Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 602 TREES
Български

Programme: All

Planning region: All

Description

Implementation of this project aims to improve the working environment of employees in "Gold'' LTD on workplace - town of Velingrad (39 persons incl. 7 persons over 54 years-of-age) by identifying their needs and problems and the implementation of measures solving them. To achieve the objectives set in the strategy of company development project will develop system for managing human resources, tailored to the specific characteristics of the structure of the staff. With the implementation of project activities will invest in human capital through innovative measures to acquire working skills to support the extension of the working life of older employees. The project will also improve work and health status of the target group by improving the micro climate and working conditions in the enterprise and by prevention of spinal distortions of employees in administration office. To increase motivation and overcome stress in project provides recreation and sports. The creation of social benefits is directed entirely towards satisfying the need of the target group to balance personal and professional life. Expected result of the implementation of the project activities is to improve the quality of jobs in the enterprise alongside addressing the needs of "Gold" Ltd. to increase productivity of employees in the long term.
Main activities of the project are:
1. Development, adaptation and implementation of human resources development systems in the enterprise
2. Provison of collective protection equipment
3. Providing social benefits to workers.

Expected result will be improving the quality of jobs in the enterprise alongside addressing the needs of "First-69" Ltd. and general increasing of productivity of employees in the long term.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятието: Целта е да се предоставят иновативни за предприятието модели и системи за по-добри и гъвкави условия на труд на служителите с цел по-ефикасно комбиниране на личен-служебен живот (вкл. лицата над 54г.), възможност за промяна натовареността и отговорностите на длъжностите и запазване на тяхната ангажираност в качествена и добра среда. Също така се цели и подобряване на зелените компетенции на служителите за по-ефикасно ресурсно използване. Необходимостта от организационни промени се подкрепя от практиката, показваща, че по-голяма производителност на труда и по-ниски разходи за ресурси предприятието постига само чрез използването на нови технологии, които се съчетават с широкообхватни промени в организацията на труда. Успешните фирми са по-гъвкави организации, по-малко йерархични и по-хоризонтални. Техните квалифицирани работници могат да поемат повече отговорности, включени са по-пълно в процеса на вземане на решения, работят по-автономно, имат по-голяма възможност за обогатяване на труда и по-лесен достъп до информация. Тези иновативни подходи влияят благоприятно върху рискове, свързани с претоварване на работниците, нарушен баланс при връзката работа-отдих-личен живот, липса на мотивация за работа и самоусъвършенстване, нежелание за въвеждане на иновации, включително такива, свързани със зелените технологии, по-високата производителност и други. В допълнение, необходимостта от бързи реакции, нарастваща интензификация на труда и прехвърлянето на отговорността върху работника може да причини стрес. Фрагментацията и индивидуализацията на процеса може да изолира човека и да го направи по-уязвим. Новите технологии водят до възникването на значителен натиск от гледна точка на времето и от тук до значително нарастване на стреса с последствия, свързани с психическо пренатоварване, симптомна преумора и размиване на границите между работа и свободно време и др. Натискът, породен от спешността и изискванията за незабавни реакции, е допълнен и от вредните ефекти на нахлуването на работата в личния живот в ситуации, в които границите на работното време и пространство стават по-малка ясно определени. В тази връзка планираме: 1. Разработване на Практики за въвеждане на гъвкави форми на зетост, които включват: 1.1. Вътрешно-фирмена уредба и въвеждане на фирмени практики, насочени към ребалансиране на връзката работа-свободно време на служителите на фирмата чрез прилагане на гъвкави форми на заетост под формата на работа от разстояние, надомна работа, ненормирано работно време, работа през почивните дни; работа през празнични дни, гъвкави граници на работното време; гъвкави работни часове за определен период, работа на повикване и други, както и чрез създаване на условия за сключване на срочни трудови договори; граждански договори; втори трудов договор; поделяне на работното място и др. 1.2. Вътрешно-фирмена уредба и въвеждане на фирмени практики, насочени към удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 г.) чрез „наставничество” - предаване на професионалния опит и умения от страна на по-възрастните работници и служители (над 54 г) към млади колеги както и въвеждане на нови задължения на самите възрастни работници, които са физически по-щадящи. 2. Разработване на вътрешно-фирмена уредба за въвеждане на нови практики за обезпечаване на човешки ресурси - планиране, подбор и наемане; подобряване на мерките за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот; въвеждане на промени в системите за заплащане на труда; 3. Разработване на вътрешно-фирмена уредба и Наръчник за добри зелени практики и компетенции в предприятието - Тези практики ще залегнат във вътрешния за предприятието правилник на организация на труда, с провеждане на редовни инструктажи за всички служители. 18 000.00 18 000.00
Осигуряване на средства за колективна защита: С цел подобряване на параметрите на работната среда, осигуряване на добри и безопасни условия на труд и предпазване на работниците и служителите от трудови злополуки в рамките на настоящия проект се предвиждат дейности за доставка и инсталиране на оборудване и доставка на оборудване. Всички предвидени мероприятия са съобразени с Оценката на риска на работните места и дадените предписания, съдържащи се в Програмата за минимизиране на риска за здравето чрез подобряване условията на труд. Ще се извършат следните поддейности: 2.1.Измерените контролни стойности - температура на въздуха, относителна влажност, скорост на движение на въздуха трябва да са в съответствие с изискванията на Наредба № 15 /Дв., бр. 68/ 2005/ и БДС 14776. През лятото климатичната система в помещения не може да осигури температури, съответстващи на изискванията. Поради това показателите на микроклимата не трябва да са в разрез с този режим. Намален риск от професионални заболявания в следствие на осигуряване на оптимален микроклимат през топлия период на годината. Поради тази причина и с цел превантивни действия за недопускане на тези рискове и максимално възможното за подобряване на микроклимата е необходимо да се закупят посочените активи за съществено подобряване на микроклимата на работните места: - Доставка на 3 броя климатик 12 BTU за нуждите на административнните помещения - офис управител и офис счетоводство и за кухненско помещение 2.2. Нивото на осветеност в работните помещения в хотела оказва влияние на психическите функции и на физиологичните процеси в организма. При недостатъчна осветеност намалява времето, което окото запазва способността си ясно да различава разглеждания обект – времето за ясно виждане. Също така върху устойчивостта на зрението оказват влияние напрегнатостта на зрителната работа, нивото на осветеност, степента на отражение и пулсацията на светлинния поток. Рационалното изкуствено осветление има съществено хигиенно и икономическо значение, тъй като то осигурява най-добри условия за работа на очите, добро самочувствие на работещите и увеличаване на производителността на труда. При не достатъчно и неравномерно осветление очите се уморяват; настъпва умствена и психическа умора и ленност на целия организъм; създават се условия за намаляване на качеството и производителността на труда; създават се условия за увеличаване честотата на травматизма. С цел избягване на гореуказаните последствия програмата за минимизиране на риска препоръчва следното: Подмяна на съществуващите осветителни тела с нови енергийноспестяващи лампи, осигуряващи по- добро ниво но осветеност и предотвратяващи пулсацията на светлинния поток с цел осигуряване нормативните изисквания на европейския стандарт БДС EN 12464-1:2011 „Светлина и осветление. Осветление на работни места. Част 1: Работни места на закрито“/, както следва: - Кухня - LED осветител 5W 6000K- 12 бр.; - камериерски офис -LED осветител 5W 6000K- 4 бр.; - съблекалня хотел - -LED осветител 5W 6000K 2 бр.; - съблекалня кухня - LED осветител 3H1/ВХ - 3 бр.; - офис счетоводство - ED осветител 3H1/ВХ -4 бр.; - офис управители -ED осветител 3H1/ВХ - 2 бр.; - масажни кабинети - ED осветител 3H1/ВХ -5 бр. - стая поддръжка - ED осветител 3H1/ВХ -2 бр. 2.3. С цел избягване на гръбначни изкривявания за нуждите на административните работници да бъдат доставени ергономични столове с възможност за регулиране на височина и наклон на облегалка – общо 9 бр., както и 4 броя ергономичи офис бюра; 2.4. С цел ефективно поддържане в норма на повишената влага. Намаляне риска от професионални заболявания /при обслужващия персонал/ в следствие на осигуряване оптимален микроклимат през студения период на годината в работните помещения /работни места на спасител, масажист, камериерки, сервитьори/ ще бъде изграденена вентилационна ситема за намаляване нивото на влага в работните пространства. 37 283.75 31 539.23
Oсигуряване на социални придобивки за работещите: Голд ООД се стреми да подобри условията на труд на своите служители, посредством осигуряване на социални придобивки под формата на помещение за отдих и личен санитарен възел. Целевата група, която е засегната в настоящата дейност се отнася до всички служители , които работят в хотела в гр. Велинград. Мерките, които ще се предприемат, с цел осигуряване на социални придобивки за работещите ще бъдат насочени и ще могат да бъдат използвани от всички работещи във фирмата, като се очкава при изпълнение на дейността да се подобрят трайно условията в дружеството. Към момента "Голд" ООД е изградила помещение за отдих и хранене, но е необходимо да бъде извършен козметичен текущ ремомнт. Необходимо е помещението за отдих и хранене да се климатизира да се оборудва с ергономични мебели и уреди от първа необходимост, както и да се подобри микроклимата в него. За тази цел ще бъде извършено следното: - Ремонт на помещението 49 кв. м. - подмяна на теракотени плочки, окачен таван, стенни конструкции, боядисване, ремонт на прилежащо санитарно помещение - доставка на нови осветителни тела - LED осветител 5W 6000K- 6 бр. - 1080 лв. без ДДС; - Доставка на Колонен Климатик за осигуряване на благоприятен микроклимат в помещението 44 BTU- 1 бр. - Доставка на мека мебел – диван - 2 бр. - кухня за вграждане с размери 2 м. х 2м. и посуда - 1 бр. Оборудване за хранене на персонала - хладилник 1 бр. х 1750 лв. = 1750 лв., готварска печка 1 бр. х 8200 лв. = 8200 лв., микровълнова печка 1 бр. х 860 лв. = 860 лв., кафе-машина 1 бр. х 900 лв. = 900 лв., диспенсър за вода 2 бр. х 345 лв. = 690 лв., абсорбатор 1 бр. х 840 лв. = 840 лв., съдомиялна машина 1 бр. х 970 лв. = 970 лв. - Телевизор - 1 бр. - маси за хранен - 4 бр. - столове за хранен - 20 бр. - Индивидуални шкафчета за лично облекло и вещи - 24 бр. Всички предвидени мероприятия са съобразени с Оценката на риска на работните места и дадените предписания, съдържащи се в Програмата за намаляване, елиминиране и контрол на рисковете на работните места (Програмата). 38 840.00 33 613.44

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).