Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 63 676 TREES
Български

Programme: Development of Regions Programme 2021-2027

Planning region: All

Description

The multi-family residential building located on 1 "Lyuben Karavelov" str., city of Stara Zagora is a private property and was designed, built and put into service at the beginning of 1970. It consists of two entrances that form a common residential section of an underground floor, one basic floor, twelve residential floors and one ceiling floor. The building has 120 apartments.
The owners’ association, as a final beneficiary of the procedure, was created with 96.121 % share of the building.
The planned project activities are:
1. Organization activity on the project execution–management, organization and conduct of public procurement, implementation of publicity and accountability measures on the project;
2. Elaboration of an investment project to execute energy efficiency measures in a multi-family residential building located on 1 "Lyuben Karavelov" str. and exercise of author’s supervision during the execution of the construction works;
3.Construction works to execute energy efficiency measures in a multi-family residential building located on 1 "Lyuben Karavelov" str., city of Stara Zagora;
4. Preparation of a detailed report to assess the coherence of the project documents with the main requirements to the construction sites in “Project design" phase and exercise of construction supervision during the execution of the construction works to introduce energy efficiency measures in a multi-family residential building located on 1 "Lyuben Karavelov" str.;
5. Execution of energy efficiency investigation and issuing of certificate for energy characteristics of buildings in service, investigations to establish technical characteristics of buildings, technical passport and a survey for the presence or absence of protected species of animals of a multi-family residential building located on 1 "Lyuben Karavelov" str.;
6. Acquisition of the necessary documents for permit required by the national legislation, including related fees due to the competent bodies
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организационна дейност по изпълнение на проекта - управление, организиране и провеждане на обществени поръчки, прилагане на мерки за видимост, прозрачност и комуникация: За изпълнението на проекта ще бъде сформиран екип за управление и координация, който ще се състои от различни експерти, необходими за качественото реализиране на заложените дейности. Екипът ще следи изпълнението на проектните дейности да се извършват в съответствие с установените процедури и изисквания на Възложителя и съответно заложените в Администравиния договор за предоставяне на БФП и Общите условия към него. Ще отговаря и за спазване на заложените срокове, ще оказва постоянен мониторинг и контрол върху дейността на Изпълнителите, както и за предоставяне на информация на обществеността. В екипа ще бъдат включени служителите на община Стара Загора на следните позиции: - Ръководител проект; - Координатор проект/Технически сътрудник; - Експерт "Обществени поръчки"; - Инвеститорски контрол; - Финансист/ счетоводител Периодично ще извършва контрол и по отношение на изразходването на бюджетните средства, ще следи за постигането и измерването на конкретните резултати. Екипът ще подпомогне и дейностите, свързани с изготвянето на документация и провеждането на обществените поръчки за избор на изпълнители. Екипът е отговорен и за регулярното отчитане на проекта пред УО на ПРР 2021-2027 (ГД СППРР в МРРБ). Екипът ще изпълнява подходящи мерки за информация, комуникация и публичност, съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета от 24 юни 2021 г. (Регламент за общоприложимите разпоредби, РОР), които определят минималните изисквания за дейностите за осигуряване на видимост, прозрачност и комуникация за политиката на сближаване. За тази цел ще се спазват насоките на Единния наръчник на бенефициета за прилагане на правилата за видимост, прозрачност и комуникация 2021-2027 год. и ще спазва следните минимални изисквания: 1. Включва в убсайта на Община Стара Загора - www.starazagora.bg - кратко описание на операцията, в която се посочва нейните цели, резултатите от нея, като се откроява финансовата подкрепа на ЕС; 2. Включва по видим начин текст, подчертаващ подкрепата от Съюза, в документите и комуникационните материали, свързани с изпълнението на операцията и предназначени за обществеността или за участиците: ▪ По време на изпълнение на операцията ще бъде поставен временен билборд с големи размери на видно за обществеността място, с информация за инвестицията, в който ще се откроява финансовата подкрепа от ЕС; ▪ Поставяне на постоянна табела, съдържаща същите основни елементи като билборда Подготовка и провеждане на обществени поръчки По настоящото предложение за изпълнение на инвестициите ще бъдат подготвени и проведени 4 процедури за възлагане на обществени поръчки, съгласно ЗОП за избор на изпълнители на дейности. Разработването на тръжната документация за провеждането на обществени поръчки за изпълнение на дейности по проекта ще бъде извършено от експерти на община Стара Загора. Всички процедури по настоящето проектно предложение ще бъдат проведени съгласно ЗОП: a. За СМР; b. За строителен надзор; c. За проектиране и авторски надзор; d. За възлагане дейностите по публичност и визуализация 199 801.43 0.00
Изработване на инвестиционен проект за изпълнение на мерки за енергийна ефективност в многофамилна жилищна сграда на ул. „Любен Каравелов“ № 1, вх. 0, А и упражняване на авторски надзор при изпълнение на строително-монтажните работи: В съответствие с предписанията, изводите и препоръките на Доклад за детайлно обследване за Енергийна ефективност и Доклад за резултатите от обследването за установяване на техническите характеристики и изходните данни ще се разработят работни проекти за реконструкция и въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сграда, намираща се в гр. Стара Загора; ПК 6000, ул. „Любен Каравелов“ № 1, вх. 0, А . Проектът да съдържа следните части: „Архитектурна", "Конструктивна", "Електро", "ВиК", “Енергийна ефективност“, „Пожарна безопасност“, „ПБЗ“, „ПУСО“ и други необходими за издаване на Разрешение за строеж Ще се спазят всички изискванията на чл.169, ал.1, т. (1-5) и ал.2 от ЗУТ и създаване на достъпна архитектурна среда, свързана с горните направления. Категория на строежа - IV-та категория, чл. 137 ал. (1), т. 4 б. „б“ от ЗУТ и чл.8, ал. (2) от Наредба №1/30.07.2003 год. за номенклатурата на видовете строежи. Изпълнителят на авторски надзор ще контролира и носи отговорност за: • Законосъобразното започване, изпълнение и завършване на строежа; • Извършване на всички необходими подготвителни работи на строителната площадка преди започване на СМР изграждане на временно осветление на площадка, временна сигнализация, организация на охрана и контрол на достъпа и др.; • Качественото изпълнение на строежа, съгласно одобрените инвестиционни работни проекти, съгласно изискванията на БДС и всички технически нормативни актове, регулиращи възложените дейности и вида на строителните работи, както и съгласно нормативните актове на българското законодателство и правото на Европейския съюз, имащи отношение към изпълнението на този договор, като не се допускат изменения по време на СМР, освен ако промяната не е изрично съгласувана с Община Стара Загора и разрешена по съответния ред; • Качеството на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормативните изисквания, стандарти, отраслови норми, както и посочените в инвестиционните проекти изисквания. В изпълнение на това задължение ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ изисква декларации за съответствие и сертификати за качество на доставените от строителя материали или техни еквиваленти като последното се съгласува предварително с Община Стара Загора; • Осъществяване на контрол относно пълнота и правилно изготвяне и подписване на актовете и протоколите по време на строителството необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството; • Спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ. • Осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; • Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; • Правилното водене на Заповедната книга на строежа; • След приключване на СМР, да изготви и подпише окончателен доклад по чл.168, ал.6 от ЗУТ и §3 на ДР от Наредба № 2 от 2003г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти, издадена от Министъра на регионалното развитие и благоустройството; • Въвеждане на Обекта в експлоатация до получаване на разрешение за ползване или удостоверение за въвеждане в експлоатация, в зависимост от категорията. 83 931.46 0.00
Строително-монтажни работи за изпълнение на мерки за енергийна ефективност в многофамилна жилищна сграда на ул. „Любен Каравелов“ № 1, вх. 0, А, гр. Стара Загора: Многофамилната жилищна сграда на ул. Любен Каравелов №1, гр. Стара Загора е частна собственост, проектирана, построена и въведена в експлоатация е в началото на 1970 г. Сградата е изпълнена със стоманобетонна монолитна конструкция по системата “Едроплощен кофраж“ /ЕПК/. Състои се от два входа, които образуват обща жилищна секция от един подземен сутеренен етаж, един приземен етаж, дванадесет типови етажа и един подпокривен (тавански) етаж. Светлата височина на етажите е 2,60 м. Блокът е свободностоящ. Паркирането е решено в рамките на комплекса. Всеки етаж от два входа се състои от 5 апартамента с различна планировъчна схема и големина, като типовите етажи са условно организирани, в посока север-юг с осови разстояние 3,00 м, 3,60 м, 4,65 м и при стълбищните клетки 5,90 м и с пет оси в посока изток-запад с междуосови разстояния 3,00 м, 2,00 м и 1,50 м. Стълбищната клетка е двураменна с ширина 1,25 м на всяко рамо, като стъпалата имат следните размери H=15,60 см, B=28,00 см за преодоляване на етажна височина 2,80 м. Изискванията за естествено осветление на жилищни сгради са спазени и не са нарушени по време на нейната експлоатация. Първият вход – вход 0 е разположен в южната част на сградата се състои от един тристаен, три двустайни и един едностаен апартамента с различна големина и планировъчна схема. Секцията е на дванадесет етажа и е с размери в план 26,30 м/11,80 м със седем оси с междуосово разстояние в посока север-юг между 3,00 м, 3,60 м, 4,65м и 5,90 м, а в посока изток-запад с пет оси с междуосово разстояние между 1,50 м, 2,00 м, 3,00 м. Вторият вход – вход А е разположен след вход 0 в северна посока в сградата се състои от два тристайни, два едностайни и един двустаен апартамента с различна големина и планировъчна схема. Секцията е на дванадесет етажа и е с размери в план 26,30 м/11,80 м със седем оси с междуосово разстояние в посока север-юг между 3,00 м, 3,60 м, 4,65м и 5,90 м, а в посока изток-запад с пет оси с междуосово разстояние между 1,50 м, 2,00 м, 3,00м. Междуосовите разстояния и носещата конструкция на вход А са огледално разположени спрямо вход 0. Всеки от апартаментите разполага с открити лоджии с изложение изток, запад или юг, които в голямата си част са приобщени от техните собственици към помещенията, на които са прилежащи. Голяма част от балконските пространства са приобщени към жилищната площ на сградите, което е позволило на всеки собственик да повишат използваемостта на балконите, но е довело до често срещана практика за неблагоприятен цялостен резултат. Покривът на сградата е плосък с вътрешно отводняване чрез система от вертикални водосточни тръби, преминаващи през санитарните помещения на сградата, над жилищните етажи има подпокривно неизползваемо пространство – тип „студен покрив“ със светла височина 1,02 м. Покривното покритие е от покривна битумна хидроизолация с посипка от чакъл. По бордовете е изпълнена ламаринена пола. Сградата разполага с подпокривен етаж с директен достъп до плоския покрив, в който са ситуирани машинните помещения на асансьорите, както и други технически помещения. Фасадните стени са неносещи и са изпълнени от типизирани елементи-панели с дебелина 20 см, а вътрешните са от тухлена зидария с дебелина 12 см. Сградата разполага с един подземен етаж и един полувкопан сутерен, който следва посоката на наклона на терена, като цокълът на сградата е също от пръскана циментова мазилка. Запазената дограма от построяване на сградата е дървена, като в масовият случай е подменена от собствениците с Алуминиева или PVC, парапетите на балконите и лоджиите са изпълнени също с предварително заготвени стоманобетонни елементи, като при някои апартаменти първоначалните отвори са намалени чрез различни видове зидария и са поставени дограми с различни Алуминиева или PVC профили. 2 729 914.32 0.00
Изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствие на проектната документация с основните изисквания към строежите във фаза "Работен проект" и упражняване на строителен надзор при изпълнение на строително-монтажните работи за въвеждане на мерки за енергийна ефективност в многофамилна жилищна сграда на ул. „Любен Каравелов“ № 1, вх. 0, А: Дейността включва следното: 1. Изготвяне на комплексен доклад за оценка съответствието на проектната документация с основните изисквания към строежите във фаза "Работен проект", включващ проверка за съответствие с: - Предвижданията на действащия ПУП; - Правилата и нормативите за устройство на територията; - Изискванията по чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ; - Взаимната съгласуваност между частите на проекта; - Пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления; - Изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръжения с повишена опасност, ако в обекта има такива; - Специфичните изисквания към определени видове строежи, съгласно нормативен акт, ако в обекта има такива; - Оценка за съответствието на част "Конструктивна", съгласно чл. 142, ал. 10 от ЗУТ; - Оценка за съответствие по чл. 142, ал. 11 от ЗУТ в съответствие със Закона за енергийната ефективност 2. Упражняване на строителен надзор при изпълнение на строително-монтажните работи в съответствие с чл. 168 от ЗУТ, включително: - Законосъобразно започване на строежа, съгласно чл. 157 от ЗУТ, включително откриване на строителна площадка, подготовка и регистриране на Заповедна книга и уведомяване на всички специализирани контролни органи; - Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - Приемане СМР в съответствие с изискванията на ПИПСМР, БДС и другите действащи нормативни документи; - Контрол по спазването на изискванията на одобрените инвестиционни проекти и технически спецификации в съответствие с чл. 169 на ЗУТ; - Контрол по спазване на условията за безопасност на труда и пожаробезопасност; - Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Контрол на материалите и оборудването в съответствие с изискванията на Наредбата за съществените изисквания и оценяване съответствието на строителните продукти; - Проверка и подписване всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, съгласно изискванията за безопасност и законосъобразното им изпълнение, съгласно ЗУТ и Наредба № 3 за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; - Контрол на мерките за енергийна ефективност при реализацията на проекта в съответствие със Закона за енергийната ефективност и наредбите към него; - Обсъждане със Строителя и Проектанта възникнали проблеми във връзка със строителните дейности и информиране на възложителя и ДНСК за всяко нарушение на строителните нормативни разпоредби; Подпомагане на страните с указания относно прилагането на нормативните документи в България и законосъобразното изпълнение на проекта; - Проверка и подписване съвместно с проектанта и строителя на изготвената екзекутивна документация и нейното представяне на съответните органи, съгласно чл. 175 от ЗУТ; - Съставяне на констативен акт, след завършване на строително-монтажните работи, съвместно с възложителя и строителя, удостоверяващ, че строежът е изпълнен съобразно одобрените проекти, заверената екзекутивна документация, изискванията към строежа и условията на сключения договор; - Съдействие на възложителя, след завършване на строително-монтажните работи и приключване на приемните изпитвания, да регистрира искане за въвеждане на обекта в експлоатация, като представя окончателен доклад, договорите с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура и документ от Агенцията по кадастър, съгласно изискванията на ЗУТ; - Участие в приемни изпитвания и всички дейности за издаване на Разрешение за ползване; - Изготвянето на окончателен доклад, съгласно чл. 168, ал. 6 от ЗУТ, за издаване на Разрешение за ползване, включително технически паспорт, съгласно Наредба № 5 от 2006 год. за техническите паспорти на строежите. 34 829.42 0.00
Извършване на обследване за енергийна ефективност и издаване на сертификат за енергийни характеристики на сгради в експлоатация, обследване за установяване на техническите характеристики на сгради, технически паспорт и обследване за наличие или отсъствие на защитени видове животни на многофамилна жилищна сграда на ул. „Любен Каравелов“ № 1, вх. 0, А, гр. Стара Загора: Дейност 1: Изготвяне на обследвания за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1, т. 1-3 от ЗУТ . Изпълнява се в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите и ще послужи за: • установяване на действителните технически характеристики на строежа; • анализ на действителните технически характеристики на строежа и оценка на съответствието им с нормативните стойности, определени с нормативните актове, действащи към момента на въвеждането на строежите в експлоатация; • разработване на мерки; • съставяне на доклад за резултатите от обследването, който включва оценка на техническите характеристики на строежа за съответствие с изискванията на нормативните актове, както и възможностите за изпълнение на съществените изисквания по чл. 169, ал. 1, т.1-3 от ЗУТ, в т.ч. оценка за сеизмичната осигуреност на строежа • изготвяне на технически паспорт на съответната сграда Дейност 2: Изготвяне на обследвания за енергийна ефективност и предписване на енергоспестяващи мерки в съответствие с нормативните изисквания за енергийна ефективност, с цел: • Идентификация на сградните ограждащи конструкции и елементи; • Описание и идентифициране на системите за осигуряване на микроклимата отоплителна инсталация, котелна инсталация, състояние на климатични системи (ако има такива); състояние на електрическите и осветителни инсталации; • Измерване и изчисляване на енергийните характеристики, анализ и определяне на потенциала за намаляване на разхода на енергия; • Разработване на мерки за повишаване на енергийната ефективност за ограждащите елементи на сградата, инсталации и системи; • Технико-икономическа оценка на мерките за повишаване на енергийната ефективност и на съотношението „разходи-ползи"; • Оценка на спестените емисии СО2 в резултат на прилагането на мерки за повишаване на енергийната ефективност; • Анализ на възможностите за използване на енергия от възобновяеми източници за доказване на техническа възможност и икономическа целесъобразност. Дейност 3: Изготвяне на технически паспорти съгласно чл. 176б, ал.2 от ЗУТ и Наредба 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите. Извършва се след проведено обследване за установяване на техническите й характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1, т. 1-3 от ЗУТ и включва: 1) съставяне на информационна база данни за нормативните (проектните) стойности на техническите характеристики на обследвания строеж, в т.ч. и тези, свързани със съществените изисквания по чл. 169, ал. 1, т. 1-3 от ЗУТ, в т.ч. оценка за сеизмичната осигуреност на строежа; 2) установяване на действителните технически характеристики на строежа по разделите на част А от техническия паспорт; 3) анализ на действителните технически характеристики на строежа и оценка на съответствието им с нормативните стойности, определени в т. 1; 4) разработване на мерки; 5) съставяне на доклад за резултатите от обследването, съгласно изискванията на чл. 24 от Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите. Дейност 4: Обследване за наличие или отсъствие на защитени видове животни Извършва се обследване на сградата за защитени видове от Приложение 3 на Закона за биологичното разнообразие и се съставя Доклад при обследване на сградата за наличие на защитени видове от Сдружение "Зелени Балкани - Стара Загора", с предвидени мерки за тяхната защитата и опазване – безопасно извеждане на и взимане на предварителни мерки, за да се предотврати гнезденето преди началото на размножителния сезон. Дейността ще се изпълнява съгласно договор 2057/22.07.2024 год. между Община Стара Загора и Сдружение "Зелени Балкани - Стара Загора". 63 378.52 0.00
Набавяне на необходими разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство, включително и свързаните с тях такси, дължими на компетентните органи: Дейността включва изпълнение на следните поддейности (при възникнала необходимост от изпълнението им): ▪ Заплащане на такса/и за предоставяне на информация от техническата картотека и съгласуване на скици, визи, устройствени планове и схеми от експлоатационните дружества; ▪ Заплащане на такса/и по Тарифа 14 за таксите, които се събират в системата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и от областните управители; ▪ Заплащане на такси за присъединяване на обекта към мрежата на експлоатационно/и дружество/а (сключване на предварителни договори или издаване на удостоверения); ▪ Такса/и за обезопасяване на обекта; ▪ Такса/и за издаване на становища; ▪ Други такси, дължими на компетентни органи, свързани с изпълнението на обекта 6 390.72 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).