоизолирана. Стените, покривът и подът на сградата имат висок коефициент на топлопреминаване. Наложително е топлоизолиране за привеждане на коефициента на топлопреминаване към референтна стойност и цялостно подобряване на естетическия облик на сградата. В рамките на дейността ще бъдат изпълнени: - всички енергостестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградата в обследването за енергийна ефективност и които водят до клас на енергопотребление „С“; - мерките по конструктивно възстановяване/усилване, предписани като задължителни в техническото обследване на сградата (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б „Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти“, т.2 „Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки“); - мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания и съгласно въпросите и отговорите по процедурата; 20 895.00 24 712.80
Изготвяне на работен проект, изпълнение на СМР и упражняване на авторски надзор за многофамилна жилищна сграда „Рила 2”, находяща се на ул. ”Цар Иван Шишман” №28: В рамките на настоящата дейност избраният за изпълнител по договора за инженеринг ще изготви инвестиционен проект, на фаза работен проект за строителство. Работният проект ще бъде изработен въз основа на заданието за проектиране, изготвения доклад от обследване за ЕЕ и технически паспорт на сградата. РП ще включват проектни части, съгласно Наредба №4 за обхват и съдържанието на инвестиционните проекти, вкл. ЕЕ. Частта ЕЕ на инвестиционния проект ще бъде подложена на оценка за съответствие за икономия на енергия и топлосъхранение на инв. проект във фаза РП от физически и юридически лица, които отговарят на изискванията на ЗЕЕ и са вписани в публичния регистър, посочен от същия закон. РП ще бъде съгласуван и одобрен от главния архитект на общината и ще послужи за издаване на разрешение за строеж. Многофамилната жилищна сграда, обект на настоящата интервенция е с обща разгъната площ 1350,28 м2. Въведена в експлоатация през 1977 г. Сградата не е топлоизолирана. Стените, покривът и подът на сградата имат висок коефициент на топлопреминаване. Наложително е топлоизолиране за привеждане на коефициента на топлопреминаване към референтна стойност и цялостно подобряване на естетическия облик на сградата. В рамките на дейността ще бъдат изпълнени: - всички енергостестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградата в обследването за енергийна ефективност и които водят до клас на енергопотребление „С“; - мерките по конструктивно възстановяване/усилване, предписани като задължителни в техническото обследване на сградата (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б „Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти“, т.2 „Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки“); - мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания и съгласно въпросите и отговорите по процедурата; 134 352.86 161 159.52
Изготвяне на оценка на съответствието на инвестиционния проект, изпълнение на строителен надзор и въвеждане на обектите в експлоатация: След изготвянето на инвестиционните проекти от изпълнителя на инженеринга избраният консултант на строителен надзор и оценка на съответствието ще изготви доклад за оценка на съответствието на инвестиционните проекти, подписан от управителя на фирмата консултант и от всички квалифицирани специалисти, извършили оценката. На базата на този доклад се издава разрешението за строеж от главния архитект на Общината. След влизането в сила на разрешението за строеж консултантът, избран да упражнява строителен надзор, ще състави акт образец 2 и 2а за законосъобразно започване на строежите, с които строителството по сградите може да започне. По време на изпълнението на строително-монтажните работи, строителният надзор, въз основа на писмения договор с възложителя ще: 1. Осъществява контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 2. Ще спира строежа, когато той не се изпълнява при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ; 3. Осъществява контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; 5. следи за недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; Лицето, упражняващо строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. Като част от изпълнението на дейността лицето, което упражнява строителен надзор ще изготви нов технически паспорт на сградата. Техническият паспорт е документ, който включва техническите характеристики на елементите на строежа, свързани с изпълнението на съществените изисквания към строежите по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 на ЗУТ, инструкции за експлоатация, обслужване, обследване, поддържане и ремонт и отразява всички извършени строителни и монтажни работи след въвеждането на строежа в експлоатация. След приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор изготвя окончателен доклад до възложителя за всеки едон от обектите на иннтервенция. Същите ще послужат на Гл. Архитект на община Ботевград за издаване на удостоверение за ползване на обекта, съгласно чл.177, ал.3 от ЗУТ. Инвеститорският контрол ще се извърши от експерти на Община Ботевград, които не са част от екипа на проекта и за тях разходи не са предвидени, тъй като инвеститорския контрол е основна част от задълженията им по длъжностна характеристика. Основните дейности, които инвеститорския контрол изпълнява са свързани с: • предотвратяване на излишни разходи • контрол върху качеството на строително-ремонтните работи и влаганите материали • контрол върху качеството и количеството на вложените материали • контрол върху оферти и актове • контрол и проверка на комплектността на проектната, конструктивната и архитектурна документация, свързана с изпълнението на строителните работи • контрол за изпълнението на проектната документация. • Изготвяне на линейни графици за строителния процес и контрол за тяхното изпълнение. осъществяване на организационни връзки и взаимоотношения с органите на строителния надзор, строителните техници на обекта, както и с ръководители от други специалности. 35 433.99 39 600.00
Организация и управление на проекта. Ресурсно осигуряване.: За безпроблемно изпълнение и координация на дейностите по проекта „Въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сграда от жилищната инфраструктура на гр. Ботевград“ – III етап е необходимо създаването на екип, който ще извърши организацията и управлението на проекта. Екипът за управление ще се легитимира със заповед на Кмета на община Ботевград. Екипът за управление (ЕУ) на проекта ще изготви: а) система за вътрешен мониторинг, контрол и докладване, б) подробен работен график на задачите и дейностите по проекта, срокове и отговорници, в) механизъм на взаимодействие и координация между членовете на екипа по проекта. Екипът ще се събира на ежемесечни срещи, които са част от процеса по оперативно наблюдение и вътрешна оценка при изпълнение на дейностите. Членовете на сформирания екип ще са експерти с опит и квалификация, отговарящи на нуждите на проекта. Позициите на екипа за управление са: ръководител на проекта - 1, който ще следи за цялостното изпълнение на дейностите по проекта и ще координира и контролира работата на останалите членове от екипа, счетоводител, служител на общината (технически и финансов персонал), който ще отразява разходите в счетоводството на общината и ще следи за правилното разходване на средствата по програмата. Екипът на общината ще бъде подпомаган от външен/и експерти – юрист и координатор (административен и помощен персонал), които ще подпомагат екипът по проекта в подготовката обществените поръчки и изготвянето на задължителната информация до УО на Оперативна програма „Региони в растеж”. Външните експерти ще бъдат избрани след спазване на необходимите нормативни изисквания съгласно закона за обществени поръчки. ЕУ ще управлява реализирането на дейностите по проекта за постигане на резултати и изпълнение на индикаторите, при спазване принципите на добро управление – икономичност, ефикасност и ефективност. ЕУ носи отговорност за изпълнение на проекта, следи за разходването на средствата в съответствие с условията на подписания договор за БФП, за законосъобразното организиране и провеждане на процедурите за избор на изпълнители на проекта. При установяване на отклонения от предварително планираните параметри, ще се извършва своевременно проучване на причините за тях и ще се вземат мерки за отстраняването им. Част от задълженията на екипа за управление на проекта включват изготвянето на междинни шестмесечни технически доклади и финансови отчети за напредъка по проекта и финален технически доклад и финансов отчет след приключване на дейностите по проекта. ЕУ изготвя и искане за възстановяване на средства за междинни плащания до УПРАВЛЯВАЩИЯ ОРГАН, съгласно исканията за плащане през ИСУН 2020 или на опростени възможности за финансиране, съгласно чл.67, параграф 1, първа алинея, букви б) , в) и г) на Регламент (ЕС) №1303/2013. Дейността ,,Организация и управление на проекта“, макар и да не допринася пряко за постигане на заложените в проекта цели, поставя основи за успешното осъществяване на дейностите, както и за доброто управление и планиране на необходимите ресурси. Дейността ще създаде условия за успешната и навременна реализация на дейностите, което от своя страна ще доведе до постигане на заложените цели и резултати. 24 800.40 21 840.92
Информация и публичност. : Настоящата дейност по информация и публичност ще гарантира прозрачност при разходването на средствата и максимална информираност на обществеността за финансирането от ЕФРР. В рамките на дейността ще бъдат изработени и разпространени следните информационни материали: • Изработка на временни – билборд с големи размери - 6 бр.и постоянни обяснителни табели – 6 бр. Големите билбордове се поставят по време на строителството на видно място. Постоянните обяснителни табели се поставят след приключването на обектите. И двете ще бъдат за външен монтаж. • Плакат с информация за проекта – 100бр. Плакатите ще бъдат поставени на видно място в сградите на общинската администрация, местата за информационни афиши в града. Той ще информира за целите, дейностите и резултатите от проекта и ще гарантира максимална публичност на местно ниво. • Заснемане и обработка на репортаж за изпълнението на проекта - максимум 3 мин – 1бр. Телевизията е най-масовият канал за разпространение на информация. Поради тази причина възложителят ще предвиди изработката на рекламен репортаж за изпълнението на проекта с кадри от самия обект, интервюта, кадри от събития по проекта и др. • Излъчване на рекламен репортаж в местна телевизия – изработеният рекламен репортаж ще бъде излъчен минимум 3 пъти в местна телевизия; • Излъчване на рекламен репортаж в национална телевизия – изработеният рекламен репортаж ще бъде излъчен поне 1 път в национална телевизия, за по-широка обществена разгласа. • Изработка на баннер за събития по проекта – в рамките на проекта ще бъде изготвен и доставен 1бр. рекламен банер, който ще се ползва за провеждане на публични събития по проекта и ще стои на партера на сградата на Община Ботевград • Изработка и тениски – 100бр. еко чанти ще бъдат изработени и разпространени сред жителите на сградите • Изработка и печат шапки – 100бр. от тях ще бъдат разпространени сред жителите на сградите. • Информиране на гражданите чрез непрекъснато актуализиране на информацията за проекта на интернет страницата на общината. • Официално церемония ,,Първа копка“ при стартиране изпълнението на дейностите по строителството. На церемонията ще бъдат поканени журналисти от местни и национални медии, граждани на гр. Ботевград, представители на общинската администрация, изпълнителите на дейността и др. заинтересовани страни. В рамките на дейността ще бъдат изпълнение откриваща пресконференция за 20 души. и закриваща пресконференция за 20 души. Пресконференциите ще се проведат в зала на общината и ще бъдат отворени за журналисти, местни НПО и активисти. 11 825.00 17 611.20
Изпълнение на одит на проект "Въвеждане на мерки за енергийна ефективност в многофамилни жилищни сгради в гр. Ботевград – етап 3": Съгласно изискванията на програмата Община Ботевград ще наеме външен експерт квалифициран одитор за извършване на финансов одит съгласно изискванията на програмата и закона за независимия финансов одит. Одиторът при проверка изготвя Доклад за фактически констатации по примерен образец на програмата. Основната цел на извършения одит е да се формират констатации (потвърждения), че отчетените от Бенефициента разходи, описани във финансовия отчет по Договора, са действително извършени, точни и допустими. Допустимостта на разходите в случая се определя като правилно и коректно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Одиторът трябва да се увери, че: - всички декларирани разходи да са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и националното законодателство относно допустимост на разходите по програми, съфинансирани от Кохезионния фонд и Европейския фонд за регионално развитие на ЕС; - първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни: одиторът следва да се увери, че всички документи на база на които са извършени разходи са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят за разхода, който следва да оправдават; - неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред: одиторът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; - счетоводни системи и осчетоводявания: одиторът трябва да провери дали бенефициентът поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. Следва да бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. Одиторът следва да се увери, че счетоводните системи са в компютъризира форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност. Одиторът изготвя Доклад за фактически констатации. Докладът включва минимум следното съдържание: дата на издаване на доклада, пореден номер на доклада, оперативна програма, по която се финансира проектът, наименование на проверявания проект, източници и размер на финансиране на проекта, период, в който е извършена окончателната проверка, одитор/одиторски екип, извършил ангажимента, целите на ангажимента, обхват, цели и обекти на проверката, таблица с всички констатации и препоръки във връзка с тях, групирани по същественост, подробна рекапитулация на отчетените допустими разходи по проекта и исканата от бенефициента сума, сключен договор за услуга № ....от г. след проведена процедура за избор на изпълнител (посочва се вида на процедурата и нейния предмет), цитиране на стандартите, по които е извършен ангажиментът, подробно описание на изпълнените процедури във връзка със зададения обхват на проверката, списък с основните прегледани документи, таблично приложение с проверяваните разходи, съдържащо най-малкото описание на разхода, сума, допустимост на разхода (допустим/недопустим), описание на установените пропуски и направените препоръки за тях, както и направения коментар от страна на ръководството на проекта/бенефициента и предприетите действия за тяхната реализация (посочват се изпратените вътрешни писма, ако има такива, до ръководството на проекта/бенефициента с направени констатации за слабости, пропуски и грешки и респ. препоръки за отстраняване и подобрение). 4 000.00 4 740.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).