Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 959 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение си поставя за цел да постигне съответствие с инвестиционен приоритет: № 9ii „Социално-икономическа интеграция на маргинализирани общности, като ромите“ за осигуряване на равен достъп до качествено образование и създаване на условия за интеграция на децата от етническите малцинства (повишаване обхвата на ромските деца в предучилищното образование, обучение в дух на толерантност и постигане на устойчивост в резултатите на културната интеграция - повишаване на възможностите за съхраняване на ромските традиции и култура, неформално образование и достъп до културата). Проектът ще обхваща две детски градини и общинска администрация Червен бряг, които под различни форми и техники ще работят за овладяване на българския език от деца, за които той не е майчин, ще развиват и съхраняват културата на етносите и ще работят с родителите от етническите малцинства, за промяна на отношението им към образователната институция. ДГ "Бодра смяна" Червен бряг с два филиала - филиал "Звездица" - гр. Червен бряг и филиал в с. Реселец с 5 тематични клуба и включени 60 деца. ДГ "Щастливо детство" с. Чомаковци, с два филиала в с. Девенци и в с. Сухаче, като ще работи в три клуба с включени 24 деца. За работата на клубовете са предвидени образователни материали, оборудване и обзавеждане за създаване на позитивна образователна среда и условия за социализация и интеграционен процес. Материалите са съобразени с нуждите и тематичната работа на отделните клубове. Всички клубове предвиждат теми, свързани с изучаването на български език, традиции и фолклор, танци и спорт, работа с родители. В рамките на две учебни години по проекта ще се проведат различни празници, във всяко от населените места, където има филиали на ДГ, с кетъринг за всички деца и награди за отличилите се. Водещия кандидат в проекта ще организира и проведе 8 излжби с кетъринг и награди, с осигурен транспорт за децата за населените места в проекта.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Насърчаване участието на родителите във възпитателния процес: В последните години съществува тенденция към намаляване на времето за общуване между деца и родители,към емоционално-духовно обедняване на взаимоотношенията в семейството, към отглеждане на деца в непълни или нуклеарни семейства.Понякога родителите считат, че с нарастване на обществената и професионалната им ангажираност, отговорността за възпитанието на детето се поема от педагогическия екип на ДГ.Наблюдават се и все по-големи различия в родителската общност относно образование, интелект,доходи,етнически, религиозни и социални принадлежности,които оказват влияние върху възпитанието на детето.Поради тази причина е необходимо да се създаде ефективен модел за сътрудничество,който да дава възможност на родителите за пълноценно и ефективно участие в живота на ДГ.Включването на родителите следва да се превърне в част от стратегията за развитие на всяко образователно звено.То трябва да бъде планирано,насърчавано,оценявано и подобрявано въз основа на събирането на обратна връзка и извършването на анализ.Фокусът в обмена на информация с родителите следва да е разширен и в него да се включат дискусии за възможностите за подобряване на цялостната дейност на образователно-възпитателната институция, а не само в работата на групата и индивидуалното развитие на детето.Пълноценното включване на родителите изисква предварителна инвестиция в разясняване на техните права и начална и продължаваща подкрепа (вкл. обучения) за участие във възпитателния процес под различни форми.Чрез изпълнение на дейността ще се сформират приятелски групи с различни занимания - развиващи тематични игри.Всички тези занимания ще се обединят чрез създаване на клуб „Родители и деца”.За провеждането на всички неформални срещи и занимания на клуба, ще се определи помещение, за което ще се закупи необходимото оборудване и материали за пряка работа със семействата.В началото от изпълнението на дейността, срещите с родителите ще са по-чести (веднъж седмично), а в зависимост от процеса на адаптиране и резултатите след първия месец, срещите могат да се провеждат веднъж или два пъти месечно.Оказването на емоционална подкрепа на уязвимите семейства ще се осъществява под формата на взаимопомощ.В рамките на кампанията, под формата на листовки, онагледени примери и добри практики,ще се предостави полезна информация, съобразена с нивото на образованост на родителите.Целта е да се изгради представа по отношение моделите за отговорно родителство.В срещите ще се включват родители от уязвимите групи - уязвими етнически групи, по-специално ромската общност, родители на социални помощи, безработни, самотни родители, родители с ниско ниво на образование, за които има данни, че не полагат достатъчна грижа за децата си.Целта е да се обсъдят и споделят всички родителски притеснения и въпроси, свързани с възпитанието на децата.Всички срещи и занимания на родителите ще се извършва в специално обособено за целта помещение, намиращо се в ДГ"Бодра смяна"-партньор по проекта.По проекта се предвижда организирането на 4-ри Родителски форуми, на които експерти - психолози и социален педагог, заедно с родителите ще обсъдят и подкрепят нагласите и възможностите на родителите за активно участие във възпитанието на техните деца.На форумите ще бъдат обхванати и широко представени разнообразни възможности педагози и родители да работят заедно,при които те могат да общуват, да споделят впечатления, да съгласуват уникалните потребности на всяко семейство.На родителските форуми ще бъдат разгледани схеми на взаимодействие, в които:Да оказват емоционална подкрепа на своите деца, като участват в дейностите; Да избират според своите възможности и умения как да бъдат полезни на децата;Да повишават своята компетентност; Организирането им ще бъде дейност, която ще се проведе от Общината, с активно участие на партньорите по проекта.Форумите ще бъдат ползвани за обобщаване и оповестяване на данните от дейностите по проекта.Предвижда се провеждане на обсъждания,дискутиране и обмяна на мнения между експерти и родители. 44 563.59 39 088.08
Подобряване на образователната среда в ДГ „Щастливо детство“ – с. Чомаковци, с филили ДГ – с. Девенци и ДГ с. Сухаче: Дейността ще бъде насочена към създаване на условия за интелектуално и личностно развитие и подпомагане на социална интеграция на децата; опознаване и разбирателство между различни етнически групи и превръщане на етнокултурното многообразие в източник на взаимно опознаване, уважение и сътрудничество в обща образователна среда; създаване на предпоставки за успешна социализация на децата от етническите малцинства и формиране на подходящ социално-психологически климат, който да благоприятства успешната интеграция и реинтеграция на децата. В ДГ „Щастливо детство“ – с. Чомаковци и в двата филиала се обучават деца от преобладаващо ромско население. Осигуряването на подходяща образователна среда за включване на децата от ромски произход е с цел да бъдат приобщени към обучението и да подобрят своите резултати, което ще се осъществи чрез подобряване на материалната база -закупване на обзавеждане и оборудване на стаите, в които ще се осъществяват дейностите и ще бъдат създадени възможности за обучение при по-добри условия. Дейността ще включва следните поддейности: Поддейност 1 - създаване на три клуба "С малки стъпки за успешен старт в училище" в трите филиала на ДГ "Щастливо детство". Съвместното участие в работата на 3-те клуба ще спомогне за промяна на отношението на родителите към образователната институция. На родителите ще се предостави възможност да се включат не само в мероприятия, насочени към празници, но и в занимания с техните деца, което има първостепенна роля при възпитанието и развитието на децата. Включването на членовете на семейството в процеса на учене и заниманията ще надгради интересите на децата и заниманията у дома. Родителите и децата заедно ще усвояват дейности, които са приятни и за извършване у дома. Освен това, семействата в неравностойно положение ще могат да развиват по-добро общуване с останалите родители и взаимно приемане, независимо от бит, култура, етнос и социално положение. Дейността ще стартира с установяване на мотивиращите фактори и условия за включване на родителите във възпитателния процес. Поддейност 2 - изграждане на позитивна среда за работа и включване на родителите в дейности на ДГ. За провеждането на всички неформални срещи и занимания на клубовете ще бъдат определени помещения, за които ще се закупи необходимото оборудване и материали за пряка работа на семействата с децата. В тези стаи ще се провеждат и занимания по останалите дейности, предвидени в проектното предложение. Ще бъдат закупени 2 бр. интерактивни дъски и 21 броя таблети - /1 брой интерактивна дъска + 7 броя таблети за ДГ, като в ДГ в с. Чомаковци, няма да бъде закупена интерактивна дъска/. Интерактивните дъски и таблетите ще бъдат използвани за обучението на децата да разпознават буквите и числата, да съставят срички и да подреждат картинки, да събират и изваждат с едноцифрени числа. С помощта на закупеното оборудване те ще могат да изучават елементите на изречението, както и да съставят истории с помощта на картинките. За подобряването на образователната среда и техническите средства, е планирано и закупуването на проектори и прожекционни екрани. Използването на мултимедийни проектори по време на занятия осигурява по-добро онагледяване на преподавания материал. Вълшебствата на класната стая се крият в модерните технологии, осигуряващи различна визуализация и по-добра информация. За документиране цялостния процес на обучение на децата в проекта е заложено закупуването на дигитален фотоапарат за всяка от детските градини. Заснемането на моменти от обучението подпомага процеса на документиране на индивидуалното развитие на децата. Когато те видят фотоси, показващи участието им в различните дейности, те се чувстват оценени и мотивирани да се справят още по-добре. В стаите ще бъдат обособени кътове за работа на родители и деца – ще бъдат закупено оборудване и обзавеждане подробно обисани в начиа на изпълнение на дейността за всяка от 3-те филиала на ДГ. 45 083.05 31 019.76
Допълнително обучение по български език за децата, за които българският език не е майчин от ДГ "Щастливо детство" с. Чомаковци, с филиали ДГ с. Девенци и ДГ с. Сухаче: Овладяването на българския език от децата от етническите малцинства е гаранция не само за образователна интеграция, но и за успешно овладяване на учебното съдържание по всички учебни предмети от общообразователната подготовка в училищния процес. Постъпвайки в училище, децата, за които българския език не е майчин, се затрудняват в процеса на общуване и обучение. Неграмотността на родителите и финансовите им проблеми водят до незаинтерсованост, чести отсъствия на децата, занижени индивидуални постижения и отпадане от училище. Ниският социален статус на родителите и езиковата бариера възпрепятстват речевото общуване на децата от етнически произход. Това налага необходимостта от реализиране на дейности насочени към допълнително обучение на децата за овладяване на българският език. Допълнителните часове по български език за децата ще осигурят по-лесно и безпроблемно усвояване на учебното съдържание. В тези часове учителите ще имат възможност да работят с малки групи от деца от подготвителни групи и да прилагат интерактивни методи на обучение. Чрез достъпни и разбираеми практически дейности те ще осъществят плавна адаптация и активно включване на децата от ромски произход. Допълнителните занимания ще бъдат проведени от учители от ДГ "Щастливо детство", с. Чомаковци и филиалите в с. Сухаче и с. Девенци. 17 224.20 8 866.32
Създаване на арт работилница "Вълшебни ръце": Дейността ще бъде изпълнявана от Център за подкрепа и личностно развитие, който е дейност към Община Червен бряг и ще се стреми да изкара децата от маргинализираните общностти от тяхното сиво ежедневие, като им помогне да развият артистичните си възможности с помощта на арт работилница "Вълшебни ръце". Изпълнението на дейността ще бъде разделено на три модула: Модул I - Осигуряване на оборудване и обзавеждане, както и на материали и продукти за работилницата. Предвижда се в рамките на дейността да се приложи комплексен подход за оказване на подкрепа на децата от ромски произход в Община Червен бряг, с цел повишаване на мотивацията им за обучение, за подобряване на усвояемостта на учебния материал и за придобиване на устойчиви умения за артистичност, включващ групова работа с децата и осигуряване на материална подкрепа за закупуване на комплекти за проектиране, рисуване и моделиране. Работата в екип ще подпомогне процеса на социалното общуване, който е жизнено необходим за развитието на личността на всяко дете. Целта на арт работилницата е да развие у децата различни техники за работа с различни материали за изработване на творби, които да бъдат представени и оценени в организирани изложби и мероприятия. Заниманията в арт роботилницата ще бъдат проведени от учител по изкуства, съвместно със студент/помощник технически дейности, които ще съчетаят нужните теоретични знания с това как чрез изкуството децата да развият творческо си въображение и сръчните си ръце и да измайсторят различни творения. Модул ІІ: Изграждане на творческо-технически екип на работилницата, създаване на екип от 1 учител по изкуства и 1 студент/помощник технически дейности. Екипът ще изготви програма за работа на две групи в рамките на ваканциите за две учебни години - 2020/2021 и 2021/2022 г. Честотата на занимания ще са 2 пъти седмично с продължителност 1 час и 30 минути за група /30 минути за подготовка и 1 час за изпълнение/. Средният брой на децата, които ще вземат участие е между 8 и 12 деца във всяка група. Учителят по изкуства ще избере материалите и продуктите, които ще обезпечат изпълнението на дейността. В началото на всяка ваканция екипът ще изготвя план за работа на групите, който ще бъде съобразен с нуждите и потребностите на всички деца от целевата група. Модул III: Създаване на арт работилница "Вълшебни ръце" за изработване на приложно-художествени продукти, с прякото участие на децата. Основната организационна и координационна работа при организирането на клубовете през ваканциите за двете учебни години ще се осъществи и с помощта на служители от отдел "Хуманитарни дейности" на Община Червен бряг. Децата от клубовете ще изработят свои творби, за различните празници, а именно: през зимата, те ще бъдат /Коледа, Васильовден, Йордановден и Ивановден/, през пролетта /Великден и Гергьовден/, а през лятото /празник на град Червен бряг - 26 юни, Илинден, както и традиционния есенен панаир/. Празниците ще протекат по график, разработен от преподавателя и съгласуван с участващите детски градини и подготвителни групи, като са предвидени дейности и вътре в Центъра, и на открито в Градската градина. За всички деца е осигурен транспорт и са предвидени застраховки. Предвидени са кетъринг и награди за отличилите се деца. Всички деца, включени пряко в дейността, ще покажат по подходящ начин своите постижения пред своите родители и пред цялата общественост. Ще се търси привличане и участие на нови деца от ромски произход, които в последствие да бъдат записани в градините и подготвителните групи. Ще бъдат организирани изложби, състезания по създаване на най-добра творба, а също така е викторини с обучителен характер. 25 088.00 22 377.20
Подобряване на образователната среда в ДГ "Бодра смяна", гр. Червен бряг, филиали ДГ "Звездица", ДГ с. Реселец, в които се обучават интегрирано деца от етнически малцинства: Дейността включва изпълнение на следните поддейности: 1.Създаване и функциониране на клубове по интереси. В ДГ „Бодра смяна“ ще бъдат създадени 4 клуба за допълнителна дейност, който да предлагат различни занимания - Клуб „Арт - Ателие Дъга". В ателието се предвиждат занимания по изобразително и приложно изкуство, моделиране, конструктивно-технически и битови дейности, занимания, свързани с опазване на околната среда и полезни приложения в ежедневието. - Клуб "Игротека/Любознайко" - предвиждат се занимания по екология, запознаване с интересни природни и културни забележителности и др. Клуб „Танцувайки спортувам“ ще се провежда от двама преподаватели, в него чрез спортните дейности децата ще развиват физически качества и жизненоважни двигателни умения, чрез които ще повишават своята физическа дееспособност и двигателна култура, чрез различни подвижни, състезателни и спортно-подготвителни. По този начин чрез игри и спортни дейности ще формираме у малките спортисти положително отношение към физическото възпитание, спорта. С помощта на спортните игри и упражнения децата ще овладяват агресията, ще се разтоварват от натрупаното напрежение и ще се възпитават в дух на взаимопомощ, уважение и толерантност. Чрез танцовите дейности се цели съхраняване и развитие на културната идентичност на децата от етническите малцинства. Чрез заниманията по танци ще се мотивира желание у децата да посещават детската градина, като запазят и развият културната си идентичност. Педагогът по танци ще работи с децата не само за развитие на музикалните им способности, но също и за съхранение на тяхната културна идентичност, приемането на особеностите на други народи и етнически групи. В клуб “Забавна математика чрез игри“ децата ще получават своите знания, чрез игра. Затова е важно да се представи математиката по забавен начин – чрез игри и различни дейности. Така децата ще израснат, свързвайки математиката със забавление и удоволствие. Учителят, който ще води дейността в детска градина ще има за цел да покаже сложната математическа наука в привлекателна светлина и да накара децата да я заобичат. Дейността ще се извършва от 5 учители от детската градина. Заниманията в ателиетата ще се провеждат по 2 учебни часа седмично, всеки с продължителност 30 минути. Програмите ще бъдат изработени от ангажираните учители, а съдържанието и тематичният обхват ще са подбрани така, че не само да се затвърждават получените знания, но и да предоставя нова информация и да се овладяват различни житейски умения, компетентности и сръчности. За постигане на максимален интеграционен ефект в клубовете ще бъдат включени, както деца от семейства в неравностойна ситуация така и деца, които не са представители на етнически малцинствени групи. В неформална обстановка, с използването на различни материали и продукти, децата ще овладяват умения за естетизиране на жизнената среда, ще моделират, конструират и развиват фината моторика, ще изградят навици за опазване на природата и грижа за здравето, ще усвоят и практикуват умения за общуване с връстници и възрастни. Ежегодно в клубовете ще представят пред деца и родители своите постижения, под формата на изложби в детската градина и организирана обща изложба, като клуба „Танцувайки спортувам“ ще участва в откриването на изложбите. В рамките на тази дейност ще бъдат проведени 2 екскурзии до значими природни и културни забележителности в района на гр. Троян в Националното изложение на художествените занаяти и изкуствата – с. Орешак и Природонаучен музей – с. Черни Осъм. Екскурзията ще бъде организирана за 40 деца от детската градина, като основно ще се включат най-активните участници от клубовете по интереси и децата от подготвителните групи. 58 161.63 56 816.64
Обучение по български език за децата, за които българският език не е майчин от ДГ "Бодра смяна" гр. Червен бряг, с филиали ДГ "Звездица", ДГ с. Реселец: Доброто владеене на официалния език е задължително условия, без което интеграцията на децата от етническите малцинства би била невъзможна. Основната цел на дейността е насочена към обогатяване на речниковия запас от думи с оглед постигане на по-добро равнище на общуване чрез българския език. Ще се съчетава речниковата работа с логически задачи, ще се развива наблюдателността на децата и способностите им за определени изводи и умозаключения. Това ще се осъществява посредством комбиниране на различни елементи – от четене на народни приказки, през практически игрови ситуации за овладяване на езика и граматическите норми, до използване на форми на римуваната реч за правилно артикулиране и стимулиране към словотворчество, драматизации на приказки и рецитиране на стихове. Чрез допълнителните занимания и обучение по български език ще се осигури равен старт при постъпване в училище на всички деца, независимо от техния произход, бит и култура. Тези занимания ще спомогнат за постигане на базови езикови познания по български език и развитието на социални умения. Ще бъдат обхванати деца от етническите малцинства и от маргинализирани групи на възраст от 4 до 7 годишна възраст. Основната задача на допълнителните занимания в клуба по български език е комплексното развитие на изразните средства на децата чрез научени наизуст текстове, драматизации, игри, упражняване на ежедневни ситуации с използване на съвременни технологии и методи на обучението. По този начин, децата ще усвоят умения за говорене и общуване, подходящи за възрастта им. Усвояването на различни житейски езикови ситуации, както и разнообразно упражняване на езика чрез драматизация на приказки, ще спомогне за изграждането на основни умения за самостоятелно използване на устната комуникация от децата. Децата, които ще се включат в заниманията на клуба, ще представят наученото и ще изнасят малки представления пред родителите по различни поводи и празници в детската градина. Клуба ще бъде сформиран от 7 деца. Ще се провежда един път седмично, за период от 21 месеца. За изпълнение на дейността ще се използва учител/педагог 168 часа. 4 124.76 4 296.18

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.