Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 421 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Столична

Описание

Проектното предложение предвижда изграждането на нов учебен корпус за целите на Национална художествена академия - гр. София. Националната художествена академия се намира в едно от най-възловите и значими места, в историческия център на София между Храм-паметника „ Св. Александър Невски”, Народната Библиотека „Св. Св. Кирил и Методий”, Софийския университет, Парламента и БАН. Проектът за разширение и реконструкция на Художествената Академия е една уникална възможност тези забележителни сгради да се обединят в един хармоничен архитектурно-градоустройствен ансамбъл на един модерен „Акропол“.
Планираните дейности предвиждат проектирането и изграждането на 5-етажна сграда с 18 ателиета и 3 лекционни зали. Сградата ще бъде разположена в източната част на академията, като входът, който ще бъде разположен на юг, ще се намира в непосредствена близост до съществуващото Северно крило на НХА. На партера, на първия и на втория етаж са разположени по 4 ателиета, докато на третия и четвъртия те са по 3. Конструктивната система е така проектирана, че позволява гъвкавост и прегрупиране на помещенията. На полуподземното ниво са обособени 3 лекционни зали, компютърен кабинет и технически помещения. 
Проектът е насочен към изпълнение на следните тематични цели съгласно Общия Регламент №1303/2013: Тематична цел 10 „Инвестиции в образованието, в обучението, включително професионалното обучение за придобиване на умения и в ученето през целия живот”. Интервенциите в рамките на проектното предложение ще допринесат за постигане на индикативните национални цели за спестяване на енергия за 2020 г. съгласно Националния план за действие по енергийна ефективност 2014-2020 г. Чрез подкрепата се цели подобряванета на образователната инфраструктура и среда в Национална художествена академия, предоставяне на квалификация и умения на учащите в университета, отговарящи на нуждите на пазара на труда и осигуряване на достъпна среда за студентите в неравностойно положение.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване на документации за обществени поръчки за избор на изпълнители на допустимите дейности по проекта - Изпълнение на СМР за проект : "Разширение на НХА- етап I", Консултант по смисъла на ЗУТ, мерки за публичност и визуализация, извършване на оценка на съответствието на част "Енергийна ефективност", "Доставка на оборудване",Авторски надзор : Документациите за обществени поръчки ще бъдат изготвени по реда и условията на ЗОП и ППЗОП, изискванията към изпълнителите и условията за изпълнение на дейностите ще са съобразини с указанията и изискванията по Оперативна програма "Региони в растеж 2014-2020" 0.00 0.00
Провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители на допустимите дейности по проекта - Изпълнение на СМР за проект : "Разширение на НХА- етап I" Консултант по смисъла на ЗУТ, Мерки за публичност и визуализация, извършване на оценка на съответствието на част "Енергийна ефективност", "Доставка на оборудване", Авторски надзор: Провеждане на процедури по ЗОП 0.00 0.00
Изпълнение на СМР за проект : "Разширение на НХА- етап I": В рамките на дейността ще бъде изградено Източното крило на Националната худежствена академия съгласно скица и виза за проектиране. 2 309 000.00 2 854 432.02
Осъществяване на дейностите по Консултант по смисъла на ЗУТ за осъществяване на независим строителен надзор при изпълнение на проект - "Разширение на НХА- етап I": В рамките на настоящата дейност избраният Консултант по смисъла на чл. 168 от ЗУТ ще изпълни Независим строителен надзор при реализацията на проект "Разширение на НХА - етап I", в това число ще изпълни следното: - ще контролира законосъобразното започване на строежа. - ще следи за хода на изпълнение на СМР съгласно график на строителя, да оценява забавата и да определя какви мерки трябва да се вземат в това отношение. Съгласувано с Възложителя да нарежда извършването на изменения в графика или да взема решения по такива изменения, предлагани от изпълнителя. - ще контролира качеството на влаганите строителни материали и изделия, като изисква от Изпълнителя на строежа сертификати и протоколи от контролните изпитания за влаганите в строежа материали и съоръжения и съответствието им с нормите на безопасност. - ще контролира пълнотата и правилността на съставяните протоколи и актове по време на строителството, като извършва контролно замерване на видовете СМР и проверка на изготвените от строителя подробни ведомости на извършените видове СМР за съответния период. - ще контролира количеството и качеството на изпълнение на строително-монтажните работи, за да определи дали да се извърши плащане на изпълнителя на СМР, за което той претендира. Плащане на изпълнителя на СМР ще се извършва само ако количествено-стойностната сметка за изпълнените СМР (Акт обр. 19) е парафирана от изпълнителя на строителния надзор. - ще изисква провеждането само в негово присъствие и да контролира правилността, пълнотата и законосъобразността на всички функционални проби, пускови изпитания и пробна експлоатация, доказващи годността на строежа за въвеждане в експлоатация. - след проверка на място ще подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежа, съгласно изискванията за безопасност и законосъобразното им изпълнение, съгласно ЗУТ и Наредбите към него. - съвместно с Изпълнителя на СМР ще подготви и завери екзекутивната документация за строежа съгласно изискванията на чл.175, ал. 2 от ЗУТ, както и да носи отговорност за правилното й комплектоване. - след приключване на строителството ще изготви Окончателен доклад относно законосъобразното изпълнение на строежа и готовността му за въвеждане в експлоатация на основание чл.168, ал.6 от ЗУТ и да го предаде на Възложителя. Както и ще изпълнява и други задължения, не упоменати изрично по-горе, но предвидени в българското законодателство и/или изискванията на ОПРР 2014-2020. 25 400.00 20 862.00
Изпълнение на мерки по публичност и визуализация по проект "Изграждане на нов учебен корпус на Национална художествена академия, гр. София" : Дейността ще бъде изпълнена съобразно Общите условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. (Приложение З към Насоките за кандидатстване). С оглед осигуряване публичността и информирането на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта проектното предложение предвижда пресконференция/конференция по повод стартирането на проекта, както и подобно събитие при приключване на проекта за оповестяване резултатите от реализацията му. Предвижда се да бъде поставен билборд с големи размери по време на изпълнение на проекта и постоянен обяснителен билборд с големи размери след приключването му на видно място за обществеността, която ще съдържа информация относно финансовата подкрепа от Европейския съюз, както и информация за проекта. Заедно с това проектното предложение предвижда и провеждане на официална церемония "Първа копка". Бенефициентът ще информира обществеността за проекта и неговия напредък и на уеб-сайта си, където ще бъде поместена информация относно самия проект, неговите цели и постигнатите резултати, както и откроена информация относно финансовата подкрепа от Европейския съюз. 15 000.00 15 000.00
Дейности по организация и управление на проекта: Дейностите на Екипът, отговарящ за организацията и управлението на проекта ще включват без да се ограничават до: • Организация и ръководене на дейностите па проекта • Организация и съдействие при провеждането на процедурите за възлагане на обществени поръчки за дейностите, попадащи в обхвата на проекта • Изготвяне на документациите за провеждане на обществени поръчки • Координира и поддържа контакт с органи и институции, които имат отношение към изпълнението на проекта; • Разработване и спазване на вътрешните правила/процедури, имащи отношение към управлението и изпълнението на проекта • Организиция изпълнение на предписанията на одитиращите органи и препоръките, съдържащи се в доклади от проверки на място • Наблюдение и контрол върху изпълнението на сключените договори за обществени поръчки и за подготовката, при необходимост, на допълнителни споразумения към тях; • Отговаря за спазването на графика за изпълнение на проекта. 49 000.00 48 935.85
Въвеждане на обекта в експлоатация: След приключване на строителството и представяне на: - документ за собственост (нотариален акт); -разрешение за строеж; - протокол за определяне на строителна линия и ниво, заедно с резултатите от проверките на достигнатите нива; -Заверена заповедна книга на строежа; Акт 14 за приемане на конструкцията; Акт 15 за установяване годността на строежа за въвеждането му в експлоатация (с приложени протоколи за успешно проведени 72-часови проби за доказване на техническите параметри на строежа); -документи, удостоверяващи съответствието на вложените строителни продукти със съществените изисквания към строежите по Чл. 169 от ЗУТ; документ от Агенцията по геодезия, картография и кадастър за предадена екзекутивна документация; договори с експлоатационните дружества (Електро, ВиК, газоснабдяване, топлофикация и други) за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура. -Окончателен доклад от консултанта, извършващ строителен надзор, относно законосъобразното изпълнение на строежа и готовността му за въвеждане в експлоатация на основание чл.168, ал.6 от ЗУТ обектът ще въведен в експлоатация. Издаването на Акт 16 гарантира законосъобразността на извършените ремонтни дейности, както и безопасността на нейните обитатели. 1 000.00 0.00
Доставка на оборудване за обект "Разширение на НХА- етап I": В рамките на дейността ще бъде доставено нужното обрудване, описано в Annex_Б Индикативен списък с оборудване. 96 000.00 114 524.40
Извършване на доклад за оценка на съответствието на част "Енергийна ефективност": съгласно ЗЕЕ от 14.11.2008 г. Чл. 15. (1) Всеки инвестиционен проект за изграждане на нова сграда, реконструкция, основно обновяване, основен ремонт или преустройство на съществуваща сграда трябва да съответства на изискванията за енергийна ефективност, предвидени в този закон. Оценката за съответствие на инвестиционен проект се издава след провеждане на обследване за енергийна ефективност на етап технически или работен проект и служи за издаване на разрешение за строеж. Дейностите по извършване на обследване за енергийна ефективност се извършват от физически или юридически лица, отговарящи на изискванията на чл.23 от ЗЕЕ от 14.11.2008 г. и съгласно чл.142, ал.9 от ЗУТ. 600.00 720.00
Авторски надзор: Изпълнителят, ще упражнява авторския надзор по време на строителството, съгласно одобрените проектни документации и приложимата нормативна уредба, посредством проектантите по отделните части на проекта или упълномощени от тях лица при условие, че упълномощените лица притежават необходимата квалификация. Авторският надзор ще бъде упражняван, когато присъствието на проектант на обекта е наложително, относно: - Присъствие при съставяне на и подписване на задължителните протоколи и актове по време на строителството и в случаите на установяване на точно изпълнение на проекта, заверки при покана от страна на Възложителя и др.; - Наблюдение на изпълнението на строежа по време на целия период на изпълнение на строително-монтажните работи за спазване на предписанията на проектанта за точно изпълнение на изработения от него проект от страна на всички участници в строителството; - Изработване и съгласуване на промени в проектната документация при необходимост по искане на Възложителя и/или по предложение на строителния надзор и др.; - Заверка на екзекутивната документация за строежа след изпълнение на обектите 12 000.00 8 520.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.