Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 936 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

The project "Provision of modern social housing for accommodation of vulnerable groups of the population on the territory of Mladost residential complex, Montana" envisages the provision of appropriate social infrastructure through repair of existing municipal housing for accommodation of vulnerable and disadvantaged population groups. Within the framework of the project it is planned to be overhauled 22 municipal dwellings, located in the Zone with predominant social character according to IPGVR of Montana municipality.
By providing modern living conditions, in combination with adequately selected measures to strengthen social inclusion and integration will create a supportive environment for positive social change and a prerequisite for improving the quality and standard of living for representatives of selected target groups: homeless people and / or those living in very poor living conditions and parents with children, incl. minor parents, large families, children with deteriorating health and disabilities.
The achieved results will contribute to the progress of the targeted policy in the field of social inclusion of disadvantaged and vulnerable people, harmonizing with modern standards for sustainable and balanced social development. No rent is provided for the renovated municipal housing.
This project proposal will be implemented in accordance with the National Strategy of Republic of Bulgaria for Roma Integration 2012 - 2020. Measures to provide social housing for marginalized groups, including Roma, will be combined with other types of interventions, including those in education, health, social inclusion and employment, which in itself leads to an integrated approach. In addition, the chosen housing location will ensure spatial integration of the target groups as a whole and will not contribute to their segregation, isolation or exclusion.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Подкрепа за осигуряване на съвременни социални жилища за настаняване на уязвими групи от населението и други групи в неравностойно положение, чрез осъществяване на текущ ремонт на социални жилища, включително подобряване достъпа на лицата с увреждания, като част от останалите строително- монтажни работи по съответните обекти: В рамките на проекта предстои да бъде осъществен текущ ремонт на 22 жилищни помещения, разположени в 10 панелни жилищни блока в жк. Младост, построени в периода 1980 г. – 1988 г. и попадащи в Зоната с преобладаващ социален характер според ИПГВР - Монтана. Жилищата, подлежащи на ремонт в рамките на настоящия проект, са разположени в блокове с номера, както следва: 4, 5, 9, 10,12, 13, 14, 29, 22, 40 и включват: 11 гарсониери; 10 двустайни апартамента; 1 тристаен апартамент. Към настоящия момент жилищата са в доста лошо състояние, дължащо се както на това, че са доста стари, а така също и на лошото качество на изпълнение на стария жилищен фонд, и не на последно място на факта, че не са поддържани адекватно през последните няколко десетилетия, довело от своя страна до настоящото им състояние. Панелните апартаменти, подлежащи на ремонт, се характеризрат със стара дървена дограма и врати, много стара и изхабена подова настилка - мокет, балатум, стени с тапети и/или опушен латекс, баните са без фаянс и теракот, само с блажна боя. За всяко едно жилище, подлежащо на ремонт, има изготвена индивидуална количествено-стойностна сметка, включваща конкретните интервенеции (строително-монтажни работи), които е необходимо да бъдат осъществени, определени на база състоянието на жилището в момента. Подобряване достъпа на лицата с увреждания - Ремонтните дейности ще включват всички възможни мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда, като част от останалите строително-монтажни работи, съобразно изискванията на Наредба №4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания, с оглед характеристиката на жилищата, ситуирани в панелни блокове от 80- те години. В допълнение и с цел осигуряване на достъп на лицата с увреждания, ще бъдат доставени 3 бр. мобилни устройства/роботи за (асистирано) изкачване на стълби, осигуряващи достъпност за хора с инвалидна количка. Устройствата ще са преносими и много компактни и ще са подходящи както за вътрешна, така и за външна употреба. Водещо при избора на този подход за осигуряване на достъпна среда като най-подходящ в контекста на проектната идея, е съчетанието между следните обстоятелства: от една страна обстоятелството, че в рамките на проекта се предвижда само текущ ремонт на съществуващи общински жилища за настаняване на уязвими и необлагодетелствани групи от населението, а от друга – фактът, че тези жилища се ползват като такива (общински) от своето изграждане през 80 – те години до настоящия момент включително, което ни позволи да направим обективна и реална оценка на необходимостта от подобряване на достъпа на лица с увреждания. С оглед вида на интервенцията, планирана в рамките на проекта, а именно осъществяване на текущ ремонт на 22 жилищни помещения, разположени в 10 панелни жилищни блока, построени в периода 1980 г. – 1988 г., се спряхме на роботите за асистирано изкачване на стълби, като най-уместен, целесъобразен и ефективен начин за осигуряване на достъпност на лица с увреждания. А на база на проучването и оценката на наличната информация относно броя на инвалидите и по-конкретно тези с физически увреждания, които се нуждаят от специални устройства за придвижването си, обитавали жилищата, определихме броя на роботите, необходими да бъдат закупени, който брой би бил напълно достатъчен, за да обезпечи достъпът до жилищата. В допълнение и подкрепа на избрания подход, който според нас е най-уместен, целесъобразен и ефективен, обръщаме внимание и на факта, че ефективното осигуряване на достъпна среда ще бъде обезпечено посредством комбинация от мерки, включваща както роботите за асистирано изкачване на стълби, а така също и приоритетно настаняване на инвалиди и трудно подвижни хора на първите етажи в ремонтираните жилища, които са 6 на брой, като към настоящия момент в общинските жилища няма настанени такива лица. 445 313.21 523 023.92
Дейност 2. Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за ремонтираните помещения, като част от цялостното им обновяване: Предвижда се доставка на необходимото като минимум цялостно оборудване и обзавеждане за всеки един от апартаментите, което ще осигури нормални условия за живот на потребителите и неминуемо ще доведе до подобряване качеството на планираната социална услуга. Към настоящия момент цялостното оборудване и обзавеждане в тези апартаменти се характеризира с морално и физически остаряла, не добре фунционираща или развалена и като цяло почти непотребна техника, както и изключително старо и изхабено обзавеждане. Оборудването и обзавежданетото, планирано за доставка е дефинирно на база конкретната необходимост на всяко едно от жилищата. 325 767.71 411 383.34
Дейност 3. Дейности за информация и комуникация : Дейността е планирана в съгласно чл. 6 от Общи условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. и ще включват: 1. Изработка и поставяне на видимо за обществеността място на 22 бр. постоянни обяснителни табели с размери 50 х 70 см. Те ще бъдат поставени пред всяко едно от ремонтираните жилища, като ще представят информация за наименованието и основното предназначение на проекта и ще бъдат изработени в съответствие с техническите характеристики, приети от Европейската комисия, като задължително ще бъде отбелязан приносът на ЕС и на държавния бюджет. 2. Организиране на публични събития: 2 пресконференции (начална и заключителна) с цел представяне на проекта. Пресконференциите ще бъдат предварително анонсирани по подходящ начин чрез разпространение на прессъобщения до средствата за масово осведомяване и/или публикуване на рекламно-информационно каре в регионална или национална печатна медия. Предварителна информация за събитията ще бъде публикувана и на интернет страницата на общината, както и ще бъде изпратена на УО и на Областен информационен център – Монтана След приключване на всяка една пресконференция, ще бъдат изготвени и разпространени прессъобщения, в които резюмирано ще бъде представена информацията за проекта, като текстовете ще бъдат публикувани и на интернет страницата на общината. 3. Изработка на банер, който ще бъде поставян по време на всички информационни събития. 4. Информационни стикери –1000 бр., които ще бъдат визуализирани съгласно изискванията. Те ще бъдат поставени на подходящо място на повърхността на доставеното в рамките на проекта обзавеждане и оборудване. В допълнение на гореизложените мерки и с оглед осигуряване на информация и публичност, по време на осъществяването на проекта, Община Монтана ще информира обществеността за получената подкрепа като включи на подходящо място на своята интернет страница подробна информация за одобрения за финансиране проект. Публикацията ще бъде направена в рамките на 2 дни от датата на сключване на договора за безъзмездна финансова помощ. Наред с това, във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, ще бъде посочена информация за проекта и за финансовата подкрепа от ЕС чрез ОП „Региони в растеж“ 2014-2020 г. 6 800.00 8 160.00
Дейност 4. Одит на проекта: Главната цел на одита е да се предоставят констатации (потвърждения), че отчетените по проекта разходи са действително извършени, точни и не превишават допустимата норма на финансиране. Тази дейност ще се извършва през целия период на проекта, съобразно изготвянето на междинните отчети и междинни плащания и респ. окончателен отчет и окончателно плащане по проекта, с оглед на това че междинните и окончателно плащания се извършват при условие, че е представен Доклад за фактически констатации (ангажимент за договорени процедури) от сертифициран външен одитор. Одиторският екип ще предостави доклад за фактически констатации. Разходите за одит на проекта ще бъдат извършени във връзка с необходимостта от предоставянето на доклади за външен одит на счетоводната документация по проекта, извършен от регистриран одитор, който следва ще бъде приложен към исканията за междинни и окончателно плащания по проекта. Допустимостта на разходите се определя като правилно и целесъобразно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Одитът следва да докаже, че всички декларирани разходи са действително извършени, допустими и целесъобразни, в съответствие с изискванията на европейското и националното законодателство относно допустимост на разходите. Одитът представлява система от набиране, архивиране и проверка на данни с цел доказване на достоверността и правилното изразходване на безвъзмездната финансова помощ по Договор. Одиторът следва да се увери, че всички документи, на база на които са извършени разходи, са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят до разхода, който следва да оправдават; Одиторът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; Одиторът трябва да провери дали бенефициентът поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. Следва да бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. 3 700.00 3 700.00
Дейност 5. Организация и управление на проекта : В съответствие с изискването на чл. 24, ал. 2 от ПМС 162/05.07.2016 г. Община Монтана ще обезпечи качественото изпълнение на проекта чрез административния капацитет, с който разполага и чрез който ще гарантира изпълнение на проектното предложение по отношение на резултати/продукти/услуги и краен срок за изпълнение. За целта ще се сформира висококвалифициран екип от експерти, включващ ръководител на проекта; финансов експерт (счетоводител); координатор на проекта и технически сътрудник. Ръководителят на инфраструктурен проект отговаря на минималните изисквания на процедурата, като има сериозен опит в управлението и изпълнението, координацията, контрола и администрирането на инфраструктурни проекти, което удостоверяваме с приложената автобиография. Останалите членовете на екипа ще отговарят на минималните изисквания по процедурата, като ще имат минимум средно образование, подходящо за заеманата длъжност в екипа, както и опит в дейности по управлението и/или изпълнението, координацията, контрола и администрирането на проекти или компетенции в сферата на заеманата позиция. Екипът по изпълнение на проекта ще бъде сформиран непосредствено след подписване на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и фактическото му стартиране. Екипът по проекта ще осъществява регулярни оперативни срещи с оглед планиране изпълнението на заложените дейности, проследяване напредъка по изпълнение на проекта и предвидените в неговите рамки дейности, ще бъде отговорен за навременно идентифициране и успешно преодоляване на рискове, свързани с постигане на целите на проекта и заложените резултати. Екипът ще ръководи, организира и контролира изпълнението на проектните дейности и ще отговаря пряко за постигане на заложените цели, за законосъобразното проектно изпълнение и целесъобразното изразходване на средствата по проекта. Екипът, също така, ще бъде отговорен за: Осъществяване на текущ мониторинг, изготвяне, поддържане и съхраняване на необходимата документация по проекта, в съответствие с изискванията на Договарящия орган, изготвяне и представяне на междинни и окончателни отчети по изпълнение на дейностите на проекта и предоставяне на информация на Договарящия орган, контролиране провеждането на процедурите за избор на изпълнител за целите на проекта. Дейността цели установяването на система за добро управление на проекта, сформирането на екип от експерти, гарантиращ успешното и своевременно изпълнение на проектните дейности, междинни дейности, гарантиращи на успешната му реализация и постигане на заложените цели. В основата на управлението на проекта залягат следните задачи: последователност на изпълнение на проектните дейности; проследяване на изпълнението на дейностите; обмен на данни и информация, относно изпълнението на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ между всички страни, които имат участие в реализирането му; управление на потенциалните рискове пред изпълнението на всяка конкретна дейност от предмета и начините за тяхното предотвратяване или преодоляването; вътрешен мониторинг по проектното изпълнение. В рамките на проектната дейност е планирано ползването на външни услуги за целите на подготовката и провеждането на процедури за избор на изпълнители по реда на Закона за обществените поръчки. Етапите на дейността включват разпределяне на конкретните задачи и отговорности; разработване на детайлизиран план за изпълнение на проекта; провеждане на текущ мониторинг, като при констатация на отклонение от предварително планираните параметри, ще се извършва своевременно проучване на причините за него и ще се вземат мерки за отстраняването му; избор на изпълнител за разработване на тръжни документации и контролиране изпълнението им; изготвянето на междинни финансови отчети и финален финансов отчет след приключване на дейностите по проекта; правилното попълване и поддържане на досието на проекта. 76 800.00 76 800.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).