Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 600 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът е част от инвестиционните проекти, включени в ИПГВР на гр.Враца, като обектът на интервенция е разположен в идентифицираната в ИПГВР зонa на публични функции с висока обществена значимост. Проектът отговаря на идентифицираните в гр. Враца потребности, свързани с достъп до обновен и модернизиран сграден фонд на културната инфраструктура, лесен и равен достъп до културни услуги от населението. Основната цел кореспондира с конкретните цели на процедурата - да се подобрят условията за достъп до културен живот в Община Враца. Целта ще бъде постигната чрез внедряване на мерки за енергийна ефективност и ремонт в сграда на културната инфраструктура в Община Враца - Регионална Библиотека „Христо Ботев“ – Враца, които ще допринесат за намаляване на крайното потребление на енергия и съответно удължаване на експлоатационния живот на сградата. Основните целеви групи са: жителите на община Враца, чиито културни потребности ще бъдат удовлетворени чрез получаване на достъп до съвременни културни инициативи и библиотечен фонд; гостите на града; децата и младежите на община Враца, които ще използват съвременна библиотека, провокираща интерес и удоволствие от четенето; хора в неравностойно положение, които ще получат равен достъп до предлаганите услуги. Проектните дейности са свързани с изпълнение на СМР на всички ЕЕ мерки, които са предписани като задължителни за сградата в обследването за ЕЕ, подмяна на всички интериорни врати, изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания; строителен надзор; авторски надзор; одит; организация и управление на проекта; информация и публичност.
Очакваните резултати са свързани с осигуряване на условия и възможности за достъп до модернизиран сграден фонд – обект на културната инфраструктура на Община Враца, създадена приветлива и ефективна среда, осигурена достъпна среда за хора с увреждания и задоволяване на потребностите на населението за участие в културен живот и използване на библиотечни услуги.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Изпълнение на Енергоефективни мерки и ремонт на библиотека - етап 1: Техн. проект и изпълнението на СМР са разделени на 2 етапа. Етап 1 включва всички ЕЕ мерки, осигуряване на достъпна среда (платформа и достъп до санитарни помещения),ремонтни дейности - подмяна на всички интер. врати, пожароизвестяване и пожарна безопасност.II етап са довършителни работи, ел. и ВиК дейности. Основните дейности по проекта са включени в етап 1.Сградата на Община Враца, Концертната зала и Библиотеката се намират в ЦГЧ на ул.“Стефанаки Савов“ №6, гр. Враца. Сградите са свързано застрояване на 3 сгради около правоъгълен вътр. двор и функционално свързани.Сградата на Община Враца и Концертната зала са ремонтирани по проект “Реконструкция, ремонт и внедряване на мерки за ЕЕ на админ. сгради”.Сградата е въведена в експлоатация.Библиотеката разполага с 4 ет. нива и частичен сутерен.В рамките на сградата са разположени Дирекции/отдели на Община Враца, с разл. функции, като Библиотека „Христо Ботев“, дир. МДТ, Отдел „Гражданско състояние”, зала на ОбС-Враца, помещения на ТД на НАП гр. Велико Търново-ИРМ гр. Враца, както търговски обекти.Функционалността на площите в сградата са разпределени съгласно обяснителна таблица, от проектанта,изготвил Техническия проект, с подробна разбивка на площите, начина на ползване и изчислена обща площ за ремонтиране, както следва: 1. Площи, които се ползват за библиотечни нужди:Самостоятелен обект(СО) в сграда с идентиф. 12259.1020.197.1.9,на ет. -1 в сградата,: За културна и обществена дейност, бр. нива на обекта:2 - с площ 1596.00 кв.м.;СО в сграда с идентиф. 12259.1020.197.1.10 ,на ет. 2 в сградата: За културна и обществена дейност, бр. нива на обекта: 1 - с площ 879.00 кв.м.;СО в сграда с идентиф. 12259.1020.197.1.11,на ет. 3 в сградата: За културна и обществена дейност, бр. нива: 1 - с площ 669.00 кв.м.2. Площи, които не се използват за библиотечни услуги и читалищна дейност и извършваните интервенции в тези помещения няма да се финансират с БФП.Самостоятелен обект в сграда с идентиф. 12259.1020.197.1.1, на етаж 1 в сградата, с предназн. на самостоятелния обект:За детско заведение, бр. нива: 1, с площ 82.68 кв.м.;СО с идентиф. 12259.1020.197.1.2, на етаж 1 в сградата, с предназн. на:За делова и административна дейност, брой нива на обекта: 1, с площ 41.05 кв.м.; СО с идентиф. 12259.1020.197.1.3, се на етаж 2 в сградата: За културна и обществена дейност, бр. нива на обекта: 2 - с площи 217.36 кв.м. и 217.36 кв.м.(въздух над киносалон)–предоставено под наем за кино;СО с идентиф.12259.1020.197.1.4, се на ет. 2 в сградата: За търговска дейност, бр. нива на обекта: 1, с площ 39.81 кв.м.;СО в сграда с идентиф.12259.1020.197.1.5 , се на етаж 3 в сградата,:За делова и админ. дейност, бр. нива : 1, с площ 312.39 кв.м.;СО с идентиф. 12259.1020.197.1.6, се на етаж 4 в сградата: За културна и обществена дейност, бр. нива на обекта: 1, с площ 217.36 кв.м.; СО с идентиф. 12259.1020.197.1.7 п, се на ет. 4 в сградата: За делова и административна дейност, Бр. нива: 1, с площ 192.78 кв.м. - зала на Общински съвет – Враца;СО с идентиф. 12259.1020.197.1.8 , се на ет. -1 в сградата,: Гараж в сграда, бр. нива на обекта: 1, с площ 261 кв.м.;СО в сграда с идентификатор 12259.1020.197.1.12 , на ет. 4 в сградата: За делова и административна дейност, брой нива на обекта: 1, с площ 869 кв.м. - Дирекция „Местни данъци и такси“ и помещения предоставени на ТД на НАП гр. Велико Търново-ИРМ гр. Враца;Площи - 328,20 кв. м., които не са описани и обособени като самостоятелни обекти в АОС, вкл.–Държавен архив (48,63 кв. м.), Стая книжарница, техническо помещение (82,69 кв. м.), тераса, архив (24,88 кв. м.), въздух над ел. табло - 42,22 кв.м, въздух фоайе – 129,78 кв. м.;Общи части, за цялата сграда, 824,71 кв. м.,които не са описани и обособени като самостоятелни обекти в Акта за общинска собственост. Площи ползвани от Библиотеката-3144 кв. м.; Площи, ползвани от Община и НАП- 1623,46 кв. м.; Общи части, които ще се ремонтират 824,71 кв.м.; Обща площ, която ще бъде ремонтирана - 5592,17 кв. м. 346 544.35 0.00
Строителен надзор: Ще се извърши строителен надзор от лицензирана фирма- консултант съгласно чл. 168, ал. 2 от ЗУТ. Тази дейност е задължителна, с оглед на спецификата, качественото и законосъобразно изпълнение на строителството и въвеждането на обекта в експлоатация. Тя ще се извърши от фирма изпълнител, избрана съгласно изискванията на ЗОП. Обхвата на договора за строителен надзор включва: • упражняване на пълен контрол по време на строителството и въвеждането в експлоатация; • изготвяне на технически паспорт, съгласно чл.176а от ЗУТ и Наредба № 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите; • заверяване на екзекутивна документация; • изпълнение на функциите на координатор по безопасност и здраве в етапа на СМР; • извършване на оценка на съответствието; • контролиране цялостния строителен процес; • отговорност за качеството на използваните материали; • изготвяне на окончателен доклад за въвеждане в експлоатация и представяне на всички необходими документи за приемане на обекта; Упражнавянето на строителен надзор е предпоставка за изпълнението на проекта качествено и в срок, в съответствие с изискванията на Оперативна програма "Региони в растеж" 2014 - 2020 и заложените в обществената поръчка критерии за изпълнение на строителството. 0.00 0.00
Авторски надзор: В рамките на тази дейност ще бъде оказан авторски надзор по време на строително-ремонтните дейности по проекта от проектантите, изготвили техническата документация по смисъла на ЗУТ и Наредба №4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Целта е да се съблюдават процесите и последователността на извършване на строителните дейности, както и спазването на параметрите на техническия проект. Авторският надзор ще се осъществява по всичките части на работните проекти. 0.00 0.00
Одит: Изпълнението на тази дейност се налага от изискването за извършване на независима външна преценка на допустимостта и правотата на направените проектни разходи на проект. Целта на независимия одит е чрез съвкупност от необходими и взаимосвързани процедури, определени от Международните одиторски стандарти, да се изрази независимо мнение относно достоверността във всички аспекти на същественост (достоверност и валидност) на финансовите отчети, изготвени в съответствие с българското счетоводно законодателство при осъществяването на горе цитирания проект. Осъществяването на независим одит на проектните дейности, обхванати от предмета на поръчката, като независима и обективна дейност за предоставяне на увереност и консултации, има за цел да подпомогне Възложителя чрез прилагането на систематичен и дисциплиниран подход за оценяване и подобряване ефективността на процесите на управление на риска, контрол и управление. Извършеният одит ще изразява независимо одиторско мнение относно достоверното представяне във всички аспекти на същественост при изпълнение на проекта, като тази дейност се отчита с изготвяне на одитен доклад, в съответствие с международните одиторски стандарти и следва да включва: 1. Проследяване ефективното прилагане на националното законодателство и правото на ЕС при изпълнение и отчитане на проекта от страна на Възложителя. 2. Проследяване ефективното прилагане от страна на Възложителя на правилата, разписани от органите, отговорни за управление, наблюдение и контрол на Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020. 3. Осигуряване на допълнителен контролен механизъм за проследяване изпълнението на всички правила за изпълнение на дейностите и отчитане на разходите по проекта. 0.00 0.00
Организация и управление на проекта : Компетентното управление на проекта е една от най-важните предпоставки за постигане на неговите цели. Екипът за управление на проекта (ЕУП) ще бъде съставен от служители на Община Враца и ще бъде отговорен през целия период на проекта за провеждането на дейностите. "Организация и управление на проекта" включва дейности, които Община Враца е предвидила, за да обезпечи ефективното и качествено управление на АДБФП, включително по отношение на мониторинг и докладване, верификации, разплащания и осчетоводяване на разходите, провеждане на мерки за информация и публичност. Ще се осигури екип за управление с подходяща квалификация и опит, съобразно спецификата на проекта. ЕУП ще се състои от следните експерти: Ръководител; Координатор, Счетоводител и Експерт Обществени поръчки и юридически въпроси. Подробно описание на задълженията на всеки един експерт са разписани в т.9 ЕКИП. Ще се създаде система за контрол, гарантираща в най-висока степен успешното реализиране на възложените задачи и функции на експертите. Контролът ще бъде съчетан с непосредствена комуникация между членовете на ЕУП, имаща за цел постигане на възможно най-добри резултати от изпълнението на поставените задачи и тяхното своевременно завършване. Екипът ще докладва на Ръководителя на екипа. Ще се създадат графици за всички договори с външни изпълнители, а напредъкът по изпълнението ще се следи постоянно. Ще се въведат механизми за контрол при извършването на мониторинг на изпълнението на проекта, основаващи се на трите основни цели: качество, разходи и срокове. Процесът на мониторинг се основава на: Съвместна работа между експертите; Събиране и анализиране на информацията; Преглед на докладите за напредъка и документите, свързани с изпълнението на проектните дейности; Сравняване на информацията и докладваните данни с целите, очакваните резултати, дейности и индикаторите за изпълнение на договора. Ръководителят на проекта ще осъществява официална кореспонденция с изброените заинтересовани страни, като ще се предоставят копия до Възложителя. Документите и кореспонденцията ще се съхраняват при Координатора в архива по проекта. При изпълнението на проекта ще се разчита на постоянен контакт чрез телефон и електронна поща между всички заинтересовани лица. 0.00 0.00
Информация и публичност: Изпълнението на дейността е съгласно изискванията на „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г.“, които се основават на Регламент (ЕС) № 1303 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. Чл.50. (1). Предвидените комуникационни средства включват провеждане на пресконференции, поставяне на 1 временен билборд и 1 постояннa обяснителнa табелa, изготвяне на плакати, които да популяризират проекта и да откроят финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР), предоставен чрез Оперативна програма „Региони в растеж”. Планирано е провеждане на две пресконференции (в началото и в края на изпълнение на проекта). По време на откриващата пресконференция обществеността ще бъде запозната с целите, дейностите и бюджета на проекта. Резултатите от изпълнението ще бъдат представени на закриваща пресконференция. Всяка от информация навременно ще се публикува и на официалната интернет страница на Община Враца https://www.vratza.bg/. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.