Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 946 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

The project aims to support the transnational cooperation between the Cluster for Education, Trainings and Qualifications and Vilnius Gediminas Technical University in terms of exchange of experience, best practices and models for promoting self-employment, entrepreneurship and establishment of creative enterprises.

The project focus will be on adaptation, validation and pilot implementation of innovative practices that have demonstrated outstanding results in other sectors/ countries, as well as on their smart integration. With the help of Designathon, the most suitable candidates will be selected to start their own business, and by the Design center they will be assisted in the development, prototyping, testing and marketing of their design ideas. The combination of the 2 practices will form a kind of incubator for freelancers and entrepreneurs in the field of design, applied arts and crafts (so called Design lab).

The project implementation will allow the target group (designers, artists, photographers, craftsmen) to unleash their potential and create new jobs – both for themselves and for people with other professions to take on activities such as sales and marketing, manufacturing, logistics and/or others, required by the new Internet reality. In combination with the horizons offered by e-commerce (where vision plays a huge role), the representatives of the target group will get a real alternative to stay in Bulgaria, but to sell their products abroad. And turning problems into solutions, the lower labour costs in Bulgaria become competitive advantage. On the other hand, on the global market, the participants will be able to earn a decent income. Thus, the project will allow people who have the necessary skills and knowledge, or at least have the decisive ones, but who lack equipment, information and/or other specific support to realize their potential here and now.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Дейността има за цел да подпомогне успешната реализация на проекта. Включва: • Техническо управление на проекта, вкл. планиране, организиране, ръководене и контролиране на избора на изпълнители в съответствие с кореспондиращата нормативна уредба (Договора за безвъзмездна финансова помощ (ДБФП), ПМС 160 или негов наследник, Ръководството за изпълнение); управление на дейностите от проекта, в т.ч. осъществяване на комуникация с представителите на целевата група и всички заинтересовани страни по проекта; изготвяне на документи, оформяне съгласно изискванията за информация и комуникация, разпечатване, изпращане и в последствие архивиране; • Финансово управление на проекта, вкл. осчетоводяване и отчитане на разходите по проекта. Тъй като дейността е насочена към създаването на необходимите предпоставки за успешното протичане на останалите дейности по проекта и в обхвата ѝ попадат освен поддържащи и подготвително-заключителни операции, тя е предвидено да започне в началото на проекта и да приключи в края. 18 070.00 18 070.00
Информация и комуникация: Дейността има за цел да запознае обществеността, целевата група и заинтересованите страни с проекта и начина на финансирането му в съответствие с изискванията на Насоките за кандидатстване и Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020. Включва, освен публикуване на подходящо място на интернет страницата на подробна информация за одобрения проект, изработване на: • 1 брой плакат с размер минимум А3; • 14 броя стикери; • 2 броя банери. 180.00 168.00
Повишаване на капацитета: Дейността има за цел да повиши капацитета на партньорите и заинтересовани страни по отношение разработването, прилагането, мониторинга и оценката на добри практики и иновативни подходи. Включва организирането и провеждането на 2 семинара във Вилнюс: за запознаване с добрите практики и за обсъждане на резултатите от трансфера на добрите практики. Първият семинар ще бъде проведен в началото на изпълнение на проекта, за да може екипът на КООК да се запознае с опита на ВГТУ по отношение на организацията на Hack-ECOM hackathon и изграждането, управлението и поддръжката на LinkMenų fabrikas. На този семинар ще бъдат разисквани различните аспекти на разработването и прилагането на добри практики и иновативни подходи за насърчаване на самостоятелната заетост, предприемачеството и създаването на предприятия, като фокусът ще падне върху избраната целева група и нейните особености. С екипа на ВГТУ ще се дискутират възможностите за прилагане на тези практики в областта на креативните индустрии, като екипът на КООК ще представи своя опит в това направление, на база на което ще се повиши и капацитета на ВГТУ, освен този на КООК. Вторият семинар ще бъде проведен в края на проекта, когато ще са адаптирани, пилотно приложени и валидирани в български условия добрите практики. На този семинар ще бъдат разисквани основно мониторинга и оценката на постигнатите резултати, като екипът на КООК ще запознае този на ВГТУ с изпълнените дейности, постигнатите цели и задачи, като обърне особено внимание на особеностите на процесите, протичащи при взаимодействието с представителите на творческата общност (дизайнери, художници, фотографи, занаятчии и др.). Споделяйки своя опит КООК ще допринесе за повишаване на капацитета на ВГТУ. На двата семинара ще могат да присъстват и представители на други заинтересовани страни, които биха желали да участват, като сами покрият командировъчните си разходи. 15 000.00 14 400.00
Адаптиране, валидиране и пилотно прилагане на иновативни модели: Дейността има за цел да анализира приложимите подходи и методи на работа от идентифицираните иновативни модели, да ги преориентира към спецификата на целевите групи, сектора на креативните индустрии и българските условия, да ги комбинира и приложи пилотно, за да ги валидира за последващо използване и формулиране на ефективни и ефикасни политики на национално ниво. Включва: 1. Обезпечаване на Бизнес консултант (НКПД 2421 6007) и Специалист, дигитални изкуства (НКПД 2166 3010), които да проучат добрите практики на партньора, да ги адаптират към спецификата на целевите групи и сектора на креативните индустрии, отчитайки специфичните български условия, да ги интегрират и приложат на практика, играейки ролята на ментори в Дизайнатона и Дизайн центъра; 2. Обезпечаване на помещение/я, с площ от поне 150 м2, за пилотно прилагане на социалните иновации; 3. Доставяне и инсталиране на оборудване и софтуер в Дизайн центъра, необходимо за осигуряване на възможност за изработване на: • дигитални дизайни – файлове, сваляни/ получавани от клиента по интернет след заплащане; • стоки за бита и декорация – постери, тапети, канава, лампи, стенни декорации, декорация за автомобили, телефонни протектори, чанти, чаши и др.; • текстилен десен и дрехи със щампа. 4. Разпространяване на информация за предстоящото пилотно прилагане на Дизайнатона по различни канали (социални мрежи, членове на клъстера, специализирани форуми, висши учебни заведения и др.); 5. Пилотиране и прилагане на Дизайнатона с поне 50 участници и подбор на 10 представители от целевата група, които да получат достъп до Дизайн центъра; 6. Пилотиране на Дизайн центъра и осигуряване на възможност за най-добрите представители на целевата група да реализират идеите си, преминавайки през следната последователност от стъпки: - Проучване на техническите изисквания за изработка, на съществуващата конкуренция на пазара, възможните проблеми и решения, на специфичните канали за реализация на продуктите (напр. Amazon Handmade, Etsy, Redbubble, Society6 и др.); - Производство на прототип (мостра); - Изчистване на техническите проблеми; - Ценообразуване на база реални разходи; - Тестване на прототипа в реални пазарни условия (реализиране на продажби, получаване на положителни отзиви/ харесвания в онлайн магазини и социални мрежи и др.). Нишата, в която ще се реализират представителите на целевата група е онлайн търговията с краен клиент. При този тип бизнес са характерни персонализацията на продукта и малките серии с висока добавена стойност. Компютърните работни станции и специализирания софтуер за графичен дизайн са необходими за създаване на разнообразни дигитални дизайни от 10-та представители на целевата група, които ще получат достъп до Дизайн центъра. Широкоформатният фотопринтер е необходим, за да могат да отпечатват постери, тапети и др. продукти с по-големи размери. Принтерът е ресурсно ефективен за малки тиражи. Режещият плотер е необходим за изрязването на горепосочените широкоформатни продукти в разнообразни форми. Рутерът за гравиране/фрезоване е необходим за 3D обработките на декоративните елементи. Принтерът за текстил е необходим за отпечатването на създадените оригинални изображения върху текстилни повърхности/ дрехи. Печатащата и гравиращата техника ще се ползват съвместно от представителите на целевата група. Онлайн комуникациите и способността на дигиталните продукти да „текат” по интернет до всяка точка на света пестят енергия и вредни емисии, с което насърчават развитието в областта на политиката по околната среда и политиката по изменение на климата. 160 520.00 162 182.00
Оценка на постигнатите резултати: Дейността има за цел да проследи логическата връзка между заложеното във Формуляра за кандидатстване и неговото реално изпълнение, като проследи: • постигането на целите и резултатите на проекта, както и тяхната връзка с удовлетворяване потребностите на целевата група; • особеностите при изпълнение на заложените дейности и връзката им с целите и постигнатите резултати по проекта; • ефективността и ефикасността на предвидените разходи по отношение на поставените цели, дейности и постигнати резултати. 1 500.00 1 100.00
Разпространение на постигнатите резултати: Дейността има за цел да разпространи постигнатите от проекта резултати сред заинтересованите страни. Включва организирането и провеждането на конференция в София, на която лица, желаещи да започнат самостоятелна стопанска дейност в областта на креативните индустрии; самостоятелно заети лица с дизайнерски, художествени, фотографски, занаятчийски и/или други подходящи умения; предприемачи; представители на правителствения и неправителствения сектор; представители на образователни институции и/или други заинтересовани лица ще могат да се запознаят в детайли с проекта, постигнатите от него резултати и възможностите за мултиплицирането им. Организацията на събитието ще бъде поверена на избрания външен изпълнител, а представители на КООК и ВГТУ ще участват с презентации и ще дават отговори на поставени въпроси. Участието на ВГТУ ще бъде обезпечено чрез видеоконферентна връзка с Вилнюс. Записът направен чрез видеоконферентната система ще бъде качен на сайта на КООК и разпространен в социалните медии. По този начин ще бъдат взети мерки за спестяване на гориво и вредни емисии от транспорт, както и на хартия и тонер за разпечатване на материали, т.е. ще бъдат предприети мерки за насърчаване развитието в областта на политиката по околната среда, политиката по изменение на климата, ресурсна ефективност. 3 500.00 2 850.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).