Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 743 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

The implementation of ”Reconstruction and rehabilitation of Albena Square  - Silistra"  project aims increasing the attractiveness of the city, the quality and comfort of living through integrated impact on major urban areas. The main project activities are related to the reconstruction and rehabilitation of the alley network, pavement, restoring of water mirror and monument  “1800 years Silistra”, creating a playground and recreation areas, building a cycle path, introducing energy-saving lighting, video monitoring  and providing accessible environment for people with impaired mobility. The main target group in view of the specifics of the project covers the entire population of the town of Silistra, with which it will be benefiting from attractive urban environment that will enhance the quality of life, will lead to social inclusion and will improve the environment.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление: За изпълнение на проекта Община Силистра, ще сформира екип от експерти, отговарящи за изпълнение, управление и координация на проектните дейности. Основните отговорности на екипа ще са свързани със спазване на клаузите на подписания договор, спазване на процедурите и изискванията на Управляващия орган на Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г. и нормативната уредба на Р България. Екипът на проекта ще организира и контролира провеждането на процедурите за избор на изпълнители по реда на Закон за обществените поръчки, ще осъществява контрол при изпълнението на дейностите заложени в проекта и провеждането на дейностите по информация и комуникация сред широката общественост. Задачите на екипа ще бъдат следните: - Ежемесечни срещи на екипа - Екипът на проекта ще провежда срещи за разпределение на задачите при изпълнение на дейностите, осъществяване на постоянен контрол за спазване на времевия график, целесъобразното разходване на средствата и отчитане на резултатите от вече проведените дейности. По време на срещите ще се отчитат резултатите от изпълнението на дейностите и ще се отбелязва напредъка на проекта; - Организация и контрол на процедурите за избор на изпълнители - Екипът на проекта ще се придържа към изискванията на подписания договор за БФП и Закон за обществени поръчки; - Отчитане на проекта - Изготвяне на технически и финансови отчети, подаване на документи за верифициране на разходите. Отчитането на проекта ще се извърши в съответствие с изискванията на Управляващия орган на Оперативна програма "Региони в растеж“ 2014-2020 г. Дейността е основополагаща за изпълнението на заложените в проекта цели. Вътрешната организация и контрола на екипа определя точното и качествено изпълнение на всяка от дейностите, с което се подпомага изпълнението на целите на Оперативната програма ,,Региони в растеж“ 2014-2020 г. 34 980.00 15 530.28
Подготовка и провеждане на обществени поръчки : Дейността ще се осъществи в съответствие с изискванията на Закона за обществените поръчки и Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г. (ОПРР). За реализацията на дейността ще бъдат проведени процедури за избор на изпълнители. Дейността ще премине в подготовка и провеждане на оценителни комисии, изготвяне на протоколи от работата на комисиите за разглеждане, оценка и класиране на получените оферти и решения за класиране на участниците, определяне на изпълнители на обществени поръчки и сключване на договори с тях. Според посочените дейности, предмет на възлагане ще бъдат следните процедури: - Процедура за избор на изпълнител с предмет: „Изпълнение на строително – монтажни работи на обект „Реконструкция и рехабилитация на площад „Албена“; - Процедура за избор на изпълнител с предмет: „Извършване на независим строителен надзор на обект „Реконструкция и рехабилитация на площад „Албена“; - Процедура за избор на изпълнител с предмет: „Извършване на авторски надзор на обект „Реконструкция и рехабилитация на площад „Албена“; - Процедура за избор на изпълнител с предмет: „Сертифициране на детска площадка от 3 до 12 години нахождаща се на площад „Албена"; - Процедура за избор на изпълнител с предмет: „Извършване на независим финансов одит по проект „Реконструкция и рехабилитация на площад „Албена“; - Процедура за избор на изпълнител с предмет: „Изпълнение на дейности за информация и комуникация по проект: „Реконструкция и рехабилитация на площад „Албена“; - Процедура за избор на изпълнител с предмет: "Изготвяне на геодезическо заснемане на площад "Албена". 0.00 0.00
Изпълнение на строително - монтажни работи на площад "Албена": В рамките на дейността се предвижда реконструкция и рехабилитация на площад „Албена“. Подготвителни дейности на обекта - подготовка на терените за работа, разкъртване и фрезоване на настилките, разваляне на тротоарната настилка, фитосанитарна резитба и повдигане на короните на дървесната растителност, създаване на временна организация на движението; Ремонтът на площад „Албена“ обхваща площад „Албена“, ул. „Москва“ на север, кръстовището на пл. „Албена“ с ул. „Тутракан“ на запад, кръговото кръстовище около бензиностанция ОМВ на юг и включва следните интервенции: Презониране на алеите – запазва се структурата на диагоналната алея от ул. „Симеон Велики“ към Автогара, алеите около паметника „1800 години Силистра“, както и бетоновата конструкция на цялата скулптурна композиция. Изгражда се нова диагонална алея от североизточния ъгъл на парка и завършва в югозападния му ъгъл и прави връзка с новото кръстовище и пешеходни пътеки, две нови алеи за разходка и джогинг; Възстановяване на паметник „1800 години Силистра“ и на прилежащия му терен: възстановяване на водно огледало, площадките около паметника; Изграждане на ново ел. захранване с въвеждане на художествено осветление; Изграждане на детска площадка за деца от 3 до 12 годишна възраст; Изграждане на напоителна система; Реорганизация на уличната мрежа – кръстовището на ул. „Тутракан“ за ЖП гара и Автогара е събрано в общ вход. Малко по на север е решено и миникръстовище за изхода на ул. „Москва“. При входа на града, преди кръстовището за ЖП Гара и Автогара с ул. „Симеон Велики“ се предвижда да се оформи със средна разделителна зелена ивица от 2.00 м и две платна с по две ленти по 3.50 м. Тази ивица ще продължи и до кръговото кръстовище при бензиностанция ОМВ. Като съпътстващи дейности са предвидени и: Изграждане на велоалея по двете главни диагонални алеи на пл. „Албена“; Паркоустройство – оформяне на дървесната растителност и допълване и обогатяване на съществуващата растителност с нови видове. Благоустройство - дейността включва изграждане на кътове за обществен отдих и подмяна на елементите от градския дизайн; Въвеждане на енергоспестяващо осветление и видеонаблюдение – за пл. „Албена“ се предвижда направа на ново ел. захранване с въвеждане на енергоспестяващо LED осветление и изграждане на затворена система за видео наблюдение; Създава се достъпна архитектурна среда за хора с увреждания. 1 802 456.71 2 211 679.74
Упражняване на независим строителен надзор : Съгласно българското законодателство упражняването на независим строителен надзор е задължителен за изпълнението на строителни дейности за строежи от първа до четвърта категория, следователно за обекта в настоящото проектно предложение, който е трета категория, същия е задължителен. В този смисъл строителния надзор на обекта ще се извършва качествен контрол в полза на Възложителя, което представлява второ ниво на осъществяване на вътрешен мониторинг. Дейността упражняване на непрекъснат строителен надзор включва: • Изпълнение на цялостен строителен контрол върху изпълнението на СМР, съгласно работните проекти и изискванията на нормативните актове; • Законосъобразно започване на строежа; • Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; • Изпълнение на строежа е съобразно одобрения инвестиционен проект и изискванията; • Спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; • Годността на строежа за въвеждане в експлоатация; • Оценката за достъпност на строежа от лица с увреждания. 17 248.39 7 200.00
Упражняване на авторски надзор: Настоящото проектно предложение включва възлагане на Авторски надзор съгласно чл. 162 ал. 2 от Закона за устройство на територията (ЗУТ). Условията и редът за осъществяване на авторски надзор по време на строителството се определят чрез договор между Възложителя и проектанта. Авторският надзор по част "Конструктивна" е задължителен за всички строежи от първа до пета категория включително. Освен това съгласно чл. 162, ал. 3 от ЗУТ предписанията на проектанта, свързани с авторското му право, за точното спазване на изработения от него инвестиционен проект се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството. Дейността упражняване на авторски надзор включва: • Изпълнение на цялостен авторски /архитектурен и инженерен/ контрол върху изпълнението на СМР и тяхното съответствие с изготвения проект; • Участие в изготвянето на календарен график за изпълнение от фирмата/ фирмите-изпълнител/и и контрол върху неговото спазване; • Координиране на работата на инженерните специалности, изпълняващи авторски контрол; • Приемане на завършени етапи от СМР като качество и количество, писмено отразяване на евентуални пропуски и недостатъци на този етап с копие до Възложителя; намиране и прилагане на решения за незабавното им отстраняване вкл. и детайли; • Корекция и съгласуване на архитектурни детайли в процеса на строителството, даване на устни и писмени указания (в заповедната книга) на строителите при възникнали неясноти, несъответствия с проекта възникнали по време на строителството, за които писмено се уведомява Възложителя; • Контрол и евентуална корекция на елементите, доставени от изпълнителя/ изпълнителите; • Съдействие на Възложителя при въвеждане в експлоатация на обекта; при необходимост - участие в приемателната комисия; • Изготвя екзекутивна документация. 25 872.58 31 046.40
Сертифициране на детска площадка: В рамките на изпълнение на проекта в подобект „Ремонт на площад „Албена“ е заложено изграждане на детска площадка от 3 до 12 години. При въвеждането в експлоатация на нови обществено достъпни площадки за игра на открито се прилага Наредба № 1 от 12 януари 2009 г. за условията и реда за устройството и безопасността на площадките за игра. Община Силистра ще избере външен изпълнител, който след изграждането на детската площадка съгласно чл. 63, ал. 1 от горецитираната Наредба, ще извърши проверка преди въвеждане й в експлоатация. В резултат от проверката изпълнителя на дейността ще изготви доклад и/или сертификат за контрол, в който ще опише резултата от извършената проверка, въз основа на който ще се определи съответствието на площадката за игра с изискванията на Наредбата и на съответните стандарти съгласно приложение № 7 към същата. 500.00 588.00
Въвеждане на обекта в експлоатация: След приключване на строително – монтажните работи на обекта съгласно Закона за устройство на територията и подзаконовата нормативна база към него, ще се пристъпи към искане за издаване на Разрешение за ползване от ДНСК – София. Към него се прилага изготвения окончателен доклад от лицето, упражняващо строителен надзор, Констативен акт за установяване годността на строежа образец 15 към чл. 7, ал. 3, т. 15 от Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителство, геодезическо заснемане както и др. документи съгласно изискванията за въвеждане в експлоатация на строежа. 4 600.00 0.00
Извършване на независим финансов одит: Одит на проекта ще бъде извършен от външен, независим и регистриран одитор. Одиторски доклад ще бъде приложен към окончателното искане за плащане по проекта, в съответствие с изискванията на процедурата. Одиторът ще получи достъп до всички документи и информация, която счита за необходима, вкл. тази, която е създадена и съхранявана в електронен формат. Одиторът ще проверява дали декларираните разходи са действително направени, точни и допустими в съответствие с договора и ще изготви доклад за заверка на разходите по образец, представен от Управляващия орган. При окончателното искане за плащане одиторът на проекта ще завери финансовия отчет. Целта на дейността е да се оцени дали всички извършени разходи отговарят на изискванията за допустимост, регламентирани във всички европейски и национални нормативни документи. Дейността ще осигури адекватна проследимост на разходите, които са извършени от бенефициента и установи тяхната законосъобразност. Ще бъде извършен одит съгласно изискванията на програмата и приложимите указания с цел осигуряване на прозрачност, законосъобразност и целесъобразност на разходите по проекта. 2 200.00 2 400.00
Информация и комуникация: При изпълнението на проекта ще бъде осигурена неговата публичност, като всички дейности ще бъдат съобразени с правилата на ЕС за комуникация и визуализация, както и с Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.. Ще бъде информирана широката общественост за получената финансова подкрепа от ОПРР чрез ЕФРР. За целта са предвидени следните мерки: - Изработване на 1 бр. билборд с информация за проекта - Ще бъде поставен на работната площадка на обекта и ще е с размери 400/300 см. Билборда ще бъде отстранен не по-късно от 3 месеца след приключване на работите по проекта и ще се замени с постоянна обяснителна табела; - Изработване на 1 бр. постоянна обяснителна табела– Табелата ще бъде поставена най-късно 3 месеца след приключване работите по проекта. Монтажът ще се извърши в рамките на една седмица след дата на отстраняване на билборда. Управляващия орган на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. ще бъде уведомен за дизайна на табелата. Минималният размер на табелата е 50/70 см.; - Изработване на 1 банер, който ще се използва при различни събития по повод проекта и ще се поставя в залите, където се провеждат публичните събития; - Отпечатване на 250 бр. информационни брошури - брошурите ще съдържат информация за етапите на изпълнение на проекта и резултатите от него. Ще се разпространяват в сградата на общината и Областен информационен център, като целта е да достигнат до максимален брой посетители, за да се постигне по-широка публичност на проекта; - Провеждане на 2 бр. публични събития – пресконференции в началото и в края на проекта. Първата пресконференция ще отбележи стартирането на проекта и ще даде най-обща информация за него. Втората ще бъде с фокус постигнатите резултати с финансовата помощ на ЕФРР. И двете пресконференции ще бъдат дадени в сградата на община Силистра. Ще бъдат поканени местни и национални медии, които да отразят събитията. 4 600.00 3 120.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).