Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 743 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

The project proposal is part of the approved Investment Programme of the Municipality of Sliven and is included within the investment priority "Social Infrastructure", a group of activities "Social Infrastructure".
The project  includes construction and equipment of two new buildings for the purposes of a Crisis Center for Victims of Domestic Violence and a Homeless Shelter. The two social services buildings will be situated near the center of Sliven, in plot of land XIII, quarter 96, 18 “L. Karavelov” Str. The buildings will have a common yard with separate entrances. These services are new for the municipality and are necessary in view of the growing number of minority groups.
The Homeless Shelter will provide services for a period up to three months in a year, during which the everyday needs of the poor people for shelter and food will be satisfied. In addition, during the stay at the shelter, the homeless people will be able to take training or educational courses to help them find a job and improve their social adaptation.
The Crisis Center for Victims of Domestic Violence is intended to provide a complex of social services for children and / or adults, affected by violence, trafficking or other forms of exploitation. The service will be provided for up to 6 months. The visitors of the center will receive shelter and food, individual support and psychological assistance, including through mobile teams for crisis intervention.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Екипът за управление на проекта /ЕУ/ ще се състои от 4 души: ръководител, счетоводител, инвеститорски контрол и експерт „Обществени поръчки“. ЕУ отговаря за успешното реализиране на дейностите и за постигането на предвидените резултати и индикатори. Извършва кореспонденцията с изпълнителите по сключените договори и осъществява контрол върху тяхната работа. Следи за реализацията на проекта в срок и съгласно заложения план-график. Отговаря за предаването на отчетните документи от страна на бенефициента към Управляващия орган на Оперативна програма „Региони в растеж”. ЕУ ще изготвя и изпраща до УО на ОПРР междинни технически доклади и финансови отчети. В края на изпълнение на проекта ЕУ ще подготви окончателен технически доклад и финансов отчет. Цялостната процедура по отчитане работата по проекта ще бъде съобразена с Методически указания за изпълнение на ДПБФП по ОПРР 2014-2020, както и инструкциите и приложенията към тях. Ще бъде определено място и служител за съхранение на проектното досие, като ще се спази и условието, документацията по проекта да бъде съхранявана най-малко три години след приключване на Оперативната програма. В допълнение, съгласно вътрешните правила в Община Сливен, всички договори с изпълнители, както и всеки разход по сключен договор минават на предварителен контрол, което дава допълнителна гаранция за законосъобразността на разхода. Мониторингът е цялостен преглед на дейността по изпълнение на проекта и има за цел да удостовери, че контролните дейности функционират според предназначението си и остават ефективни във времето. По проекта ще се осъществява текущ и периодичен мониторинг в обектите на интервенция. Екипът за управление ще ръководи, контролира и наблюдава процеса по изпълнение на дейностите по проекта, в т.ч. и чрез системни проверки на място, като при констатиране на нередности ще уведомява УО на ОПРР. 32 658.80 30 453.41
Провеждане на обществени поръчки: С цел реализация на предвидените дейности и постигане на заложените индикатори се предвижда сключването на договори с външни изпълнители за: 1. "Изпълнение на инженеринг (изработване на инвестиционен проект, извършване на авторски надзор и изпълнение на строителни и монтажни работи) на обектите по проект "Изграждане на общинска инфраструктура за предоставяне на социални услуги" – публично състезание – чл. 20, ал. 2, т. 1 от ЗОП 2. Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане по проект "Изграждане на общинска инфраструктура за предоставяне на социални услуги" по три обособени позиции: Обособена позиция 1 – Доставка и монтаж на мебели; Обособена позиция 2 – Доставка и монтаж на бяла и черна техника; Обособена позиция 3 – Доставка на специализирано оборудване - открита процедура – чл. 20, ал. 1, т. 1, б. „б“ от ЗОП 3.Информация и публичност по проект "Изграждане на общинска инфраструктура за предоставяне на социални услуги" – директно възлагане – чл. 20, ал. 4, т. 3 от ЗОП или събиране на оферти с обява – чл. 20, ал. 3, т. 2 от ЗОП* или публично състезание – чл. 20, ал. 2, т. 2 от ЗОП* * при натрупване на стойности с идентични или сходни дейности Точният ред на възлагане ще бъде определен към момента на откриване на възлагането. 4. Строителен надзор на проект "Изграждане на общинска инфраструктура за предоставяне на социални услуги" – директно възлагане – чл. 20, ал. 4, т. 3 от ЗОП или събиране на оферти с обява – чл. 20, ал. 3, т. 2 от ЗОП* или публично състезание – чл. 20, ал. 2, т. 2 от ЗОП* * при натрупване на стойности с идентични или сходни дейности Точният ред на възлагане ще бъде определен към момента на откриване на възлагането. 5. Одит на проект "Изграждане на общинска инфраструктура за предоставяне на социални услуги"– директно възлагане – чл. 20, ал. 4, т. 3 от ЗОП или събиране на оферти с обява – чл. 20, ал. 3, т. 2 от ЗОП* или публично състезание – чл. 20, ал. 2, т. 2 от ЗОП* * при натрупване на стойности с идентични или сходни дейности Точният ред на възлагане ще бъде определен към момента на откриване на възлагането. 0.00 0.00
Информация и публичност: Проектът предвижда изпълнение на комплекс от мерки в съответствие с Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. Тази дейност включва: 1. Изработка и поставяне на билбордове -1 бр. билборд ще бъде поставен на обекта със стартиране на СМР. Той ще бъде с размери 4x3 м. На него ще бъде отбелязан приносът на Европейския съюз и на държавния бюджет. Монтажът ще бъде извършен преди официалната церемония "Първа копка", а отстраняването му - не по-късно от три месеца след приключване на работата по проекта. 2. Изработка и поставяне на постоянни обяснителни табели - 1 бр. постоянна табела с минимален размер 50х70 см ще бъде монтирана на видно място, достъпно за широката общественост. Монтажът на табелата трябва да се извърши в рамките на една седмица след датата на отстраняване на билборда. 3. Организиране на церемония "първа копка" и церемония за откриване на обектите - ще бъдат организирани общо две церемонии - при започването и приключването на СМР дейностите. Събитията ще бъдат анонсирани чрез разпространение на прессъобщение. Предварителната информация ще бъде публикувана на страницата на община Сливен, ще бъде уведомен УО на ОПРР, както и Областен информационен център - Сливен. На подходящо място ще бъде монтиран информационен банер. След приключването на събитията ще се изготви прессъобщение, в което резюмирано ще се представя информация за проекта. Текстът ще се публикува в страницата на община Сливен. 4.Организиране на публични събития - в рамките на проекта трябва да бъдат организирани 2 публични събития. Събитията ще бъдат анонсирани чрез разпространение на прессъобщение. Предварителната информация ще бъде публикувана на страницата на община Сливен, ще бъде уведомен УО на ОПРР, както и Областен информационен център - Сливен. На подходящо място ще бъде монтиран информационен банер. След приключването на събитията ще се изготви и разпространи прессъобщение, в което резюмирано се представя информация за проекта. Текстът се публикува в страницата на община Сливен. 5. Изработка на банер - по проекта ще бъде изработен един информационен банер. Дизайнът на банера следва да съдържа: емблемата на ЕС , изписването на фразата "Европейски съюз", наименованието на фонда, общото лого на програмен период 2014-2020г. с наименованието "Оперативна програма Региони в растеж", наименованието на проекта и неговата стойност в български лева. 6. Публикации - в рамките на проекта ще бъдат публикувани 3 броя статии в местни/регионални медии за напредъка на проекта. 7. Изработка на 430 бр. информационни стикери, които ще бъдат поставени на оборудването в двата центъра. Стикерите ще съдържат емблемата на ЕС и ще бъдат изработени съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. 8. Публикуване и актуализиране на информацията за проекта на уеб-страницата на община Сливен www.sliven.bg - информация за хода на изпълнение на проекта ще бъде публикувана и актуализирана на уеб-страницата на общината от стартиране на проекта до неговата окончателна реализация. 5 610.20 6 732.24
Изпълнение на инженеринг по проект "Изграждане на общинска инфраструктура за предоставяне на социални услуги": Настоящото проектно предложение предвижда изграждането на 2 сгради за нуждите на: „Център за временно настаняване на бездомни лица“ и „Кризисен център за жертви на домашно насилие“. Центърът за временно настаняване на бездомни лица ще бъде с капацитет 20 потребители, като всяко лице ще може да пребивава не повече от общо 3 месеца в годината. Сградата ще бъде със сутерен, приземен етаж, първи и втори етаж, с РЗП от 779.15 кв.м., ще разполага с вътрешно стълбище и асансьор. Застрояването ще бъде свободно. Калканни стени ще има частично от запад и изцяло от север поради това, че се предвижда петно за друга сграда в парцела, долепена до „Центъра за временно настаняване на бездомни лица“. Подходът към Центъра ще бъде от юг, директно от улицата. Сградата е ситуирана на по 3 м. отстояние от страничните регулационни линии към съседите. Последният етаж не се застроява изцяло. Центърът ще ползва отопление и топла вода от ТЕЦ Сливен. Абонатната е предвидена в сутерена. Оформят се следните помещения: пералня и гладачна; приемна; кухня със столова за хранене; стая за медицинска сестра; помещение за ръководителя; кабинет за социални работници, стаи за потребителите, складови помещения и помещение за домакин. Кризисният център за жертви на домашно насилие ще бъде също с капацитет 20 потребители, като всяко лице ще може да пребивава не повече от общо 6 месеца в годината. Сградата ще бъде със сутерен, приземен етаж, първи и втори етаж, с РЗП от 703,83 м2., ще разполага с вътрешно стълбище и асансьор. Застрояването ще бъде свободно. Калканни стени ще има частично от запад, от юг и изток поради това, че се предвижда петно за друга сграда в парцела, долепена до Кризисния център. Входът на сградата ще бъде от запад. До входа се достига по алея с ширина 3,80 м. и дължина 9.50 м. Сградата е ситуирана на 3 м. отстояние от страничната регулационна линия към съседа от изток и на 5 м. от вътрешната регулационна линия. Центърът ще ползва отопление и топла вода от ТЕЦ Сливен. Абонатната е предвидена в сутерена. Оформят се следните помещения: пералня и гладачна; приемна; кухня със столова за хранене; помещение за управителя; кабинет за социални работници, кабинет за психолог, стаи за потребителите, складови помещения и помещения за чистачи. 1 498 444.00 1 870 511.39
Строителен надзор : По време на изпълнението на строително-монтажните работи строителният надзор ще носи отговорност за законосъобразното започване на строежа, пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, изпълнение на обектите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и нормативните изисквания (ЗУТ), спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството, недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството, годността на обектите за въвеждане в експлоатация, оценката за достъпност на обектите от лица с увреждания. Дейностите по надзор ще се провеждат през цялото време на изпълнение на обектите на интервенция, включително до въвеждането им в експлоатация. След завършването на строежа и приключване на приемните изпитвания се предвижда изпълнителят на строителен надзор с оглед въвеждане на обекта в експлоатация да представи: - окончателен доклад по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ. 18 100.00 21 720.00
Одит на проекта: Одитът на проекта ще бъде извършен от лицензиран експерт счетоводител, като докладът за одит ще бъде приложен към окончателния финансов отчет. Докладът ще бъде изготвен съгласно договора за безвъзмездна помощ, изискванията на националното одиторско законодателство (Закона за независимия финансов одит, Международните одиторски стандарти, МСВОИ 300 „Основни принципи на одита на изпълнението“, МСВОИ 3000 „Указания за извършване на одит на изпълнението: Стандарти и указания за одит на изпълнението“ и МСВОИ 3100 „Указания за одит на изпълнението – основни принципи“). Одиторската проверка, която одиторът ще извърши, ще бъде осъществена при спазване на нормативно определените срокове и ще включва извършването на процедури за проверка на достоверността на представената във финансовия отчет информация чрез наличие на релевантни първични документи; спазването на принципите на счетоводството; ефективния контрол по отношение на отчетността; съответствието между финансовия отчет и техническия доклад за изпълнение на проекта; целевото и правомерно разходване на средствата по проекта и др. 8 200.00 9 840.00
Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане: В проекта е предвидено закупуване и монтаж на пълно оборудване и обзавеждане, в т.ч. бяла и черна техника, необходими за новосъздадените социални центрове, съгласно остойностен списък. В Кризисен център за жертви на домашно насилие се оформят следните помещения: пералня и гладачна; приемна; кухня; помещение за управителя; кабинет за социални работници, кабинет за психолог, стаи за потребителите, складови помещения и помещения за чистачи. За всички описани помещения се предвижда закупуване на мебели - бюра, маси, легла, матраци, гардероби, нощни шкафчета, кухненси модули и техника, телевизори, компютри, мултифункционални устройства, климатици и др., съгласно размерите и целите на помещението. На първи и втори етаж се оформят пространства за отдих, обзаведени с мека мебел, маси и столове. В Център за временно настаняване на бездомни лица се оформят следните помещения: пералня и гладачна; приемна; кухня; стая за медицинска сестра; помещение за ръководителя; кабинет за социални работници, стаи за потребителите, складови помещения и помещение за домакин. За всички описани помещения се предвижда закупуване на мебели - бюра, маси, легла, матраци, гардероби, нощни шкафчета, кухненси модули и техника, телевизори, компютри, мултифункционални устройства, климатици и др., съгласно размерите и целите на помещението. На първи и втори етаж се оформят пространства за отдих, обзаведени с мека мебел, маси и столове. И в двата центъра се предвижда закупуване на общо 4 рингови инвалидни колички. 108 889.00 116 573.61

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).