Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 69 035 TREES
Български

Programme: Development of Regions Programme 2021-2027

Planning region: All

Description

The project aims to develop sustainable urban transport on the territory of Plovdiv City by introducing environmentally friendly means for the needs of its residents and guests, incl. persons from vulnerable groups. The goal of the project will be achieved through the following measures: acquisition of 20 electric buses and accompanying charging infrastructure, upgrading the traffic management systems and urban transport (introduction of complementary software solutions, increasing of controlled zones and intersections, prioritization of public vehicles, implementation of integrated solutions for passenger information, transport means traceability, and passenger flow, etc.), implementation of road safety measures and improvement of accessibility for disadvantaged persons, optimization of the infrastructure of the public transport depot, etc. The implementation of the project will lead to: improvement of the quality, efficiency and condition of the mass urban transport, upgrading of the measures implemented by the Municipality of Plovdiv in the field of UM and IUT in the programming period 2007-2013 under OPRD, as well as the subsequent ones, implemented with the local government's financial resources, improving the ecological condition of the city and the quality of atmospheric air, reducing harmful emissions into the atmosphere, improving the energy efficiency of public services and increasing the share of savings in the sector, increasing the attractiveness, accessibility and quality of public transport, reducing travel by private vehicles, traffic jams, road accidents, etc. The implementation of the project is in correspondence with the PIUD and SUMP of the Municipality of Plovdiv, as well as the objective of Procedure BG16FFPR003-1.001 to promote integrated and inclusive social, economic and environmental development, culture, natural heritage, sustainable tourism and security in urban areas.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 - Осигуряване на екологично чист подвижен състав: Дейността е насочена към закупуването, доставката и въвеждането в експлоатация на 20 бр. нови екологичночисти превозни средства (автобуси) за обществения градски транспорт (ОГТ) на гр. Пловдив, в съотв. с Дир. (ЕС) 2019/1161 на ЕП и на Съвета от 20 юни 2019 г. за изменение на Дир. 2009/33/ЕО за насърчаването на чисти и енергийно-ефективни пътни превозни средства. Превозните средства ще изпълняват курсове по приетите от ОбС с Решения № 274 (за изм. на Реш. № 131, вз. с Пр. № 9/18.05. 2023г.) и № 275, вз. с пр. №12/18.07.2024г. относно маршрутни линии № 103 и № 104, които са възложени на Общинско дружество „Екобус Пловдив“ ЕООД на база сключен ДОУ, съгл. изискв. на Регл.(ЕО) 1370/2007. Основната цел е същите да покрият зони, които не са застъпени в действащите маршрутни разписания с частните превозвачи, опериращи и управляващи 29 бр. осн.местни автобусни линии, което ще позволи не само комплементиране на услугата по обществен превоз в града, но и разширяване на обхвата на ОТС в контекста на градската периферия. Същевременно, ще бъдат покрити трасета и пътникопоток, оказващи най-съществено натоварване върху трафика в гр.Пловдив – ареалите около и в близост до голяма част от образователните заведения, намиращи се извън централната градска зона. С оглед осъществяване на посоченото, в Д1 се планира придобиване на 20 бр. нов подвижен състав с нисък разход на енергия, отг. на следните мин. технически характеристики: -новопроизведен, в серийно производство (неограничена серия), нископодов, единичен /соло/ (12 м. +/-0,5), с две оси, пробег – мин. 400 км, отговарящ на изискванията, съгл. Регл.(ЕС) 2019/2144 на ЕП и на Съвета от 27.11.2019г.; -наличие на сертификат ЕО за одобряване на типа на прев.средство, изд. от съотв. комп.орган, съгл. Регл.(ЕС)2018/858 на ЕП и на Съвета от 30.05.2018г. или Нар.№60 от 2009г. на МТИТС. - мин. бр. места (седящи и правостоящи) за превозно средство: 33-34+1 седящи/49-50 правостоящи+1 и др.). - достъпност и съобразеност с нуждите на лицата от уязвими групи, вкл. – с увреждания, съгл. изискв. на Регл.(ЕС)2019/2144 на ЕП и на Съвета от 27.11.2019г. и/или Правило на ИКЕ на ООН № 107, като: седалки и/или пространства без препятствия (стъпала), мин. две обслужващи врати, подходящи ръкохватки и подлакътници, обозначителни знаци и пиктограми за зони, предназначени за пътници с ограничена подвижност и др.; - осигурено видеонаблюдение и видеорегистрация, акустична система за сигнализиране в прев.средство, информац.табла за указване на маршрути, функционална възможност за оборудване със системи за интегр.управление на ОТ, система за предна защита и следене налягането на гумите, сигнализиране при заден ход, системи за избягване на сблъсък и осигуряващи пряка видимост на водача, противохлъзгащи подови покрития, леснопочистващи се седалки и др. Осъществяването на Д1 ще спомогне за: опазване на околната среда чрез намаляване на вредните емисии и намаляване на шума в градските райони, вкл. - осъществяване на предписанията на Дир.(ЕС) 2019/1161 на ЕП и на Съвета от 20.06.2019 г. за изменение на Дир.2009/33/ЕО за насърчаването на чисти и енергийно-ефективни пътни превозни средства, в т.ч. - Пост. № 356/29.12.2023 г., вкл. – намаляване разходите за поддръжка, експлоатация и предоставяне на услугата за оператора; подобряване нивото на качеството, честотата и ползваемостта на ОГТ, вкл. – насърчаването на потребителските предпочитания към услугите на ОГТ пред използването на лични превозни средства; осигуряване на достъпност на ОГТ; намаляване времето за пътуване и увеличаване сигурността, безопасността и комфорта на пътниците и др. Изпълнението на Д1 ще спомогне и за подобряване на връзките между градски, междуградски автобусен, железопътен и др. транспорт, както и ще допринесе за засилване на функционалната свързаност между градските и периферните на Пловдив ареали, респ. – насърчаването на трудовата мобилност, чрез създаване на условия за максимална модалност на транспорта, съгл. възможностите и даденостите на града. 18 692 624.65 0.00
Дейност 2 - Доставка и монтаж на зарядна инфраструктура за новия подвижен състав: В рамките на дейността се предвижда закупуване, доставка и монтаж на зарядна инфраструктура за нуждите на новия подвижен екологично чист състав, който ще бъде закупен по линия на ПРР. Станциите ще бъдат разположени в депото на Общинския оператор „Екобус Пловдив“ ЕООД. Дейността ще се извършва на територията на автобусното депо с адрес: гр. Пловдив, УПИ- IV – 540.1181 (ИН 56784.540.1181), р-н „Тракия“, ул. "Цар Симеон", който имот е апортиран в капитала на дружеството. За реализирането на дейността, както и съобразно заложените технически параметри на новия подвижен състав, обект на Дейност 1, се предвижда зарядните станции, закупени в рамките на Дейност 2 да имат следните мин. технически характеристики: - за 16 бавнозареждащи се станции - мин. мощност 100 kW; - за 4 бързозареждащи се станции - мин. заряд от 150 kW; Станциите ще са автоматизирани, с оборудване за отчет, контрол и самодиагностика, с възможности за комуникация и пренос на данни, изолирани и обезопасени, отговарящи на нормите за зареждане на електрически превозни средства и изискванията в Директива 2014/35/ЕС. Изградените по процедурата зарядни станции ще обслужват само и единствено подвижния състав, закупен в рамките на Дейност 1, и няма да се експлоатират от превозни средства извън посочените. Станциите ще са съобразени с предвидените за закупуване транспортни средства, различните начини и изисквания за свързване към захранващата мрежа, необходимата захранваща мощност на зарядната станция и др. Прокарването на кабелни трасета до точките на монтаж на зарядни станции за електрически автобуси и присъединяването им към електропреносна мрежа, монтаж на табло и др. свързани, както и изграждане на фундаменти и навеси и др. сходни, ще бъдат обект на Дейност 5 на проекта, поради спецификата и свързаността им с инфраструктурните мероприятия, планирани по деповата база на общинския превозвач. За целесъобразното използване на изградената инфраструктура ще бъде извършено и обучение на персонала, както и ще се осигури необходимата гаранционна поддръжка и др., свързани с инсталираните съоръжения. 800 000.00 0.00
Дейност 3 - Надграждане на Система за управление на трафика (СУТ) : Дейността е насочена към надграждане на Система за управление на трафика (СУТ) и свързаните с него компоненти и елементи за функционирането на Център за управление на трафика (ЦУТ) в Община Пловдив, реализирана в следните основни направления в рамките на проект BG161PO001-1.5.03-0001-C0001“Модернизация и развитие на устойчив градски транспорт в град Пловдив“, финансиран по ОПРР 2007-2013: ЦУТ, светофари и контрол и др. , и допълвана с комплментиращи и разширяващи обхвата й инвестиции от Бенефициента впоследствие. В обхвата на настоящия проект ще бъдат засегнати кръстовища с местонахождение: ул. „Съединение“ – бул. „Шипка“; бул. „Освобождение“ – ул. „Съединение“; бул. „Освобождение“ №5 – вход/изход локал; бул. „Освобождение“ – бул. „Цариградско шосе“; бул. „Шести септември“ – ул. „Орловец“; бул. „Шести септември“ – бул. „Северен“; бул. „България“ №4 – вход/изход 3 РСПБЗН; бул. „България“ – ул. „Огражден“; бул. „България“ – бул. „Васил Левски“; бул. „България“ – бул. „Победа“; бул. „България“ – бул. „Васил Априлов“; бул. „България“ – ул. „Дилянка“; бул. „България“ – УМБАЛ „Пловдив“; бул. „България“ – ул. „Динко Дерменджиев“; ул. „Остромила“ – ул. „Коматевско шосе“; ул. „Коматевско шосе“ – бул. „Ал. Стамболийски“; ул. „Модър“ – ул. „Колхида“; ул. „Модър“ – бул. „Хаджи Димитър“; бул. „Пещерско шосе“ – ул. „Царевец“; бул. "Свобода" – ул. „Владивосток“; бул. „Свобода“ – бул. „Васил Априлов“; бул. „В.Априлов“ – ул. „Ген. Д. Николаев“; бул. „В.Априлов“ – бул. „Шести септември“,бул. „Васил Априлов“ 93 и 124, бул. „Свобода“ 17. За надграждането на тези компоненти, както и съобразно предвиденото в настоящото ПП, в Д 3 ще се осъществят следните осн.мероприятия: - Надграждане на съществуващ софтуер, сървъри и периферия в ЦУТ чрез: добавяне на нови функции и възможности на системата, създаване на авт.протокол м/у системата за „Автоматично местоположение на превозните средства” (AVL) и СУТ, вкл. – за осигуряване на възможности за удължаване на „зелен сигнал“ и приоритетно пропускане на средствата ГТ. - Осигуряване на лицензи за CCTV камери; - Ситуиране на „приоритизиращ” режим на движение за ОТ на сигнализирани кръстовища; - Инсталиране на контролери на нови контролирани зони, попадащи в обхвата на настоящия проект чрез поставяне на микропроцесорни контролери на сигнализирани кръстовища и на пешеходни зони; - Поставяне на трафик детектори на избрани зони и на подходи към кръстовища, които да предоставят данни за трафика до ЦУТ за избор на подходящ режим (пропускане, удължени фази на работа, микрорегулация и др.); - Поставяне на светофарни дисплеи за обратно отброяване на времето (задействане чрез бутон) с оглед подпомагане процесите по осигуряване на безопасност на преминаващите; - Инсталиране на видеокамери (тип Bullet и PTZ) по трасетата на новите линии на ГТ за наблюдение на условията за движение от ЦУТ, както и устройства тип "зумер", следящи фонов шум; - Замяна/оборудване на светофари/светофарни секции в контролираната зона (на светофарни секции за МПС-та (дублиращи и основни) и на пешеходни секции на пешеходни пътеки) с устройства, базирани на LED технология, която осигурява по-добра видимост, значителна икономия на енергия и много ниски разходи за поддръжка; - Активация и настройка на кръстовище в системата за управление на трафика с функционален комплект, като това дава възможност за пълно управление през централизираната система /трафик детектори, приоритет на градския транспорт, адаптивно управление/; - Осигуряване на достъп за пешеходци със затруднена мобилност в зоните на планирани интервенции, вкл.- чрез корекции на тротоара на пешеходни пътека и звукови сигнали за хора с увредено зрение (на локации, в които такава осигуреност липсва). - Проектиране, СМР, надзорни дейности и въвеждане в експлоатация; При реализацията ПП, Бенефициентът ще предприеме пълния набор от необх.действия за проследяване недублирането на дейности и източници на финансиране при осъществяването на заложените интервенции. 2 449 590.62 0.00
Дейност 4 - Разширяване обхвата на Система за управление на градския транспорт (СУГТ) на гр. Пловдив: Дейността е насочена към надграждане на системата за управление на градския транспорт (СУГТ) в Община Пловдив, реализирана в следните основни компоненти в рамките на проект BG161PO001-1.5.03-0001-C0001“Модернизация и развитие на устойчив градски транспорт в град Пловдив“, финансиран по ОПРР 2007-2013: управление на автопарка, информация за пътниците, електронно таксуване, и допълвана с комплементиращи и разширяващи обхвата й инвестиции от Бенефициента впоследствие. За целите на надграждането на тези компоненти, както и съобразно предвиденото в настоящия проект, в Д 4 ще се осъществят следните мероприятия: - Надграждане на съществуващата СУГТ, в т.ч. - относно позиционирането на превозните средства в реално време (AVL система) и координацията на елемента с контролния център и въвеждане на бордови автобусни подсистеми (БАП) към действаща СУГТ за 20 нови превозни средства, като: оборудване за приоритетност на новозакупения подвижен състав, вкл. - оборудване и антена за предоставяне на приоритет на автобуси (инсталационни комплекти); валидиращи и бордови устройства с приложен софтуер, в т.ч.- адаптация на софтуера, монтаж и въвеждане в експлоатация; принтери за отчитане на продажби и издаване на билети и касови бонове, свързани с бордовите компютри, в т.ч. - монтаж и въвеждане в експлоатация; портативни ръчни четящи устройства за контрол на пътниците, в т.ч. - адаптация на приложен софтуер и въвеждане в експлоатация на портативни ръчни четящи устройства за контрол на пътниците; - Доставка и монтаж на информационни дисплеи на автобусните спирки (ДАС) - (едноредови и триредови) електронните информационни панели ще бъдат монтирани на автобусни спирки по трасетата на новите автобусни линии, за целите на което ще се доставят и монтират необходимите табла, метални стълбове, фундаменти, заземителни елементи, както и ще се осъществят нужните дейности по интеграция и свързаност със съществуващите системи и ще се реализират прилежащите изкопни работи, възстановяване на нарушени настилки и мрежово присъединяване; - Адаптация и интеграция на съществуващите 386 бр. информационни табла по общинската мрежа от спирки във връзка с планираното надграждане на СУГТ, вкл. – относно компонент „Информация за пътниците“; - Доставка и монтаж на нови спиркови съоръжения за нуждите на общинските автобусни линии (№103 и № 104) с цел повишаване привлекателността на ГТ, както и осигуряване безопасността и комфорта на пътниците, ползващи линиите, обслужвани чрез новите автобуси. Спирките се предвиждат с олекотена конструкция и с максимално създаване на условия за комфорт на ползвателите (възможност за ползване на безплатен Wi-Fi, видеонаблюдение и др.). Същите ще се поставят по схема, върху фундаментни плочи, като при интервенциите ще се възстановят и нарушени тротоарни плочки, ще се извърши полагане на хоризонтална маркировка (М14, надпис "BUS") и т.н.; - Изготвяне на схеми, геодезически заснемания, извършване на СМР, присъединяване към електропреносна мрежа и др.; - Изграждане на модули и елементи за осигуряване на пътна безопасност в близост до общинските спиркови пространства и др. с фокус върху най-уязвимите участници – пешеходци и велосипедисти, като доставка и монтаж на: обезопасителни колчета, преградни пана и др.; - Въвеждане на мерки за достъпност в близост до спиркови пространства/пешеходни зони в интервенираните в проекта участъци - ще се поставят тактилни плочи и т.н. При реализацията ПП, Бенефициентът ще предприеме пълния набор от необх.действия за проследяване недублирането на дейности и източници на финансиране при осъществяването на заложените интервенции. 3 510 946.88 0.00
Дейност 5 - Създаване на условия и инфраструктура за нуждите на стопанската база на ОТД „Екобус Пловдив“ ЕООД: Дейността е насочена към създаването на необходимите условия и инфраструктура за стопанската база на ОТД „Екобус Пловдив“ ЕООД, с адрес: ул. „Цар Симеон“, р-н „Тракия“, гр. Пловдив, в имот, собственост на дружеството с ИН 56784.540.1181, с площ 18 516 кв.м. Планираните интервенции за обекта ще се реализират на база предвиден за разработване инвестиционен проект, изготвен в рамките на процедура по ЗОП за инженеринг, който ще предоставя възможност за етапно изпълнение, обхващащо от една страна - създаването на нужните условия и инфраструктура за стопанската база на общинския оператор, а от друга – за обезпечаване функционирането, поддръжката и съхранението на новия подвижен състав и зарядна инфраструктура, обект на Дейност 1 и 2 на ПП. В рамките на настоящата Д5 се планира да се осъществят мин. следните конкретни интервенции, като изграждане на: кабелни трасета до точките на монтаж на зарядни станции за електрически автобуси и присъединяването им към електропреносна мрежа, монтаж на табло и др.; сервизно помещение за поддръжка и ремонт, пункт за технически преглед на автобусите и административен блок, които да са функционално свързани и обединени в 1 основна сграда, а непосредствено до нея - ще се организира сектор за хигиенна поддръжка на състава. Вблизост до тях ще бъде ситуиран навес за новия подвижен състав. Сградата ще разполага с две нива, като в общото пространство ще има канали, работни постове, обслужващи помещения и др. Работните помещения се планират на два етажа, по протежение на халето, като ще включват: сервизно помещение за поддръжка и ремонт; пункт за технически преглед на автобусите с канали за обслужване и работни постове, чието разположение позволява независим достъп (вход и изход); стълбищна клетка за второ ниво с преддверие; съблекалня с баня и санитарен възел; административен блок с офис пространства, санитарен възел, стая за почивка и др. Секторът хигиенна поддръжка на състава ще е представен от навес с вис. от ок. 4,25 м до 5,55 м и ще е ситуиран вблизост до основната сграда с осигурен независим достъп (вход и изход). Встрани от тези обекти ще бъде разположен навесът за подвижния състав. Ще се осигури подходяща транспортна достъпност до навеса, сектора за хигиенна поддръжка и сградата, съобразен с изискванията за маневриране и подход на колите. Конструктивните решения ще са от смесен тип - стоманени и стоманобетонени. Предвидени са оградни, осветителни и охранителни съоръжения, ФЕЦ за собствени нужди, озеленяване и облагородяване (вкл.-зелена стена), въвеждане на мерки за достъпна среда, съпътстващата инфраструктура и др. Дейност № 5 (Д5) е планирана съобр. предвидените в Д1 превозни средства, характера на операциите, които ще се изпълняват в депото, вкл. - съпътстващата инфраструктура, заложена в Д2. Целта на дейността е да обезпечи изправното състояние на подвижния състав за безопасна и безпроблемна експлоатация, ведно с регулярната му поддръжка с превантивен характер (извършване на контролни прегледи, поправки и др.), както и нормалното функциониране на услугите по обществен превоз, вменени на ОТД „Екобус Пловдив“ ЕООД. За инвестиционното намерение е издадено становище на РИОСВ-гр. Пловдив, че не е необходимо провеждане на процедура по реда на Гл.2 от Наредбата за ОС, в т.ч. – обектът не попада в защитени зони и територии. При реализацията на заложеното в Д5 ще се изпълняват приложимите норми на ЗУТ, ЗЕЕ, Наредба № РД-02-20-2/26.01.2021г., в т.ч. и относимото законодателство с оглед постигане на цялостен обновен облик на стопанската база на дружеството. 4 200 000.00 0.00
Дейност 6 - "Организация и управление на проекта и осигуряване на видимост, прозрачност и комуникация": В рамките на дейността Бенефициентът ще реализира две поддейности, свързани с осигуряването на ефективно управление и публичност на проекта, а именно: Поддейност 6.1. Организация и управление на проекта: ще се сформира екип за управление на проекта от вътрешни за Бенефициента служители (ЕУП), който ще бъде подпомогнато със специф.експертиза от избрано по ЗОП външно звено за изпълнение на проекта (ЗИП). ЕУП ще бъде представен от следните експерти, които ще изпълняват позициите: Ръководител, Координатор, Експерт "СМР и доставки за СУТ", Експерт "СМР и доставки за СУГТ", Експерт "СМР и доставки за депо",Юрист и Счетоводител. Осн. техни отг. ще са: цялостното управление на проекта, осъществяване на мониторинг и контрол върху отделните дейности съгласно задълженията им, отчитане и докладване на проектния напредък пред УО на ПРР 2021-2027 и пред ръководния състав на Бенефциента и партньора, навременно уведомяване на заинтересованите страни при възникване на казуси и проблеми, застрашаващи проектната реализация и др. Изпълнението на проекта от ЕУП ще бъде подпомогнато от предоставената външна експертиза от избраното по реда на ЗОП ЗИП, което ще има следния мин.набор от специалисти: Ръководител ЗИП; Експерт/и"Обществени поръчки", Експерт "Eл. апаратура, контрол и автоматизация", Експерт "Софтуерни решения и системи", Експерт "Екологичен транспорт", Експерт "Изграждане на депова инфраструктура",Финансов експерт и Ескперт "Публ. мерки и инф.планиране". ЗИП ще е натоварено с функции по предоставяне на нужната специф.експертиза за осъществяването на проектните мерки, в т.ч. - изготвяне на техн.спецификации за планираните обществ.поръчки за основни дейности на ПП, целесъобразно изпълнение на комплекса от мерки, свързани с Д1-Д5, от гл.т. спецификата на същите, извършване на фин.проверка на разходите и др. Членовете на ЕУП и ЗИП са на пряко подчинение на Ръков. на проекта, а последният отчита своята дейност пред ръководството на Бенефициента и партньора. Осн. роля на ЕУП е мениджмънтът на ПП, а на ЗИП - е фокусирана върху същинското му изпълнение. Поддейност 6.2. Видимост, прозрачност и комуникация – изпълнението на мярката ще отговаря на условията и изискванията, описани в Дял IV, гл. III „Видимост, прозрачност и комуникация“ на Регл.(ЕС) 2021/1060, както и съгл. правилата в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за видимост, прозрачност и комуникация. При реализацията на същата, Бенефициентът ще указва произхода на финансирането чрез поставяне на емблемата на ЕС в съотв. с посочените техн.х-ки съгл. чл. 47 и Прил.IX от Регл.(ЕС) 1060/2021. Община Пловдив ще спази и приложи разпоредбите на чл. 49, пар. 6 от Регл.(ЕС)2021/1060,както и усл. на Раздел I от УИ, в т.ч.- и при подготовка на документациите за обществ.поръчки по ЗОП и при сключване на дог. с изпълнители. Съгл. указаното в чл.50 от Регл.(ЕС) 2021/1060, Кандидатът се ангажира да осъществи следния минимум от активности: - да публикува на уебсайта си, и на сайтове в социални медии, кратко описание на проекта, пропорционално на равнището на подкрепата, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Съюза; - да включва по видим начин текст, подчертаващ подкрепата от Съюза, в документите и комуникационните материали, свързани с изпълнението на проекта и предназначени за обществеността или за участниците; - да постави устойчиви билборди,табели и/или табла, ясно видими за обществеността, на които са поместени всички задължителни елементи, посочени в Единния наръчник, и се откроява емблемата на Съюза в съответствие с техн.характеристики, посочени в прил. IX, веднага щом започне физическото изпълнение на проекта, включващи физически инвестиции, или инсталирането на закупеното оборудване, с общ размер на разходите над 500 000 евро. - са обозначи и брандира, съгл. приложимото, придобитите в рамките на ПП активи; - да организира според случая комуникационна проява или дейност, в която да привлече за участие Комисията и отговорния управляващ орган; 1 928 721.35 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).