Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 421 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Столична

Описание

Проектът предвижда основен ремонт/реконструкция, внедряване на мерки за енергийна ефективност и обновяване на материално-техническата база на 2 училища включени в Инвестиционен приоритет "Образователна инфраструктура" на ИПГВР на Столична община като едно от тях попада в Зоната с преобладаващ социален характер, на територията на район Красна поляна и един обект в Зоната на публични функции с висока обществена значимост в район "Сердика". 
Разпределението на обектите на интервенция по райони е следното: 
- район "Красна поляна" – 28 СУ  "Алеко Константинов";
- район "Сердика" - 48 0У "Йосиф Ковачев";
Обновената инфраструктура и материално-техническа база на училищата ще допринесат за по-доброто качество на образователния и възпитателен процес. 
С изпълнението на проекта ще се осигурят равнопоставени условия и достъп до образование за всички деца от целевите столични райони като ще се постигне максимален обхват на децата и учениците и недопускане на дискриминация.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Изграждане, реконструкция/основен ремонт и внедряване на мерки за енергийна ефективност на 2 училища на територията на Столична община: Съгласно Насоките за кандидатстване, обновяването на материалната база на образователната инфраструктура ще доведе до цялостно подобряване на учебния процес, ще улесни въвеждането на нови методи на обучение, които да повишат и задържат интереса на учениците и ще се отрази благоприятно на мотивацията им за по-добра активност при усвояване на знанията и реализацията им на пазара на труда. Настоящата дейност адресира нуждите от обновяване и модернизиране на общинската образователна инфраструктура, чрез изпълнение на на реконструкция, основен ремонт и прилагане на мерки за енергийна ефективност (ЕЕ) в две училища на територията на Столична община: - 48 ОУ „Йосиф Ковачев”, район „Сердика“, ул. „Клокотница“ № 21; - 28 СУ „Алеко Константинов“, район „Красна поляна“, бул. „Възкресение“ № 60. Обектите подлежащи на интервенция са 2 като един от тях попада в Зоната с преобладаващ социален характер, на територията на район Красна поляна и един в Зоната на публични функции с висока обществена значимост в район "Сердика" на ИПГВР. Състоянието на сградите на училищата, включени в обхвата на Проекта, към момента не удовлетворява напълно изискванията на чл. 169 от ЗУТ по отношение на безопасната експлоатация, хигиена, опазване здравето и живота на хората, икономия на енергия и топлосъхранение, безопасност при пожар. Планираните СМР за отделните обекти са както следва: 48 ОУ „Йосиф Ковачев”, р-н „Сердика“: За обекта има изготвен работен проект за внедряване на мерки за ЕЕ, подмяна на ел. инсталация и др. Освен горецитираните дейности за обекта се предвиждат и дейности, които ще бъдат реализирани, посредством процедура за инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор), а именно: ремонт на покрив, ремонт на ВиК, изграждане на достъпна среда, в т.ч. изграждане на асансьор, изграждане на нова ограда на училището и т.н. 28 СУ „Алеко Константинов“, р-н „Красна поляна“: За обекта има изготвен работен проект съгласно ЗУТ и Наредба 4, с влязло в сила разрешение за строеж по реда на ЗУТ, който включва: внедряване на мерки за ЕЕ, ремонти преструктуриране на част от помещенията, обновяване и подмяна на вътрешна дограма, полагане на топло изолация по фасадите и покрива на сградата, подмяна на подови настилки, изграждане на достъпна среда, подмяна на ел. инсталация , изграждане на нова мълниезащитна инсталация и др. Освен горецитираните дейности за обекта се предвижат и изграждане на нова ограда на училището, което ще бъде реализирано, посредством процедура за инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор). Обосновка на разхода: Пълният текст на обосновката е представен в Таблица Обосновка на разходите (MS Excel). В подкрепа на обосновката е изготвено проучване с анализ: Таблица: Анализ /СМР (MS Excel). Допълнителните разходи надвишаващи стойността на БФП ще се финансират със Собствено финансиране. 3 512 890.74 0.00
Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане: С цел подобряване качеството на образователния процес, като част от цялостната модернизация на училищата, се предвижда доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за сградите/помещенията на двете училища: 48 ОУ „Йосиф Ковачев”, район „Сердика“ 28 СУ „Алеко Константинов“, район „Красна поляна“ Оборудването и обзавеждането включва (неизчерпателно описание): чинове, учителски бюра, ученически и учителски столове, метални шкафове за раници и ученически пособия, етажерки, магнитни дъски, заседателни маси, карти и помагала, стативи за рисуване, контейнери с колела, компютри, мултуфункционални устройства, монитори, мултимедиен прожектор, хладилници, мивки, кухненски шкафове и плотове, печки, шублер, шведски стени, дървени пейки, баскетболни табла, волейболни мрежи и др. За двете училища са изготвени и приложени Технически спецификации с информация за: вид на артикула, количество, единична цена и стойност. Приложена е и таблица с разбивка на разходите за оборудване/обзавеждане по обекти (MS Excel). Обосновка на разходите: Остойностяването на оборудването/обзавеждането е извършено на база оферти от доставчици, каталози за училищно оборудване и анализ на текущи и възложени обществени поръчки за избор на изпълнители за доставка на оборудване/обзавеждане за образователна инфраструктура, финансирани чрез различни фондове на ЕС. Пълният текст на обосновката е представен в Таблица Обосновка на разходите(MS Excel). В подкрепа на обосновката е направено проучване с анализ: Таблица: Анализ/Оборудване(MS Excel). 299 936.38 0.00
Надзор на изпълнението на строително-монтажните работи (дейности по Строителен надзор и Авторски надзор): В рамките на тази дейност се предвижда да се осъществява необходимия строителен и авторки надзор по време на строителството и съответните процедури за въвеждане на обектите в експлоатация, както следва: Строителен надзор: Дейността адресира нуждата от създаване на условия за: законосъобразно започване на строителството в трите обекта на интервенция, пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителния процес, изпълнение съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията към строежите, регламентирани в ЗУТ. Упражняването на строителен надзор ще бъде възложено по реда на ЗОП на лиценциран консултант. Изпълнителят, упражняващ строителен надзор ще носи отговорност за:законосъобразно започване на строителството в обектите на интервенция;осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството;подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно Наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. След приключване на строително-монтажните работи Изпълнителят, упражняващ строителен надзор, ще изготви окончателен доклад. Авторски надзор: С цел гарантиране на точното изпълнение на инвестиционния проект, съблюдаване на архитектурните, технологичните и строителни норми, както и подготовка на проектната документация за въвеждане на обекта в експлоатация, ще бъде извършван авторски надзор от проектантите на съответните инвестиционни проекти или упълномощени от тях представители. Предписанията на проектанта, свързани с авторското му право, за точното спазване на изработения от него инвестиционен проект ще се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството. При необходимост ще се извършва авторска намеса за определени технически решения, както и в случаи, при които се налага препроектиране на определени елементи или изготвяне на допълнителни детайли. След приключване на СМР лицата, упражняващи авторски надзор ще изготвят окончателен доклад. Въвеждане на обектите в експлоатация: След приключване на строителството ще бъдат предприети действия за въвеждане на обектите в експлоатация.В тази връзка са планирани разходи за: такси за становища от съгласувателни инстанции (РЗИ, РИОСВ, Агенция по кадастър и др.) такси за ДНСК и др. Обосновка на видовете разходи: Строителен надзор: Остойностяването на разхода за строителен надзор е съобразено с процентните ограничения, указани в Насоките за кандидатстване. и е направено на база сключени договори, възложени/текущи обществени поръчки за избор на изпълнител за осъществяване на строителен надзор по проекти, финансирани от ЕС. Пълният текст на обосновката е представен в Таблица „Обосновка на разходите“ (MS Excel). В подкрепа на обосновката е изготвено проучване с анализ - Таблица: Анализ /Строителен надзор (MS Excel). Авторски надзор: Остойностяването на разхода за авторски надзор е съобразено с процентните ограничения, указани в Насоките за кандидатстване. и е направено на база сключени договори, възложени/текущи обществени поръчки за избор на изпълнител за осъществяване на авторски надзор по проекти, финансирани от ЕС. Пълният текст на обосновката е представен в Таблица „Обосновка на разходите“(MS Excel). В подкрепа на обосновката е изготвено проучване с анализ:Таблица:Анализ /Авторски надзор (MS Excel). Разходи за въвеждане в експлоатация - Таксите са регламентирани в ценоразписи и тарифи за административни услуги към съответните ведомства, респ. експлоатационни дружества, както и Разходи, свързани с оценка на съответствието на проектите. 121 616.00 0.00
Одит на проекта: Осъществяване на финансов и счетоводен одит на проекта от фирма или експерт счетоводител. Одиторът/експерт-счетоводител ще провери дали всички разходи, представени в окончателния финансов доклад са реално извършени, точни и допустими. Дейността включва осъществяване одит на разходите по проекта при съблюдаване на Инструкцията за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС, на ниво бенефициент, изработена от дирекция „Национален фонд“ към Министерството на финансите. За нуждите на окончателното искане за плащане по Проекта, одиторът ще проверява дали декларираните разходи са действително направени, точни и допустими в съответствие с АДБФП и ще изготви доклад за фактически констатации, който ще включва най-малко следното: - въведение, което идентифицира финансовите отчети, които подлежат на независим финансов одит, заедно с рамката за финансово отчитане, която е приложена при тяхното изготвяне; - описание на обхвата на независимия финансов одит, заедно с одиторските стандарти, в съответствие с които е извършен одитът; - одиторско становище дали финансовите отчети дават вярно и честно представяне в съответствие с прилаганата рамка за финансово отчитане, а също и дали финансовите отчети отговарят на законовите изисквания; - становище относно съответствието между доклада за дейността и одитирания финансов отчет за същия отчетен период. Изпълнението на дейността ще започне с подготовката и провеждането на обществена поръчка за избор на изпълнител. Същинската част от окончателния одиторски доклад ще се изготвя през последните 2-3 месеца от изпълнението на проект. Обосновка на разхода: Остойностяването на разхода за одит е съобразено с процентните ограничения за този тип услуги, указани в Насоките за кандидатстване и е направено на база сключени договори и обществени поръчки за избор на изпълнители за одит по проекти, финансирани от ЕС. В подкрепа на обосновката е изготвено проучване с анализ: Табл. MS excel:Анализ/ Одит 1 800.00 0.00
Публичност и информация: Дейността включва прилагане на мерки за осигуряване на публичност и визуализация за популяризиране на Проекта и приноса на ЕС и ЕФРР. Мерките ще се изпълняват съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. и включват: • Временен билборд по време строителство (2 бр.) • Постоянна обяснителна табела (2 бр.) • Организиране и провеждане на начална пресконференция (1 бр.) • Официална церемония „Първа копка" (1 бр.) • Официална церемония за откриване на готов обект (2 бр.) • Организиране и провеждане на заключителна пресконференция (1 бр) • Заснемане и излъчване на информационен клип (1 бр.) • Информационни стикери за активите, закупени по проекта – 2986 бр. • Банер със стойка (100мм х 200 мм) - 1 бр. • Информационна брошура - 100 бр. Подробно описание на разходите за публичност и визуализация по видове мерки, количество, ед. цена и стойност е представена в приложение Таблица MS excel. Обосновка на видовете разходи: Остойностяването на разхода за публичност и визуализация е съобразено с процентните ограничения за този тип услуги, указани в Насоките за кандидатстване и е направено на база оферта от рекламна агенция и обществени поръчки за избор на изпълнители за осъществяване на публичност по проекти, финансирани от ЕС. В подкрепа на обосновката е изготвено Проучване с анализ: Таблица MS excel: Анализ/ Публичност 6 660.82 0.00
Управление на проекта: Дейността включва създаване на необходимата организация за управление и изпълнение на проектните дейности, в т.ч. координация, администриране, техническо и финансово отчитане при спазване на принципите за добро управление и условията на АДБФП. За целта ще бъде назначен екип за управление и изпълнение на Проекта, чиято структура е съобразена със спецификата и обема на планираните дейности и включва следните позиции:Ръководител, Счетоводител,Технически сътрудник и Експерт строително-монтажни работи За да се осигури ефективно управление и изпълнение на проектните дейности Екипът по проекта ще изпълнява процедурите, разписани в Методическите указания за бенефициенти по ОПРР за отчитане на напредъка на АДБФП, комуникация и кореспонденция с УО, поддържане на архив и съхраняване на информацията/документацията по АДБФП и др. Сред основните задачи на екипа ще бъдат: -Цялостно управление и изпълнение на проектните дейности-техническо, административно и финансово при спазване условията на АДБФП и Апликационния формуляр. -Подготовка и окомплектоване с необходимата документация на исканията за авансови/междинни/окончателни плащания -Следене и спазване на Плана графика по Проекта -Изготвяне на План за плащанията -Осъществяване на документални проверки на представените фактури и др. документи с еквивалентна доказателствена стойност, които вкл. проверки на реквизитите на документите, проверка на точността на заявените суми и допустимостта на разходите; -Подготовка и окомплектоване с необходимата документация за извършване на плащанията по сключените договори и носене на отговорност за целесъобразността на поеманите задължения и извършените разходи; -Участие в изготвянето на технически спецификации, необходими за изготвяне на тръжна документация по ЗОП за изпълнение на дейностите по Проекта; -Спазване на Графика на Плана за външно възлагане -Спазване изпълнението на сключените договори за всички дейности по Проекта; -Спазване и контролиране на сроковете, обема на работа и качественото изпълнение на услугите, доставките и строителството; -При доказано неизпълнение на поетите ангажименти и задължения по сключените договори предприема действия за ангажиране на отговорността на Изпълнителя, чрез прилагане на предвидените договорни и/или законоустановени санкции и наказания; -Предоставяне на достъп и съдействие на представители на УО, МЗ, СО, Одитиращия орган, националните одитиращи и контролни органи, ЕК, Европейската служба за борба с измамите и на Европейската сметна палата до всички документи и информация по проекта; -Изготвяне на становища и/или обосновки относно констатации по извършени проверки от УО, одитни и др. компетентни органи. -Докладване за възникнали проблеми, възникнали в хода на изпълнение на дейностите с предложения на мерки за преодоляването им . -Поддържане на архив, регистър и опис на документацията по Проекта Екипът по проекта ще изготвя и представя на УО шестмесечни, годишни, междинни и окончателни технически отчети за напредъка на АДБФП, чрез ИСУН 2020. Екипът по проекта ще осъществява вътрешен мониторинг спрямо изпълнителите по сключените договори за строителство. Процедурата включва извършване на проверка на мястото за удостоверяване съответствието между заложени, актувани и реално изпълнени строително-монтажни работи (СМР). Ще бъде съставен Констативен протокол, който ще се базира на извадкова проверка на изпълнените СМР спрямо договора с изпълнител. Проверката ще се извършва задължително преди съставяне и подписване на всеки протокол за приемане на извършени СМР ще бъдат приложени при подаване на искане за междинно и окончателно плащане. Обосновка на разходите: Пълният текст на обосновката е представен в Таблица Обосновка на разходите(MS Excel) В подкрепа на обосновката са изготвени и приложени следните анализи: Таблица 1: Анализ/разходи за организация и управление Таблица 2: Разбивка на разходите и обосновка натовареност Таблица 3: Анализ/разходи за възнаграждение СО Таблица 4: Справка НСИ 78 680.00 0.00
Допълнителни дейности с финансиране от Столична община: При подаване на проектното предложение е пропуснато да се представи КСС по част Технологична за консервация и реставрация на фасадите по Проект Внедряване на мерки за повишаване на енергийната ефикасност на сградата на 48 ОУ „Йосиф Kовачев” , в следствие на което при обявяване на обществената поръчка за избор на изпълнител КСС за допълнителните дейности е добавено, като средствата за тях ще са от Собствено финансиране. При преглед на проектната документация на 28 СУ "Алеко Константинов" преди обявяване на обществена поръчка за избор на изпълнител са констатиране пропуски, за които е изготвено КСС. Допълнителните дейности за обект "Основен ремонт/реконструкция и въвеждане на мерки за повишаване на енергийна ефективност на сградата на 28-мо СУ "Алеко Константинов" ще се финансират от Столична община. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.