Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 366 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение е насочено към подобряване на условията на труд в ОТО Мебл ЕООД, осигуряване на средства за колективна защита и социални придобивки на служителите в дружеството, както и въвеждане софтуер и системи за развитие на човешките ресурси в предприятието. В рамките на проектното предложение са предвидени следните дейности:
1.Подкрепа за практики за усъвършенстване на системите за управление на човешките ресурси в предприятието.
2. Осигуряване на средства за колективна защита, свързани с подобряване условията на труд.
3. Закупуване на ЛПС и специално работно облекло.
4. Подобряване на социалния климат в предприятието чрез предоставяне на възможности спорт. 
За постигане на максимално добри резултати, водещо при избора на дейностите са идентифицираните проблеми и потребности на целевите групи по проекта, както и целите на настоящата процедура. Дейностите са подбрани така, че да осигурят постигане на целите, резултатите и индикаторите, заложени в проектното предложение, респективно да допринесат за постигане на целите на процедурата за безвъзмездна финансова помощ - BG05M9OP001-1.033 “МИГ Белово, Септември, Велинград - приспособяване на работниците, предприятията и предприемачите към промените”, чрез осигуряването на добри и безопасни условия на труд, както и подобряване на организацията на управлението на човешките ресурси и качеството на работните места в ОТО Мебел ЕООД.
В следствие на реализиране на проекта ще бъдат постигнати следните резултати:
- Подобрена организация на труда и управление и развитие на човешките ресурси в дружеството;
- Подобрени здравословните и безопасни условия на труд в ОТО Мебел ЕООД
- Осигурени на социални придобивки за служителите на дружеството - оборудване на спорт; 
- Закупени средства за колективна защита, ЛПС и специално работно облекло.
- Повишена производителност в ОТО Мебел ЕООД.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подкрепа за практики за усъвършенстване на системите за управление на човешките ресурси в пр едприятието.: Дейността е насочена към оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси в Ото Мебел ООД. Необходимостта от промени в наличните системи за развитие на човешките ресурси пряко кореспондира със стратегията за развитие на предприятието се основава на свързана с нея потребност от организационни промени от различен характер, а именно: Въвеждане на нови практики за обезпечаване на човешки ресурси - планиране, подбор и наемане; - Оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между служителите и ръководния персонал. При разработването на с акцент върху практиките за трайно интегриране на младите хора на работното място. Чрез реализирането на тази дейност условията на труд в предприятията ще бъдат по-адекватни на нуждите на външната икономическа среда и на вътрешните нужди на работниците и служителите в тях. Въвеждането на нови организационни практики, модели и системи за управление на човешките ресурси и инвестициите в безопасни и здравословни условия на труд са сред начините за постигане на напредък в тази посока. Ще се създадат възможности за по-гъвкави, иновативни и екологосъобразни начини за организация на труда, както и инвестиране в управление на риска на работното място, като ще гарантира съхранението на физическото и психическото състояние на работещите. Това ще доведе до създаване на работни места, за които е необходима по-голяма динамичност и по-високи изисквания към работниците и служителите и това са работни места с по-висока производителност, създаващи по-висока добавена стойност, с което ще тласнат българската икономика към устойчив растеж. Разработване на система за управление и развитие на човешките ресурси - обща стойност 14 050 лв., която включва: • Дефиниране на необходими документи, които да бъдат разгледани като част от първоначалния анализ свързан с текущото състояние на работните процеси в компанията. • Провеждане на работни срещи с мениджмънта на компанията за уточняване на приоритети и области за подобрение в компанията; • Провеждане на работни срещи с ключови служители за събиране на информация по основните и критични бизнес процеси: • Описание на текущо състояние на основните бизнес процеси на компанията; • Идентифициране на възможности за оптимизация на процесите, включително прилагане на липсващи процеси и практики и др. • Съгласуване на описанието и препоръките на процесите с мениджмънта на компанията. • Разработване на процедура за внедряване на оптимизираните процеси с ясно определени роли и отговорности по отдели и длъжности. • Представяне на оптимизираните процеси на съответните служители. • Предварителен преглед и анализ на текущите процедури и практики наложени в компанията по отношение на извършване на комуникация между служителите и на ниво отдели. • Преглед на организационната структура в компанията , канали за вътрешна комуникация, изисквания и др. • Провеждане на интервюта с основни ръководители в компанията и избрани оперативни и административни служители. • Описание на текущото състояние на каналите за комуникация, специфика и изисквания към служителите. • Изготвяне на препоръки и съгласуване на промени по вътрешната комуникация – планове за комуникация, обхват на комуникация, теми за комуникация, нива, целеви аудитории по теми, внедряване на нови канали за комуникация. • Разработване на наръчник по отношение на планиране, подбор и наемане на служители на дружеството. Други по преценка на избрания изпълнител. Разработване на софтуер за управление на човешките ресурси на стойност 14 000 лв., който ще включва следното: - Процедура за подбор на персонал; - Оценка на персонала; - Обучение на персонала и други, съгласно техн. спецификация, която ще бъде изготвена при избора на изпълнител и с оглед на анализа на процесите в рамките на настоящата дейност. 28 050.00 27 700.00
Осигуряване на средства за колективна защита, свързани с подобряване условията на труд.: В рамките на настоящата дейност ще бъде закупена и въведена в експлоатация локална аспирационнa система. Оборудването ще бъде поставено в цех ПДЧ на дружество. Аsпирацията е мобилна и може да се поставя да се поставя към различни машини, които работят в конкретния момент. Чрез закупуването и внедряването на аспирацията, ще се подобри микроклимата в предприятитето по отношение на прах и стърготини, които към момента се разпрастраняват във в помещението, като се намирт основно във въздуха, като по-тежки от тях падат на пода. Предвидената за закупуване аспирация засмуква прахта и стърготините от машините, които се изхвърлят в атмосферата (в чер ПДЧ), вследствие на производството на мебелите и по-конкретно при извършването на операции, като фрезоване, рязнае, обработване на детайлите. Тези прахови частици и стърготини са изключително вреди за работещите в цех ПДЧ и към момента, за да се смекчат условията на труд се изпълзват лични предпазни средства като маски, които не са особено ефективни, тъй като следва изключително често да се сменят от една страна, а от друга страна те предпазат в известна степен само работници, които постоянно работят там. Останалите работници, на които се налага ежедневно да посещават цех ПДЧ, с оглед на техните функции и необходимостта им от комуникация с колегите, предвид производствения процес, не са защитени и са изложени на вредни въздействия по отношение на тяхното здраве. Чрез закупуването и въвеждането в експлотация на локалната аспирационна система ще ограничат праховите частици и стърготините в цех ПДЧ, вследствие на което ще се подобри микроклимата в ОТО Мебел ЕООД, респективно ще се подобрят условията на труд на работещите в дружество. В цех ПДЧ, предвид особеностите на обработката на дървото и детайли за мебелите, въздухът е изключително замъресен и следва незабавно да се предприемат необходимите действия, като този факт е препоръчат и от Службата по трудово медицина в изготвените за дружеството документи. Липсата на аспирация води до вдишване на прахови частици както и стърготини и увеличава риска от възникване на професионални заболявания. Обща стойност на локалната аспирационна система - 45300 лв. 45 300.00 45 220.00
Закупуване на ЛПС и специално работно облекло.: Дейност 3 (Под дейност 3.2. от УК) - настоящата дейност е в пълно съответствие със списъка на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и/или специално работно облекло, утвърден въз основа на извършената оценка на риска на работните места. Списъкът отговаря на изискванията, посочени в чл. 17, ал. 3, т.1-4 от Наредба № 3 от 19 при използване на ЛПС на работното място. Чрез реализирането на настоящата дейност предвиждаме да закупим и осигури ЛПС и специално работно облекло за своите служители, като за целта във формуляра за кандидатстване (в описанието на конкретната дейност) изрично обоснове нуждата от подмяна и закупуване на нови и по-модерни ЛПС и/или специално работно облекло за нуждите на заетите в предприятието лица. При закупуването на нови ЛПС, които предлагат комбинирана защита, т.е. защита, постигана до момента с помощта на няколко отделни средства, в описанието на дейността, следва да се посочи точно, детайлно и изчерпателно, новозакупените ЛПС кои средства за защита от приложения към проектното предложение Списък на ЛПС ще заменят/надградят. Заложените за закупуване ЛПС и специално работно облекло, следва да отговарят на точния брой на заетите лица по длъжности, които ползват средствата за защита и да бъдат планирани, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи за периода на изпълнение на проекта. ОБУВКИ половинки с метално бомбе - 10 бр. х 60.00лв. = 600.00 лв. РЪКАВИЦИ латекс/неопрен - 22 чифта х 10 лв. =220.00 лв. АНТИФОНИ - 24 бр. х 38.00 лв. = 912.00 лв. ПРЕДПАЗНИ ОЧИЛА - 15 бр. х 15.00 лв.= 225.00 ПОЛУМАСКА с едно гнездо - 15бр. х 36.00 лв.= 540.00 лв. ФИЛТЪРза полумаска - 15 бр. х 15.00 лв.= 225.00 ЯКЕ зимно - 8 бр. х 80.00лв. = 640.00 лв. ПОЛУГАЩЕРЕЗОН зимен - 8бр. х 90.00лв. =720.00 лв. ПОЛУГАЩЕРИЗОН летен - 8бр. х 60.00лв.= 480.00 лв. Обща сума: 4 562 лв. Обувките с метално бомбе са предназначени за работниците, чиято дейност е свързана с ръчна работа с тежести, опасност от преместващи се (движещи се) работни органи на машини и съоръжения, както и опасности, пораждани от изделия, падащи и летящи тела. Чрез закупуването на обувките с метално бомбе ще се гарнтрира сигурност и безопасност на лицата, които са изложени на посочените рискове. Ръкавиците са предназанчени за предотвратяване на опасностти от режещи и пробождащи предмети, с цел да се елиминират нараняванията на хората, работеши с таки предмети. Предпазните очила са предназначени за предотвратявена на опасностите, произтичащи от работна среда, най-вече запрашеност, както и предпазване от проникването на стружки стружки от дървени частици и от машините в очите на робтиците. Полумаската и филтъра - предбазване от летливи вещества от бояджийното помещене и в помешение, къдетео се шлайфат и обработват детайлите с шкурка. В тези помещещения нивот на запрашеност е голямо и липсата на полумаски и филтри за тях Чрез предвидените по проекта антифони ще се осигури защита на слуха на служителите от наднормените нива на шум, които в момента се генерират в процеса на производство. Зимните якета и полугащеризони са за работещите имащи задължения на открито в зимни условия. Те предпазват служителите от ниски температури, вятър и дъжд и снеговалеж. Летните полугащеризони са за работещите имащи задължения на открито в летни условия. Те предпазват служителите от високи температури. Всички изброени и предвидени по проекта ЛПС и специално работно облекло са пряко свързани с длъжността, която изпълняват лицата и спецификата на тяхната работа, както и най-често срещаните и сериозни опасности в производството на дружеството, а именно: • опасности, произтичащи от работна среда - микроклимат, прах, шум, и др.; • опасност от преместващи се (движещи се) работни органи на машини и съоръжения; • опасност от движещи се машини, съоръжения и транспортни средства; • опасности, пораждани от изделия, падащи и летящи тела; • опасност от режещи и пробождащи предмети и елементи; 4 562.00 3 770.27
Подобряване на социалния климат в предприятието чрез предоставяне на възможности за спорт на служителите по време на работния процес в предприятията.: Дейност - Подобряване на социалния климат в предприятието чрез предоставяне на възможности за отдих, почивка и улесняване на служителите по време на работния процес в предприятията - в рамките на настоящата дейност ще бъде Помещението ще бъде оборудвано със следното оборудване и обзавеждане: Велоергоаметър - 1бр. х 700 лв. Бягаща пътека - 1 бр. х 1500 лв. Дейността е необходима за реализиране с цел да се подобрят социалните придобивка на работещите в дружествоот, като им се осигурят условия за спорт, които да им гарантират по-добра физическ Обща стойност 2200 лв. 2 200.00 2 200.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.