Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 600 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Всички

Описание

По проект "Възобновяема енергия и енергийна ефективност в община Добрич" се предвижда извършване на мерки за енергийна ефективност в сградата на Спортно училище „Г.С.Раковски“ и  ЦПЛР- ученическо общежитие гр. Добрич, с които да се постигне подобряване на енергийните характеристики на сградата и трансформацията им в сграда с близко до нулево потребление.
Проекта ще се изпълни в партньорство с фирма PIRIN HOLDING AS, със седалище в Осло, Новегия, но с технологичен и оперативен център, разположен в София, България.
За реализирането на проекта ще се изпълнят следните дейности:
1. Управление на проекта
2. Дейности за информираност и публичност
3. СМР на сградата за изпълнение на енергоспестяващи мерки , съгласно Доклад за енергийно обследване на сградите
4. Изграждане на съоръжения за производство на топлинна енергия от възобновяеми източници и отоплителна инсталация в сградите
5. Въвеждане на системи за управление и мониторинг на топлоподаването
6. Обмяна на опит, знания и добри практики на управленско и експертно ниво
7. Строителен надзор
8. Авторски надзор
9. Финансов одит на проекта
Всички планирани дейности, бюджета и индикаторите на проекта съответстват на изискванията на Условията за кандидастване и на Програмата. При изпълнението им ще бъдат спазвани основните принципи и ценности в рамките на ЕИП 2014-2021 г., вкл. добро управление, устойчиво развитие, равенство между половете и недискриминация, нулева толерантност към корупцията.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Управление на проекта Project management: ЦЕЛ: Осигуряване на качествено изпълнение на проектните дейности, осъществяване на контрол и мониторинг относно ефективността и ефикасността при разходването на предоставената БФП и работа за постигане на желаните резултати съобразно идентифицираните нужди на община Добрич. ОПИСАНИЕ: Изпълнението на дейността ще гарантира спазването на всички изисквания съгласно Договора за БФП, ефективно и в съответствие с принципите за добро финансово управление; прилагане на ЗОП при избора на изпълнители на дейностите по проекта и ще осигури изпълнението им в съответствие с целите, резултатите, индикаторите. За изпълнението на дейността е определен екип на Бенефициента - ръководител, технически, финансов експерт и експерт обществени поръчки - служители на община Добрич. Отговорностите и задълженията на всеки член на екипа са описани в т.9.Екип и ще бъдат подробно разписани съответно в заповедите на кмета. Дейността ще бъде изпълнена от екипа на Бенефициента, които: ще подготвят необходимата документацията за възлагане на дейностите по проекта; извършват мониторинг и контрол по време на изпълнение на проектните дейности; осъществяват периодична комуникация с Бенефициента; участват в организацията и координират изпълнението на дейностите за обмяна на опит, знания и най-добри практики на управленско и експертно ниво, вкл. дейностите за информираност и публичност - предлагат и съгласуват съответните материали, информацията за сайта на проекта, участват в пресконференциите; изготвят техническите и финансови отчети по проекта. Разходите по тази дейност са посочени в бюджетен ред: 1.Разходи за персонал на бенефициента (1.1). OBJECTIVE: Ensuring quality implementation of the project activities, control and monitoring of the efficiency and effectiveness in spending the provided grant, and work to achieve the desired results according to the identified needs of the municipality Dobrich. DESCRIPTION: The implementation of the activity will ensure compliance with all requirements under the Grant Agreement, effectively and following the principles of sound financial management; application of the Public Procurement Act in the selection of contractors for the project activities and will ensure their implementation in accordance with the objectives, results, indicators. A team of the Beneficiary - manager, technical, financial expert, and expert - lawyer - employees of the municipality has been appointed to carry out the activity. The responsibilities and duties of each team member are described in item 9. Team and will be described in detail in the mayor's orders. The activity will be performed by the team of the beneficiary, which will: prepare the necessary documentation for the assignment of the project activities; perform monitoring and control during the implementation of project activities; carry out periodic communication with the beneficiary; participate in the organization and coordinate the implementation of activities for the exchange of experience, knowledge and best practices at management and expert level, incl. information and publicity activities - offer and coordinate the relevant materials, information about the project site, participate in press conferences; prepare the technical and financial reports on the project. The costs of this activity are indicated in the budget line: 1—staff costs of the beneficiary(1.1). 32 435.57 0.00
Дейности за информираност и публичност Awareness and publicity activities: ЦЕЛИ: - Да се гарантира възможно най-широко разпространение на информацията за проекта; - Да се гарантира прозрачността на информацията за възможностите за финансиране, бенефициентите и постигнатите резултати; - Да се повиши осведомеността относно НФМ; - Да се гарантира видимостта на страните донори и техния принос за намаляване на икономическите и социалните неравенства и укрепване на двустранните отношения между държавите донори и бенефициентите. ОПИСАНИЕ: Дейността предвижда: - дизайн, изработване и разпространение на информационни брошури - 200 бр. (х 100 бр. при стартиране и при приключване на проекта) - организиране и провеждане на 1 бр. откриваща и 1 бр. закриваща пресконференция със съдействието и участието на 2 експерти на Партньора; - организиране и провеждане на 2 събития – при стартиране и при приключване на СМР. - публикации в печатни медии - 2 бр. - създаване на уебсайт на проекта (с връзка към сайта на община Добрич и ФМ на ЕЕА), с информация на български и на английски език; на сайта периодично ще се публикува информация за напредъка по проекта, предстоящи събития и пр. - изработване и поставяне на 1 бр. билборд за срока на проекта - изработване и поставяне на 1 бр. постоянна информационна табела Всички информационни материали ще отговарят на изискванията, описани в Ръководството за комуникация и дизайн. При определянето на мерките, които ще бъдат изпълнени, и при разработването на стратегията и Плана за комуникация и управление на комуникационните дейности са взети предвид разпоредбите на Регламента за изпълнение на ФМ на ЕИП и НФМ 2014-2021 г. Мерките имат за цел да достигнат до възможно най-широка аудитория, вкл. ключови заинтересовани страни. ОБОСНОВКА: Дейността е задължителна с оглед осигуряване на широка обществена информираност за получената БФП и приноса на страна - донор. Разходите по тази дейност са посочени в бюджетни редове: - 9. Други разходи по договори с външни изпълнители на Бенефициента, ред 9.1. GOALS: - to ensure the widest possible dissemination of project information; - to raise awareness and ensure transparency of information on funding opportunities, beneficiaries and results achieved, with the assistance and participation of 2 experts of the Partner; - organizing and conducting 2 events - at the start and at the end of construction and installation work. - to raise public awareness of the capabilities of the NFM; - to ensure the visibility of donor countries and their contribution to reducing economic and social inequalities and strengthening bilateral relations between donor countries and beneficiary countries. DESCRIPTION: The activity provides for: - design, production and distribution of information brochures - 200 pcs. (х 100 pcs per opening press conference and 100 pcs per closing press conference) - organization and holding of 1 opening and 1 closing press conferences, with the cooperation - publications in print media - x 2 issues - creation of a project website with a link to the Dobrich municipality website and the EEA (FM), in Bulgarian and English, where periodic information on project progress, upcoming events, etc. will be published. - production and installation of 1 pc billboard/ during the project implementation period - development and installation of 1 pc permanent information board In determining the measures to be carried out and in developing the Communication and Management Communication Strategy and Plan, the mandatory requirements laid down in the Implementing Regulations of EEA FM and NFM 2014-2021 and the Communication and Design Guide have been taken into account. The planned measures are intended to reach the widest possible audience, incl. key stakeholders. Преводът продължава в Резултат под №1 2 800.00 0.00
СМР на сградата за изпълнение на енергоспестяващи мерки , съгласно Доклад за енергийно обследване на сградите Construction and installation work on the building for implementation of energy-saving measures, according to the Report for an energy audit of the buildings.: Дейността е свързана с изпълнение на СМР за постигане на енергийна ефективност на сграда на община Добрич със смесено предназначение в която се помещават спортното училище Г. С. Раковски - зона 2 и ученическо общежитие - зона 1. Дейността ще се реализира посредством 4 мерки планирани в доклада от енергийното обследване: мярка1 Топлоизолиране на външни стени Мярката включва топлинно изолиране на външни стени от Тип 1 до Тип 3 за Зона 1 и частична топлоизолация на неизолираните стени на Зона 2 с топлоизолация от EPS с дебелина 10см, коефициент на топлопроводност λ=0,035 W/mK . Предвидено е поставяне на тополинна изолация с минимална плътност 100 kg/m3, с прикрепващи устройства от продукти с клас по реакция на огън А1 или А2, δ= 100 mm и с коеф. на топлопроводност λ≤0,035 W/mK. На всеки два етажа по периметъра на срадата се изпълнява хоризонтална ивица от топлоизолация с клас по реакция на огън А1 или А2 с минимална широчина 20 cm, разположена на разстояние не повече от 50 cm от горния ръб на отворите. Изпълняват се също и вертикални ивици с широчина 50 cm. Мярка 2 Подмяна на дограма. Мярката включва подмяна на старата дограма на зона 1 -Общежитие с нова PVC дограма с двоен стъклопакет и U=1,30 W/m2K . Плътните метални врати се заменят с нови плътни от PVC с коефициент U=2,20 W/m2K. Част от дограмата на Спортното учлище е сменена през последните години с нова PVC със стъклопакет. Мярката предвижда частична подмяна на останалата дървена и метална дограма и на Зона 2- Спортно учлище с нова PVC дограма с двоен стъклопакет и U=1,30 W/m2K . мярка 3 Топлинно изолиране на покрив Мярката включва: - покрив ТИП 1 и 2 на Зона 1-Общежитие - Полагане на топлоизолация от минерална вата с дебелина 15см, коефициент на топлопроводност λ=0,038 W/mK по таванската плоча на покрива от вътрешната страна в окачен таван от гипсокартон. мярка 4 Топлинно изолиране на под Мярката предвижда топлинно изолиране на подовата плоча над неотопляем сутерен(горната) - само за Зона 2 -Спортно училище на под тип 2 с XPS с дебелина 6см и коефициент на топлопроводност λ= 0,033 W/mK. Топлинно изолиране на прилежащи стени граничещи с външен въздух (цокъл) с ЕPS с дебелина 10см и коефициент на топлопроводност λ=0,035 W/mK. Подмяна на дървени прозорци в сутерена с нови от PVC профил със двоен стъклопакет и коефициент на топлопреминаване U = 1,40 W/m²K. The activity is related to implementing construction and installation work to achieve energy efficiency of a building of Dobrich municipality with mixed use which houses the sports school GS Rakovski - zone 2 and student dormitory - zone 1. The activity will be implemented through 4 measures planned in the energy audit report: Мeasure1 Thermal insulation of external walls Тhe measure includes thermal insulation of external walls from Type 1 to Type 3 for Zone 1 and partial thermal insulation of non-insulated walls of Zone 2 with thermal insulation of EPS with a thickness of 10 cm, thermal conductivity λ = 0.035 W / mK. It is planned to install poplar insulation with a minimum density of 100 kg / m3, with fasteners of products with fire reaction class A1 or A2, δ = 100 mm and with a coefficient. of thermal conductivity λ≤0.035 W / mK. A horizontal strip of thermal insulation with fire reaction class A1 or A2 with a minimum width of 20 cm, located at a distance of not more than 50 cm from the upper edge of the openings, shall be made on every two floors along the perimeter of the sieve. Vertical stripes with a width of 50 cm are also made. Measure 2 Replacement of joinery. The measure includes replacing the old joinery of zone 1 - Dormitory with new PVC joinery with double glazing and U = 1.30 W / m2K. Solid metal doors are replaced with new solid PVC doors with a coefficient U = 2.20 W / m2K.Part of the Sports School windows has been replaced in recent years with new PVC with double glazing. Превода продължава под №1 в Начин на изпълнение и №2 в Резултат 757 695.88 86 000.08
Изграждане на съоръжения за производство на топлинна енергия от възобновяеми източници и отоплителна инсталация в сградите Construction of facilities for production of heat from renewable sources and heating installation in buildings: Дейността е свързана с изпълнение на мерки за въвеждане на възобновяеми източници на топлинна енергия в сградата на спортното училище и общежитието в гр. Добрич. целта е на тази дейността на да се надрадят мерките от дейност 1 и да се постигне подобряване на енергийните характеристики на сградите и трансформацията им в сгради с близко до нулевото потребление. Мярката обхваща отоплението на двете зони и включва пълна подмяна на тръбна мрежа и монтаж на нови отоплителни тела за всяка зона. Променя се и начина на топлоснабдяване като старите колти на природен газ се запазват като резерв при аварии, но се монтират нови термопомпени агрегати „въздух-вода“ на ел.енергия за всяка зона с КПД в размер на 350%. Термопомпените агрегати се окомплектоват със буферни съдове, циркулационни помпи, спирателна и регулираща арматура и затворени разширителни съдове. Предвижда се подмяна на хоризонталнa тръбна разводка и вертикални щрангове, както и подмяна на старите отоплителните тела с нови - съобразени с намалените топлинни загуби на помещенията. Отоплителните тела ще се окомплектоват с термостатни и секретни радиаторни вентили. Подробности за предвидените мерки могат да се видят в приложените доклад от енергийно обследване и инвестиционен проект (част ОВК). The activity is related to implementing measures for the introduction of renewable heat sources in the building of the sports school and the dormitory in Dobrich. This activity aims to build on the measures of activity 1 and to achieve the improvement of the energy performance of the buildings and their transformation into buildings with close to zero consumption. The measure covers the heating of both zones and includes the complete replacement of the pipe network and the installation of new radiators for each zone. The method of heat supply is also changing as the old natural gas colts are kept as a reserve in case of accidents, but new heat-water heat-pump units are installed on electricity for each zone with an efficiency of 350%. The heat pump units are equipped with buffer vessels, circulation pumps, shut-off and control valves, and closed expansion vessels. It is planned to replace the horizontal piping and vertical risers and replace the old radiators with new ones - by the reduced heat losses of the premises. The radiators will be equipped with thermostatic and secret radiator valves. Details of the envisaged measures can be seen in the attached report from the energy audit and investment project (HVAC part). 831 279.28 367 158.70
Въвеждане на системи за управление и мониторинг на топлоподаването Introduction of systems for management and monitoring of heat supply: Мярката включва проектиране и изграждане на система за автоматичен контрол и управление на топлоподаването в сградата за всяка зона включваща: контролер, разклонителни кутии и структурно окабеляване. В количествената сметка по част ОВК (дейност 4) са включени като окомплектовка към отоплителните тела всички регулиращи и изпълнителни механизми към системата- трипътни смесителни вентили за конвектори с ел.задвижки, както и стенен термостатен контролер за радиатор с вграден сензор за температура и възможност за свързване към централизирано управление по протокол Modbus RTU; стенен термостатен контролер за конвектор с изнесен температурен сензор с възможност за свързване към централизирано управление по протокол Modbus RTU. Връзката между стенните термостатни контролери и задвижките на трипътните смесителни вентили се осъществява чрез разклонителни кутии със информационни входове(с FTP кабел) и управляващи-със силов кабел за 220V или 24V ел.задвижки. Цялата информация за състоянието на системата се визуализира на компютърна конфигурация и се следи в реално време от оператор. Състои се от софтуер, комбиниран с модулна система за управление, записва измервателни данни от различни носители и параметри за мониторинг на енергията и ги обработва за допълнителни анализи, архивиране и отчитане. Софтуерът автоматично открива различни сигнали от свързаните измервателни уреди и сензори, като ги предоставя на разположение за допълнителни инструменти за анализ на енергия чрез прости настройки на параметрите. The measure includes the design and construction of a system for automatic control and management of heat supply in the building for each area including controller, junction boxes, and structural cabling. In the quantity account for part HVAC (activity 4) are included as equipment to the radiators all regulating and actuating mechanisms to the system - three-way mixing valves for convectors with electric actuators, as well as a wall thermostatic controller for radiator with built-in temperature sensor and possibility for connection to centralized control via Modbus RTU protocol; wall-mounted thermostatic controller for convector with an external temperature sensor with the possibility of connection to centralized control according to the Modbus RTU protocol. The connection between the wall thermostatic controllers and the actuators of the three-way mixing valves is made through junction boxes with information inputs (with FTP cable) and control-with power cable for 220V or 24V electric actuators. All system status information is visualized on a computer configuration and monitored in real-time by an operator. It consists of software combined with a modular control system, records measurement data from various media and parameters for energy monitoring, and processes them for additional analysis, archiving, and reporting. The software automatically detects various signals from the connected meters and sensors, making them available for additional energy analysis tools through simple parameter settings. 82 872.68 62 020.02
Обмяна на опит, знания и добри практики на управленско и експертно ниво Exchange of experience, knowledge and best practices at ma nagement and expert leve: - Провеждане на кръгла маса в община Добрич; - Провеждане на кръгла маса и учебно посещение в Норвегия Целта на дейността е да се намалят икономическите и социалните различия в ЕИП чрез обмяна на опит и добри практики в сферата на енергийната ефективност (ЕЕ) и засилване на двустранните отношения между страна-донор - Норвегия и община Добрич. I. Организиране и провеждане на кръгла маса в гр. Добрич, в която ще вземат участие представители на Бенефициента; двама експерти на Партньора - Експерт в областта на политиките на държавните и местните органи в екологията,ВЕИ, енергийна ефективност на сгради и Експерт в областта на планирането (средносрочно и дългосрочно) на енергийна ефективност и Кръговата икономика, в съответствие с новите политики на ЕК и Зелената сделка; представители на местната власт, медии и заинтересовани лица. Основни теми: Съвременни направления за повишаване на енергийната ефективност в общините; ЕЕ и концепцията „умен дом“ – важен компонент за повишаване икономията на енергия; Мястото на общините при реализацията на концепцията за Кръгова икономика и Зелена сделка на ЕС; Концепцията Умен град (селище). Ще се споделят опита в Норвегия в тази област в съответствие с политиките на ЕС , добро управление и мениджмънт. Ще се създаде възможност за обсъждане на въпроси от двустранен интерес, обмен на ключови компетенции и споделяне на добри практики. Кръглата маса ще се проведе в рамките на 1 ден, а на втория ден ще се осигури пространство за срещи, дискусии и посещения на място и консултации за изпълнението на проектните дейности, с участието на експертите на Партньора. II.Организиране и провеждане на кръгла маса и учебно посещение в Норвегия - Отговорно лице-Партньор. 2 експерти на Партньора в Норвегия ще организират и ще участват в кръглата маса и учебното посещение. Ще присъства Екипът на Бенефициента. Ще бъдат поканени представители на местната власт, експерти в сферата на енергийната ефективност, ВЕИ и смарт управлението и заинтересовани страни. Основната тема на кръглата маса е: „Добри практики, политики и конкретни достижения на местните власти в Норвегия в областта на енергийната ефективност“ и тя ще се проведе в рамките на един ден. Учебното посещение ще се проведе в рамките на два дни. Изпълнението на дейността ще допринесе за затвърждаване на двустранните отношения между Бенефициента и Партньора; споделяне на добри практики за подобряване на ЕЕ в община Добрич и повишаване експертния й капацитет в областта. През периода на проекта в духа на добрите практики партньора ще участва в организираните от бенефициента публични събития, ще дава съвети относно информацията, която се представя пред заинтересованите страни. Holding a round table in the municipality of Dobrich. -Conducting a round table and a study visit to Norway The activity aims to reduce the economic and social disparities in the EEA by exchanging experience and good practices in energy efficiency (EE) and strengthening the bilateral relations between the donor country - Norway and the Municipality of Dobrich. I. Organizing and holding a round table in Dobrich, which representatives of the Beneficiary will attend; two experts of the Partner - Expert in the field of policies of state and local authorities in ecology, RES, energy efficiency of buildings and Expert in the field of planning (medium and long term) of energy efficiency and the Circular Economy, in accordance with the new policies of the EC and The green deal; representatives of local authorities, media and stakeholders. Main topics: Modern directions for increasing energy efficiency in municipalities; energy efficiency and the concept of "smart home" - an essential component for increasing energy savings; The place of the municipalities in the implementation of the concept of Circular Economy and EU Green Deal; The Smart City (settlement) concept. Experience in Norway in this area will be shared in line with EU Преводът продължава в Резултат под №1 54 200.00 28 118.80
Строителен надзор Construction supervision: ЦЕЛ: Да осигури и гарантира качественото и законосъобразно изпълнение на всички дейности за енергоспестяващи мерки и редуциране на вредните емисии от сградата на Спортно училище „Г.С.Раковски“ и ЦПЛР- ученическо общежитие гр. Добрич“. ОПИСАНИЕ: Дейността ще бъде осъществена при спазване разпоредбите на ЗУТ през целия период на изпълнение на дейности № 3 и № 4, от лице, притежаващо лиценз за упражняване на строителен надзор и валидна Професионална застраховка. Изпълнителят носи отговорност за дейностите, регламентирани в чл. 168, ал. 1 ЗУТ и изпълнява всички други задължения, посочени в чл. 168, ал. 7 от ЗУТ и тези произтичащи от чл. 178 от ЗУТ, в т. ч. по искане на Възложителя: 1. Да съставя актове и протоколи извън фиксираните в Наредба №3/31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. 2. Да участва при изготвянето на екзекутивната документация на строежа. 3. Да не допуска съществени отклонения от одобрените инвестиционни проекти по време на строителството, а при необходимост от такива да съблюдава за спазване на разпоредбата на чл. 154, ал. 5 от ЗУТ. 4. Да извършва контрол по качеството на влаганите материали и качеството на извършваните СМР Разходът по тази дейност е посочен в бюджетен ред 7.1Разходи за строителен надзор. GOAL: To ensure and guarantee the quality and lawful implementation of all activities for energy-saving measures and reduction of harmful emissions from the building of the Sports School "GS Rakovski" and CPLR-student dormitory Dobrich ". DESCRIPTION: The ICS activities will be carried out in compliance with the provisions of the Spatial Development Act. The ICSwill be carried out throughout the performance of the activity by a person holding a building supervision license. The Contractor shall be responsible for the activities regulated in Art. 168, para. 1 of the Spatial Development Act (SDA) and fulfills all other obligations specified in art. 168, para. 7 SDA and those arising from Art. 178 SDA, in the mandatory scope in accordance with the requirements of the Spatial Development Act, including at the request of the Contracting Authority: 1. To draw up acts and protocols outside the ones specified in Ordinance 3 of 31.07.2003 for drafting acts and protocols during construction. 2. To participate in the preparation of the executive documentation related to the construction. 3. To prevent significant deviations from the approved investment project during construction and, if necessary, to observe compliance with the provision of Art. 154, para. 5 SDA. 4. To control the quality of the input materials and the quality of the construction works The costs are indicated in budget line 7.1 25 000.00 0.00
Авторски надзор Author's supervision: Авторския надзор ще се осъществява в задължителния обхват съобразно изискванията на ЗУТ за СМР в обхвата на проекта. Цел на дейността: успешно изпълнение на инвестиционния проект и законосъобразното подписване на всички актове и протоколи по време на строителството и съгласуване на екзекутивите. Проектантът, упражняващ авторски надзор ще има следните задължения: 1. Посещава обекта при направено искане от възложителя, строителя или надзорната фирма. 2. Подписва всички актове и протоколи по време на строителството, съгласно нормативната уредба в страната и упражнява дейността в съответствие с изискванията на ЗУТ и подзаконовите нормативни актове, регламентиращи извършваната дейност. 3. Следи за точното изпълнение на одобрения проект, съгласно разпоредбите на ЗУТ и подзаконовите му нормативни актове, имащи отношение към предмета на договора и за промените или допълненията на проекта, предписани по установения нормативен ред от проектантите по време на строителството. 4. Прави предписания и дава технически решения за точно спазване на инвестиционния проект и за необходимостта от евентуални промени, които се вписват в заповедната книга на строежа и са задължителни за останалите участници в строителството. 5. Осигурява възможност на възложителя да следи процеса на работа и да съгласува с него предварително всички решения и действия. 6.Извършва експертни дейности и консултации. 7. Заверява екзекутивна документация при необходимост. 8. Вписва решенията и указанията в Заповедната книга на обекта, които са задължителни за всички участници в строителството. 9. Информира възложителя за възникнали проблеми при изпълнението на инвестиционния проект и за предприетите мерки за тяхното разрешаване. ОБОСНОВКА: Дейността е задължителна с оглед спазване разпоредбите на ЗУТ. Съгласно чл. 162 от ЗУТ авторският надзор по всички части е задължителен за всички строежи от I. до V. категория, вкл. тъй като проектантът на обекта носи отговорност за проектирането на строежа в съответствие с предвижданията на подробния устройствен план, изискванията на чл. 169, ал. 1-3, както и с изискванията за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. Разходът по тази дейност е посочен в бюджетен ред 7.2. Разходи за авторски надзор. The Author's supervision will be carried out in the obligatory scope in accordance with the requirements of the Spatial Planning Act and within the scope of the project. Goal: successful implementation of the investment project and the lawful signing of all acts and protocols during the construction works and coordination of the executives. The designer who implement the Design supervision will have the following responsibilities: 1. To visit at the site at the request of the contracting authority, contractor or construction supervisor. 2. Signs all acts and protocols during construction, in accordance with the national regulations and carries out the activity in accordance with the requirements of the Spatial Planning Act and the by laws regulating the performed activity. 3. Ensures the correct implementation of the approved design, in accordance with the provisions of the Spatial Planning Act and its by-laws, relevant to the subject of the contract and the changes or additions to the project, prescribed in the prescribed normative order by the designers during construction. 4. Make regulations and make technical decisions for exact adherence to the investment project and for the necessity of possible changes, which are entered in the order book of construction and are obligatory for the other participants in the construction. 5. Provides an opportunity for the client to monitor the work process and to coordinate with him in advance all decisions and actions. 6. Performs expert activities and consultations. 7. Validates executive documentation as needed. 23 040.00 0.00
Финансов одит на проекта Financial audit of the project: ЦЕЛ: Да се провери и удостовери допустимостта на направените от Бенефициента и Партньора разходи и дали са извършени съгласно Договора за БФП и Регламента за изпълнение на ФМ на ЕИП 2014-2021, вкл. дали отговарят на следните условия: - Да бъдат реално извършени от Бенефициента и Партньора по време на изпълнението на проекта в рамките на договорения срок; - Да са възникнали между първата и последната дата на допустимост на разходите, съгласно Договора за БФП; - Да са пряко свързани с предмета на Договора за БФП и да съответстват на одобрения бюджет на проекта и на бюджетното разпределение за Партньора; - Да са необходими и пропорционални на изпълнението на допустимите по проекта дейности, а отчитането на дейностите да бъде документално обосновано; - Да са направени единствено и само с цел постигане на целите и очакваните резултати от изпълнението на проекта по начин, съвместим с принципите на икономичност, ефикасност и ефективност; - Да са удостоверени с необходимите разходооправдателни документи, разплащателни документи съгласно приложимото законодателство, и документи, доказващи изпълнението на дейностите; - Да са отразени в счетоводните документи и регистри на Бенефициента и Партньора в съответствие със Закона за счетоводството и приложимите счетоводни стандарти и принципи; - Да отговарят на изискванията на данъчно-осигурителното законодателство; - Системата за счетоводна отчетност и вътрешен контрол на Бенефициента и Партньора да позволява директно идентифициране и проверка на декларираните приходи и разходи по проекта, и др. Одитът ще обхване направените разходи от Бенефициента и Партньора, предвид което за изпълнението на дейността ще му оказват съдействие Партньора и екипът на Бенефициента, като съберат, систематизират и му предоставят необходимите разходооправдателни документи, договори, приемо-предавателни протоколи и пр., въз основа на които ще бъде извършен одитът. ОБОСНОВКА: Дейността е задължителна съгласно Условията за кандидатстване и Общите условия към Договора за БФП. Разходът по тази дейност е посочен в бюджетен ред 9. Други разходи по договори с външни изпълнители на Бенефициента - 9.2. - GOAL: To verify and certify the eligibility of the costs incurred by the Beneficiary and the Partner under the terms of the Grant Contract and the EEA FM Implementation Regulation 2014-2021, incl. whether they satisfy the following conditions: - to be actually implemented by the Beneficiary and the Partner during the implementation of the project within the period agreed; - to be occurred between the first and last eligibility date of expenditure under the Grant Contract; - to be directly related to the subject matter of the Grant Contract and to correspond to the approved project budget and budget allocation for the Partner; - to be necessary and proportionate to the implementation of the eligible project activities, and the activities reporting to be documented; - to be made solely for the purpose of achieving the objectives and expected results of project's implementation in a manner compatible with the principles of economy, efficiency and effectiveness; - to be certified with the supporting and payment documents in accordance with applicable legislation, and documents proving the activities implementation; - to be reflected in the Beneficiary's and Partner's accounting documents and records in accordance with the Accounting Act and applicable accounting standards and principles; - to meet the requirements of the tax and social security legislation; - The accounting and internal control system of the Beneficiary and the Partner to allow direct identification and verification of the declared revenues and costs of the project, etc The audit will cover the Beneficiary's and the Partner's costs and the implementation of the activity will be assisted by the Partner and by the Beneficiary's team, by collecting, .. Преводът продължаван в Резултат под №1 2 500.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.