Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 600 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото предложение за изпълнение на инвестиция е по процедура „Подкрепа за енергийно ефективни системи за улично осветление". В рамките на проекта в 5 населени места на община Струмяни, чрез подмяна на всички осветители с модерни светодиодни и автономни фотоволтаични лампи, с понижени загуби на електрическа енергия, с въвеждането на система за мониторинг на енергопотреблението и управление на осветителните системи чрез централна софтуерна платформа за управление ще се повиши ЕЕ на СВИО, собственост на общината и ще се подобрят условията на живот на населението. Съществуващото състояние
на СВИО в 5-те населени места– с. Струмяни, с. Горна Крушица, с. Драката, с. Каменица и с. Илинденци води до значителен преразход на електроенергия. Осветителните тела са подменяни хаотично през последните 30 години без да е търсено покриване на нормативните изисквания. В рамките на проекта на базата на разработени и одобрени работни проекти, ще се изпълнят всички мерки, предложени в доклада от обследването за ЕЕ на СВИО. Ще бъдат изпълнени строителен и авторски надзор, информация и публичност, управление на проекта. След приключване на дейностите ще се изготви доклад от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) за оценка на резултатите от изпълнените мерки за енергийна ефективност. За успешното изпълнение на проекта Бенефициентът ще проведе процедури, съгласно изискванията на ЗОП за избор на изпълнители на дейностите на проекта и ще контролира стриктното изпълнение на заложените дейности. В резултат от реализиране на проекта на територията на община Струмяни годишните намаления на емисиите на CO2 ще бъдат 462,30т, годишните енергийни спестявания - 392,30 MWh/г., а годишните парични спестявания - 69947.00 лв. За 1734 жители на общината ще се създадат по–добри условия за живот.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Рехабилитация и модернизация на външно изкуствено осветление на село Горна Крушица община Струмяни.: СВИО е реализирана по стандартна схема. Осветителните тела са подменяни хаотично през последните 30 години без да е търсено покриване на нормативните изисквания за класификация на улиците и функционалното им предназначение. На много места между осветителите има дървесна растителност или монтирани пътни знаци. Това се отразява на реалната степен на осветеност на уличното платно и води до значителна неравномерност, далеч от нормативните изисквания. По-голямата част от осветителните тела са напълно амортизирани. Пусковите им устройства се задействат със закъснение и водят до увеличени енергийни загуби. Управлението им се извършва от касети чрез предварително настроени часовникови механизми. В рамките на дейността ще бъдат изпълнени мерките, предложени в доклада от обследване за ЕЕ, а именно: Подмяна на всички осветители с модерни светодиодни, с понижени загуби на електрическа енергия. Използването им ще гарантира много точно постигане на зададените светлотехнически характеристики със значително по-малка консумирана електроенергия. За по-добър контрол на системата за външно осветление се предвижда доставката и монтажа на система за мониторинг на енергопотреблението.Предвидено е управление на осветителната система чрез централна софтуерна платформа за управление при която се използват комуникационни GPRS технологии чрез кодиран протокол за комуникация. 25 887.90 0.00
Рехабилитация и модернизация на външно изкуствено осветление на село Драката община Струмяни: Системата за външно изкуствено осветление е реализирана по стандартна схема. Осветителните тела са подменяни хаотично през последните 30 години без да е търсено покриване на нормативните изисквания.Състоянието на осветителната система е крайно недостатъчно за покриване на съвременните норми. На много места между осветителите има дървесна растителност или монтирани пътни знаци. По-голямата част от осветителните тела са напълно амортизирани. Пусковите им устройства се задействат със закъснение и водят до увеличени енергийни загуби. Управлението им се извършва от касети чрез предварително настроени часовникови механизми. Поради високите експлоатационни разходи, породени от голямата отдалеченост на устройствата, пренастройването им е сведено до два пъти годишно – за летен и зимен режим, което е крайно неефективно от енергийна гледна точка. Кабелната мрежа е въздушна – единична и двойна, изградена с алуминиеви кабели, като на много места е амортизирана и води до чести аварии. Стълбовете са с рогатки – единични, двойни или тройни, чиято дължина варира. В повечето случаи се използва само една от тях, а на места осветители въобще не са монтирани. В рамките на дейността ще бъдат изпълнени предвидените енергоспестяващи мерки, които са изцяло съобразени с препоръките, дадени в Доклада от обследване за енергийна ефективност. подмяна на всички осветители с модерни светодиодни, с понижени загуби на електрическа енергия. Използването им ще гарантира много точно постигане на зададените светлотехнически характеристики със значително по-малка консумирана електроенергия. За по-добър контрол на системата за външно осветление се предвижда доставката и монтажа на система за мониторинг на енергопотреблението.Предвидено е управление на осветителната система чрез централна софтуерна платформа за управление при която се използват комуникационни GPRS технологии чрез кодиран протокол за комуникация. 34 723.50 0.00
Рехабилитация и модернизация на външно изкуствено осветление на село Илинденци община Струмян: Системата за външно изкуствено осветление е реализирана по стандартна схема. Осветителните тела са подменяни хаотично през последните 30 години без да е търсено покриване на нормативните изисквания.Състоянието на осветителната система е крайно недостатъчно за покриване на съвременните норми. На много места между осветителите има дървесна растителност или монтирани пътни знаци. По-голямата част от осветителните тела са напълно амортизирани. Пусковите им устройства се задействат със закъснение и водят до увеличени енергийни загуби. Управлението им се извършва от касети чрез предварително настроени часовникови механизми. Поради високите експлоатационни разходи, породени от голямата отдалеченост на устройствата, пренастройването им е сведено до два пъти годишно – за летен и зимен режим, което е крайно неефективно от енергийна гледна точка. Кабелната мрежа е въздушна – единична и двойна, изградена с алуминиеви кабели, като на много места е амортизирана и води до чести аварии. Стълбовете са с рогатки – единични, двойни или тройни, чиято дължина варира. В повечето случаи се използва само една от тях, а на места осветители въобще не са монтирани. В рамките на дейността ще бъдат изпълнени предвидените енергоспестяващи мерки, които са изцяло съобразени с препоръките, дадени в Доклада от обследване за енергийна ефективност. одмяна на всички осветители с модерни светодиодни, с понижени загуби на електрическа енергия. Използването им ще гарантира много точно постигане на зададените светлотехнически характеристики със значително по-малка консумирана електроенергия. За по-добър контрол на системата за външно осветление се предвижда доставката и монтажа на система за мониторинг на енергопотреблението.Предвидено е управление на осветителната система чрез централна софтуерна платформа за управление при която се използват комуникационни GPRS технологии чрез кодиран протокол за комуникация. 126 027.00 0.00
Рехабилитация и модернизация на външно изкуствено осветление на село Каменица община Струмяни: Системата за външно изкуствено осветление е реализирана по стандартна схема. Осветителните тела са подменяни хаотично през последните 30 години без да е търсено покриване на нормативните изисквания.Състоянието на осветителната система е крайно недостатъчно за покриване на съвременните норми. На много места между осветителите има дървесна растителност или монтирани пътни знаци. По-голямата част от осветителните тела са напълно амортизирани. Пусковите им устройства се задействат със закъснение и водят до увеличени енергийни загуби. Управлението им се извършва от касети чрез предварително настроени часовникови механизми. Поради високите експлоатационни разходи, породени от голямата отдалеченост на устройствата, пренастройването им е сведено до два пъти годишно – за летен и зимен режим, което е крайно неефективно от енергийна гледна точка. Кабелната мрежа е въздушна – единична и двойна, изградена с алуминиеви кабели, като на много места е амортизирана и води до чести аварии. Стълбовете са с рогатки – единични, двойни или тройни, чиято дължина варира. В повечето случаи се използва само една от тях, а на места осветители въобще не са монтирани. В рамките на дейността ще бъдат изпълнени предвидените енергоспестяващи мерки, които са изцяло съобразени с препоръките, дадени в Доклада от обследване за енергийна ефективност. одмяна на всички осветители с модерни светодиодни, с понижени загуби на електрическа енергия. Използването им ще гарантира много точно постигане на зададените светлотехнически характеристики със значително по-малка консумирана електроенергия. За по-добър контрол на системата за външно осветление се предвижда доставката и монтажа на система за мониторинг на енергопотреблението.Предвидено е управление на осветителната система чрез централна софтуерна платформа за управление при която се използват комуникационни GPRS технологии чрез кодиран протокол за комуникация. 42 036.90 0.00
Рехабилитация и модернизация на външно изкуствено осветление на село Струмяни, община Струмяни.: Системата за външно изкуствено осветление е реализирана по стандартна схема. Осветителните тела са подменяни хаотично през последните 30 години без да е търсено покриване на нормативните изисквания.Състоянието на осветителната система е крайно недостатъчно за покриване на съвременните норми. На много места между осветителите има дървесна растителност или монтирани пътни знаци. По-голямата част от осветителните тела са напълно амортизирани. Пусковите им устройства се задействат със закъснение и водят до увеличени енергийни загуби. Управлението им се извършва от касети чрез предварително настроени часовникови механизми. Поради високите експлоатационни разходи, породени от голямата отдалеченост на устройствата, пренастройването им е сведено до два пъти годишно – за летен и зимен режим, което е крайно неефективно от енергийна гледна точка. Кабелната мрежа е въздушна – единична и двойна, изградена с алуминиеви кабели, като на много места е амортизирана и води до чести аварии. Стълбовете са с рогатки – единични, двойни или тройни, чиято дължина варира. В повечето случаи се използва само една от тях, а на места осветители въобще не са монтирани. В рамките на дейността ще бъдат изпълнени предвидените енергоспестяващи мерки, които са изцяло съобразени с препоръките, дадени в Доклада от обследване за енергийна ефективност. одмяна на всички осветители с модерни светодиодни, с понижени загуби на електрическа енергия. Използването им ще гарантира много точно постигане на зададените светлотехнически характеристики със значително по-малка консумирана електроенергия. За по-добър контрол на системата за външно осветление се предвижда доставката и монтажа на система за мониторинг на енергопотреблението.Предвидено е управление на осветителната система чрез централна софтуерна платформа за управление при която се използват комуникационни GPRS технологии чрез кодиран протокол за комуникация. 208 929.05 0.00
Упражняване на авторски надзор. : Авторският надзор по време на строителството ще се определя, чрез договор между възложителя и проектантите. Авторският надзор ще се осъществява по всички части на инвестиционния проект в пълно съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и Наредба №3/2003 год. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. 3 585.28 0.00
Изпълнение на строителен надзор: Строителен надзор ще се осъществява чрез екип от правоспособни квалифицирани лица и включва: осигуряване на законно започване на работа, контрол на пълнотата и правилното изготвяне на актове и протоколи при изпълнение на строителните дейности и опазването на обекти, контрол за спазване на здравето и безопасността, предотвратяване на наранявания на трети лица и имущество. Екипът на избрания изпълнител ще извършва контрол за съответствието на СМР съгласно разработените работни проекти за обектите на интервенция, както и за качеството на влаганите материали. Контрол ще бъде осъществяван и по отношение спазването на линейния график на етапите на изпълнение на дейностите, а в случай на констатирано забавяне или нарушаване своевременно следва да бъде уведомена Община Струмяни в качеството ѝ на Възложител. Ще се извършва точно отчитане на количествата и видовете на изпълнените СМР, както и предварителен и текущ контрол върху съответствието на извършваните СМР на съответния обект и договорените за изпълнение. Очаква се в хода на изпълнение на дейността да се извършва отчитане, проверяване и подписване чрез екипа от правоспособни квалифицирани лица от надзорния състав на изпълнителя актовете за изпълнени СМР, с които се документират количеството, обемът и стойността на извършените видове СМР на обектите по договорени цени, съгласно сключените договори. СН, подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценката на строежите, относно изискванията за безопасност и законосъобразното изпълнение по наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството относно актовете и протоколите, съставени по време на строителство. 7 170.57 0.00
Изготвяне на Доклад за оценка на резултатите от изпълнените мерки за ЕЕ: С цел отчитане на постигнатите резултати от изпълнението на инвестицията, след приключване на дейностите за СМР, ще бъде изготвен доклад за оценка на резултатите от изпълнените мерки за ЕЕ. В доклада ще бъдат описани всички изпълнени енерго спестяващи мерки, както и на системите, върху чието потребление на енергия те въздействат. Постигнатите енергийни спестявания са разликата между нормализирания (базовия) разход преди изпълнение на мерките и разхода на енергия след ЕСМ. 3 960.00 0.00
Организация и управление на проекта: За успешното реализиране на инвестицията ще се сформира Екип за управление. ЕУ на проекта ще изготви: а) система за вътрешен мониторинг, контрол и докладване, б) подробен работен график на задачите и дейностите по проекта, срокове и отговорници, в) механизъм на взаимодействие и координация между членовете на екипа по проекта. Екипът ще се събира на ежемесечни срещи, които са част от процеса по оперативно наблюдение и вътрешна оценка при изпълнение на дейностите. Членовете на ЕУ ще са експерти с опит и квалификация, отговарящи на нуждите на проекта. ЕУ ще се състои от експерти, които не са щатни служители на Община Струмяни - ръководител на проекта (РП), финансов експерт и технически експерт. Отговорностите на всеки член от екипа за управление са описани в раздел 9 Екип. ЕУ ще управлява реализирането на дейностите по проекта за постигане на резултати и изпълнение на индикаторите, при спазване принципите на добро управление – икономичност, ефикасност и ефективност. ЕУ носи отговорност за изпълнение на проекта, следи за разходването на средствата в съответствие с условията на подписания договор . При установяване на отклонения от предварително планираните параметри, ще се извършва своевременно проучване на причините за тях и ще се вземат мерки за отстраняването им. Част от задълженията на екипа за управление на проекта включват изготвянето на междинни отчети, изготвени по образец, в съответствие с Общите условия в следните срокове: 1) за дейности/разходи, извършени между 1 януари и 31 март, срокът за представяне е до 20 април на текущата година; 2) за дейности/разходи, извършени между 1 април и 30 юни, срокът за представяне е до 20 юли на текущата година; 3) за дейности/разходи, извършени между 1 юли и 30 септември, срокът за представяне е до 20 октомври на текущата година; 4) за дейности/разходи, извършени между 1 октомври и 31 декември на текущата година, срокът за представяне е до 20 януари на следващата година. Експертите на екипа за управление ще представят на ръководството на община Струмяни списък на планираните обществени поръчки за конкретния договор. Същите експерти ще подготвят документации за провеждане на обществени поръчки за дейностите по проекта. Задължение на Екипът по проекта е и в срок от минимум 20 работни дни преди планираната дата за обявяване на обществена поръчка да предостави на СНД цялата документация за осъществяване на предварителен контрол; в срок до 1 месец от сключване на договора за финансиране да предостави на СНД проект на документация за провеждане на обществена поръчка за СМР, с цел осъществяване на предварителен контрол и до 14 дни след сключване на договор за обществена поръчка да предостави на СНД цялата документация за осъществяване на последващ контрол. Екипът по проекта ще отговаря и за прилагане на мерките за информация и публичност през целия период на изпълнение на проекта. 9 046.40 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.