Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 743 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Всички

Описание

Сред приоритетите на Община Царево са запазване и развитие на човешкия капитал, ограничаване на демографската криза, намаляване на безработицата и бедността, подобряване на жизнения стандарт, чрез насърчаване на образованието и социалното включване. В тази връзка е необходимо и адекватно развитие на социалните услуги. Постоянно живеещите в общината, по данни на ГРАО към 15.09.2022 г., са 8958 човека. От тях с увреждания над 50%, регистрирани в Дирекция социално подпомагане гр. Царево, са 428 лица. Безработицата по официални данни е 4,63%, но на практика този процент е доста по - висок. Задълбочаващата се продължителна финансова и икономическа криза, след пандемията от Ковид 19,  войната в Украйна, високата инфлация и т.н., влошават значително условията за живот. Най-засегнати от тези фактори са възрастните, болните и бедните. Водени от гореизложеното, съобразявайки се с европейските, националните и общинските приоритети за развитие на социалните услуги и възможностите на ОПРЧР - процедура " Грижа в дома", разработихме идеята за създаване на услуга „Грижа в дома в Община Царево”.
Чрез осигуряването на мрежа от услуги в домашна среда и изграждане на подходящ (материален и кадрови) капацитет за предоставянето им, ще се повиши качеството на живот и възможностите за социално включване на хората с увреждания и възрасните хора, зависими от грижа.
Тя ще бъде реализирана чрез разширяване на кръга от социални дейности, облекчаване на условията за социално включване и насочване на усилията към индивидуалните потребности на потребителите на социални услуги. За целта ще бъдат обучени и наети домашни помощници и екип от специалисти /психолог, рехабилитатор, мед.сестри/. Наемането им ще облекчи значително живота, здравословните и социалните проблеми на нуждаещите се и в същото време ще бъде създадена заетост. Услугата ще е мобилна и ще се предоставя в дома на потребителите, почасово,според нуждите на всяко лице.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Предоставяне на грижа в дома: Дейност предоставяне на грижа в дома, включва: 1.Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с уврежания и информация, относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания. - същата ще се предоставя 18 месеца. По текущата процедура ще бъдат назначени.: 1 бр. медицинска сестра, 1 бр. рехабилитатор, 1 бр. шофьор и 1 бр. психолог при доказана нужда. При липса на интерес от страна на потребителите от психолог, предвиждаме психологичната подкрепа за възрастните хора с невъзможност за самообслужване и лицата с увреждания да се извършва периодично, като се назначи психолог на граждански договор за това или се извършва от доставчик на външна услуга. 2.Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите от/до домовете на лицата.Допустимо е съща така и заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги ( със средства на потребителите). Ще бъдат назначени 10 домашни помощника, които ще обслужват 53 потребителя на територията на Община Царево за период от 18 месеца.Те ще се грижат да организират по подходящ начин бита и да облекчат ежедневието на нуждаещите се лицата. Един домашен помощник, средно ще обслужва почасово около 5 потребителя, като тази бройка ще варира според индивидулните нужди на всеки потребител. Тази услуга ще се предоставя на територията на цялата община за период от 18 месеца след одобряването на потребителите и назначаването на домашните помощници. 3.Предоставяне на лицата от целевата група на информация, относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултация с диетолог и други специалисти при необходимост. При констатирана нужда от консултация с определен специалист – диетолог, кардиолог, невролог и т.н., който не е част от екипа за предоставяне на услугата, се допуска организиране с такъв, като за предоставените услуги ще бъде сключен граждански договор. 4.Осигуряване на супервизия и обучение на служителите, предоставящи почасовите интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда. Дейността ще се изпълнява в период от 19 месеца. 5.Екип за управление на услугата. Назначаване на 1 бр. диспечeр, който ще отговаря за координирането, воденето на документация и досиета на всеки потребител. Ще осъществява съдействие при подаване на документи за кандидатстване на услугата, ще изготвя график за посещение по адресите на потребителите, ще извършва ежемесечни проверки по адрес на потребителите и ще следи за правилното водена на документите към проекта от домашни помощници . Ще изготвя отчетни документи,справки и др., свързани с проекта. Изготвяне на индивидуални оценки на потребителите, преди включването им в услугата. Дейността ще се изпълнява в период от 19 месеца. Преди стартиране на предоставяне на услугата "Грижа в дома" се предвижда едномесечен срок за подготвителни и административни дейности по проекта, което налага да бъде посочен 19 месечен период за изпълнение на проектното предложение. 424 805.07 214 656.01

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.