Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 575 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

Fast developing industries and constant markets dynamics create a need to build capacity and equip employers and employees with skills to make face to those changes. Investing in HR development and in supportive work environment fostering social innovations are the main tools to address those pressing needs. While Western European business actors have already seen the benefits of social innovations for staying competitive and sustainable, Bulgarian state of the art in the field is lagging behind. 

This project will allow Bioshield – a fast developing Bulgarian company, to deal with the changes by partnering with Virens - a Spanish highly social company, by transferring good practices and acquiring know-how for social innovations. The project will allow the partnership to work towards social capital development and more sustainable business models, focusing on HR and improving the organization of work. 

Additional focus of the project is building the partnership capacity for creative thinking and fostering environment for innovations. 

The main target group of the project is Bioshield as employer and their current and future staff. 

The activities of the project include: the transfer of good practices for labor organization such as flexiwork, rotation, self-control, online reporting, and good practices for training, learning and validating of knowledge on the workplace; study visits to the Spanish partner; investing in a specialised SaS solution for HR Development and Management; evaluation of the sustainability and potential of the project results and dissemination of the good practices.

The main project result is the validaiton of three social innovations in the candidate. The project will contribute to the achievement of the Investment priority 5 of the call and will also contribute to EU initiatives such as the Agenda for new skills and jobs.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Адаптиране и валидиране на социални иновации: Целта на дейността е да подпомогне разработването от фирмата на успешна и напълно иновативна за фирмата система за управление на цялостния трудов процес, гарантиращ ефикасна организация на труда и устойчиво развитие на човешките ресурси по успешен пример на испанския партньор Virens. Моделът на интегрирана система ще даде възможност за ресурсна ефективност, за по-добри и гъвкави условия на труд на служителите с цел по-ефикасно комбиниране на личен-професинален живот, възможност за промяна натовареността и отговорностите на длъжностите, и запазване на тяхната ангажираност в качествена и добра среда. Цели се и внедряването на методи за непрекъснато подобряване на компетенциите на настоящите 15 и бъдещи служители във фирмата (планирани 3 до 5 нови служители до 2018 г. за работа в новия производствен цех на предприятието). Дейността ще доведе и до повишаване на мотивацията на служителите и подобрена корпоративна и социална отговорност. Дейността се разделя на следните поддейности/етапи: 1.1. Извършване анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност – тази поддейност е нужна за точното схематизиране на работните процеси и точен анализ на работните места, с цел да бъдат приложени модули за гъвкави форми на заетост и ротация на работното място. Дейността ще изисква принос от всички служители в организацията и ще включва задачи като картографиране на процесите с входни и изходни елементи, взаимовръзки, вътрешни и външни клиенти, документиране на дейностите във всеки етап с цел създаване на най-ефективните взаимовръзки между тях и последваща оптимизация и по-добра ресурсоемкост. 1.2. Проучване на социалните иновации на място при испанския партньор. Лаборатории Virens извършват сходна дейност на тази на Биошилд. Тяхната основна дейност следва съвременни и утвърдени модели на устойчива организация на труда (гъвкави форми на работа, ротация, дистанционно следене и отчитане на работните процеси) и е съпътствана от силно изразени спомагателни практики за непрекъснато развитие на човешките ресурси (модели за обучение на работното място и от разстояние). Целта на посещението на ключов екип на кандидата е да пренесат видяното в предприятието и останалите служители. 1.3. Прототипиране и пилотиране на три социални иновации – Система за контрол на елементи на условията и организацията на труд и гъвкави форми на работа; Система за придобиване, валидиране и атестиране на получени чрез работа знания и умения; Система за подкрепа на работното място – коучинг и антистрес мерки;. Tази поддейност включва и създаване на слециализирано интегрално софтуерно решение (СУиРЧР) по утвърден модел от испанския партньор за подпомагане организацията на цялостния трудов процес и развитието на човешките ресурси. Системата ще позволява на всички служители, да имат достъп и индивидуални правомощия както за извършване на основната си дейност и за отчитане на работата си (специфични модули за всички служители и позиции на фирмата), така и за преминаване на обучения и валидиране на нови компетенции (вкл. преминаване на годишни фирмени атестации). 1.4. Внедряване на социални иновации посредством създаване и внедряване на вътрешно-фирмена политика, правилник и план за действие, с които ще се разрешат и установят гъвкави форми за работа, обучения и взаимопомощ (коучинг и антистрес мерки) на работното място. В рамките на тази дейност ще бъдат изработен и проведени и вътрешно-фирмени обучения на служителите за работа съгласно новите политики и внедрени иновативни практики и ще бъде инсталирана умна система за пречистване на въздух и оценка на замърсяванията, контролиеана от дистанция от служителите. Служителите ще могат да планират своето пълно или непълно работно време с възможност за компресирано работно време, да променят интензитета на работа и ротация на сходни длъжности когато естеството на тяхната работа го позволява. 1.5. Оценка на устойчивостта с цел определяне на потенциала за въздействие на иновацията. 135 360.53 133 798.88
Повишаване на капацитета на партньорите и заинтересовани страни по отношение разработването, прилагането, мониторинга и оценката на добри практики и иновативни подходи: Целта на тази дейност е да подобри иновативния капацитет на кандидата и партньора и да утвърди тяхното бъдещо партньорство. Дейността включва организация на обучителни семинари за креативно мислене и развитие на иновативния капацитет на партньорите в България, провеждане на изнесени извън работното място коуч работилници и семинари за методи за справяне със стреса на работното място. Създаване на благоприятна среда за креативно мислене и споделяне на опит между служители ще спомогне за по-доброто разбиране на бизнеса на кандидата, сплотяването на екипа и изравняването на социалния капитал в една посока. Благоприятната среда за развитие на иновативния капацитет с цел справяне с промените ще включва създаването на нови практики на служителите като седмични общи обеди със сесии на взаимно споделяне, както и индивидуални креативни пратики за намаляване на екологичния отпечатък на предприятието. Такива сесии биха дали възможност на работната сила да мисли по-стратегически и да получи по-задълбочени познания на основните теми, които са най-важни за бъдещето на бизнеса. В тази дейност, както и Дейност 1 са предвидени мерки за насърчаване развитието в областта на политиката по околната среда, политиката по изменение на климата, ресурсна ефективност, вкл. прилагане на изискванията на законодателството на ЕС и националното законодателство в тези области (допълнителни детайли в описа на внедрените иновации). 25 196.00 21 854.00
Дейности за оценка на постигнатите резултати: Тази дейност е да проследи логическата връзка между заложеното в проектното предложение и неговото реално изпълнение с цел предоставяне на доказателствена база на програмните оператори. Оценката ще отговори на следните въпроси: Постигнати ли са заложените цели и резултати (ефективност), Удовлетворени ли са потребностите на целевата група (практическо и обществено значение); Установени ли са особености при изпълнение на заложените дейности и каква е връзката им с целите и постигнатите резултати по проекта; каква е ефикасността на предвидените разходи по отношение на поставените цели, дейности и постигнати резултати. Какво е въздействието върху целевите групи и устойчивостта на постигнатите резултати. Оценката ще включва измерване на самата социална иновативност на адаптираните и внедрени мерки. 3 500.00 3 500.00
Дейности за разпространение на постигнатите резултати : Дейността цели популяризирането на внедрените нови модели и практики в кандидата с цел по-широко разпространение и приложение на тези практики до други заинтересовани страни – партньори, клиенти и работодатели от цяла България в сектора, както и НПО и социални организации. Дейността се разделя на следните под-дейности: 1.1. Създаване на видео материали за ползите от разработените и приложени практики и модели в рамките на проекта 1.2. Медийно участие – публикуване на тематични статии в медии и участие в радио предавания на тема иновации 7 800.00 7 800.00
Информация и комуникация на проекта : Целта на тази дейност е информиране на широката общественост за дейностите на проекта на всеки етап от изпълнението му, прилагане на принципите за прозрачност и спазване на изискванията на договора за безвъзмездна финансова помощ и изискванията на Управляващия орган на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020. Дейностите по информиране и публичност ще отговарят на условията и изискванията на Договарящия орган. 2 436.23 2 400.00
Организация и управление на проекта : Целта на тази дейност е добро, прозрачно, ефективно и ефикасно управление и спазване клаузите на договора за безвъзмездна финансова помощ и изискванията на Управляващия орган на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 г. Дейността включва традиционни задачи като: Сключване на граждански договор с екип за управление – 1 ръководител, 1 технически сътрудник, който да спомага работата на ръководителя и 1 счетоводител за успешното управление на проекта, включващо планиране, счетоводство и финансов мениджмънт, мониторинг и контрол, провеждане на тръжни процедури и приемане на доставките, отчетност, комуникация със заинтересованите страни и други. Дейността по управление обхваща целия период на проекта. Ръководния екип ще извършва следните основни задачи: координира и контролира изпълнението на дейностите по проекта; организира цялостната дейност на екипа за управление на проекта; отговаря за спазването на графика за изпълнение на дейностите; осъществява контакт с органи и институции, които имат отношение към изпълнението на проекта; организира изпълнението на предписанията и препоръките, съдържащи се в доклади от проверки на място, осъществени от представители на Управляващия орган; организира провеждането на процедурите за избор на изпълнители за дейностите, попадащи в обхвата на проекта; 17 429.28 16 935.29

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).