Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 366 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

This project aims to contribute to a more active implementation of the policy for transfer to electronic administrative services in Radomir municipality and performing actions in support of the municipal administration.
To achieve the general goal, three specific objectives were formulated:
-	to establish which municipal services are most frequently used by the residents of Radomir Municipality, with a focus on people with restricted mobility (elderly people and people with disabilities)
-	to establish what impedes the residents of Radomir Municipality and people with restricted mobility in particular to use e-administrative services
-	to raise the awareness and increase the interest of the local residents to the e-administrative services.

The project is organized in three activities: research of the most frequently used services in Radomir Municipality, a survey of the types of impediments/ anxieties experienced by the people with regard to electronic administrative services and forming a group of volunteers to show to the local people how e-services work.

The project will produce three main results:
-	a list of municipal services that the residents of Radomir Municipality use most often with a focus on people with restricted mobility (elderly people and people with disabilities). It will show which services these people use as a priority and therefore a transfer to the electronic form would facilitate them substantially.
-	an analysis containing recommendations to the municipal administration based on the drawn conclusions. The analysis will include established and described impediments and anxieties that the people experience with regard to electronic municipal services.
-	Provided support to the residents of the villages in the municipality to try their use and be reassured in their advantages. Furthermore, support provided to the municipal administration to raise the awareness and interest of the local residents to the e-dministrative services.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Проучване за най-често използваните услуги в община Радомир : Дейността проучване за най-често използваните услуги в община Радомир допринася за конкретната цел да бъде установено кои са общинските услуги, най-често използвани от жителите на община Радомир, с акцент върху хората с ограничена мобилност (възрастни хора и хора с увреждания). Дейността е насочена към общинска администрация Радомир и жителите на общината, по-конкретно живеещите в селата. Общинска администрация Радомир предоставя електронни услуги с високо ниво на осигуреност с идентификация с квалифициран електронен подпис (КЕП). Ползването на електронни административни услуги се извършва чрез Единен модел за заявяване, заплащане и предоставяне. Услугите са достъпни през Единния портал в раздел „Централизирано заявяване“, подраздел „Услуги предоставяни от Общинска администрация“. Община Радомир предоставя дванадесет електронни услуги. Това е една от трите пилотни общини (заедно с Бургас и Габрово), присъединени към платформата за отдалечен достъп до административни услуги. Информация дали хората са запознати с електронните услуги на общината, които биха могли да използват, няма. Като цяло няма много изследвания на общинско ниво. Проучване от този вид, проведено от Столична община показва, че най-често използваните услуги са издаване на удостоверения за семейно положение и деца, за наследници, за постоянен адрес, за данъчна оценка на недвижим имот, наличие или липса на задължения и разрешения за организиране на мероприятия на територията. Но наличните електронни административни услуги не са само по гражданско състояние и актосъставяне, а в много различни сфери. В свое изследване от август 2020 г. Институтът за икономическа политика е отбелязал, че за разлика от големите общини, в по-малките напредъкът в дигитализиране на услугите не е видим. Като слабо място е подчертана и комуникацията с гражданите, които нямат достатъчно информация за дейността на общинската администрация. Населението на селата в общината е съставено преобладаващо от възрастни хора, които по принцип са с ограничена мобилност. За тези хора използването на електронни административни услуги, които да заменят всички неудобства на неколкократно пътуване до общинския център, носене на документи и чакане би довело до сериозни облекчения. Очаква се дейността да отговори на идентифицираните потребности на целевата група на общинската администрация да намери верния път към потребителите на услуги, за да може да стигне до тях. За целевата група жители на селата в община Радомир традиционните методи на проучване от количествен тип с електронен въпросник не са подходящи, защото не може реалистично да се очаква, че ще обхванат представителен дял от населението. Затова методите за събиране на информация са адаптирани към местните условия. От 31 села в общината, 14 са с под 100 жители, 7 са с между 100 и 200 жители, 9 между 200 и 500 жители и 1 е са над 1000 жители. Извадката за проучването ще бъде формирана с единица домакинство на случаен принцип. За осигуряване на 95% степен на представителност са необходими около 120 домакинства, които ще бъдат разделени приблизително равномерно по категориите села според размера на населението. За събиране на информацията ще се използват селските събрания и допълване с разговор лице-в-лице, където е необходимо. Резултатите ще бъдат обработени за класиране на услугите по честота на използването за определяне на първите пет, върху които да бъде поставен акцент. Те ще бъдат представени в PowerPoint формат на общинската администрация на община Радомир на организирано представяне и ще бъдат достъпни на сайта на фондация Арт Инициативи. Предвидено е и разпространение профилите на организацията в социалните медии. 18 730.50 19 278.04
Проучване на видовете затруднения/ опасения, които хората имат по отношение на електронните административни услуги: Дейността проучване на видовете затруднения, които хората в община Радомир изпитват при ползване на електронни общинските услуги или опасенията, които имат, допринася за постигането на специфичната цел да се установи какво възпрепятства жителите на общината и особено хората с ограничена мобилност да използват електронни административни услуги, които са много по-удобни за тях. Дейността е насочена към общинска администрация Радомир и жителите на общината, по-конкретно на селата. Очаква се тя да отговори на идентифицираните потребности на целевата група на общинската администрация да се информира какво спира хората да ползват електронни услуги вместо услуги на място при положение, че електронният начин има редица очевидни предимства. Според публикувани до момента изследвания има разнообразни причини за това хората да се въздържат от преминаване към електронен начин за получаване на административна услуга – някои са от технически порядък (като например необходимото условие да притежаваш определен софтуер или електронен подпис), други от съображения за сигурност (притеснения доколко са защитени личните им данни), притеснение от процедурата (страхът, че е прекалено сложно и няма да се справят) или простото предпочитание да отидат на място (някои хора предпочитат пряката комуникация). За немалка част от хората причината обаче е неинформираност или недоверие. Това проучване е от качествен тип и ще бъде проведено със съответните на качествено изследване методи за събиране на информация – групова дискусия и полу-структуриран разговор. Ще бъдат проведени три групови дискусии и десет полу-структурирани разговора в села с различен размер на постоянното население. Изборът на тези два метода е обоснован от целта да бъде очертано реалното състояние и хората всъщност да си дадат сметка защо избягват електронните административни услуги. Голяма част от тях най-вероятно не са се замисляли по този въпрос. Груповата дискусия има предимството да предразполага хората да изразяват мнения и опасения в разговор, защото очакват реакцията и мнението на другите участници. Тя дава възможност да се чуят разнообразни аргументи, да се огледат нещата от всички страни и участниците да изяснят сами за себе си въпроса. Също така груповата дискусия ще даде представа дали причините са свързани по някакъв начин с населеното място или не. Полу-структурираният разговор от своя страна извлича по-задълбочена информация за индивидуалните основания на хората, защото им позволява да насочват разговора в желаната от тях посока. Информацията ще бъде обобщена и представена под формата на анализ. Ще бъдат отправени препоръки към общинската администрация за възможни действия/инициативи, които да адресират идентифицираните причини. 17 273.00 17 273.00
Формиране на група доброволци, които да показват е-услугите на хората на място: Цифровизацията прониква все повече в ежедневието на хората и на тях често им се налага да се включват в електронни процеси независимо дали предпочитат този начин или не. Значителна част от пазарните услуги, но също и тези на различни публични институции, са електронни и този процес се задълбочава с бързи темпове, особено в контекста на ограничителните условия, наложени през последните две години от световната пандемия. Много от хората и в най-голяма степен възрастните хора, се чувстват неуверени, когато трябва да използват електронни устройства или да направят нещо онлайн. Те имат различни притеснения, смятат че няма да се справят и като цяло предпочитат да получат лично напътствия и подкрепа, преди да се решат да го направят самостоятелно. Подобна ситуация наблюдавахме при преминаването към машинно гласуване на изборите. Организираните станции на различни публични места, които предоставиха на гражданите и особено на по-възрастните хора възможността да направят предварително, подпомогнато пробно гласуване, се оказаха много ефективни за преодоляване на притесненията и страховете на хората. Проектът „Цифрови доброволци“ избира същия подход, за да насърчи хората от малките населени места да се престрашат и да изпробват удобството на електронното административно обслужване. Формирането на група доброволци, които да показват е-услугите на хората на място, допринася за постигането на специфичната цел да се повиши информираността и интереса на местните жители за електронните административни услуги. Дейността е насочена към жителите на общината, преимуществено на селата. Очаква се тя да отговори на идентифицираните потребности на целевата група да се запознае с електронните общински услуги и с начина, по който те се използват. Дейността предвижда паралелно провеждане на информационна кампания, за да бъдат хората уведомени, че могат да използват цифрови доброволци, да заявят участие и да се информират за протичането на инициативата. 16 655.50 16 483.50

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).