The project “Transforming Inequalities in the Digital Society: The Role of Vocational Education and Training” examines the relationship between vocational education and the labor market in Bulgaria, Hungary, and Switzerland, with a focus on young people’s transition from education to work. Its aim is to understand how vocational education can facilitate a more stable and equitable transition, particularly for disadvantaged youth. The project employs a mixed-methods approach, combining quantitative analyses of international databases with the collection of new empirical data through surveys and interviews with employers. The results will enable international comparisons between countries and track changes over time. The project contributes to a deeper understanding of the role of vocational education as a mediator between education and the labor market in the context of digitalization.
Activities
Activity
Contracted Amount
Reported Amount
Тансформиране на неравенствата в дигиталното общество. Роля на професионалното образование и обучение: Проектът „Тансформиране на неравенствата в дигиталното общество. Роля на професионалното образование и обучение” си поставя за цел да изследва ролята и специфичните условия в отделните страни на организацията, структурата и връзките на професионалното образование и обучение с пазара на труда. Задачите на проекта са свързани с изследването на условията за постигането на стабилна интеграция на младите хора към пазара на труда и за повишаване на възвръщаемостта за професионалното образование на пазара на труда в България, Унгария и Швейцария. Образователните постижения и процесите на преход от образование към работа оформят дългосрочните житейски шансове на младите хора – техните бъдещи професионални постижения, шансовете за формирането на семейство, за постигането на живот в добро здраве и за тяхното материално благосъстояние (Gebel 2015; Hannover amp; Kleiber 2018; Andersen amp; van de Werfhorst 2010).
Проектът е насочен към запълването на важни теми в социалните науки, отнасящи се до промените и предизвикателствата в процесите на преход от образование към работа в условията на ускорена дигитализация. Стремежът е да се задълбочи познанието за връзките между индивидуалните характеристики, поставящи младите хора в неравни изходни позиции при прехода от образование към работа с институционалната рамка на образованието и условията на пазара на труда. Акцентът в изследователската работа е поставен върху значението на професионалното образование за постигането на по-стабилен и ускорен преход към работа, особено за младите хора в неравностойно положение. Професионалното образование следва да повишава своето значение в Източна Европа на посредник , осигуряващ по-благоприятни възможности за преходите от образование към работа, както това се случва във водещи страни от Западна Европа.
157 303.37
0.00
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN