Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 743 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Бургас

Описание

Настоящото проектно предложение е насочено към подобряване на условията на труд и превенция на риска при извършване на ежедневните работни дейности в"К§С Коцев и Цветанов"ООД. 
Целевата група по проекта са всичките 41 лица назначени на трудови договори на различни длъжности като от тях 19 лица попада в целева възрастова група над 54 г.Ръководството на дружеството се стреми постоянно да подобрява условията на труд и да повишава безопасността на работещите,както и да подобрява качеството на работните места и да увеличава тяхната устойчивост.По този начин се гарантира и положителното въздействие върху производителността на труда и конкурентноспособността на предприятието.
Проектът ще се реализира посредством изпълнение на описаните дейности:
1.Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятието;
2.Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите-в рамките на която е планирано закупуване на колективни средства на защита(под-дейност 1) и ЛПС и специално работно облекло(под-дейност 3).
3.Осигуряване на социални придобивки за работещите,чрез закупуване на преместваеми помещения(контейнери) и тяхното оборудване за отдих, хранене и почивка;
4.Oрганизация и управление на проекта;
5.Информиране и публичност.
В резултат на изпълнение на проекта ще се подобри и качеството на живот и труд на наетите в предприятието лица, ще се намали риска за здравето и трудовия травматизъм, ще се оптимизират работните процеси посредством въвеждане на системи за гъвкави форми на заетост и практики за по-лесно съвместяване на професионалния, семейния и личния живот,както и удължаване на трудовия живот на по-възрастните работници и служители, което от своя страна ще рефлектира положително върху производителността на труда и опазване на околната среда, с което ще се допринесе за създаване условия за подобряване достъпа до заетост и качеството на работните места.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятието.: Основната цел на дейност e оптимизация управлението и развитието на човешките ресурси в "К§С Коцев и Цветанов" ООД ,чрез нея ще се постигане СЦ 1 и общата цел на проекта.Целевата група по тази дейност включва 41 заети лица или 100% от общата численост, от които 19 лица над 54 години. Дейността предвижда разработване, адаптиране и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси съобразно стратегията за развитие на предприятието, в която са дефинирани цели за оптимизиране на организацията и системата за управление на човешките ресурси по отношение на по-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот, удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и повишаване на производителността и опазване на околната среда при организацията на труда.В тази връзка е предвиденa следната дейност: 1.Разработване и внедряване на сиситема за управление на човешките ресурси за оптимизация на работните процеси,вкл.въвеждане на гъвкави форми на заетост и др. практики за полесно съвместяване на професионален и личен живот, удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници(над 54г.) и въвеждане на иновативни модели за организация на труда,насочени към повишаване производителността и опазване на околната среда. В компанията няма разработена, внедрена и действаща система за развитие и организация на човешките ресурси, липсват към момента-гъвкави форми на заетост гъвкаво работно време,ротация на работното място,работа при непълно работно време и др. практики, даващи възможност на заетите лица за по-лесно съвместяване на професионалния и личен живот.Планираното развитие и разрастване на дейността на компанията налагат необходимостта от създаване и внедряване на такава система. Реализирането на дейността ще доведе до повишаване нивата на устойчива заетост чрез осигуряване на възможност повече младежи да съвместяват работа и учене,съвместяване на професионален и семеен живот, особено на жените с малки деца, както и на заетите над 54 г.,при които е налице социална ангажираност,криеща риск за устойчивата им заетост.Оптимизацията на работния процес и условията на труда спрямо нуждите на лицата над 54г. е необходима и с оглед осигуряване по-дългото им оставане в заетостта. Възрастните работещи над 54 години са ценни с професионалната си компетентност,практическите знания,екипната работа и умението за сътрудничество и предаване на знания и умения.Наблюдава се тенденция за увеличаване на средната възраст на служителите, което води до потребности от промяна, насочена към осигуряване на по –дългото им оставане в заетост.Което съвпада със стратегията за развитие на дружеството, а именно устойчива на заетост.„Управлението на възрастта в предприятието” следва да се има предвид при организацията и условията на труд така, че всеки възрастен работник, независимо от здравословния си статус, да чувства, че е в състояние да осъществи своите лични и корпоративни цели.Чрез внедряване на системата за по-възрастните служители се цели осъзнаване на особеностите на остаряването, справедливи нагласи спрямо тях,адаптиране на политиката по развитие на човешките ресурси към потребностите им, насърчаване на работоспособността и производителността им, учене през целия живот, организация на работата, съобразена с възрастта(преквалификация с цел по-малки физически усилия,обучение на лица над 54г.за наставници/обучители с цел предаване на професионален опит и т.н.). Въвеждането на иновативни модели за организация на труда са насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда, което може да се постигне чрез мотивационен модел и модел за организация на труда чрез разделно събиране на отпадъка. Осъществяването на дейност ще допринесе за подобряване на показателите за ефективност и качество на труда и ще се постигне една от приоритетните цели,а именно въвеждане на иновативни методи за организация на труда,които от своя страна да допринесат за повишаване на производителността на труда. 9 000.00 0.00
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите под - дейност Осигуряване на средства за колективна защита.: Настоящата дейност цели осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд в "К§С Коцев и Цветанов" ООД и подобряване на професионалния, здравен статус на на работниците служителите, както в офиса на фирмата, така и на открито на строителни и монтажни площадки. Ежедневните дейности на служителите включват както работа на открито на строителни и монтажни площадки, така и работа в офиса на фирмата, свързана с изготвяне на технически проекти, спецификации и документация за всяка поръчка, която фирмата се наема да изпълни. Административната работа е голям обем от общите задължения на екипа и поради този факт с помощта на Службата по трудова медицина е изготвена програма за минимизиране на риска при работа, в която са описани всички мерки за предотвратяване, намаляване и ограничаване на риска. Тя е изготвена на база оценката на риска на всяко едно работно място и за всяка една длъжност. За изпълнение на настоящата дейност се предвижда закупуване на: - Предпазен парапет за обезопасявне - преместваем - 300 м` - чрез предпазният мобилен парапет ще се осигури обезопасяване по външния контур на изкопите около обекти, значително ще се намали риска за работниците и служителите, т.к. няма да се допуска преминаване на служители в близост до необезопасен външен контур на изкопите.Чрез предпазния парапет ще се осигури и защита на служителите от движещи се машини, като се постигне обезпечаване на зоните за движение при работа в близост с МПС. Към момента строителната фирма не разполага с подобна мобилна ограда за осъществяване на защита. - разглобяема пасарелка на грунд - 4 бр. - необходимостта от закупуване на подобен вид средство за защита на служителите, а именно пасарелките е свързана с осъществяване на безопасно преминаване на работниците над изкопите.Към момента фирмата не разполага с подобен тип зашита. - Сигнална лампа - 20 бр. - Сигнални знаци - 44 бр. Осигуряването на работниците и служителите в "К§С Коцев и Цветанов" ООД с технически средства за сигнализиране на изкопи по строителни обекти, а именно чрез сигнални знаци и сигнални лампи е пряко свързани с осигуряване на безопасността и здравето на работещите.Чрез сигналните лампи ще се осигури обозначаване на обектите през тъмната част на денонощието. - ергономичен стол - 4 бр. Те са необходими за наетите служители в офиса на фирмата на длъжности: Експерт стопанска дейност, Секретар, Оператор въвеждане на Данни и Счетоводител. Наблюдава се неспазване на ергономичните принципи в офиса:Физическо натоварване и увреждане на мускулноскелетната система при ползване на неергономични столове.В програмата за минимизиране на риска е предписана мярка за закупуване на ергономични офис столове с характеристики, съответстващи на чл.5 от приложение №1 към Наредба №7/ДВ бр.70 от2005г./.и в съответствие с Наредба№7 от 23 септември 1999 г. Към настоящия момент, дружеството е осигурило на служителите офис столове, които обаче са морално остарели и амортизирани и се налага подмяната им с нови и съвременни такива с цел осигуряване спазване на ергономичните норми при работа и подобряване на ЗБУТ на заетите лица. Ръководството на фирмата съгласно Норми за физическо натоварване на работниците и хигиеннофизиологични и ергономични изисквания за рационална организиция на работното място и трудовия процес чрез настоящата дейност се стреми да отстрани изцяло рисковете за здравето на работещите. Чрез осъществяването на под - дейността ще се създадат подходящи условия за намаляване риска от трудови злополуки и професионални заболявания чрез осигуряване на работниците и служителите с технически средства за защита(огражсения и сигнализация), както и подобряването на условията на работната среда и завишаване на изискванията към спазването на правилата за здраве и безопасност при работа. 70 170.78 0.00
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите под - дейност Закупуване на ЛПС и специално работно облекло.: Дейността има за цел осигуряване на ЗБУТ,подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите и е свързана пряко с постигане на СЦ 2 и има принос за постигане на общата цел на проекта. Целта на дейността е да се закупи специално защитно работно облекло и ЛПС на работещите в дружеството, които обуславят и целевата група по проекта. За неговата правилна употреба ще бъде извършено съответното обучение от фирмата доставчик или от ръководителя на фирмата.Към момента във фирмата работят 41 заети лица,които използват ЛПС и работно облекло. Лицата са назначени на договори в "К§С Коцев и Цветанов" ООД на длъжности:Управите-2 бр;Инженер водоснабдяване и канализация-1 бр.;Инженер промишлено и гражданско строителство-1 бр.;Инспектор здраве и безопасност при работа-1 бр.;Специалист качество-2 бр.;Специалист управление при кризи и отбранително мобилизационна подготовка-1 бр.;Техник водно строителство-2бр.;Технически ръководител-1 бр.;Водопроводчик (външно и вътрешно водоснабдяване и канализация)-5 бр.;Строителен работник -10 бр.;Машинист еднокофов багер-3бр.;Шофьор товарен автомобил-2бр.;Шофьор леко-товарен автомобил-1бр.;Управител транспорт-1 бр.;Диспечер транспортни средства -1 бр.;Управител склад-1 бр.;Отговорник спомагателни дейност-1 бр.;Домакин-1 бр.;Пазач -2 бр.;Експерт стопанска дейност 1 бр.;Секретар-1бр.;Отчетник планиране материали-1бр.;Оператор въвеждане на Данни-1бр. и Счетоводител(Младши1 бр.). Длъжностите: ,Инспектор здраве и безобасност'' и ,,Специалист качество" се изпълняват от 1 човек; ,,Инжинер водно строителство" и Управител-1човек; ,,Инжинер стр. на сгради и съор.'';,,Специалист управление при кризи'' и Управител-1човек. Голяма част от дейността на "К§С Коцев и Цветанов" ООД се извършва на открити строителни и монтажни обекти, което предполага използването на ЛПС и специализирано работно облекло.Ръководството се грижи да осигури възможно най-добрите средства за защита, за да могат наетите лица да извършват своята дейност в защитена среда.Към настоящия момент осигуряването на тези средства се извършва съгласно Наредба № 3 за мин. изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите. С настоящата дейност ръководителят на дружеството цели да повиши безопасността и да подобри условията на труд чрез закупуване на следното специално работно облекло и ЛПС за съответните длъжности по Наредба №3. Специалното работно облекло и ЛПС са описани в утвърден списък съставен въз основа на извършената оценка на риска при полагане труд в "К§С Коцев и Цветанов" ООД: -Боти с композитно бомбе-37 бр. -Каски удароустойчиви-37бр. -Специално работно облекло-зимно-37бр. -Специално работно облекло-лятно-37бр. -Ръкавици от кожа-37бр. -Полугащеризон изработен от полиуретан-7 бр. -Ботуши -гумени-30 бр. -Очила за предпазване от видеодисплеи-7 бр. Конкретни опасности, за които се прилага ЛПС са Механична(удар), въздействия от падащи предмети,от пробождащи предмети, подхлъзване и падане,неблагоприятни метеорологични условия,механично увреждане. При изпълнението на тази дейност е предвидено закупуване на специално работно облекло и ЛПС, които са по–висок защитен и качествен клас от доставяните до момента, което ще допринесе за мотивирането на персонала и повишаване на производителността на труда.Подобрените качествени показатели на ЛПС средства и облекла ще повишат сигурността и безопасността на използващите ги работници. Значително по дълго ще се запазят и експлоатационните качества които да осигурят защита по време на изпълнение на трудовите задължения на работещите в тази среда. Чрез осъществяването на дейността ще се създадат подходящи условия за намаляване риска от трудови злополуки и професионални заболявания, а също така минимизиране на трудовите злополуки чрез подобряване на параметрите и условията на работната среда и завишаване на изискванията към спазването на правилата за здраве и безопасност при работа. Целевата група по тази дейност включва 41 заети лица, от които 19 лице над 54 години. 11 602.37 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, чрез закупуване на преместваеми помещения (контейнери) и тяхното оборудване за отдих, хранене и почивка.: Дейността има за цел осигуряване на социални придобивки за служителите, както и ЗБУТ,подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите и е свързана пряко с постигане на СЦ 3 и има принос за постигане на общата цел на проекта. Въз основа на утвърдената програма за минимизиране на риска, изготвена на база оценката на риска е препоръчано от СТМ да се закупят преместваеми помещения (контейнери) и тяхното оборудване, които да се ползват като помещения за хранене, битови нужди и почивка на заетите лица в "К§С Коцев и Цветанов" ООД, които работа на открито и са с нестационарни работни места, поради естеството на основната дейност на фирмата, а именно строителство. Към момента фирмата не разполагаме с контейнери, както и с битови постройки – за отдих, хранене и почивка. Във връзка с обособяване на такива помещения/ места за отдих, хранене и почивка и съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд, с цел осигуряване на условия за поддържане на личната хигиена на служителите при хранене и преди отдих при изпълнение на строителна дейност на различни обекти, в полеви условия и извън населени места е препоръчително закупуването на мобилни контейнери, чрез които ще се осигурят социални придобивки на работещите и ще се подобрят условията им на труд. Настоящата дейност цели осигуряване на обособено помещение за за отдих, хранене и почивка на служителите във фирмата, чрез закупуване на контейнери.Ръководството на фирмата постоянно се стреми да повишава трудоспособността на своите служители и да повишава качеството на работните места.Целевата група на дейността включва всички служители на фирмата, които работа на открито и са с нестационарни работни места. В тази връзка "К§С Коцев и Цветанов" ООД залага за изпълнение в проекта настоящата дейност, която включва: 1)Закупуване на 2 бр. контейнери тип "Стая за отдих", 6000 мм х 2450 мм, оборудвани с: - климатик - Шкаф 9 бр. 2)Закупуване на 2 бр. контейнери тип "Стая за хранене и почивка", 6000 мм х 2450 мм, оборудвани с: - Кухня, с включен хладилник, мивка и котлон; - Сгъваема маса 2 бр. - стол 12бр. Освен загриженост за благополучието на кадрите си, "К§С Коцев и Цветанов" ООД се стреми, чрез прилагане на социални придобивки да повиши и мотивацията им. Един по-доволен служител, който има по-малко грижи и тревоги, често е склонен да демонстрира удовлетвореността си с качествена работа, висока мотивация и старателност. Удовлетворените служители отсъстват по-малко,по-малко са склонни да потърсят друга работа и в много по-голяма степен се ангажират с постигането на целите на компанията.Решението на компанията за предоставяне на социални придобивки започна с ясен анализ изготвен на база данни за конкретните нужди на служителите според преобладаващите им характеристики свързани със съответните задължения, длъжности и квалификация. Съответно в направения анализ са обосновани конкретни нужди на служителите, които в максимална степен могат да се покрият с настоящата дейност и с настоящият проект. За "К§С Коцев и Цветанов" ООД е абсолютно ясно, че това не е еднократен акт, а процес, който изисква ресурс, средства и време за управлението му. Това представлява най-добрият инструмент за ръст на бизнеса и конкурентно предимство за дългосрочен успех. 47 836.80 0.00
Oрганизация и управление на проекта.: Дейността цели осигуряване на доброто управление и изпълнение на проекта и гарантиране на законосъобразността,ефективността и ефикасността при осъществяването му. С оглед постигане на заложената цел и обезпечаване проектната реализация,предвижда се да бъде избран външен изпълнител от страна на Бенефициента,отговорен за организацията и управлението на проекта от гл.т. неговото администриране,без припокриване на функции с тези на ръководителя на проекта.Задълженията на избрания изпълнител,обхващат: Цялостно администриране на проекта; Изготвяне на План за външно възлагане в съответствие с разписаните в Ръководство за бенефициента изисквания и предоставянето му на УО на етап изпълнението на договора;Подготовка на всички документи,съпътстващи провеждане на процедури за избор на изпълнител от страна на Бенефициента по реда на глава четвърта от ЗУСЕСИФ и ПМС № 118/20.05.2014 г.,участие в провеждането на избора на изпълнител, проверка на съответствието на документите, съпътстващи избора на изпълнител; Подготовка на документи, свързани с техническото и финансово отчитане на проекта в съответствие с приложимите образци, комплектоване на технически и финансови отчети и искания за плащане и съгласуването им с ръководителя;Изготвяне на придружителни писма, обосновки и набавяне на допълнителни документи /разяснения в случай на наличие на Искания за допълнителни документи и разяснения; Подготовка на официална кореспонденция, свързана с изпълнението на проекта; Предоставяне на експертни консултации, свързани със законосъобразното управление на проекта в съответствие с указанията на УО,изложени в Ръководството за изпълнение на ДБФП по процедурата и приложимото законодателство и проследяване на промени в нормативната уредба/приложимите указания на УО с оглед своевременното им прилагане при организацията и управлението на проекта; Проследяване изпълнението на проектните дейности, постигане на заложените цели, очаквани резултати и заложени индикатори и източници на информация за тях;Навременно идентифициране на необходимост от изменение на ДБФП/промени на обстоятелства,за които е необходимо да бъде уведомен своевременно УО,съгласуването им с ръководителя на проекта и изготвяне на необходимите за целта документи; Отчитане на дейностите, свързани с изпълнението на дейността по организация и управление на проекта пред бенефициента; Отговорен за събиране, систематизиране и съхранение на документите,съпътстващи изпълнението на проекта,в отделно досиеорганизирано и структурирано по начин,който улеснява последващото им проследяване и проверка и при спазване на хронологията на изпълнението;Отговорен за поддържане на ефективна система за комуникация,в т.ч. за разпространяване и координиране потока на информация между всички страни, участващи в управлението, реализацията и контрола на изпълнението на проекта (Бенефициент,представители на УО,избрани външни изпълнители по реда на ПМС 118, одитиращи институции и др.); Отговаря за оперативната координация на дейностите по проекта, както и за техническата и организационна комуникация, свързана с изпълнението им;Отговорен за спазване и изпълнение на мерките за комуникация и информация в съответствие с указанията, изложени в “Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация”20142020; Планиран в рамките на продължителността на дейността е срок до 1 мес. за подготвителни дейности, свързани с избора. Дейността е пряко свързана с постигане на СЦ 4 на проекта и има принос за постигане на общата цел. С оглед обезпечаване на проектното изпълнение, тя ще протича през целия период на изпълнение на проекта. 15 000.00 0.00
Информиране и публичност.: Целта на дейността е да се осигурят мерки за информиране и публичност в съответствие с приложимите изисквания и указания за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. "К§С Коцев и Цветанов" ООД ще спазва стриктно указанията на УО и изложените в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014- 2020 г. указания относно изпълнението на дейността, свързана с информиране и публичност. С оглед на това, в рамките дейността се предвижда: при всички мерки за информация и комуникация да се указва съфинансирането от ЕСФ на ЕС на проекта посредством поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС;общото лого за програмен период 2014- 2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правила за визуална идентичност. По време на осъществяването на проекта бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа като:постави 2 бр. плакати с минимален размер А3 с информация за проекта , в които се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място напр. входа на сградата на организацията, в която ще се осъществява проектът. Плакатите ще съдържат следната текстова и визуална информация: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз"; наименование на ЕСФ; общото лого на програмен период 2014 - 2020 г. с наименованието финансиращата ОП "РЧР; наименование на проекта и главната му цел; обща стойност и размер на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; начална и крайна дата на изпълнение. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще се посочва, че финансиращата го ОП се осъществява с подкрепата на ЕСФ. Предвижда се в рамките на настоящата дейност, с оглед оптимално осигуряване на ефективно информиране и публичност на проекта и приноса на ЕС за реализацията му да бъдат изготвени: печатни информационни материали 1000 бр. брошури, съдържащи емблемата на ЕС, упоменаването "Европейски съюз"; наименование на ЕСФ; общото лого за програмен период 2014-2010 с наименованието на ОП "РЧР"; наименование на проекта и адреса на Единния информационен портал. Брошурите ще се разпространят сред клиенти на организацията и нейни бизнеспартньори, както и сред служителите на дружеството, посредством което ще се достигне до максимално широк кръг лица, информирани за приноса на ЕСФ на ЕС чрез ОП "РЧР" за реализацията на проекта. На закупените по проекта КСЗ ще бъдат поставени информационни стикери на подходящо място с визуализирани емблемата на ЕС, упоменаването "Европейски съюз", наименованието на ЕСФ, общото лого за програмния период и номера на ДБФП.Ще се спазват изискванията за визуализация на ЛПС и СРО съгласно Ръководството за бенефициента. Дейността има принос за постигане на общата цел на проекта.Тя ще протича през целия период на изпълнение на проекта и ще стартира със сключването на ДБФП. Предвиден е 1 месец срок за подготвителни дейности, свързани с възлагане изработването на материали на външен изпълнител. Дейността има принос за постигане на СЦ 4 и на общата цел на проекта. Тя ще протича през целия период на изпълнение на проекта и ще стартира със сключването на АДБФП. 3 000.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.